Skocz do zawartości

[ linki i pancerze ] jak zamontować ? pomocy.


Mordiz

Rekomendowane odpowiedzi

Tak więc chciałem zamontować linki do mojego rumaczka. Ale niestety nie mam na jakim rowerze sie wzrorować. Z długościa pancerzy sobie jakoś poradzę. Natomiast nie wiem jak pancerze ułożyć to znaczy do jakich czaczepów mają iść. Mam ramę Author Vision. Tak wiec zaczepy są na górze.

Tak wiec jak mają iśc ? od manetki do zaczepu . W który zaczep i po której stronie mostka (patrząc na przednią cześc roweru) . A potem jak mają iśc przy drugich zaczepach obok komina sztycy.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają iść tak, żeby przy bardzo mocnym skręceniu kierownicą (np. przy glebie) nie zabrakło im długości i nie wyrwały się. Ogólnie to mogą być tak, jak ci pasuje + margines bezpieczeństwa na przekręcenie kierownicy (ok 200st.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli pancerze masz puszczone po gornej rurze to powinno byc to tak:

pancerz od przerzutki tylnej jako ze jest ona zainstalowana po prawej stronie roweru puszczasz od manetki przez najbardziej po prawej umiejscowione przelotki w ramie. z przednia przerzutką robisz to samo tylko montując w przelotkach calkiem po lewej. pancerz hamulcowy od tylnego hamulca powinien isc raczej srodkowymi przelotkami.

co do dlugosci to tak jak napisane powyzej: dajesz tyle dlugosci by przy obracaniu kierownicą nic nie bylo naprezone bo sie wyrwie ani za dlugie bo dodatkowe łuki i zagięcia są zbędne. przy tylnym trokącie ramy montujesz pancerze takze tak dobranej dlugosci by nie byly za krotkie (wtedy linki idą po bardzo wąskich "winklach" i trą zbędnie w pancerzu, ktory z reszta tak jak i idąca w nim linka - może pęknąć.

odcinek pancerza ostatni przy samej przerzutce tylnej - puszczasz go lagodnym lukiem tak by linka nie miala niepotrzebnych zagięć.

wejdz na strone author.cz i popatrz jak to jest w przypadku twojego roweru - znajdziesz tam zlozone i mozesz przyjzec się jak to ma isc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki :P tylko ja mam tak zrobione ze jak kierownice skrece amksymalnie to ociera o rame :| nie wiem czy przesunąc mostek , rury sterowej jeszcze nie przycinałem. Taka wysokość mi odpowiada. Musiałbym przesunąc mostek o ok centymetr. i to by było chyba za wysoko. ale nic podczas jazdy bede musiał popróbować rózne ustawienia mostka i kiery żeby było wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

To i ja podczepię się pod temat :)

Nabyłem drogą kupna tę oto ramę:

http://www.cyclosport.pl/popup_image.php?pID=833&image=1

Wszystko jest cacy. Na obrazku wyraźnie widać, że rama posiada piwoty, jest więc przystosowana do hamulców V. Jednak przelotki do pancerzy hamulcowych są po prostu dziwne... Nie, złe określenie - sprawiają wrażenie jakby miały służyć tylko do zaczepienia przewodu hydraulicznego do tarczówki.

Tak z grubsza wyglądają:

c41f4c9cf0e45434m.jpg

W zestawie z ramą dostałem 4 sztuki plastikowych zaczepów, które mają utrzymywać pancerz na swoim miejscu. Powoduje to jednak, że przez całą długość (od klamki do szczęk) linka musi być w pancerzu. No a wiadomo jak pracuje linka w 80cm pancerzu po paru tygodniach...

I moje pytanie: spotkaliście się z czymś takim? Istnieją jakieś "podczepiane" przelotki "z oporem" na pancerze (czyli takie, jakie powinny być normalnie)?

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...