Skocz do zawartości

[piasty do hamulców tarczowych]Center lock(shimano) czy na 6 śrub normalnie ?


avalanche1616

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie nie wiem co wybrać. piasty shimano pod center lock są tańsze niż na zwykłe 6 śrub, ale znów tarcze chyba droższe chyba, że istnieje jakiś center lock adapter tzn. do center lock'a przykrecamy osobno zakuipona tarcze po uprzednim usunieci starej czyli jak napisalem wczesniej taki adapter center lock ?

Macie jakieś doświadczenia z tym systemem ?

O dziwo będąc w Go Sporcie w M1 w Krakowie widziałęm tarcze center lock shimano za 6 zl o ile dobrze pamietam !! ale na pewno nie wiecej niz 15 zl maksymalnie jej koszt wynosil.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepsze jest rozwiązanie z mocowaniem na 6 śrub. Center Lock to tylko wymysł Shimano, chcieli zrobic z tego standard lecz okazało się niewypałem. Tarcze na 6 śrub wcale nie są takie drogie, za 30 zł można dorwać już całkiem dobrą tarczę na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w swoich rowerach adaptery z centerlocka na 6 śrub. W jednym jest to adapter DT ( http://www.dtswiss-us.com/Images/CenterlockAdaptor_001.jpg ) cena ok 99 zł, natomiast w drugim adapter Shimano SM-RTAD10 ( koszt ok 50 zł ). Oba działają tak samo i jakoś nie ma z nimi najmniejszego problemu. Wcześniej miałem też okazję pojeździć na piastach dedykowanych tylko pod śruby i generalnie nie zauważam jakiejś różnicy w użytkowaniu obu systemów. Plusem jest to ze nie jestem skazany tylko na tarcze pod śruby, zawsze mogę też założyć tarcze pod centerlocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam, magura tez produkuje taki adapter

 

Magura chyba wycofała się z tych adapterów, bo oferuje tarcze pod Center-Lock.

Wg mnie zamiast kombinować z adapterami, które są droższe od tarczy, lepiej kupić do dowolnego hamulca tarczę Shimano, lub Magury. Na paru wyścigach widziałem takie kombinacje działające bez problemu.

Ostatnio na Mistrzostwach Wrocławia Formicki miał tarcze XTR i do tego hamulce Magura Marta SL.

Nie narzekał na takie połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na dostępność - 6 śrub. Ze względu na idee - CL, który jest imo lepszy od 6 śrub - idealnie centralnie i równomiernie dokręcone tarcze (nierównomierne dokręcenie tarcz - mowa o dużych różnicach - może powodować bicie tarczy na boki), jeden klucz do roweru mniej (bo torx'a używa się tylko przy tarczach póki co), stabilniejsze podparcie wielopunktowe (to tak jak porównywać kwadrat do wielowpustu). Imo szkoda, że CL nie chce się przyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nierównomierne dokrecenie tarczy przy 6 srubach? niewykonalne. niewyobrazam sobie w jaki mialbym niby sposob nierowno przykrecic tarcze?

torx? dostalem takowe z magurą. krótkich zagiętych mam chyba ze trzy.

stabilniejsze podparcie wielopunktowe - odczul ktos jakikolwiek problem w zwiazku z mocowaniem na szesc punktow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co mnożyć klucze?

Nierównomierne to nie to samo co nierówne. Chodzi o siłę dokręcenia śrub. Jeśli śruby nie będą dokręcone z jednakową siłą może pojawiać się problem bicia tarcz (kto nie wierzy - niech sprawdzi).

Stabilniejsze - to że nie ma problemu z mocowaniem na sześć śrub nie znaczy, że nie ma lepszych rozwiązań. Lepsze jest wrogiem dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden klucz wiecej w skrzynce nie robi roznicy. Za to na trasie wygoniej jest miec torx'a nie klucz do kaset i oczko (oczywiscie nic z tych rzeczy nie woze ze soba).

Z ta nierownomiernoscia tez przesada, bo:

1. nie da sie tego zrobic przypadkiem

2. nawet gdyby to nic sie nie pognie (najlepszym przykladem sa tarcze na 4 sroby, tam 2 sa tak nierownomiernie przykrecone, ze az ich wogle nie ma ;P)

 

Ok, lepsze wrogiem dobrego. Problem w tym, ze cl nie jest stabilniejsze. Po prostu jest inne. Jedyna roznica polega na dostepnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest, więcej punktów podparcia jest rozwiązaniem sztywniejszym. Generalnie 80% użytkowników nie odczuje różnicy między korbą mocowaną na kwadrat, a korbą mocowaną na wielowpust. Sytuacja jest analogiczna w przypadku tarcz. Może nikt nie odczuć różnicy, co nie zmienia faktu, że obliczeniowo (tak jak w przypadku korb) mocowanie CL wypada lepiej od 6 śrub (choćby dlatego, że siła hamowania jest przekładana równomiernie na cały obwód piasty, a nie na 6 punktów). I to tyle, jak napisałem na początku - ze względu na dostępność - 6 śrub, ze względu na idee (ważne słowo, nie mylić z praktyką) - CL. W praktycznym użytkowaniu różnicy może nie być. CL ideowo uważam za rozwiązanie lepsze. I to tyle z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...