nabial Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 wyczyscilem swoj rower karcherem, tzn: - psik psik odtluszczaczem oczyszczajacym do silnikow - po 15min karcher - caly rower - wd 40 - smar na naped rower wyglada jak nowka, z tym ze np z tylnej przerzutki wyparowal napis sram 7.0, na korbie (lx h2) zrobily sie jakies dziwne zacieki, i tu rodzi sie pytanie: CZY MOZNA JAKOS USZKODZIC ROWER MYJAC KARCHEREM? dodam ze kolega mowil mi, ze jego znajomy zalal woda piasty i skrzywil korbe nie wnikam w jakosc jego komponentow, gdyz zalatwic korbe myjka to raczej swiadczy ze mial tandete ...
hudy Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 Nie lejąc bezpośrednio w łożyska, susząc i konserwując (wd-40 i olej do łańcucha) rower po umyciu powinniśmy zapobiec jakiemukolwiek jemu zniszczeniu. Bardzo przyjemny i szybki sposób na czyszczenie roweru. Ja jestem za.
tenjin Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 mam pytanie po myciu karcherem jakie elementy trzeba potraktować wd40 ?? co do łańcucha to - wd40 potem wytrzec i normalny smar ?? sorry ale za glupie pytanie ale kto pyta nie bładzi - w tym wypadku bajk mu nie rzdzewieje pozdr.
KuLa2030 Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 Jak już myjesz to staraj się myć tak by nie lać po po piastach a także w okolicach suportu. I nie lej w takie miejsca gdzie woda moze zostać chyba ze wtedy masz zamiar dokładnie go wycierać i ,,przetrzepać" Na Twoim miejscu WD-40 czyścił bym tylko łańcuch i smarowanko ...
uchmanek Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 mam pytanie po myciu karcherem jakie elementy trzeba potraktować wd40 ?? Te, ktore sa brudne oczywiscie. Lanucha nie wyczyscisz e ten sposob. Trzeba go zdjac i wykapac w nafcie/benzynie.
hudy Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 Wd-40 - piasty (tylko z dala od tarcz), przerzutki, łańcuch, golenie amortyzatora, suport, kaseta. I nie chodzi tu o czyszcząco smarujące właściwości tego preparatu. On po prostu wypiera wodę W powyższych miejscach wody nie powinno być, więc traktujemy WD-40 po wstępnym wysuszeni i pozbywamy się w ten sposób reszty wody. Potem możemy wytrzeć WD-40 z przerzutek, goleni żeby nie zbierał syfu i tyle.
KuLa2030 Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 Wd-40 - piasty Zaraz, to dlaczego myjąc kolegi rower a następnie psikając WD-40 piasty , wyleciały łożyska ?? I czy z suportem nie bedzie podobnie ? P.S Jeśli już decydujesz sie na psikanie przerzutek i łańcucha to pamiętaj również o osłonięciu obręczy !
kathon Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 Jak dla mnie mycie karcher'em ma same zalety Uważając żeby wodą pod wysokim ciśnieniem nie potraktować, wspomnianych już powyżej, piast oraz suportu myję za pomocą tego cudownego urządzenia cały rower. Łącznie z całym napędem. I muszę przyznać, że takie mycie przynosi bardzo dobre rezultaty. Raz dwa można wyczyścić bardzo brudny i zaniedbany napęd. Woda pod ciśnieniem wypłukuje brud z ogniw łańcucha, a i potraktowana nią kaseta jest czysta. Korbę płuczę bardzo delikatnie bo ciężko jest osłonić jakoś suport. Potem zostawiam to wszystko do wyschnięcia. Nie stosuję WD40 ani żadnych innych tego typu wynalazków. A rowerek czyściutki i nasmarowany śmiga elegancko. Naprawdę super sprawa taki Karcher
marcin92 Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 ja również jestem za myciem kerszerem bardzo szybko i ja nawet nie patrze gdzie sie tam woda dostanie poprostu lece jak popadnie
tenjin Napisano 3 Czerwca 2007 Napisano 3 Czerwca 2007 łańcuch myje w sumie w warunkach domowych w nafcie systemem shakeowym idee wypierania wody przy pomocy wd 40 rozumiem akceptuje i popieram ale o ile w miejscu gdzie mozna zetrzec wd zeby nie łapało syfu o tyle jak psikne w tą sprężyne w tylniej przerzutce to bedzie ona łapać harkdorowy syf, czy stosować coś innego czy śmiało lać wd40 i raz na czas myć w beznynie całość przerzutki ?? a może nalać tam potem jescze czegoś innego np. white lighting`a (którego aktualnie mam na stanie) a może po całej tej wd operacji newralgiczne miejsca potraktować teflonem ?? Nie wiem co mnie tak wzieło na ta kosmetyke , jak poprzedni napęd tylko dosmarowywałem wd40 i używałem tego preparatu do wszystkiego (naped tez) fakt jest faktem że napęd umarł młodo pzdr.
