Skocz do zawartości

[dętka] ciągle uszkadzana


kurdtkuei

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam nietypowy probem z dętkami, a raczej problem dotyczy opony i obręczy. Co ok. 300-400km następuje uszkodzenie (przedziurawienie) dętki przy wentylku zdjęcie poniżej.

 

pict0001sun9.th.jpg

 

przyczynę jak przypuszczam znam, jednak nie wiem za bardzo jak ją usunąć. Koła to 26' obręcz corratec typowa do hamulców dyskowych.

pict0008spp8.th.jpg

 

Wygląda na to, że w czasie hamowania opona minimalnie przesuwa się na obręczy, co powoduje, że w końcu wentylek jest bardzo wykrzywiony i ostatecznie następuje wyrwanie dętki. Dziwne jest to że dzieje się to tylko na tylnym kole, przednie już ponad 1000km bez żadnych problemów.

 

Moje pytanie jak to naprawić, może wystarczy zdjąć oponę umyć ją dokładnie odtłuścić podobnie obręcz i to wystarczy? Próbowałem już innych metod, jak wkładanie kawałka gumy na wentylek od środka obręczy. Czy może muszę szukać innej opony lub obręczy?

Napisano

Gdzieś już o tym czytałem na forum. Pono prócz tego co mówisz warto zasypać oponę talkiem, żeby dętka się nie ślizgała, pokombinować z dobrym ustawieniem wentyla - idealnie prosto. Jeżeli stosujesz pierścień podtrzymujący wentyl dokręcaj go ciut lżej

Napisano

Widze, że masz opone 2.3". A jakich używasz dętek(jakiej firmy i w jakim rozmiarze) ? Jakie masz zalecane cisnienie na oponie, a ile pompujesz ?

Napisano

Ja bym radził zakupić nową opaskę na obręcz i jak już wspominał Duch, przetalkować porządnie zarówno oponę jak i dętkę :D

Napisano

Jeśli chodzi o ten talk to spróbuję, z ustawieniem wentylka już kombinowałem, bez skutku.

 

 

Dętka firmy SCHWALBE 40/62-559 czyli teoretycznie nadająca się do opon od 1,5-2,5. Ciśnienie na oponie 2,8-4,5 BAR i myślę że w tych granicach pompuję, choć przyznam się robię to na oko, nie mierzę dokładnie. Czy przyczyną może być za niskie lub wysokie ciśnienie?

 

Update: wentylek presta.

Napisano

Przyczyną może być za wysokie ciśnienie jeśli masz za wąską dętke, ale dętka jest raczej wporzadku, przetalkuj i bedzie git :D

 

Czasami sa problemy z dętkami, nie wiem, wynika to chyba ze słabej ich jakości. Kiedyś miałem często taki problem z dętkami Kenda Tube. Jak nie strzeliła guma przy wentylu to ukręcił się zaworek. Po wymianie na inny model wracało wszystko do normy.

 

pozdróweczko

Napisano

hyhy ciekawe co to za "uniwersalna" detka dla 1.50-2.50, jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego

 

krotko mowiac kup detke do opon 2.10 + czy cos kolo tego, przypuszczam ze jak mocno nadmuchasz swoj maly balonik, to i tak jest za maly zeby miec opor w duuuuuuuzej oponie, jezeli nie chcesz wierzyc, nie masz kasy to pozycz od kogos na 1 dzien ...

Napisano

Miałem taki sam problem z dętkami w obręczy Mavic A319.

Zawór wyrywał się po przekroczeniu pewnego, zwykle podobnego, ciśnienia.

Działo sie tak zarówno z oponą Ritchey Speed Max 35mm, jak i Schwalbe Black Jack 47mm.

Żadna z nich nie przesuwała sie po obręczy, sprawdziłem to zaznaczając miejsce na oponie markerem.

 

Przyczyną była konstrukcja dętki, a konkretnie mocowanie zaworu.

Niektóre dętki, jak Continental, mają zgrubienie u podstawy mocowania zaworu, dokładnie takie, jak na pierwszym zdjęciu autora wątku.

W momencie przekroczenia pewnego ciśnienia zawór głębiej wchodzi w tulejkę w obręczy, a to zgrubienie się nie mieści i zawór jest wyrywany z dętki.

 

Z dętkami Kenda i Michelin nie ma takiego problemu.

Teraz jeżdzę tylko na Michelin'ach i problem zniknął całkowicie.

Napisano
hyhy ciekawe co to za "uniwersalna" detka dla 1.50-2.50, jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego

 

krotko mowiac kup detke do opon 2.10 + czy cos kolo tego, przypuszczam ze jak mocno nadmuchasz swoj maly balonik, to i tak jest za maly zeby miec opor w duuuuuuuzej oponie, jezeli nie chcesz wierzyc, nie masz kasy to pozycz od kogos na 1 dzien ...

 

W przeważającej mierze dętki są takie "uniwersalne" ewentualnie są 1,75-2,5 co i tak nie wiele zmienia.

 

O kasę tutaj nie chodzi, raczej o to że coś co ma działać nie działa, mogę zmienić też całe koło i będzie git ale nie o to biega. Pomyślę nad inną dętką, dziwi mnie tylko to, że w przednim kole jest taka sama konstrukcja i działa bez problemów a w tylnym nie, być może jest też rzeczywiście - jak ktoś sugerował - jakiś feler w opasce, bo otwór w niej jakoś nie za bardzo mi się podoba.

 

Dzięki za odpowiedzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...