mkrek Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 na początek witam wszystkich - mój pierwszy post na forum więc tak: od niedawna zacząłem się interesować tematem, bo do tej pory miałem zawsze rower za przysłowiowego zeta. teraz to się zmieniło i nie chcę żeby od razu padł. wyczytałem więc, że przy regulacji przedniej przerzutki należy zacząć od tego, żeby ustawić równolegle prowadnicę od przerzutki (hm... może jeszcze nie fachowe słownictwo, ale się uczę ) do najwyższej tarczy z przodu. rower wrócił po pierwszym przeglądzie z "serwisu" - sklepu gdzie kupowałem rower - ale mam pewne wątpliwości. wg mnie nie zostało to wyregulowane i niestety łańcuch ociera o prowadnicę nawet w przełożeniu 2:6! a tak chyba nie powinien. dodam tylko, że jak kupiłem rower to od razu sprawdzałem i nawet na największych przekosach łańcucha chodził bez ocierania, wbrew temu co mówią tu niektórzy - nawet znawcy tematu. Dla zobrazowania problemu załączam zdjęcia tego co zaobserwowałem. Proszę o wyjaśnienie moich wątpliwości, bo wydaje mi się, że jeśli to o to chodzi co myślę to u góry jest odległość X a poniżej jest inna (oznaczona jako X-1). I druga sprawa: na zdjęciu poniżej zaznaczyłem linkę, którą wydaje mi się że przez popuszczenie można trochę wyprostować prowadnicę. Tu również proszę o poradę. Z góry za wszystko dzięki. Aha... tak dokładnego opisu nie znalazłem jeszcze w dotychczasowych postach a szukałem zanim oddałem rower do przeglądu. Pozdrówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 6 Czerwca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 Witamy na forum Przerzutka rzeczywiście jest krzywo ustawiona. Tak więc: 1. Odkręć linkę, żeby nie ciągnęła przerzutki. 2. Popuść śrubę mocującą przerzutkę. 3. Ustaw przerzutkę równolegle do zębatek, jednocześnie ustawiając ją na odpowiedniej wysokości (Shimano podaje 1-3 mm od zębatki, z mojego doświadczenia może, a czasem powinno być wyżej). 4. Dokręć śrubę mocującą przerzutkę, przykręć linkę, wyreguluj i ciesz się jazdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkrek Napisano 6 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 a może po prostu, zwyczajnie, tak na siłę odgiąć tę prowadnicę rękami i tyle. bo nie jestem pewien czy jak popuszczę linkę to cała prowadnica nie odsunie mi się na zewnątrz, ale dalej nie równolegle tylko krzywo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Duch Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 Jeśli zrobisz to na siłę odginając przerzutkę a tym bardziej trzymając ją za wózek, to co najmniej wysoko prawdopodobne, że będziesz musiał zainwestować w nową przerzutkę i wtedy radziłbym coś wyższej klasy Zrób więc jak doradził Odi. A jeśli boisz się że nie trafisz z wysokością obrysuj ołówkiem na ramie na jakiej wysokości jest zamontowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1212 Napisano 6 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2007 no na siłę nic nie rób, jezeli mas zna gwarancji to jedź do sklepu i niech Ci to ustawią. ps tak off topic teraz to się zmieniło i nie chcę żeby od razu padł To zacznij dbać o łancuch bo jest prze masakrycznie upaćkany:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkrek Napisano 7 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 więc widzisz... niby jest na gwarancji, ale oni tego nie robią na gwarancji - bo jak pisałem wyżej właśnie wrócił po regulacji z serwisu a co do łańcucha to też został przez nich wyczyszczony i nasmarowany - ja zrobiłem tylko jazdę do domu (jakieś 2 km). tak wygląda ten niby serwis. dodam jeszcze tylko, że jak mi coś w pedale stuka pod nogą (korba chodzi poprawnie) to gościu z serwisu kazał mi jeździć aż padnie to wtedy się tym zajmą!!! taki to serwis. no nic, dzięki za opinie. będę próbował sam. jak Adam Słodowy - nie wiem czy wielu z Was wie kto to taki. ja jeszcze pamiętam. eh te czasy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 Ja w domu mam chyba nawet ksiązke Adama Słodowego "Zrób to sam", chyba przez nią mam takie zawzięcie do majsterkowania .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1212 Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 No to faktycznie ten serwis jakiś smieszny jest. Ja bym sie tam już u nich nie pojawiał na twoim miejscu. W takim razie musisz poradzić sobie sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maki Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 1. Nic na siłę, jeśli coś nie idzie znaczy że coś blokuje przeszkadza. 2. W majsterkowaniu wiece się myśli niż pracuje fizycznie 3. Jeśli czegoś nie wiesz w 101% to przed stawianiem drastycznych kroków spytaj się na forum lub kogoś co zna się na bikach. 4. Spraw sobie przynajmniej komplet imbusów i kluczy (unikaj imbusów za przysłowiowe 5zł, w miarę dobre imbusy kosztują w granicach 25-30zł, to samo tyczy się kluczy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 mkrek: nie ma czegos takiego jak niby na gwarancji. jesli nie dziala jak nalezy to niech naprawia (za darmo oczywiscie). jak nie to zwracasz rower, zabierasz pieniadze i idziesz do konkurencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinio Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 Mam problem... przerzutka deore przód... W ustawieniu 3x8 i 3x9 ( najwieksza zębatka z przodu i dwie najmniejsze z tyłu ) łańcuch obciera mi o prowadnicę. Pokrętło od regulacji przy manetkach jest juz ustawione na maks i dalej nie idzie.... Jak to ugryźć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 10 Czerwca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2007 A do FAQ pewnie nie zajrzałeś. http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=3668 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 10 Czerwca 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2007 mkrek - często łańcuch na takich przeglądach jest smarowany, ale serwisanci zapominają o wcześniejszym czyszczeniu. pinio - wystarczy linkę naciągnąć przy przerzutce. i po problemie. Albo musisz odkręcić śrubę H lub L. Nie pamiętam dokładnie, ponieważ zawsze odwracam rower i oglądam którą muszę kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.