mooncycle Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 Tak, ale w Avidach masz od razu dobre okładziny i są do tego bardzo lekkie. I kosztują około 110 zł za komplet. A to duży +. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 1 Października 2006 Udostępnij Napisano 1 Października 2006 Exar: rzygać a nie żygać Poza tym jesteś niekonsekwentny. Czy ja gdzieś napisałem, że tylko Avidy potrafią hamować? Jeśli tak to poprosze o cytat bo ja tego nie pamiętam Avidy w swojej kategorii cenowej są najlżejsze, mają od razu w komplecie dobre klocki (zarowno SD5 jak i SD7), są sztywne. Bierzesz hamulce sredniej klasy (np. LX) + klamka z w miare dobrą modulacją ( tez może być LX) + dobre okładziny (moga być BBB) i sie okaże ze nie tylko Avidy potrafią hamować. Tylko ten zestaw kosztuje tyle samo, o ile nie więcej niż SD5 + klamki FR a siłę hamowania, modulację ma taką samo. A jesli nie widać różnicy to po co przepłacać? Widze że na forum przyszła moda na Avidy. Nie podążam za modą, ale jeśli coś jest dobre i tanie to czemu miałbym tego nie kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 Ja mam pytanie: jaka jest długość okładzin w Avidach SD7 (model z 2005, jeśli to robi różnicę )? Szukam po nece i nigdzie nie znajduję... Pozdrówko ignoranckie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 7 Października 2006 Udostępnij Napisano 7 Października 2006 (edytowane) Co do okladzin to maja one dlugosc 72 mm, szerokosc zas 11 mm. Dlugosc powierzchni samego klocka (po 2 miesiecznym uzywaniu) wynosi jakies 65 mm. Aha, dlugosc okladzin mierzylem suwmiarka wiec sa to bardzo dokladne dane Edytowane 7 Października 2006 przez ulvgar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 7 Października 2006 Udostępnij Napisano 7 Października 2006 To by się nawet zgadzało z moimi domniemaniami - dzięki . Pozdrówko uświadomione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harry_pajak Napisano 22 Października 2006 Udostępnij Napisano 22 Października 2006 Mam male pytanko. Jak zuzyja mi sie okladziny w tych klockach RimWrangler2, to musze szukac okladzin do tego konkretnego modelu, czy wystarczy, ze beda mialy odpowiednia dlugosc? Co do hamulcow na razie sie nie wypowiadam, bo mam je jeden dzien. Co do skutecznosci, juz raz bym wylecial przez kiere, po tym jak kumpel przede mna zahamowal,a ja z przyzwyczajenia dwie klamki na maxa, ale w pore sie zreflektowalem. Przod chodzi lodzio miodzio, leciutko, tyl troche ciezej, ale mysle, ze to kwestia regulacji. Kolejne pytanie, caly pancerz daje mniejszy opor nic sztukowany z linka na wierzchu, czy nie ma reguly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 22 Października 2006 Udostępnij Napisano 22 Października 2006 (edytowane) mniejszy daje sztukoany walseni dlatego jest sztukowany ma tez ten plus ze najbardziej brudzi sie jego ost fragment i mozna go latwo i niedrogo stosunokowo wymienic co poprawia kulture pracy.minus jest ten ze sie szybciej brudzi niz pelen pancerz ktory od poczatku ma gorsze wlasciwosci jednak utrzymuja sie one duzo dluzej bez zmian-remedium jest polaczenie tych dwoch rodzajow tj pancerz w kawalkach i rurki uszczalniejace pomiedzy nimi,ewentualnie pelne ale naprade dobre pancerze-z teflonem w srodku i na lince kapitalny wplyw na opor ma takze: calkowita dlugosc pancerza sposob jego prowadzenia,zwlaszcza w ramach FS moze miec niesamowice pokrecony przebieg Edytowane 22 Października 2006 przez szakq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartez23 Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 Dziś moje nowe hampelki jak w temacie przeszły test bojowy dystans: 45 km po założeniu tylnej v-ki od razu chciałem sprawdzić siłę hamowania więc lekko nacisnąłem klamkę ( ku mojemu zdumieniu powiedziałem w sobie ku... jak zaje.... lekko chodzą) i próbowałem drugą ręką przekręcić tylne koło i co nie da się :034: :034: poprzednie hample przy naciśnięciu na max klamki mogłem spokojnie kołem przekręcić a tu.... :034: zadowolony z zakupu wyjechałem w teren no i Bartez mówi w sobie nacisnę przednią klamkę zobaczymy jak przód hamuje o ku.... prawie przez kierownicę wyleciałem szok a miałem tarczówki zakładać :022: :022: w terenie spisują się rewelacyjnie, po krótkim dostosowaniu stwierdzam, że mają doskonałą modulację i co najważniejsze siłę hamowania UWAGA: dla niezdecydowanych POLECAM Pozdrowerek polecający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamykyo Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 Bartez23 a z jakimi klamkami masz te avidy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartez23 Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 klamki mam Avid FR5 ... pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anulkaa Napisano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2006 Wlasnie sobie takowe sprawilam. Walety i zady (jezeli jakies byly ) wymienione zostaly juz wyzej. Ja moge tylko POLECIC, jako że zady nie zaslonily mi walet Pozdrawiam, anulkaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djtomas Napisano 11 Maja 2007 Udostępnij Napisano 11 Maja 2007 kupiłem ostatnio SD7 i mam kilka pytań... czy po dotarciu wzrośnie siła hamowania? ile mniejwięcej będzie trwało docieranie? mam teraz je zamontowane z klamkomanetkami Alivio '06 czy dużo tracę przez to że nie mam np. klamek FR5 (lub