Skocz do zawartości

[obrecz] krzywa?


Martinii

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Pojechalem do serwisu, poniewaz bilo mi kolo. Facet powiedzial, ze obrecz jest raczej ok i to wina wolnobiegu i najlepiej zmienic na piaste + kasete. Kupilem piaste Accenta na 2 lozyskach maszynowych, ale dzis po przejazdzce zauwazylem, ze obrec ociera o klocki hamulca. Przyjrzalem sie i zauwazylem, ze obrecz nadal bije i zeby nie tarla o klocki musze szczeki hamulca mocno rozszerzyc. Nie podoba mi sie to, bo zeby zahamowac musze klamke prawie do kierownicy przyciagnac. Co mam zrobic? Dac kolo do porzadnego centrowania?

 

Pozdrawiam

Napisano

Gdyby nie obcierało Ci o klocki to powiedział bym ,że moze opona - czasami daje taki efekt i złudzenie krzywej obręczy(miałem tak z ,,drutem" w tyln

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witam,

 

Jednak chyba bede musial zmienic kolo - przynajmniej tylne. Bylem z obecnym kolem u centrowania - zrobili mi super. Jednak super bylo do pierwszej wycieczki na trase. Po jednym zjezdzie obrecz znow byla krzywa. Znow bylem u centrowania i znow zrobili dobrze i po kolejnej przejazdzce znow sie pokrzywila i ocierala o klocki hamulcowe.

 

Podpatrujac z tematu [wirtualny projekt] Poison Zyankali, <10 kg, wszystkie części nowe, jak najtańszy pomyslalem o takiej konfiguracji:

 

- obrecz: MAVIC XC 717

- nyple: DT aluminiowe

- szprychy: 36 x DT Revolution (na Allegro nie widze)

 

Czy kolo w powyzszej konfoguracji bedzie odpowiednio wytrzymale dla mnie wazacego 82kg? Mam nadzieje, ze wytrzymalsze od obecnego kola...

 

Przekroj poprzeczny obecnej obreczy Alex Rims SCE17 wyglada tak:

 

200636162529_2.jpg

 

natomiat przekroj Mavic XC 717 tak:

 

descriptionphotokz7.jpg

 

Ograniczenie wagowe Mavic: 90kg, a Alex rims nie wiem - nie znalazlem.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Witam jeszcze raz. Chcialbym sie upewnic: obrecz Mavic XC 717 na 36 szprych bedzie odpowiednio wytrzymala na mnie wazacego 82kg? W opisie podane jest, ze limit wagowy na ta obrecz to 90kg, wiec teoretycznie powinna byc ok. Chcialbym jednak zasiegnac opinii osob, ktore maja doswiadczenie w uzytkowaniu tej obreczy.

 

Pozdrawiam

Napisano

W tym przypadku ograniczenie wagowe całkowite wynosi 90 kg więc z rowerem będziesz ważył troszkę więcej. Jeśli się boisz o centry może przyjrzyj się mocniejszym modelom np: XM 719 lub XM 819 to by było ze stajni mavica. Możesz zainteresować się również obręczą DT Swiss XR 4.1 która waży w okolicach 430 g a nie ma limitu wagowego.

 

Co do wytrzymałości obręczy MNavica XM719/819 nie mogę się wypowiedzieć bo nigdy ich nie posiadałem. Ja ujeżdżam XR 4.1 ale ważę 60 kg więc moje odczucia co do sztywności mogę być inne niż prawie 85 kilogramowego bikera ;)

 

pzdr

Napisano
Jednak chyba bede musial zmienic kolo - przynajmniej tylne. Bylem z obecnym kolem u centrowania - zrobili mi super. Jednak super bylo do pierwszej wycieczki na trase. Po jednym zjezdzie obrecz znow byla krzywa. Znow bylem u centrowania i znow zrobili dobrze i po kolejnej przejazdzce znow sie pokrzywila i ocierala o klocki hamulcowe.

 

Dobre szprychy by załatwiły sprawę. Są wbrew pozorom ważniejsze od obręczy.

Napisano

Tak jak poprzednicy, zastanów się nad DT Swiss XR 4.1 url na 32 szprychy.

 

Natomiast nie wiem czy warto, do takiej wagi, kupować tak wycieniowane szprychy. Może się ktoś wypowie?

Napisano

Co do cieniowanych szprych DT Revolution to spokojnie wytrzymają, na forum L-B oraz jeden użytkownik tego forum (90 kg - biker) używają omawianych właśnie szprych. Co godne podkreślenia, używają ich z hamulcami tarczowymi, dzięki którym na szprychach powstają o wiele większe przeciążenia, niż jest to przy hamulcach tradycyjnych (v-ki).

 

Trzeba przyznać, iż mimo faktu, że są one cieniowane niejednokrotnie mają większą wytrzymałość niż zwykłe szprychy niecieniowane. To przecież jeden z najwyższych produktów DT, więc jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie.

 

Gdzieś również wyczytałem, że cieniowane szprychy wg. specjalistów Sapim'a lepiej znoszą obciążenia, ponieważ są bardziej giętkie i co za tym idzie lepiej pochłaniają nierówności terenu :)

 

pzdr

Napisano

Witam ponownie.

 

Idac za linkiem anulkaa, zamowilem obrecz u Arnika i dzis zostala wyslana. Tzn zamowilem to co w opisie w sklepie, a rozmawiajac z Arnikiem nic nie wspomnial jakoby takiej obreczy (na 36 szprych pod V-ki) nie bylo. Czekam na paczke - ciekawe co sie okaze.

 

Pozdrawiam

Napisano

anulkaa to jednak nie blad na tych stronach - taka obrecz istnieje. Wlasnie trzymam ja w reku ;) Teraz tylko musze dobrac dlugosci szprych...

 

Pozdrawiam i serdeczne dzieki za rady!

Napisano

Cieszę się! :)

W takim razie istnieje błąd na stronie producenta. Powininen dodać że jest również opcja na 36 otwory.

 

BTW Sama posiadam tą obręcz, tylko na 32. Jak przejadę z te 1500 km to może coś o niej powiem więcej, tymczasem tylko tyle że jest naprawdę ładna. ;)

Napisano

Na stronie producenta jest karta katalogowa tej obreczy w pdf-ie. Tam jak byk jest napisane: "Number of holes: 28, 32, 36", a na stronie tylko 28 i 32...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...