Martinii Napisano 16 Czerwca 2007 Napisano 16 Czerwca 2007 Witam, Pojechalem do serwisu, poniewaz bilo mi kolo. Facet powiedzial, ze obrecz jest raczej ok i to wina wolnobiegu i najlepiej zmienic na piaste + kasete. Kupilem piaste Accenta na 2 lozyskach maszynowych, ale dzis po przejazdzce zauwazylem, ze obrec ociera o klocki hamulca. Przyjrzalem sie i zauwazylem, ze obrecz nadal bije i zeby nie tarla o klocki musze szczeki hamulca mocno rozszerzyc. Nie podoba mi sie to, bo zeby zahamowac musze klamke prawie do kierownicy przyciagnac. Co mam zrobic? Dac kolo do porzadnego centrowania? Pozdrawiam
Kamixc Napisano 16 Czerwca 2007 Napisano 16 Czerwca 2007 Jak obrecz moze być krzywa od piasty ? Oddaj do centrowania
Martinii Napisano 16 Czerwca 2007 Autor Napisano 16 Czerwca 2007 Dodam jeszcze ze mam obrecze Alexrims SCE17
KuLa2030 Napisano 16 Czerwca 2007 Napisano 16 Czerwca 2007 Gdyby nie obcierało Ci o klocki to powiedział bym ,że moze opona - czasami daje taki efekt i złudzenie krzywej obręczy(miałem tak z ,,drutem" w tyln
Martinii Napisano 9 Lipca 2007 Autor Napisano 9 Lipca 2007 Witam, Jednak chyba bede musial zmienic kolo - przynajmniej tylne. Bylem z obecnym kolem u centrowania - zrobili mi super. Jednak super bylo do pierwszej wycieczki na trase. Po jednym zjezdzie obrecz znow byla krzywa. Znow bylem u centrowania i znow zrobili dobrze i po kolejnej przejazdzce znow sie pokrzywila i ocierala o klocki hamulcowe. Podpatrujac z tematu [wirtualny projekt] Poison Zyankali, <10 kg, wszystkie części nowe, jak najtańszy pomyslalem o takiej konfiguracji: - obrecz: MAVIC XC 717 - nyple: DT aluminiowe - szprychy: 36 x DT Revolution (na Allegro nie widze) Czy kolo w powyzszej konfoguracji bedzie odpowiednio wytrzymale dla mnie wazacego 82kg? Mam nadzieje, ze wytrzymalsze od obecnego kola... Przekroj poprzeczny obecnej obreczy Alex Rims SCE17 wyglada tak: natomiat przekroj Mavic XC 717 tak: Ograniczenie wagowe Mavic: 90kg, a Alex rims nie wiem - nie znalazlem.
Martinii Napisano 7 Sierpnia 2007 Autor Napisano 7 Sierpnia 2007 Witam jeszcze raz. Chcialbym sie upewnic: obrecz Mavic XC 717 na 36 szprych bedzie odpowiednio wytrzymala na mnie wazacego 82kg? W opisie podane jest, ze limit wagowy na ta obrecz to 90kg, wiec teoretycznie powinna byc ok. Chcialbym jednak zasiegnac opinii osob, ktore maja doswiadczenie w uzytkowaniu tej obreczy. Pozdrawiam
Lukas_Mako Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 - szprychy: 36 x DT Revolution (na Allegro nie widze) szprychy to chyba u arnika najtaniej http://arnik.freshsite.pl/index.php?cPath=165 aco do obręczy dt4.1 nie ma ograniczenia wagowego więc jak masz wątpliwości to bierz dt ja mam 317 więc nie wiem jak to jest z tymi 717. Pozdrwiam:)
Bartez23 Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 W tym przypadku ograniczenie wagowe całkowite wynosi 90 kg więc z rowerem będziesz ważył troszkę więcej. Jeśli się boisz o centry może przyjrzyj się mocniejszym modelom np: XM 719 lub XM 819 to by było ze stajni mavica. Możesz zainteresować się również obręczą DT Swiss XR 4.1 która waży w okolicach 430 g a nie ma limitu wagowego. Co do wytrzymałości obręczy MNavica XM719/819 nie mogę się wypowiedzieć bo nigdy ich nie posiadałem. Ja ujeżdżam XR 4.1 ale ważę 60 kg więc moje odczucia co do sztywności mogę być inne niż prawie 85 kilogramowego bikera pzdr
Huhu Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 Jednak chyba bede musial zmienic kolo - przynajmniej tylne. Bylem z obecnym kolem u centrowania - zrobili mi super. Jednak super bylo do pierwszej wycieczki na trase. Po jednym zjezdzie obrecz znow byla krzywa. Znow bylem u centrowania i znow zrobili dobrze i po kolejnej przejazdzce znow sie pokrzywila i ocierala o klocki hamulcowe. Dobre szprychy by załatwiły sprawę. Są wbrew pozorom ważniejsze od obręczy.
