host21 Napisano 12 Czerwca 2007 Napisano 12 Czerwca 2007 Jestem poczatkujacy, ale mialem okazje i kupilem rower wlasnie z tym amortyzatorem. 1 - mierzylem, wysokosc rury to 85 mm ? Czy tak ma byc ? Widzialem ze normalnie jest okolo 100 mm. Jak to wyregulowac ? 2 - to jest amor z manetka i czy jest mozliwosc ustawienia twardosci w tym amorze (jedynie poprzez powietrze). I jak sie jezdzi wygodniej przy wolnym tlumieniu powrotu czy na odwrot ? 3 - Ile kosztuje sprawdzenie w serwisie calego rowerku razem z amorkiem ? POZDRAWIAM SERDECZNIE
kusak Napisano 12 Czerwca 2007 Napisano 12 Czerwca 2007 co do pierwszych dwóch pytań nie wiem, ale co do trzeciego, będzie to koszt ok. 100-120 zł
Gość Napisano 13 Czerwca 2007 Napisano 13 Czerwca 2007 1. jaki rower podaj marka i co kupiłeś 2. powiedz dokłądnie w sprawie pierwszych dwóch punktów o co ci chodzi o białe golenie? 3. zawsze jest gwarancja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 4. na amorze jest symbol 298, 302, 318 podaj model ja mam torę więc chętnie odpowiem ci na pytania
kabanosdg Napisano 13 Czerwca 2007 Napisano 13 Czerwca 2007 WItam. Tez posiadam Tore. 1. U mnie górne golenie wystają z dolnych na 110mm. Coś mało jest u ciebie. Czy da się je wysunąć? - raczej nie, no chyba że przy produkcji nie włożyli czegoś (serwisowałem już różne modele Tory) 2. Jeżeli masz sprężyne powietrzną to tak, jedynie ciśnieniem regulujesz twardość. Czy lapiej na szybkim czy wolnym powrocie tłumienia: jak jedziesz na asfalcie lepiej mieć na wolny powrót tłumienia bo masz mało dziur i amor nadąży "wybrać" (czyli powrócić) wszystkie nierwóności. Natomiast w terenie lepiej ustawić na szybki powrót bo inaczej amor będzie pracował w małym jego zakresie. Tak na marginesie jak jedziesz na asfalcie to najlepiej zablokować amor całkowicie (jak masz Motion Controle to i tak jak będzie dziura to amor zadziała) 3. Koszt całego przeglądu to minimum 100zł (a i tak wątpie że znajdziesz serwis który ci to zrobi za taką cenę) oczywiście bez przeglądu amora. Za to musisz zapłacić osobno i najczęściej jest to koszt w okolicach 50zł. PS: proszę nie kontrować moich cen: "Mnie znajomy zrobił za 60zł wszytsko" - ja znajomym robię za free. Mam nadzieje że pomogłem. Pozdo
host21 Napisano 13 Czerwca 2007 Autor Napisano 13 Czerwca 2007 Prosze o to link http://www.allegro.pl/item203841339_szok_c...isc_okazja.html Rower uzywany. Golenie ktore wystaja maja 85 cm. Wlasnie chyba to za malo. POZDRAWIAM
Andref Napisano 13 Czerwca 2007 Napisano 13 Czerwca 2007 85cm? Sporo Prawdopodobnie kupiles rower z OEM'owa wersja Tory, bez regulacji skoku All Travel. Co do tlumienia - jesli jezdzisz szybko po niewielkich nierownosciach, to raczej szybkie tlumienie. Jesli natomiast jezdzisz w gorach po glazach jak telewizory, to raczej wolne tlumienie, bedzie ci latwiej utrzymac kierownice. A tak z innej beczki - kupiles rower, swietnie, a czy dostales do niego jakies papiery?
jacekkoz Napisano 13 Czerwca 2007 Napisano 13 Czerwca 2007 jako posiadacz tory 318 tez się wypowiem. Zapewne masz ją ustawioną na skok 80mm albo amor nie jest napompowany. Przede wszystkim musisz sprawdzić ciśnienie. Czy masz pompkę? Jeśli nie to czeka cię zakup, chyba że będziesz za każdym razem chciał biegać do serwisu. Od razu powiem że nie ma szans na napompowanie tego amora zwykłą pompką? Ile ważysz? Tłumienie powrotu to już raczej osobiste ustawiania. Wszystko zależy od stylu jazdy, terenu. Na zmulonym amorze raczej sie gorzej jeżdzi. Musisz eksperymentować. Jak nie będziesz miał tłumienia to amor będzie cię walił w nadgarstki, jak ba bardzo go wytłumisz to stracisz na efektywności. Nie bój się używać pokrętła na dole prawej goleni. Manetka służy do blokady amora (pozostraje jakieś 1,5-2cm skoku). Przydaje się na asfalcie i podjazdach.
