Skocz do zawartości

[łańcuch] wycieranie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

trzeba łańcuch wycierać po smarowaniu- to fakt.

ja wycieram górną część i boki czyli miesjce chyba nie używane (??)

co do wycierania tej części która styka sie z zębatkami mam pewne wątpliwości tzn. boje sie ze wytre cały łańcuch i całe moje lanie white lightingiem pójdzie w piach

jak wycierać (kąt padania szmatki, nacisk na szmatke , przyspieszenie kręcenia korbą :rolleyes: )

a tak serio to ciekawi mnie jak trzec aby nie wytrzeć i w ten sposób nie spowodować tarcia

 

jak już mówiłem smaruje white lighting`iem (następny kupie Rohloffa)

Napisano

Odczekać czas jakiś (powiedzmy, 30 min.), aż smar wlezie między łączenia ogniw - i można wycierać, jak dusza zapragnie :rolleyes:

Pozdrówko po prostu :rolleyes:

Napisano

A tak mnie ostatnio zastanowiło, czy do wytarcia łańcucha można użyć ręcznika papierowaego? ;) Niby jeden grzyb ale czasami z papieru mogą wyjąś włókna, poza tym, ręcznikiem wytrze się zupełnie do sucha... czy nie zaszkodzi to napędowi?

Napisano

Witam. Łańcuch może być suchy na zewnatrz. Ważne, by był nasmarowany na ogniwach w środku. Jak wcześniej napiała Ecia. Pozdrawiam.

Napisano

no oki, a w takim razie jeszcze takie dosyć głupie pytanie porządkowe.

Jaki kolor powinien mieć łańcuch przed jazdą? ;) Chodzi o to, czy musi być srebrny czy może być trochę przykurzony? :D

Napisano

Czasem, w szczególnych przypadkach (brak szmaty na podorędziu) używam do przetarcia łańcucha np. chusteczki higienicznej. Pewnie, że trzeba uważać, coby farfocle nie wlazły w napęd - ale raczej ze względów estetycznych bądź ewentualnego niebezpieczeństwa zapchania się kasety, jeśli poszarpie i wkręci ci całą chusteczkę ;) .

Jeśli łańcuch mi się przykurzy, też go przecieram przed ruszeniem w trasę.

Pozdrówko perfekcjonistyczne :D

Napisano

offtopowe pytanie:

jak wrazenia z jazdy na WL? zmienilem niedawno czerwonego FL'a na WL'a, zrobilem ze 100km~ i napęd tak jakby trochę głośniejszy jest, ale chyba czystszy

Napisano

żeby być szczerym to używałem w życiu tylko wd40, jakiegoś noname w stylu "cycle oi" i tego White ligh.

wiec nie mam super porownania ale po nasmarowaniu nie łapie syfu wystarczy go dosmarowac i zetrzec syf, który wyłazi na wierch, sam producent zaldca dosmarowywanie i w sumie ten smar ma być samoczyszczący <_<

fakt jest faktem, że jak sie przejedzie w deszczu, nawet niedużym to po WL, praca napędu jest średnio cicha tzn mogło by być lepiej ale nie jest jakoś megaturbo rażąco.

swoją drogą to Finish line też ma smar parafinowy w swojej ofercie (kry tech) ale nie słyszałem nic pozytywneg o tym smarze

pzdr

Napisano

Zrobiłem na WL już trochę kilometrów i stwierdzam co następuje:

- White Lighting Epic na zmienne warunki pogodowe

- zasada, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego częściowo się sprawdza

- łańcuch łapie trochę syfu, ale w moim wypadku to jest trochę niemiarodajne, bo do tej pory wycierałem tylko boki łańcucha :P

- nie wypłukuje się tak łatwo

- napęd jest idealnie cichy przez jakieś 50 km, kolejne 50 km jest już słyszalny, ale nie jest to mocno irytujące

- butelka 120 ml wystarczyła mi już na jakieś 1500 km i jeszcze trochę zostało, no ale to trochę na oko piszę

- teraz kupiłem WL ORIGINAL i zamierzam go używać na innym łańcuchu to będę miał okazję porównać

  • Mod Team
Napisano

Wy tych swoich Finish Line-ów to lepiej nie wycierajcie po nasmarowaniu bo wtedy to już w ogóle skróci wam się odległość po których zaczną wam się wydobywać niepokjące zgrzyty i piski z łańcucha.

