Pulse Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 Mam zamiar nabyc drugi komplet opon na lzejszy teren. Opony te juz testowalem i mi odpowiadaja. Zastanawiam sie nad wersja drutowa 30 TPI 572g i kevlarowa 60TPI 498g. Różnica w cenie na komplecie to ~50zl. Roznica w wadze 148g na komplecie. Czy warto dokladac 50zl wiecej? Co zyskuje oprocz tylko nieco nizszej wagi? Jak ze scieralnoscia wersji drutowej i kevlarowej czy ona sie rozni? Linki Kobra Kevlar Kobra Drutowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 Ja miałem 2 drutowe, jedna wazyła 575 g a druga (obecnie zapasowa) waży 599 g. Drutowe mają 25-30 TPI bo są niby 2 wersje. Jeżeli ten sam rodzaj mieszanki gumy, to wolniej ściera się drutowa pewno, bo ma 100 g więcej gumy Ogólnie nie jest źle ze ścieralnością, bo ja żadnych ubytków nie widze po 2000 km. Ale już 2 razy gume złapałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamixc Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 Jeżeli ten sam rodzaj mieszanki gumy, to wolniej ściera się drutowa pewno, bo ma 100 g więcej gumy evo, drutowa nie ma wiecej gumy poprostu nie ma drutu (a kevlar?) Dobrze jest miec lżejsze opony, 100 g sciągniete z koła równa się ok 700 g sciągnietych z ramy, bo koło jest elementem rotacyjnym na którym działa siła odśrodkowa. Dlatego jak oponki to zawsze lżejsze ! Mozna to potem odczuć szczególnie na długich podjazdach. No chyba, że nie zależy Ci na wynikach sportowych a rower eksploatujesz typowo turystycznie, wtedy nie oplaca sie brać wersji zwijanych. Jesli chodzi o scieralnosc gumy - odpowiednio napompowana wersja zwijana nie powinna scierac sie wolniej niz drutowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 evo, drutowa nie ma wiecej gumy poprostu nie ma drutu (a kevlar?) Ale mniejsza waga kevlarowych to nie zasługa mniejszej wagi drutu nad kevlarem (może tez, ale to ułamek róznicy wagi), tylko mniejszej ilości gumy przez zastosowanie kevlaru. Po prostu w tańszych gumach ochroną przeciw przebiciu jest - guma. A drut tylko stabilizuje i utrzymyje forme opony. W Kevlarowych jest wyższa osłona TPI, więc może być tym samym mniej gumy. Poza tym, weź sobie porównaj grubość ścianek kevlarów a drutowych. Na mojej WTB Nanoraptor (420 g) gumy jest tak mało, że w kilku miejscach prześwituje osłona TPI a boczne ścianki mają chyba z 1 mm Czasem kevlary są o 400 g lżejsze (w tym samym modelu opony), chcesz powiedzieć, że waga drutu w oponach drutowych to 400-500 g? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 chyba coraz bardziej sie sklaniam ku kevlarowi bo nie po to kupowalem w miare lekki rower zeby go teraz pogrubiac Na oponkach i detkach zyskam jakies 290-340g wiec zauwazalnie i wzglednie malym kosztem Musialem sie jeszcze upewnic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 to ze rower jest eksploatowany turystycznie nie oznacza ze nie warto zaoszczedzic w sensowny sposob na wadze. jesli cie stac to kup kevlary. jedyne co mnie ewnetualnie przed tym powstrzymuje to fakt ze lapiąc z tylu kapcia czasami trzeba przejechac na flaku dluzszy kawalek drogi. taki przypadek mialem z oponą michelin hot s. nowy kevlar zalozony z tylu. zlapalem dwie gumy i wracalem do miasta (nawet nie do domu) na flaku. jazda byla z czuciem i po asfalcie. gdy dojechalem na miejsce (ok 4 km) to opona byla juz pocietą szmatą. moze i przypadek jest ekstermalny ale najczesciej decyduje sie kupowac opony kevlarowe na przod a druciaki na tyl. po prostu w sytuacji gdyby stalo sie ponownie to co wczesniej to nie byloby mi zal tak bardzo opony drutowej jak kevlara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 No jak jak przebije i nie mam możliwości naprawy, to prowadze, a jak powoli schodzi, to cos jakiś czas pompa Ja bym brał Kevlar jak kupowałem, to nie widziałem nigdzie tej wersji, więc brałem drut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamixc Napisano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2007 Po prostu w tańszych gumach ochroną przeciw przebiciu jest - guma. A drut tylko stabilizuje i utrzymyje forme opony.W Kevlarowych jest wyższa osłona TPI, więc może być tym samym mniej gumy. Ajj racja, rozjaśniło mi sie to teraz, kiedyś o tym czytałem W dodatku jesli dobrze pamietam, nim wyższa wartość TPI tym waga opony lżejsza a odpornosć na przebicia wieksza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nastySX Napisano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2007 Ajj racja, rozjaśniło mi sie to teraz, kiedyś o tym czytałem W dodatku jesli dobrze pamietam, nim wyższa wartość TPI tym waga opony lżejsza a odpornosć na przebicia wieksza. dobrze pamiętasz:) im wyższe TPI tym lżejsza oponka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.