Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Exar: rzygać a nie żygać :D

 

Poza tym jesteś niekonsekwentny. Czy ja gdzieś napisałem, że tylko Avidy potrafią hamować? Jeśli tak to poprosze o cytat bo ja tego nie pamiętam :D

 

Avidy w swojej kategorii cenowej są najlżejsze, mają od razu w komplecie dobre klocki (zarowno SD5 jak i SD7), są sztywne.

 

Bierzesz hamulce sredniej klasy (np. LX) + klamka z w miare dobrą modulacją ( tez może być LX) + dobre okładziny (moga być BBB) i sie okaże ze nie tylko Avidy potrafią hamować.

 

Tylko ten zestaw kosztuje tyle samo, o ile nie więcej niż SD5 + klamki FR a siłę hamowania, modulację ma taką samo. A jesli nie widać różnicy to po co przepłacać?

Widze że na forum przyszła moda na Avidy.

 

Nie podążam za modą, ale jeśli coś jest dobre i tanie to czemu miałbym tego nie kupić?

Napisano

Ja mam pytanie: jaka jest długość okładzin w Avidach SD7 (model z 2005, jeśli to robi różnicę :( )? Szukam po nece i nigdzie nie znajduję...

Pozdrówko ignoranckie :P

Napisano (edytowane)

Co do okladzin to maja one dlugosc 72 mm, szerokosc zas 11 mm. Dlugosc powierzchni samego klocka (po 2 miesiecznym uzywaniu) wynosi jakies 65 mm. Aha, dlugosc okladzin mierzylem suwmiarka wiec sa to bardzo dokladne dane :)

Edytowane przez ulvgar
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam male pytanko. Jak zuzyja mi sie okladziny w tych klockach RimWrangler2, to musze szukac okladzin do tego konkretnego modelu, czy wystarczy, ze beda mialy odpowiednia dlugosc?

Co do hamulcow na razie sie nie wypowiadam, bo mam je jeden dzien. Co do skutecznosci, juz raz bym wylecial przez kiere, po tym jak kumpel przede mna zahamowal,a ja z przyzwyczajenia dwie klamki na maxa, ale w pore sie zreflektowalem.

Przod chodzi lodzio miodzio, leciutko, tyl troche ciezej, ale mysle, ze to kwestia regulacji.

Kolejne pytanie, caly pancerz daje mniejszy opor nic sztukowany z linka na wierzchu, czy nie ma reguly?

Napisano (edytowane)

mniejszy daje sztukoany walseni dlatego jest sztukowany :) ma tez ten plus ze najbardziej brudzi sie jego ost fragment i mozna go latwo i niedrogo stosunokowo wymienic co poprawia kulture pracy.minus jest ten ze sie szybciej brudzi niz pelen pancerz ktory od poczatku ma gorsze wlasciwosci jednak utrzymuja sie one duzo dluzej bez zmian-remedium jest polaczenie tych dwoch rodzajow tj pancerz w kawalkach i rurki uszczalniejace pomiedzy nimi,ewentualnie pelne ale naprade dobre pancerze-z teflonem w srodku i na lince

kapitalny wplyw na opor ma takze:

calkowita dlugosc pancerza

sposob jego prowadzenia,zwlaszcza w ramach FS moze miec niesamowice pokrecony przebieg

Edytowane przez szakq
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Dziś moje nowe hampelki jak w temacie przeszły test bojowy

dystans: 45 km

 

po założeniu tylnej v-ki od razu chciałem sprawdzić siłę hamowania

więc lekko nacisnąłem klamkę ( ku mojemu zdumieniu powiedziałem w sobie

ku... jak zaje.... lekko chodzą) i próbowałem drugą ręką przekręcić tylne koło

i co nie da się :034: :034:

poprzednie hample przy naciśnięciu na max klamki mogłem spokojnie kołem przekręcić

a tu.... :034:

 

zadowolony z zakupu wyjechałem w teren

no i Bartez mówi w sobie nacisnę przednią klamkę zobaczymy jak przód hamuje

o ku.... prawie przez kierownicę wyleciałem :)

szok :)

a miałem tarczówki zakładać :022: :022:

 

w terenie spisują się rewelacyjnie, po krótkim dostosowaniu

stwierdzam, że mają doskonałą modulację

i co najważniejsze siłę hamowania

 

UWAGA: dla niezdecydowanych POLECAM

 

 

Pozdrowerek polecający :(

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Wlasnie sobie takowe sprawilam.

 

Walety i zady (jezeli jakies byly ;) ) wymienione zostaly juz wyzej.

 

Ja moge tylko POLECIC, jako że zady nie zaslonily mi walet ;)

 

Pozdrawiam,

anulkaa

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

kupiłem ostatnio SD7 i mam kilka pytań...

 

czy po dotarciu wzrośnie siła hamowania?

ile mniejwięcej będzie trwało docieranie?