 

A później powstają tematy na forum typu: zgrzyta, trzeszczy, piszczy :)

 

olej silnikowy i jazdaaaa! :D

Napisano

ja tam proponuje, tak jak pisala Ecia - po 30min, a nastepny raz po niebrudzacej przejazdzce jeszcze raz zetrzec nadmiar, ktory wyplynie dopiero po paru km, oczywiscie to, ile tego wyplynie zalezy od smarowidelka i nalozonej ilosci

 

co do smarowidelka, to proponuje rolhoffa - trudno zlazi, trzyma sie na miejscu, i zbytnio sie nie syfi, po 1 smarowaniu zrobilem juz 300km i naped dopiero zaczyna ciut glosniej pracowac

Napisano

rohloff jest dobry, ale zalezy od warunkow jak jest duzo pylu to na 300km nie styknie raczej troche ponad 100, a co do wycierania to ja smaruje wieczorem i wycieram rano lub po poludniu przed jazda i jest dobrze.

Napisano

Co do wycierania ręcznikiem papierowym to od zawsze stosuję tą metodę :P Tylko powoli i w dłoniach, nie na założonym łańcuchu...

 

A co do smarów to używam Xeramic'a do łańcuchów motorowych, ale to w końcu to samo no i na długo starcza :)

Finish Line jak dla mnie to samo zło. O ile zielony jeszcze trochę wytrzymuje to czerwony skrzypi po 20km ;/

Napisano

ja wczoraj pierwszy raz zastosowalam historyczne wd40 ;)

moj naped po nim jest tak cichy, ze chyba moglabym podjechac na rowerze do zajaca i zrobic "bÓ!"

ciekawe na jak dlugo :D

czy po wd40 powinno sie jeszcze dac normalnego smaru?

Napisano

widze, ze panowie nie zadowoleni z FL czerwonego i zielonego tak? to bierzcie złotego xD i na pewno sie niezawidzecie. ogólnie to stosuje go od 1500km.;] i nie mam zastrzeżeń, łańcuch czysciutki i długo wytrzymuje, u mnie ponad 200km jak nic zrobie na 1 smarowaniu.;] może jest 5zł droższy od reszty ale naprawde warto.;]

Napisano
ja wczoraj pierwszy raz zastosowalam historyczne wd40 ;)

moj naped po nim jest tak cichy, ze chyba moglabym podjechac na rowerze do zajaca i zrobic "bÓ!"

ciekawe na jak dlugo :D

czy po wd40 powinno sie jeszcze dac normalnego smaru?

 

 

kantele, w dłuższej perspektywie szczerze odradzam wd40 i jemu podobne... Szczerze. U mnie było cicho przez 40 km, a potem masakra. Lepiej jednak umyć jak należy, potem przykładnie posmarować i dopiero w drogę. A wd40 tylko w razie konieczności naprawdę nagłej.

Napisano

"jeden napęd wcześniej" używałem wd40, w ogóle nie myłem napędu ewentualnie karcherem jechałem po wszystkim, potem psikałem WD aż ciekło i ...

i efekt był taki, że kaseta i łańcuch zjechał sie w trybie expresowym, syf jaki był na bajku po wd40 nie da sie nawet porównać z tym co mam np. po WL

obecnie stosuje metode względengo dbania

Napisano

Zeby bylo jasne: setki razy juz pisano na tym forum, ze WD 40 to nie jest smar i nie sluzy do smarowania lancucha!

 

WD 40 moze sluzyc np. do wyparcia wody... po wyschnieciu lancucha niezbedne jest jego smarowanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...