host21 Napisano 13 Czerwca 2007 Autor Napisano 13 Czerwca 2007 Tak mam wszystkie papiery. Dostalem razem z rowerem, tak to bym nie kupil. A czytalem w ulotce do tego amorka ze regulacja moze byc 80 - 100 - 130 mm i to powinien wykonac serwis. Pompke pozyczylem od kumpla i przy wadze okolo 95 kg napompowalem do 170 . Jesli chodzi o OEM, to jak mam to sprawdzic. Gdzie to moze byc napisacne, lub gdzie moge znalesc takie oznaczenia. Ja mam takiego http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=8720 , tak samo wyglada POZDRAWIAM
jacekkoz Napisano 13 Czerwca 2007 Napisano 13 Czerwca 2007 nie sądzę żeby oemowa wersja nie miała regulacji all travel. Po prostu ta rama jest dostosowana do skoku 80mm. Ile rowerek ma? W torze raczej nie nie ma wiele serwisowania. Rower nie wygląda na zarżnięty wiec amor powinien być w dobrym stanie. Spuść z niego całkowicie powietrze, zobacz czy golenie chowają się w całości (pozostanie jakies 5mm), czy nic nie cieknie, czy golenie nie są porysowane. Jak wszystko będzie ok to zrób sobie przegląd po sezonie. Generalnie z ciśnieniem można poeksperymentować podobnie jak z tłumieniem. Jedni lubią twarde amorki a inni (tak jak ja) miękkie kanapki
Gość Napisano 13 Czerwca 2007 Napisano 13 Czerwca 2007 a to jest oryginalnie przez cuba włożony amor czy ktoś włożył a ty kupiłeś. powinny golenie białe mieć 110 cm. jeśli masz mniej coś nie tak jest. napisz też bądź zadzwoń do harfy http://www.harfa-harryson.com.pl/. jeśli rower był kupiony z gwarancją to do sklepu trzeba
host21 Napisano 13 Czerwca 2007 Autor Napisano 13 Czerwca 2007 To znalazlem w ulotce : All-travel - skok System pozwalający na zmianę skoku za pomocą znajdującej się wewnątrz tulei, którą można ustawić skok 60 mm, 80 mm, 100 mm np.: SID ustawianie 60 mm – 80 mm i odwrotnie - 1 tuleja z lewej strony, PILOT 80 mm – 100 mm i odwrotnie - 2 tuleje po 1 z każdej strony, BOXXER Race 178 mm – 152 mm i odwrotnie - 2 tuleje po 1 z każdej strony.
uchmanek Napisano 14 Czerwca 2007 Napisano 14 Czerwca 2007 przestancie bic piane, jest tak jak napisal jacekkoz: ustawiony na 80mm albo nie napompowany. http://www.sram.com/_media/techdocs/Tora%2...10058-010_A.pdf host21: zmiane skoku mozna wykonac samemu, zajmuje to ok 15min.
host21 Napisano 14 Czerwca 2007 Autor Napisano 14 Czerwca 2007 przestancie bic piane, jest tak jak napisal jacekkoz: ustawiony na 80mm albo nie napompowany.http://www.sram.com/_media/techdocs/Tora%2...10058-010_A.pdf host21: zmiane skoku mozna wykonac samemu, zajmuje to ok 15min. Napompowany na pewno jest. JEsli mozesz "uchmanek" napisz w skrocie jak go ustawic na inna pozycje. Jesli dasz rade to napisz gdzie moge kupic dobry zestaw kluczy do roweru oraz amora ? POZDRAWIAM i dziekuje za zainteresowanie
uchmanek Napisano 14 Czerwca 2007 Napisano 14 Czerwca 2007 zdejmujesz dolne golenie i wyciagasz sprezyne zgodnie z instrukcja serwisowa: http://www.sram.com/_media/techdocs/95-431...ice%20Guide.pdf wyciagasz podkladki, skladasz w odwrotnej kolejnosci, nie zapominajac wlac olej gdzie trzeba. wszystko jest opisane w instrukcji.
jacekkoz Napisano 15 Czerwca 2007 Napisano 15 Czerwca 2007 nie radzę robić tego samemu bo: 1) zmienisz geometrię ramy - włożyli 80 mm - zostaw 80mm (aczkolwiek ja sam tez pewnie bym zmienił na 100mm ) 2) rozbierałem moją to0rę parę razy i zawsze coś szło nie tak. A to oelj się wylał i musiał rzeźbić, a to czegoś nie mogłem wyjąć - to nie jest takie proste nawet z łopatologiczną instrukcją Jak będziesz robił serwis amora to zleć to przy okazji fachowcom
uchmanek Napisano 15 Czerwca 2007 Napisano 15 Czerwca 2007 to jest bardzo proste. co prawda do tej pory rozbieralem tylko reby, ale zasada jest ta sama. ad. 1. 100mm bedzie w sam raz ad 2. olej trzeba wylac i wlac nowy, chyba ze ktos ma cierpliwosc zbierac stary co do kropelki. wszystko wychodzi bez problemu.
