Skocz do zawartości

[napęd] Wymiana napedu - kłopoty


Martinii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dostalem rower Mongoose SUMMIT. Jest jaki jest, ale dostalem go i pozostaja mi modyfikacje osprzetu. Jezdze raczej rekreacyjnie-weekendowo, zbaczajac z trasy w bardziej nierowne tereny. Jednak chcialbym zapewnic sobie w miare komfortowy sprzet. Po okolo 6 tygodniach postanowilem powymieniac pare elementow. Sklep rowerowy w ktorym bylem doradzil mi i zalozyl to:

 

* przerzutka tylna: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53049091&a mp;PZTA=8&HNT=T://http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.htm...ZTA=8&HNT=T://http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.htm...ZTA=8&HNT=T

* przerzutka przednia: http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53040650-53010001 __PZTA_0.html://http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53...1 __PZTA_0.html://http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53...1 __PZTA_0.html

 

Nie mieli na miejscu piasty, zatem czeka mnie jej zakup i zakup kasety. Oto co mi dalej polecono:

 

* kaseta: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

* piasta: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53039666&a mp;PZTA=8&HNT=T://http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.htm...ZTA=8&HNT=T://http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.htm...ZTA=8&HNT=T

 

Nie planowalem tej przerzutki przedniej - troche dalem sie naciagnac sprzedawcy. Zostawilem rower do zrobienia. I gdy zjawilem sie wieczorem po obior serwisant oznajmil mi, ze: "Lancuch troche trze w przedniej przerzutke, ale w instrukcji SHIMANO jest napisane, ze jest to dopuszczalne na przelozeniach przod: srodkowa koronka, tyl: skrajne 1/8" Ok, to wiem, ze tych przelozen nie powinno sie uzywac.

 

Okazalo sie, ze jest tragicznie - lancuch ociera na niemal kazdym przelozeniu! Gdy wyregulowalem przy manetce ze na najmniejszej koronce jest ok, na sredniej bylo w miare ok, a na najwiekszej tragedia. Gdy wyregulowalem, ze na najwiekszej bylo ok, to znow na najmniejszej koronce bylo mnie slychac w promieniu 15 metrow...

 

Nastepnego dnia wrocilem do serwisu i oznajmilem, ze dzialanie tej przerzutki jest dla mnie nie do przyjecia i prosze zeby cos z tym zrobiono.

 

Dodam, ze poprzednio mialem przerzutki tyl: ALTUS, przod: jakis chyba noname. Jednak zadnego tarcia lancucha w przedniej przerzutce nie bylo!

 

Po 1,5 godzinie wrocilem do serwisu. Tym razem inny Pan powiedzial mi, ze: "Przerzutka nie jest kompatybilna z mechanizmem korbowym i nalezy go wymienic na najlepiej Deore LX, ktory kosztuje 380zl". Jednak cena jest dla mnie za wysoka :)

 

Panowie, co Wy na to? Czy ten sklep/serwis nie probuje mnie naciagac? Ja rozumiem, ze ta przerzutka to nie najwyzsza polka, ale chyba uzasadnione byly moje oczekiwania, ze bedzie chodzic lepiej niz te noname'owa ktora byla! Przerzutka przednia ma w opisie, ze jest kompatybilna z najwieksza koronka 48.

 

Teraz mam koronki 48x38x28 mocowane na kwadrat do wkladu suportu. Bardzo prosze Was o porade co mam dobrac? Myske, ze powinienem kupic cos 48x36x26 albo 44x32x22. Przegladajac oferte myslalem o:

 

FC-M442: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

 

lub

 

DEORE FC-M530: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T

 

Podsumowujac. Teraz mam:

- przerzutke tylna: DEORE LX RD-M581

- przerzutke przednia: DEORE LX FD-M581A

 

Zamierzam/musze dokupic:

- piaste - chyba ta, ktora mi polecaja bedzie ok?

- kasete 8-rzedowa - polecaja mi ta SRAMa, ale moze lepiej byloby kupic DEORE XT CS-M737 ?

- mechanizm korbowy + nowy wklad suportu

- łancuch - myslalem o DEORE CN-HG53

 

Prosze Was o opinie i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Cyklotur tak doradza to ja prawdę powiedziawszy jestem troszkę w lekkim szoku.

 

Po 1,5 godzinie wrocilem do serwisu. Tym razem inny Pan powiedzial mi, ze: "Przerzutka nie jest kompatybilna z mechanizmem korbowym i nalezy go wymienic na najlepiej Deore LX, ktory kosztuje 380zl". Jednak cena jest dla mnie za wysoka
Dlaczego do Twojej jazdy doradzili Tobie LXa to ja nie mam pojęcia. Spokojnie o wiele trwalszą korbę można zakupić za 100 zł.

