Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
bauer a ile już masz hamulce ?? bo zastanawia mnie to po jakim czasie i po ilu km zjechały Ci się okładziny...

 

 

avidy mam od lipca 2006, teraz hamuje prawie szufladkami, przebiegu nie podam bo licznik mi sie sypnął ale duzo bedzie, z tym ze moje avidy lekko nie mialy zima, lato, jesień, błoto, śnieg, lód, woda, itp wszystko przeszły wiec uważam ze są wytrzymałe teraz szukam drugich okladzin i nie wiem na co sie zdecydowac

Napisano (edytowane)

weź nowe klocki crarksa

22 zł komplet na 1 koło, a hamują (terefere)

czerwone - na wilgotne i mokre warunki

czarne - na suche, dlatego weź czerwone ; ]

Edytowane przez Biera
Napisano
Mozliwe ze wygladaja jak nowe, bo nie jezdziles po deszczu i wodzie ? ;)

Pozdro

 

 

Mylisz się ostatnio jechałem po takiej wodzie z błotem aż do połowy koła prawie więc hehe błotko było też w deszcz jeździłem co prawda nie dużo bo często mnie nie łapał.

Napisano (edytowane)

No to juz masz odpowiedz na pytanie czemu Ci sie nie scieraja tak szybko klocki :D

POzdro!

Edytowane przez Biera
Napisano

Dziś nastąpiło pierwsze ostre testowanie, jakieś 40km w lesie + 10 na szosie. Nie żałuję ani złotówki, a w moim przypadku to już coś znaczy ;D Hamują kapitalnie, podczas zjazdu w lesie z 35-40km/h jestem w stanie wyhamować jednym palcem bez absolutnie żadnego wysiłku, bez blokowania koła. Nie bawiłem się jeszcze w regulację klocków 'na 1 grosz' bo szczerze mówiąc nie mogłem się już doczekać wyjazdu na szlak, może pokombinuję później. Tak czy inaczej nawet klocki ustawione dokładnie równolegle do obręczy zapewniają na tyle dobrą modulację by hamować efektywnie. Tylko gdy na ścieżkę wpadł mi dzieciak zacisnąłem klamkę mocniej i przeszurałem kawałek ;]

Napisano

od jakis 300km je katuje i sa fajne, tyl mam na innej dziurce niz bylo i duzo fajniej odbija klamka. Regulacja naprezenia sprezyny za pomoca imbusa tez bardziej przypada mi do gustu niz sruba. Od czasu montazu nic nie regulowalem, wszystko ladnie dziala. Czesto hebluje z dosyc duzych predkosci i jestem sie w stanie szybko i pewnie zatrzymac i zadne z kol nie traci kontaktu z podlozem. Polecam, napisze wiecej jak beda mialy wiekszy przebieg.

Napisano

ja zrobiłem już lekko ponad 100km na nowych sd7, przód bez zastrzeżeń

tył lekko zawiedziony zobaczymy jak będzie z boosterem

 

no i trochę deszczu już widziały klocki... przykra sprawa ale "zostają" one na obręczach :)

 

POzdr.

Napisano

żeby nie wydawać kasy możesz spróbować potraktować klocki papierem ściernym - byle nie za mocno.

U mnie jak miałem problemy z przodem to teraz z przodu hamulec działa lepiej niż z tyłu :]

hamulce co prawda inne a klocki alhongi (z tyłu clarksy) ale to chyba nie ma większego znaczenia

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Cóż, poskarże się... Zerwał się gwint od śrubki regulującej odległość klocka od obręczy... Nie w śrubie tylko w tulei do której wkręca się śrubę... Rozumiem że może się to stać w tanich vałkach i po dużym przebiegu. Ale to są bądź co bądź jedne z droższych hampli i mają tylko 1000km zrobione. Musiałem zastosować prowizorke i wcisnąłem tam kawałek gwoździa odpowiednio przyciętego, trzymać trzyma ale regulacji nie mam i nie będę miał...

Napisano

Mialem to samo Adamos, wymienilem cala szczeke na now ai po klopocie. Koszt to chyba 30zł, jak dobrze pamietam, ale nie jestem pewien.

Napisano

Obecnie nie stać mnie nawet na szczęke za 3 dychy :/

 

Założyłem nowe koło na tył, wyregulowałem hamulec (troche było problemu bez tej regulacji klocka z jednej strony), wsiadam na rower, pierwsze hamowanie...o qrde jaka siekera... Jednak odpowiednio wycentrowana i nie zużyta obręcz ma ogromne znaczenie. Teraz wreszcie czuć ogromną siłe tych hamulców, modulacja jest wyśmienita (sprzężone z klamką Speed Dial 7), dokładnie czuć moment zablokowania koła. W górach sprawują się wyśmienicie, hamują dokładnie z taką siłą jaką potrzebuje w danym momencie, słowem bardzo dobry hampel ^_^

Napisano

Skromne pytanie... Dużą różnicę zauważyłbym wymieniając moje klamki i v-ki tektro (do których nie mam zastrzeżeń póki co, ale nigdy na lepszych nie jeździłem) na klamki FR-5 i v-ki Avid SD7? Co by się zmieniło?

Napisano

Lai miałem identyczną sytuację. I powiem Ci, że różnica jest ogromna. Po pierwsze - wygodniejsze klamki. Dwa - zniknął efekt miękkiej klamki (ramiona od hamulców nie gną się już), siła jest dużo większa, hamulce "łapią" już przy małej sile. W ogóle dużo lepiej :) i masy trochę spadło wraz ze zmianą.

Napisano

Tez sie przerzucilem z tektro, tyle ze tektro+klamki altus mialem. ROznica ogromna - regulacja duzo prostsza, nie rozregulowauja sie przy okazji tylko dlatego, że je rozpiąłeś. Modulacja super itp... ogolnei same superlatywy ;]. Jak jezdzilem na tektro tez nie narzekalem, ale roznica jest.

Napisano

Kruca u mnie już chyba klocki odmawiają , bede musiał wymienić okładziny...

 

po 200km wszystko gites bardzo fajne

Po 2500km , jak wyżej

Napisano

Jestem w pełni zadowolony z tego hamulca, mój ma przebieg około 2000 km i podczas użytkowania go nigdy nie miałem z nim problemów. W każdym terenie spisuje się rewelacyjnie także jeżeli ktoś ma jeszcze dylemat co kupić to niech bierze Avid'a SD 7 :)

Napisano

hamulce to nie wszystko, mialem SD7 w poprzednim rowerze i hamowaly lepiej niz oryginalne tektro, ale porownujac ich dzialanie do SD7 w obecnym rowerze wypadaja blado. Nie zdawalem sobie sprawy, ze tak duzy wplyw na skutecznosc maja tez obrecze. Oczywiscie jakie by one nie byly to SD7 i tak kupic warto :)

Napisano

linki i pancerze mialem w porzadku, ale mysle ze w obecnym secie klamki tez troche daja bo przeszedlem z dualcontrol na klasyczne klamki - SD7

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...