Blue Napisano 4 Czerwca 2007 Napisano 4 Czerwca 2007 Wd-40 - piasty (tylko z dala od tarcz), przerzutki, łańcuch, golenie amortyzatora, suport, kaseta. I nie chodzi tu o czyszcząco smarujące właściwości tego preparatu. On po prostu wypiera wodę W powyższych miejscach wody nie powinno być, więc traktujemy WD-40 po wstępnym wysuszeni i pozbywamy się w ten sposób reszty wody. Potem możemy wytrzeć WD-40 z przerzutek, goleni żeby nie zbierał syfu i tyle. Ale gdzie ty chcesz po tych piastach psikac WD-40? Gdzie to niby w piastach potrzebne? W piastach jest smar stały[w srodku] wiec ni jak tam nie trzeba wd-40 chyba ze zeby go wymyc i zatrzec lozyska .
jo_jacek Napisano 4 Czerwca 2007 Napisano 4 Czerwca 2007 Wudeka stosuje sie do odtłuszczania/oczyszcania powierzchni jak wyschnie trzeba ją nasmarować. Nie wyobrazam sobie do zadnego rodzaju łozyska (ślizgowe/kulkowe/"maszynowe") psiknąć wd i potem tego nie nasmarować :/ do "masyznowych" na bank sie w ogole nie psika wd. Osobiscie czasem myje w ten oto sposób rower czyli karcherem psikam aby spłukać błocko póki mokre. póxniej pod maksymalnym cisnieniem dokładnie łańcuch. Staram sie nie pryskac pod duzym cisnieniem piast i suportu oraz sterów gdyz woda która by sie tam dostała będzie zabójstwem.. Oczywiscie łancuch potem kłade koło pieca lub gdziekolwiek gdzie woda odparuje predko a potem tylko FL i heya :]
nastySX Napisano 7 Czerwca 2007 Napisano 7 Czerwca 2007 Nie wiem czy spotkaliście się z książką "Zinn i sztuka serwisowania roweru". Zinn opisuje dokładnie jak po myciu bajka wodą pod ciśnieniem wdziera się korozja np. w rame (małe dziureczki nawiercone po wewnętrznej rur)
hudy Napisano 7 Czerwca 2007 Napisano 7 Czerwca 2007 Zinn to kiepska książka, a ja wszelkie otwory w ramie mam zabezpieczone (nawet te wewnątrz główki ramy i mufy suportu) Mogę lać ile mi się podoba, a woda nie wleci do wnętrza ramy.
elful Napisano 7 Czerwca 2007 Napisano 7 Czerwca 2007 karcher ino do łopon co by ze błota je łobtegować hej
nastySX Napisano 8 Czerwca 2007 Napisano 8 Czerwca 2007 jeśli masz zabezpieczone otworki to spoko,,używaj karhera do woli zostanę jednak przy niskim ciśnieniu wody osobiście na publikacje Zinn'a nienarzekam, kika rozdziałów przydało mi się..