 

- przerzutke tylna: DEORE LX RD-M581

Do Twojej jazdy spokojnie wystarczyłaby Alivio lub Deore. Ale LX nie będzie złym zakupem

 

- kasete 8-rzedowa - polecaja mi ta SRAMa, ale moze lepiej byloby kupic DEORE XT CS-M737 ?
Wg mnie 2 wybory są bezsensowne. Na Twoim miejscu już lepiej kupić u nich kasetę SUNRACE za 27 zł lub Shimano HG30 lub 50.

 

- łancuch - myslalem o DEORE CN-HG53

Masz napęd 8 biegowy więc kup najlepiej łańcuch pod napęd 8 biegowy. HG50 lub IG50 będą OKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka przód - droga, lepsza do twojej jazdy byłaby alivio/sram 3.0

przerzutka tył - droga, możliwe że dobrze działa, czyli tak jak tańsze modele {nadpłaciłes trochę}

kaseta - świetna, sam taką mam, ale nie warz się kupywac jej w takiej cenie z Cykloturu {ja ją kupiłem za 55zł} Sądze że do twojej jazdy propozycje Sebka będą naprawde dobre {wystarczające}

Korba- lx :lol: smiech na sali, myślą że dorwali jelenia. Do 200zł możesz miec fajną korbę z suportem, a będąc na twoim miejscu kupiłbym np alivio 100zł + 30zł suport

Piasta - nie mam pojęcia, jest niesprawdzona. Ja smigam na novatecach, z tyłu mam 2 łoż maszynowe i kreci się świetnie, a do tego jest sprawdzona i polecana.

Wybierając sobie takie czesci jakie zakładałes kupić zyskujesz prawdę mówiac tylko na wadze, gdyż tańsze grupy osprzetowe są bardzo precyzyjne i w normalnej jezdzie nie odczujesz Alivio od Lx'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutke przednia i tylna juz mam. Pewnie moglem kupic cos nizszej klasy, ale trudno. Teraz nie chce popelnic podobnych bledow, dlatego zwracam sie do Was tu o rady.

 

Jedno mi jeszcze chodzi po glowie. Czy jak kupie powiedzmy ta kasete SRAM i korbe Alivio a do tego lancuch HG50 lub HG53 to wszystko bedzie ze soba dzialac dobrze? Boje sie, ze znow w serwisie powiedzia mi po zalozeniu nowych elementow, ze cos z czyms nie jest kompatybilne :) I bedzie chodzic gorzej niz na tym co bylo :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam wszystkim z okazji mojego pierwszego postu na forum (choć biernie czytam je od około roku i darzę wielką sympatią).

Wracając do tematu- Martinii, dziwię się że do korby o układzie koronek 28-38-48 zaproponowano Ci przednią przerzutkę LX- by ona działała optymalnie pomiędzy środkową a największą tarczą powinno być 12 zębów różnicy, więc. np. 26-36-48 lub 22-32-44. W Twoim przypadku jeśli zamocujesz tego LX-a na prawidłowej wysokości, to gdy będziesz chciał wrzucić na największą tarczę, wewnętrzna część prowadnika przerzutki będzie zaczepiać o środkową tarczę. Gdy się podniesie obejmę wyżej, może to działać ale raczej niezbyt dobrze, czyli np. ocierać na większości przełożeń.

W ubiegłym roku miałem podobną sytuację gdy chcąc ulepszyć napęd kupiłem korbę Alivio 28-38-48 i przednią przerzutkę XT- za diabła nie chciało to poprawnie pracować. Wyjściem okazał sie zakup korby LX 04 (FC M572) i do tej pory wszystko działa świetnie, choć w piwnicy została mi nówka Alivio z suportem.Tak więc nie kupuj drogiej korby LX a ewentualnie najtańsze Deore o rozstawie koronek 26-36-48 i będzie grało.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zastanawiam sie czy nie wystarczylaby mi korba np FC-M442. Jest ona mocowana na kwadrat, a wiec bedzie pasowala na moj obecny wklad suportowy. Sam wklad nie jest zniszczony, bo rower ma raptem jakies 2 miesiace, a jak wspominalem nie jezdze codziennie.

 

Czy moze dac jakas inna mocowana na wielowpust i do tego nowy wklad?

 

Zastanawiam sie tez jak to jest z wielkosciami koronek. Teraz mam 48 zebow w najwiekszej i odpowiada mi to. Czy jesli zmienie na 44-32-22 odczuje rozniece negatywnie?

 

Wracajac jeszcze do tylnych elementow. Adik to moge wziac taki zestaw (kaseta SRAM, lancuch HG50 lub HG53 i ta <lub inna> piasta ACCENT) i byc spokojnym, ze bedzie to chodzic ladnie, czy co...? Bo juz jestem taki skolowany, ze nic nie wiem :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zastanawiam sie czy nie wystarczylaby mi korba np FC-M442. Jest ona mocowana na kwadrat, a wiec bedzie pasowala na moj obecny wklad suportowy.
A zapewne ta korba też nie będzie złym wyborem.

