Pitusg Napisano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2007 Zauważyłem, że nawet przy spokojnym pedałowaniu korba chybocze mi się na boki (gdy naciskam prawą nogą, przekrzywia się na prawo, a gdy lewą, to na lewo). W jaki sposób mogę temu zaradzić? Czy wystarczy dokręcić jakąś śrubę, czy może muszę wymienić jakiś element? Proszę, powiedzcie mi, co mam zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2007 To raczej będzie zużyty suport. Zapewne masz na łożyskach kulkowych. Trzeba wykręcić suport i wymienić wianki z kulkami i powinno wszystko być ok. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitusg Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Dzięki za odpowiedź. Tak sobie pomyślałem, że może to jest dobra okazja do zmiany korby na porządną, myślę o jakiejś wykonanej w technologii hollowtech II. Nie mam niestety odpowiednich narzędzi, by sprawdzić jaki mam gwint w ramie. Czy ktoś wie jaki gwint jest w ramie Merida Matts Sport 100 z roku 2003? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymo Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Gwint to gwint...spirala zaglebien w rurce i tyle Pewnie chodzi ci o rozmiar rury suportowej. Spoko w hollowtechu 2 zalatwia sie problem szerokosci podkladkami. Innymy slowy kupuje sie jedna korbe z lozyskami....niezalenie od ramy. Pozniej dopiero zaleznie od swojej ramy ukladasz w odpowiedniej ilosci na kazda ze stron podkladki ..i po zabawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadfreak Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Sa dwa rodzaje gwintu w ramie, wloski i angielski. Angielski ma oznaczenie 1,37x24. Oznacza to, ze gwint ma srednice 1,37 cala a na jeden cal wypada 24 zwoje skoku. Gwint włoski to 36x24, w tym przypadku pierwsza wartosc podana jest w milimetrach. O ile sie nie myle to w Meridzie jest bardziej popularny - angielski - ze splotem 1,37X24. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitusg Napisano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Jeżeli ktoś mógłby na 100% potwierdzić, że w mojej Meridzie mam gwint angielski, to będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Oczywiście że masz angielski, w meridzie nigdy nie było gwintów włoskich, poza tym w od dłuższego już czasu gwinty włoskie stosuje się tylko w ramach szosowych (oczywiście nie licząc jakichś lokalnych wynalazków:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymo Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Dalem plame z tymi gwintami xD Przeczytalem ze masz meride i o wloskim zapomnialem Po prostu merida nie wylamuje sie ze "standardu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.