 

mam teraz je zamontowane z klamkomanetkami Alivio '06 czy dużo tracę przez to że nie mam np. klamek FR5 (lub podobnej klasy?)

 

mówicie że SD7 mają bardzo dobrą modulację, na czym to polega? wydawało mi się że to klamki odpowiedzialne są za modulację, mam na przodzie jakąś no-name tarczówkę i jak to tarcza ma dobrą modulację ;)

 

klocki w SD7 mam ustawione równo, ale tak że klocek odrazu nie styka się całą powierzchnią

 

POzdr.

Napisano

Pluzuj śrubke od klocków , przycisnij ręką ramie hamulce tak zeby klocek całą powierzchnią dotykał felgi , dokręć śrubkę od klocka .Cały proces regulacji ;) .

Napisano

lepiej jest jak nie dotyka cala powierzchnia od razu obreczy a dobra modulacja polega na latwosci w dozowaniu sily hamulca czyli kombinacji sztywnosci ramienia V-ka odpowiedniej sztywnosci szufladki klocka rodzaju materialu klocka hamulcoweo rodzaju obreczy pancerza,linki i klamki :D

Napisano

Mam je sprzężone z klamką Speed Dial 7, założone na tył, chodzą przyjemnie, modulacja dobra, nie straszne im błoto i woda, siła hamowania dalej jest bardzo dobra. U mnie niestety jest ten problem że mam nierówno startą obręcz i przy krawędzi jest dużo "wyżej" niż bardziej w strone środka (wina mojego zaniedbania oraz rozjeżdżających sie poprzednich, najtańszych hamulców Tektro) więc cięzko jest je ustawić tak żeby hamowały idealnie. Mysle że jak poskładam nowe koło i porządnie ustawie klocki to bedzie dużo lepiej.

 

Klamka na początku wydała mi się że tak powiem przekombinowana bo kręcąc tym pokrętłem na górze nie odczuwałem większej różnicy w działaniu. Niedawno zamontowałem hample na środkowej dziurce w piwotach (poprzednio była ta całkiem na zewnątrz) i teraz czuć wyraźną różnicę między skrajnymi położeniami tego pokrętła. A generalnie to klamka bardzo płynnie i przyjemnie chodzi...

Napisano

ok już wszystko elegancko wyregulowałem :033: ale na razie nie całożyłem tych fajek avida tylko moje stare

przedni chodzi super lekko i w miarę elegancko jak na v-ki można modulować :033: jednak tylny nie chodzi tak super... chyba zauważyłem efekt "miękkiej klamki" - spowodowany prawdopodobnie pewnie już nie pierwszej jakości linką i pancerzem :| jeżeli nie to to co innego może mieć na to wpływ (?)

 

POzdr.

Napisano
jeżeli nie to to co innego może mieć na to wpływ (?)

 

Rozginające się tylne widełki, u mnie jest podobnie.

 

Pozdr.

Napisano

ja mama avidy sd7 od 2-3 miesięcy i jestem z nich bardzo zadowolony szczęki pracują bez zarzutu tzn. jescze ani razu mnie nie zawiodły, klocki sie jescze trzymają (chociaz nie cisnałem za dużo po błocie) a klamki sd7 bardzo mi pasują, modulacja całkiem ok, czasami rzeczywiście sie przydaje, w stosunku do poprzednich tektro mt14 z klamkomanetką alivio jest duużo lepiej.

Napisano

Ja już śmigam na tych hamulcach parę dobrych miechów, a dotarły się dopiero niedawno, być może dlatego, że nie hamuję zbyt "ostro". Już nawet przestały piszczeć w deszczu.

Napisano
Już nawet przestały piszczeć w deszczu.

 

U mnie też ten problem ustąpił , wcześniej każdy przejazd przez strumyk lub kałuże to zaraz hamulce dawały o sobie znać... Teraz spokój.

Napisano
a mi sie zjechaly prawie cale okladziny, wiecie gdzie dostane nowe i ile kosztuja??

w rowerowym albo na allegro, koszt to tak do ~15 zł

Napisano

bauer a ile już masz hamulce ?? bo zastanawia mnie to po jakim czasie i po ilu km zjechały Ci się okładziny...

Napisano

Kula to i tak nie ma znaczenia po ILU JEMU się okładziny skończyły bo to zależy w czym jeździsz jak dużo itp bo to jasne że okładziny w cieple i np błocie będą się zużywały bardziej niż w samym cieple ;) zagmatwałem ale wiesz ocb ;)

Napisano
bauer a ile już masz hamulce ?? bo zastanawia mnie to po jakim czasie i po ilu km zjechały Ci się okładziny...

 

Kula tez mam avidy sd7 no i kupilem je w Styczniu. Na samym poczatku wiadomo, mialy ciagla stycznosc z woda i blotem, wiec scieraly sie mega szybko...Oczywiscie teraz juz nie ma az tyle blota i wody. Od zimy przejechalem jakies 1500km no i zostala mi 1/3 okladziny

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...