 

Zastanawiam sie tez jak to jest z wielkosciami koronek. Teraz mam 48 zebow w najwiekszej i odpowiada mi to. Czy jesli zmienie na 44-32-22 odczuje rozniece negatywnie?

A jak jeździsz na tej 48 z przodu to z tyłu jakich biegów najczęściej używasz?

 

Wracajac jeszcze do tylnych elementow. Adik to moge wziac taki zestaw (kaseta SRAM, lancuch HG50 lub HG53 i ta <lub inna> piasta ACCENT) i byc spokojnym, ze bedzie to chodzic ladnie, czy co...? Bo juz jestem taki skolowany, ze nic nie wiem

A co się uparłeś tak na tą drogą kasetę SRAMa? :) A ten zestaw o którym mówisz powinien chodzić tak jak trzeba.

Ale na Twoim miejscu wziąłbym jakąś tańszą kasetę i do tego łańcuch CONNEX 800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Rozmawialem dzis z serwisantem z innego serwisu rowerowego i powiedzial mi, ze zmiana korby nic mi nie da, poniewaz przerzutka przednia jest przystosowana do wspolpracy z 9-rzedowa kaseta i 9-rzedowym, waskim lancuchem. 9-rzedowego lancucha nie moge zalozyc do kasety 8-rzedowej...

 

Co mam zatem zrobic? :)

 

edit

 

sebekfireman

 

Odnosnie przelozen. Na blacie 48 uzywam najmniejszych koronek z tylu.

 

Ta kasete SRAM juz po prostu kupilem i odebralem dzis rano. Nie wiem teraz kompletnie jaki mam dobrac lancuch ? Polenano mi, ze najlepiej aby takze byl SRAM i zeby go tak dobrac, aby predzej zuzywal sie lancuch a nie kaseta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Facet opowiada bzdury. U mnie przez jakiś czas współpracowały bardzo dobrze: przednia przerzutka XT dziewięciorzędowa, korba LX 04 też dziewięciorzędowa, kaseta ośmiorzędowa Alivio i łańcuch HG 50 (też ośmiorzędowy)- dopiero później założyłem kasetę i łancuch LX i jakoś różnic w kulturze pracy nie zauważyłem- jeden i drugi zestaw działał wzorowo.

W Twoim przypadku problem polega na posiadaniu przerzutki dostosowanej do innego rozstawu tarcz niż posiadasz, ale o tym pisałem w poprzednim poście.

Jeśli bardzo będziesz chciał, możesz sobie do ośmiorzędowej kasety załozyć dziewięciorzędowy łańcuch i też nie będzie problemów, choć niektórzy chyba nie bez racji stwierdzą że łancuch będzie ustępował trwałościa ośmiorzędowemu (różnice w ich szerekości są minimalne).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Jedna uwaga- ostatnio miałem okazję porównac i przetestowac dwie przerzutki przednie, tj. zwykłą Deore oraz XT- obie nówki w systemie down swing, przeznaczone oczywiście do napędów dziewięciorzędowych. Różnic w działaniu i jakosci wykonania póki co nie zauważyłem, z tym że Deore ma minimalnie szerszy prześwit prowadnika, w związku z czym na danej tarczy obsługuje więcej przełożeń na kasecie. Zaznaczam że różnica jest minimalna i w sumie nie warto sobie tym zawracać głowy (a nie wiem czy szerokoscią prowadnika Twój LX odpowiada Deorce czy XT).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzis odebralem rower. Ostatecznie:

 

Piasta: Accent (z dwoma lozyskami maszynowymi)

Kaseta: Sram Pg-850 (8-rzedowa)

Przerzutka tyl: Deore LX

Przerzutka przod: Deore LX

Korba + wklad: Deore

Lancuch: HG73

Manetki: Sram Rocket

 

Calosc w porownaniu do poprzedniego osprzetu (Altus itd) chodzi niesamowicie!!! Tarcie lancucha o przerzutke przednia wyeliminowane, a przednia manetka z mikroindeksem daje jeszcze dodatkowo mozliwosci manewru. Manetki chodza pieknie (tylko biegi przelacza sie odwrotnie niz mialo to miejsce w poprzednich - Sram Mrx :( ) Calosc chodzi cicho, miekko i precyzyjnie. Jestem bardzo zadowolony choc kosztowalo mnie to nie malo nerwow i pieniedzy...

 

Dziekuje Wam za rady!

 

Ostrzegam tez chcacych korzystac z uslug serwisu Cyklotur...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...