podobnej klasy?) mówicie że SD7 mają bardzo dobrą modulację, na czym to polega? wydawało mi się że to klamki odpowiedzialne są za modulację, mam na przodzie jakąś no-name tarczówkę i jak to tarcza ma dobrą modulację klocki w SD7 mam ustawione równo, ale tak że klocek odrazu nie styka się całą powierzchnią POzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loko Napisano 11 Maja 2007 Udostępnij Napisano 11 Maja 2007 Pluzuj śrubke od klocków , przycisnij ręką ramie hamulce tak zeby klocek całą powierzchnią dotykał felgi , dokręć śrubkę od klocka .Cały proces regulacji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 11 Maja 2007 Udostępnij Napisano 11 Maja 2007 lepiej jest jak nie dotyka cala powierzchnia od razu obreczy a dobra modulacja polega na latwosci w dozowaniu sily hamulca czyli kombinacji sztywnosci ramienia V-ka odpowiedniej sztywnosci szufladki klocka rodzaju materialu klocka hamulcoweo rodzaju obreczy pancerza,linki i klamki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamos05 Napisano 12 Maja 2007 Udostępnij Napisano 12 Maja 2007 Mam je sprzężone z klamką Speed Dial 7, założone na tył, chodzą przyjemnie, modulacja dobra, nie straszne im błoto i woda, siła hamowania dalej jest bardzo dobra. U mnie niestety jest ten problem że mam nierówno startą obręcz i przy krawędzi jest dużo "wyżej" niż bardziej w strone środka (wina mojego zaniedbania oraz rozjeżdżających sie poprzednich, najtańszych hamulców Tektro) więc cięzko jest je ustawić tak żeby hamowały idealnie. Mysle że jak poskładam nowe koło i porządnie ustawie klocki to bedzie dużo lepiej. Klamka na początku wydała mi się że tak powiem przekombinowana bo kręcąc tym pokrętłem na górze nie odczuwałem większej różnicy w działaniu. Niedawno zamontowałem hample na środkowej dziurce w piwotach (poprzednio była ta całkiem na zewnątrz) i teraz czuć wyraźną różnicę między skrajnymi położeniami tego pokrętła. A generalnie to klamka bardzo płynnie i przyjemnie chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djtomas Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 ok już wszystko elegancko wyregulowałem ale na razie nie całożyłem tych fajek avida tylko moje stare przedni chodzi super lekko i w miarę elegancko jak na v-ki można modulować jednak tylny nie chodzi tak super... chyba zauważyłem efekt "miękkiej klamki" - spowodowany prawdopodobnie pewnie już nie pierwszej jakości linką i pancerzem :| jeżeli nie to to co innego może mieć na to wpływ (?) POzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mloody Napisano 14 Maja 2007 Udostępnij Napisano 14 Maja 2007 jeżeli nie to to co innego może mieć na to wpływ (?) Rozginające się tylne widełki, u mnie jest podobnie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tenjin Napisano 15 Maja 2007 Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 ja mama avidy sd7 od 2-3 miesięcy i jestem z nich bardzo zadowolony szczęki pracują bez zarzutu tzn. jescze ani razu mnie nie zawiodły, klocki sie jescze trzymają (chociaz nie cisnałem za dużo po błocie) a klamki sd7 bardzo mi pasują, modulacja całkiem ok, czasami rzeczywiście sie przydaje, w stosunku do poprzednich tektro mt14 z klamkomanetką alivio jest duużo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pati Napisano 15 Maja 2007 Udostępnij Napisano 15 Maja 2007 Ja już śmigam na tych hamulcach parę dobrych miechów, a dotarły się dopiero niedawno, być może dlatego, że nie hamuję zbyt "ostro". Już nawet przestały piszczeć w deszczu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bauer1000 Napisano 16 Maja 2007 Udostępnij Napisano 16 Maja 2007 a mi sie zjechaly prawie cale okladziny, wiecie gdzie dostane nowe i ile kosztuja?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLa2030 Napisano 16 Maja 2007 Udostępnij Napisano 16 Maja 2007 Już nawet przestały piszczeć w deszczu. U mnie też ten problem ustąpił , wcześniej każdy przejazd przez strumyk lub kałuże to zaraz hamulce dawały o sobie znać... Teraz spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kusak Napisano 16 Maja 2007 Udostępnij Napisano 16 Maja 2007 a mi sie zjechaly prawie cale okladziny, wiecie gdzie dostane nowe i ile kosztuja?? w rowerowym albo na allegro, koszt to tak do ~15 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KuLa2030 Napisano 16 Maja 2007 Udostępnij Napisano 16 Maja 2007 bauer a ile już masz hamulce ?? bo zastanawia mnie to po jakim czasie i po ilu km zjechały Ci się okładziny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baksik22 Napisano 18 Maja 2007 Udostępnij Napisano 18 Maja 2007 Kula to i tak nie ma znaczenia po ILU JEMU się okładziny skończyły bo to zależy w czym jeździsz jak dużo itp bo to jasne że okładziny w cieple i np błocie będą się zużywały bardziej niż w samym cieple zagmatwałem ale wiesz ocb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bilskij Napisano 19 Maja 2007 Udostępnij Napisano 19 Maja 2007 bauer a ile już masz hamulce ?? bo zastanawia mnie to po jakim czasie i po ilu km zjechały Ci się okładziny... Kula tez mam avidy sd7 no i kupilem je w Styczniu. Na samym poczatku wiadomo, mialy ciagla stycznosc z woda i blotem, wiec scieraly sie mega szybko...Oczywiscie teraz juz nie ma az tyle blota i wody. Od zimy przejechalem jakies 1500km no i zostala mi 1/3 okladziny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi