loki34 Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 Witam wszystkich,pytanko wlasnie kupilem kellysa salamander DSC hamulce na nim to hayes sole totalne dno,dobiegaja z nich takie odglosy ze łeb puchnie,mysle o wymianie ich na cos innego,piasty sa SHIMANO M475 Disc,co moge zalozyc aby nie zmieniac piast.Pozdrawiam i z gory dziekuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 jezeli hamulce wydaja takie oglosy to proponuje wymienic amortyzator na bardziej sztywny. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loki34 Napisano 30 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 jak to amor,przeciez to nowe jest? halasuje i przedni i tylni hampelek(z przewaga tylniego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 To moze wytrzyj tarcze benzyna ekstrakcyjną a klocki lekko przetrzyj papierem i ustaw prawidłowo zaciski ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 30 Maja 2007 Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 skoro rower jest nowy zacznij od wizyty w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 31 Maja 2007 Udostępnij Napisano 31 Maja 2007 moze tarcze są zalozone odwrotnie? nie eksperymentowalem z tym ale podobno efekt jest spektakularny jesli przykrcone są do piast "na lewą strone" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 4 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2007 Miałem styczność z "Sole" i nie zauważyłem żeby dzwoniły.Wręcz dobrze sprawowały się jak na jednotłoczkowe hydrauliki Jeżeli ci dzwonią to albo amor, albo piasta no i oczywiście krzywa tarcza. Ale jeżeli mówisz że i tył i przód ci dzwoni to albo piasty albo tarcze krzywe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loki34 Napisano 7 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 Miałem styczność z "Sole" i nie zauważyłem żeby dzwoniły.Wręcz dobrze sprawowały się jak na jednotłoczkowe hydrauliki Jeżeli ci dzwonią to albo amor, albo piasta no i oczywiście krzywa tarcza. Ale jeżeli mówisz że i tył i przód ci dzwoni to albo piasty albo tarcze krzywe. Wszystko wskazuje na to ze to obie tarcze sa krzywe,czy to sie unormuje ,czy lepiej wymienic na nowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 nie wiem czy wszystko wskazuje na to ze tarcze sa krzywe. Byc moze sa troche rzywe i na pewno same sie nie wyprostują, lepiej kupic nowe. Ale przeciez w twoim kellysie jest rst gila lub cos podonego a to nie jest db amortyzator pod tarcze bo nie ma odpowiedniej sztynosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 dawno takich p i e r d o l nie czytalem!!! doradzacie czlowiekowi kupowanie nowych tarcz hamulcowych, a w zupelnosci wystarczy wziasc do reki klucz nastawny i po podlozeniu przed zacisk kartki papieru lub latarki podgiac tarcze we wlasciwym kierunku! dziesiec minut roboty. po upewnieniu sie, ze tarcze zostaly wyprostowane nalezy sie upewnic czy kolo jest wlasciwie osadzone w ramie i ewentulanie mozna jeszcze podregulowac zacisk (w hayes sole to bajecznie proste) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proxx Napisano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2007 popieram wszystkimi kończynami. co Wy w ogóle człowiekowi wodę z mózgu robicie, kupił nowy rower, a Wy mu każecie coś wymieniać? bez sensu. ja sam z pełną świadomością kupiłem tarczę Hope z niewielkim biciem, które sobie śmigancko wyprostowałem na piaście sposobem przedmówcy. i efekt? Hope to najlepsza tarcza, jaką kiedykolwiek miałem, daje każdemu zaciskowi +25% mocy, i to wcale nie jest opinia wyssana z palca. @loki najpierw postaraj się wyprostować obie tarcze. jeżeli tylko będziesz to robił z wyczuciem, wszystko pójdzie jak z płatka. najpierw zakręć kołem szybko i spójrz w zacisk, żeby zorientować się w sytuacji. a potem: ja robię tak - powoli ustawiam koło w takiej pozycji, żeby tarcza osiągnęła 'ekstremum' swojego bicia. patrzę przy którym żeberku tarczy to się dzieje (bo inaczej ciężko wyczuć miejsce), odkręcam trochę koło, łapie to miejsce w klucz i odginam o jakieś 1-4cm (to akurat zależy od tego, jak 'miękka' jest dana tarcza). jak już doprowadzisz tarczę to stanu używalności (od razu Ci powiem, że 101% wyprostowanie nie wchodzi w grę, ale 95% można osiągnąć bez problemu), ustawiasz zacisk tak, żeby nieruchomy klocek był jak najbliżej tarczy (ale nie ocierał). i powinno być elo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kabanosdg Napisano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2007 Prostując... nie doradziłem mu kupna nowych tarcz. Powiedziałem że SOle sa dobrymi hamulcami. A bicie na tarczach oczywiście że można samemu przy odrobinie cierpliwości zniwelować a nawet całkiem usunąć. Tak jak ktoś już pisał. Kartka z drugiej strony zacisku i lekko prostujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loki34 Napisano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2007 Dzieki wszystkim za rady,juz po problemie ,w koncu w serwisie chyba po czwartej mojej wizycie podeszli do sprawy powaznie i usuneli usterki,wystarczylo rozebrac poczyscic i jest git.Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hollowman Napisano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2007 podlacze sie pod temat bo chodzi o prostowanie tarcz. nie wiem dokładnie o co chodzi z ta kartka pod zacisk, a musze wyprostowac tarcze od moiego Hayes HFX-9 XC. mialem takiego pecha ze kupowalem wysylkowo rower i tarcza musiala sie pogiac w kartonie bo kolo sie zaczepilo o korbe :-( nowy sprzet i nic nie wyszło blada nawet nie przejechalem jeszcze 10 metrów ;-( tarcza bije na ok 1mm jest to wystarczajace by zatrzymac kolo jak zakręce w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sintesi Napisano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2007 1. obracasz rower do gory nogami lub jak kto woli kolami 2. stajesz dokladnie za tarcza 3. z kartki papieru tworzysz cos w rodzaju kurtyny, ktora umieszczasz za zaciskiem (oko-zacisk-kartka) 4. obserwujesz odleglosci miedzy wirujaca tarcza, a klockami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hollowman Napisano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2007 kurde ja chyba ciemy jestem bo nadal nie kumam o co z ta kartka. pewnie jutro wezme poprostu młota i bede tłukł tą blache az wyprostuje albo popsuje :-( nie ukrywam oczywiscie, ze zaden ze mnie mechanik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pudeleQ Napisano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2007 Z tą kartką to chodzi o to żebyś widział jakie jest bicie tarczy, ew. możesz rower ustawić przodem do białej ściany, efekt będzie podobny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.