host21 Napisano 16 Czerwca 2007 Autor Napisano 16 Czerwca 2007 OK, dzieki chlopaki. PS: Moze wiecie gdzie w Krakowie jest porzadny serwis ??? Pozdrawiam
celciusz Napisano 12 Lipca 2007 Napisano 12 Lipca 2007 Witam mam pytanie dotyczace tory 318 czy stukanie wewnatrz prawej goleni tak jakby wewnatz tlumik sie obijal o golenie zewnetrzne jest normalne w tym modelu czy nie z gory dzieki za wszelki uwagi i sugestie
Andref Napisano 13 Lipca 2007 Napisano 13 Lipca 2007 Na sucho czy w czasie jazdy? Bo RS'y maja to do siebie, ze na sucho lekko stukaja.
Riqar Napisano 13 Lipca 2007 Napisano 13 Lipca 2007 To ja się podczepię pod temat aby nowego nie zakładać. Ostatnio kupiłem nowy rower i tam był zamontowany RS tora 302. I teraz mam pytanie. Jak siedzę na rowerze to od czego jest małe pokrętło, na prawej goleni, na wysokości montowania koła. Jest nalepka, na której narysowany jest bóbr i zając oraz napis "rebound". Próbowałem to przestawiać ale nie odczułem żadnej różnicy. To samo pytanie dotyczy lewej goleni, pokrętło na + i -, też próbowałem nim kręcić ale i tak dla mnie cały czas chodził tak samo. Nie wiem czemu ale nie dostałem do tory instrukcji, natomiast do ramy itp, tak PS. To jest mój pierwszy amortyzator więc proszę o odrobinę wyrozumiałości i cierpliwości.
Pulse Napisano 13 Lipca 2007 Napisano 13 Lipca 2007 jak siedzę na rowerze to od czego jest małe pokrętło, na prawej goleni, na wysokości montowania koła. Jest nalepka, na której narysowany jest bóbr i zając oraz napis "rebound". Próbowałem to przestawiać ale nie odczułem żadnej różnicy. to jest regulacja tlumienia odbicia, czyli ustawiasz jak szybko widelec ma wracac do pozycji neutralnej. Roznice widac ustaw sobie na zajaca i wcisnij pare razy widelec lub sie przejec po dziurach, odbija szybko, potem ustaw na zolwia i tez ugnij widelec ewentualnie sie przejedz, zobaczysz ze wraca zauwazalnie wolniej i inny odglos nawet jest. Im wiecej malych nierownosci tym bardziej w kierunku zajaca im mniej tym bardzej w kierunku zlowia. To samo pytanie dotyczy lewej goleni, pokrętło na + i -, też próbowałem nim kręcić ale i tak dla mnie cały czas chodził ustawiasz jak bardzo amor ma sie uginac jak siedzisz na rowerze "+" bardziej miekki wiekszy sag "-" bardziej twadry mniejszy sag. Ustaw tak zeby amor uginal sie o 10-25% jak wsiadasz na rower. Rigar roznice sa potestuj dobrze, ustaw na skrajna pozycje i testuj potem na druga i roznice jakas powinienes zobaczyc, jak juz wiesz od czego sa oba pokretla, powodzenia :-)
jacekkoz Napisano 13 Lipca 2007 Napisano 13 Lipca 2007 na prawej golenie na dole masz pokrętło tłumienia odbicia. Jak przekręcisz w kierunku żółwia to ugięciu amorek będzie wracał powoli do pozycji wyjściowej, a ja pokręcisz w kierunku zajączka (nie boberka - bobry to są gdzie indziej) to będzie szybko wracał. Tak to można mniej więcej łopatologicznie wytłuymaczyć. Dziwne że nie czujesz różnicy. Ja w swojej 318 czuję kolosalna różnicę. Ale 302 ma inny, słabszy system tłumienia więc może w tym leży problem Na lewej goleni masz pokrętło naprężenia wstępnego sprężyny (zakładam że masz sprężynową 302kę). Ustawiasz tym twardość sprężyny.Te systemy przeważnie słabo działają, ale działają
Riqar Napisano 13 Lipca 2007 Napisano 13 Lipca 2007 Dzięki za wskazówki, a co do działania amortyzatora. Jak już wspomniałem to jest mój pierwszy. Przez całe życie jeździłem na sztywniakach więc dla mnie to i tak święto, że jest jakakolwiek amortyzacja.
jacekkoz Napisano 13 Lipca 2007 Napisano 13 Lipca 2007 spoko, przede wszystkim pamiętaj że każdy amor na początku działa wsiowo. Daj mu jakiś czas na "rozruszanie" się
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.