QWEY564 Napisano 8 Czerwca 2007 Napisano 8 Czerwca 2007 przy okazji: jak się ma korozja spowodowana H2O do ram aluminiowych?? Ja bika myję wężem ogrodowym, zębatki(kółka od przerzutek również) i łańcuch lądują w benzynce, przerzutki czasem po prostu przecieram szmatą, czasem przy okazji smarowania łańcucha puszczę kilka kropelek... nie ruszam w ogóle piast... i przez to po części dzisiaj zabieram rower do serwisu bo trzeba ściągnąć korbę, zajrzeć do suportu itd... :angry: wd-40 ma sporą wadę: zostawia tłustą powłokę więc jak traktujemy nim łańcuch to potem bez kąpieli w benzynce nie uda nam się idealnie go naoliwić... Kiedyś czyściłem napęd rozpuszczalnikiem no i w ten sposób pozbyłem się niektórych napisów z kasety :/
Sekman Napisano 8 Czerwca 2007 Napisano 8 Czerwca 2007 przy okazji: jak się ma korozja spowodowana H2O do ram aluminiowych?? Z tego co jeszcze pamietam, stopy aluminium nie koroduja. A raczej maja bardzo wysoka odpornosc na korozje. Wszystko rowniez zalezy od owego stopu. A ten najbardziej wytrzymaly to stop aluminium z magnezem i dur aluminium czyli aluminium z miedzia. Tyle powtorki z 1 roku
Deith Napisano 8 Czerwca 2007 Napisano 8 Czerwca 2007 A ja myslalem ze po prostu aluminium pasywuje i pokrywa sie warstwa tlenku glinu ktory skutecznie zabezpiecza przed dalszym ultenianiem jak rowniez przed dzialaniem wielu kwasow i zasad, z ktorymi i tak raczej rower stycznosci miec nie bedzie
Mentos Napisano 8 Czerwca 2007 Napisano 8 Czerwca 2007 Magnez (większość lag dolnych amorów) to jeden z łatwiej się utleniających a nawet gwałtownie palących się metali. Bezwzględnie musi być zabezpieczony lakierem. Widziałem już takiego niechluja który twierdził, że to aluminium i ma nie rdzewieć (wbrew pozorom gołe alu także koroduje) a to był magnez i dosłownie na wylot mu lagi przerdzewiały. A Kercher jest idealny na skrócenie życia roweru i Zinn ma świętą rację. Owszem idealnie szybko i łatwo się nim myje, ale ominięcie a to sterów, a to suportu, a to piast, a to uszczelek przedniego i tylnego amora, a to wszystkich łączników zawieszenia tylnego, całej tylnej przerzutki, zacisków hamulcowych, klamek, manetek, osi pedałków, końcówek pancerzy i tak naprawdę nie ma już gdzie nim psiknąć. Mam Karchera i w rowerze faktycznie jak ktoś napisał używam go jeżeli już do mycia ubłoconych opon, dolnej ubłoconej rury ramy (z anody Karcher zdrapał mi za to lakierowane napisy) i łańcucha by wypłukać z grubsza z błota, a potem i tak najlepszy jest dla łańcucha shaker w benzynie. Zróbcie sobie prosty test, spróbójcie sobie psiknąć w nogę to zobaczycie z jakim ciśnieniem toto urządzonko wciska wodę wraz z brudem który zawsze zbiera się koło uszczelnień to wymyślicie czemu nie wolno go wręcz stosować w rowerze, a to że najczęściej nie od razu widać skutki i trudno ocenić jak to skraca życie roweru to inna sprawa.
Blue Napisano 8 Czerwca 2007 Napisano 8 Czerwca 2007 Aluminium pokrywa się tlenkiem w celu zabezpieczenia przed dalszą korozją... ale na powietrzu, a jak sie zachowa w wodzie to szczerze mówiąc nie wiem. Do takich rzeczy odpornych na dzialanie wody raczej stosuje się mosiądze i brązy z tego co pamietam. Jak ktos chce się zorientowac w zastosowaniach roznych stopow polecam ksiazke prof.[i duzo innych tytułów ] Karola Przybyłowicza. Tytuł chyba Materiałoznawstwo,ale nie pamietam na 100% .
Schwefel Napisano 8 Czerwca 2007 Napisano 8 Czerwca 2007 Skończcie swoje wywody na temat materiałowy Dla wszystkich zwolenników mycia myjką ciśnieniową polecam ten temat http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...=29984&st=0
Blue Napisano 8 Czerwca 2007 Napisano 8 Czerwca 2007 Dobra no to dodam od siebie, że czasem myję myjką - zabezpieczam wtedy szmatą miejsce suportu i piast.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.