kurdtkuei Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Witam, mam nietypowy probem z dętkami, a raczej problem dotyczy opony i obręczy. Co ok. 300-400km następuje uszkodzenie (przedziurawienie) dętki przy wentylku zdjęcie poniżej. przyczynę jak przypuszczam znam, jednak nie wiem za bardzo jak ją usunąć. Koła to 26' obręcz corratec typowa do hamulców dyskowych. Wygląda na to, że w czasie hamowania opona minimalnie przesuwa się na obręczy, co powoduje, że w końcu wentylek jest bardzo wykrzywiony i ostatecznie następuje wyrwanie dętki. Dziwne jest to że dzieje się to tylko na tylnym kole, przednie już ponad 1000km bez żadnych problemów. Moje pytanie jak to naprawić, może wystarczy zdjąć oponę umyć ją dokładnie odtłuścić podobnie obręcz i to wystarczy? Próbowałem już innych metod, jak wkładanie kawałka gumy na wentylek od środka obręczy. Czy może muszę szukać innej opony lub obręczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duch Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Gdzieś już o tym czytałem na forum. Pono prócz tego co mówisz warto zasypać oponę talkiem, żeby dętka się nie ślizgała, pokombinować z dobrym ustawieniem wentyla - idealnie prosto. Jeżeli stosujesz pierścień podtrzymujący wentyl dokręcaj go ciut lżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamixc Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Widze, że masz opone 2.3". A jakich używasz dętek(jakiej firmy i w jakim rozmiarze) ? Jakie masz zalecane cisnienie na oponie, a ile pompujesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kosmita Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Ja bym radził zakupić nową opaskę na obręcz i jak już wspominał Duch, przetalkować porządnie zarówno oponę jak i dętkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurdtkuei Napisano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Jeśli chodzi o ten talk to spróbuję, z ustawieniem wentylka już kombinowałem, bez skutku. Dętka firmy SCHWALBE 40/62-559 czyli teoretycznie nadająca się do opon od 1,5-2,5. Ciśnienie na oponie 2,8-4,5 BAR i myślę że w tych granicach pompuję, choć przyznam się robię to na oko, nie mierzę dokładnie. Czy przyczyną może być za niskie lub wysokie ciśnienie? Update: wentylek presta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamixc Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Przyczyną może być za wysokie ciśnienie jeśli masz za wąską dętke, ale dętka jest raczej wporzadku, przetalkuj i bedzie git Czasami sa problemy z dętkami, nie wiem, wynika to chyba ze słabej ich jakości. Kiedyś miałem często taki problem z dętkami Kenda Tube. Jak nie strzeliła guma przy wentylu to ukręcił się zaworek. Po wymianie na inny model wracało wszystko do normy. pozdróweczko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 hyhy ciekawe co to za "uniwersalna" detka dla 1.50-2.50, jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego krotko mowiac kup detke do opon 2.10 + czy cos kolo tego, przypuszczam ze jak mocno nadmuchasz swoj maly balonik, to i tak jest za maly zeby miec opor w duuuuuuuzej oponie, jezeli nie chcesz wierzyc, nie masz kasy to pozycz od kogos na 1 dzien ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majstermod Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Miałem taki sam problem z dętkami w obręczy Mavic A319. Zawór wyrywał się po przekroczeniu pewnego, zwykle podobnego, ciśnienia. Działo sie tak zarówno z oponą Ritchey Speed Max 35mm, jak i Schwalbe Black Jack 47mm. Żadna z nich nie przesuwała sie po obręczy, sprawdziłem to zaznaczając miejsce na oponie markerem. Przyczyną była konstrukcja dętki, a konkretnie mocowanie zaworu. Niektóre dętki, jak Continental, mają zgrubienie u podstawy mocowania zaworu, dokładnie takie, jak na pierwszym zdjęciu autora wątku. W momencie przekroczenia pewnego ciśnienia zawór głębiej wchodzi w tulejkę w obręczy, a to zgrubienie się nie mieści i zawór jest wyrywany z dętki. Z dętkami Kenda i Michelin nie ma takiego problemu. Teraz jeżdzę tylko na Michelin'ach i problem zniknął całkowicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurdtkuei Napisano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 hyhy ciekawe co to za "uniwersalna" detka dla 1.50-2.50, jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego krotko mowiac kup detke do opon 2.10 + czy cos kolo tego, przypuszczam ze jak mocno nadmuchasz swoj maly balonik, to i tak jest za maly zeby miec opor w duuuuuuuzej oponie, jezeli nie chcesz wierzyc, nie masz kasy to pozycz od kogos na 1 dzien ... W przeważającej mierze dętki są takie "uniwersalne" ewentualnie są 1,75-2,5 co i tak nie wiele zmienia. O kasę tutaj nie chodzi, raczej o to że coś co ma działać nie działa, mogę zmienić też całe koło i będzie git ale nie o to biega. Pomyślę nad inną dętką, dziwi mnie tylko to, że w przednim kole jest taka sama konstrukcja i działa bez problemów a w tylnym nie, być może jest też rzeczywiście - jak ktoś sugerował - jakiś feler w opasce, bo otwór w niej jakoś nie za bardzo mi się podoba. Dzięki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamixc Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 http://www.opony.com.pl/technologie/235_su...tka_debicy.html coś dla Ciebie chłopie Tylko co zrobić jak opone będziesz chciał zmienić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.