anulkaa Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 Tak jak poprzednicy, zastanów się nad DT Swiss XR 4.1 url na 32 szprychy. Natomiast nie wiem czy warto, do takiej wagi, kupować tak wycieniowane szprychy. Może się ktoś wypowie?
Bartez23 Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 Co do cieniowanych szprych DT Revolution to spokojnie wytrzymają, na forum L-B oraz jeden użytkownik tego forum (90 kg - biker) używają omawianych właśnie szprych. Co godne podkreślenia, używają ich z hamulcami tarczowymi, dzięki którym na szprychach powstają o wiele większe przeciążenia, niż jest to przy hamulcach tradycyjnych (v-ki). Trzeba przyznać, iż mimo faktu, że są one cieniowane niejednokrotnie mają większą wytrzymałość niż zwykłe szprychy niecieniowane. To przecież jeden z najwyższych produktów DT, więc jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Gdzieś również wyczytałem, że cieniowane szprychy wg. specjalistów Sapim'a lepiej znoszą obciążenia, ponieważ są bardziej giętkie i co za tym idzie lepiej pochłaniają nierówności terenu pzdr
Martinii Napisano 7 Sierpnia 2007 Autor Napisano 7 Sierpnia 2007 Zdecydowalbym sie na DT Swiss, ale mam piaste na 36 szprych. Czy wystepuje ta obrecz w wersji z 36 otworami pod hamulce V-brake?
Bartez23 Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 XR 4.1 niestety tylko pod 28 lub 32 otwory pzdr
Martinii Napisano 7 Sierpnia 2007 Autor Napisano 7 Sierpnia 2007 F**k.. No to chyba zdecyduje sie na XM 719. Bo boje sie centry na XC 717.
anulkaa Napisano 7 Sierpnia 2007 Napisano 7 Sierpnia 2007 Na stronie producenta jest napisane że 28 lub 32 otwory. Ale nie wiem czy to wynika z jakiegoś błędu albo nie, kilka razy widziałam że oferowali również na 36. angielski http://www.chainreactioncycles.com polski http://www.arnik.com.pl/ Wyślij do arnika maila z zapytaniem.
Martinii Napisano 10 Sierpnia 2007 Autor Napisano 10 Sierpnia 2007 Witam ponownie. Idac za linkiem anulkaa, zamowilem obrecz u Arnika i dzis zostala wyslana. Tzn zamowilem to co w opisie w sklepie, a rozmawiajac z Arnikiem nic nie wspomnial jakoby takiej obreczy (na 36 szprych pod V-ki) nie bylo. Czekam na paczke - ciekawe co sie okaze. Pozdrawiam
Martinii Napisano 17 Sierpnia 2007 Autor Napisano 17 Sierpnia 2007 anulkaa to jednak nie blad na tych stronach - taka obrecz istnieje. Wlasnie trzymam ja w reku Teraz tylko musze dobrac dlugosci szprych... Pozdrawiam i serdeczne dzieki za rady!
anulkaa Napisano 17 Sierpnia 2007 Napisano 17 Sierpnia 2007 Cieszę się! W takim razie istnieje błąd na stronie producenta. Powininen dodać że jest również opcja na 36 otwory. BTW Sama posiadam tą obręcz, tylko na 32. Jak przejadę z te 1500 km to może coś o niej powiem więcej, tymczasem tylko tyle że jest naprawdę ładna.
Martinii Napisano 20 Sierpnia 2007 Autor Napisano 20 Sierpnia 2007 Na stronie producenta jest karta katalogowa tej obreczy w pdf-ie. Tam jak byk jest napisane: "Number of holes: 28, 32, 36", a na stronie tylko 28 i 32...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.