Skocz do zawartości

[łańcuch] zgrzytanie


krisg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem. Głównie go zauważyłem na przełożeniu (przód 2 , tył obojętnie). Gdy nacisnę mocniej na pedł słychać zgrzytanie i łańcuch tj. ślizga sie po zębatkach- wg po prostu przeskakuje i na pewno dzieje się to na korbie. Pojawiło się to po tym jak poszedłem do serwisu żeby mi poprawili tylną przerzutkę bo nie mogłem jej wyregulować wcale. Okazało sie że łańcuch jest zużyty i kaseta też. Wiec łańcuch mi wymienili. Kasetę potem sam wymieniłem. Tylko że po wymianie łańcucha jest to w/w zgrzytanie. Tak samo na starej jak i nowej kasecie. W sumie to nie nadaje sie do jazdy bo nie da się przyspieszać....

Raczej to nie wina luźnego łańcucha bo zgodnie z przyjętymi zasadami przy ustawieniu z przodu na największej a z tyłu na najmniejszej zębatce kółka są w pionie. Nie wiem co z tym zrobić. Bo nic nie mówił że mam korbę też zjechaną... Może łańcuch zły dał!

 

Wszystko to dzieje się na Rinconie 2005, kaseta nowa Alivio CSHG-50I, korby od nowości Suntour, łańcuch nowy Shimano CN-HG40.

 

Jeżeli ktoś wie i ma jakieś pomysły co z tym zrobić to z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

PS. zgrzytania nie ma jak mam z przodu na najmniejszej zębatce i na największej... ale chyba dlatego że jest albo za lekko albo za ciężko by sprawdzić dokładnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwyraźniej masz zużytą średnią koronkę (łańcuch nie skacze na skarajnych koronkach, bo ich na ogół używa się rzadziej i tak mocno się nie wyrobiły). Roziwazaniem jest wymiana środkowej tarczy, jeśli masz możliwość jej odkręcenia. Jeśli nie, to raczej nastawiaj się na wymianę korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem... Na najmniejszej nie udało mi się tego osiągnąć mimo wielkich starań ;) na największej podobnie...

Wymiana wymianą tylko dlaczego to się zaczęło po zmianie łańcucha na nowy... na starym ani razu mi sie to nie zdarzyło.. I po drugie w serwisie by nie zauważył że korba tez zjechana.... Przejechałem na rowerze 1600km obecnie. i od razu do wymiany kaseta , łańcuch i korba... trochę dołujące..

 

PS. a jak zobaczyć czy mam możliwość wymiany samej koronki ? i jak wtedy dobierać odpowiednią...

 

Korba ma nity na koronkach wiec trzeba by wymieniać całą. Hmm to teraz pytanie na jaką i czym sie kierować... Zastanawiam sie nad korbą Alivio.

Coś takiego:

http://www.swiatroweru.com.pl/index.php?sh...uct&pid=689

lub ta: (tylko nie wiem w czym różnica

http://www.swiatroweru.com.pl/index.php?sh...uct&pid=390

 

Ta pierwsza jest tańsza i ma wymienne koronki co chyba dobrym rozwiązaniem jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy łąńcuch przeskakuje, gdyż nie jest, w przeciwieństwie do starego, wyciągnięty. Zęby trochę się wytarły i teraz ogniwa nowego łańcucha nie ukłądają się dobrze na zjechanych zębach.

Jeśli zębatki zamocowane są do pająka za pomocą śrub, to luz. Można wymienic pojedynczą koronkę. Jeśli są przynitowane, to już problem. Jeśli uda się jednak z jedną koronką, to pasować będzie pewnie dowolna mocowana na 4 śruby.

 

Rzeczywiście 1600km to trochę wcześnie, ale cóż.. bywa i tak. Poza tym suntour (podejrzewam, że nie jakiś najwyższy model) to nie są najlepisze korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A jeżdżąc na starym łańcuchu czułeś, że coś jest nie tak? Czy wymieniłeś tylko dlatego, że w serwisie tak chcieli? Lepiej było zajechać stary napęd do końca, aż zacząłby przeskakiwać, a potem wymienić całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z wyregulowaniem przerzutki z tyłu wiec poszedłem do serwisu (co wyregulowałem to po paru kilometrach coś przepuszczało z tyłu ) i w serwisie mi powiedział ze jest kaseta zjechana (fakt widać było ząbki zgniecione trochę) i że łańcuch też jest rozciągnięty. Wiec wymienił mi łańcuch a kasetę sam już sobie wymieniłem bo powiedział ze może na nowym łańcuchu być dobrze. Ale wtedy pojawiło sie to zgrzytanie z przodu. Wiec dlatego wymieniłem kasetę co chyba nie było aż tak konieczne bo nic nie zmieniło. Mam już nową korbę (Alivio FC-M416) ale jeszcze nie założyłem. Zobaczymy czy pomoże - zresztą teraz to musi bo cały napęd będzie nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to do dziwnego serwisu trafiłeś, chyba powinni wiedzieć, że napęd jak już to się cały wymienia a nie tylko łańcuch, bo nic to nie da. Wręcz przeciwnie jeszcze zepsuje nowy łańcuch.

Co do zjechania kasety, póki nic nie czułeś to nie powinieneś nic zmieniać. Ja też mam napęd kwalifikujący się do wymiany (łańcuch dawał się sooolidnie bocznie wyginać i przeskakiwał na kasecie) ale załatwiłem sprawę skróceniem łańcucha aż o 2 ogniwa i wszystko chodzi. Mam nadzieję, że wytrzyma jakoś do końca sezonu.

Jeśli już tyle zmieniłeś to trudno, kupuj korbę, byleby jak najszybciej, bo szkoda reszty. No i kółeczka w przerzutce też możesz wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcieli mi wymienia? ale tylko kasete z ?a?cuchem. Nie by?o mowy o korbie. O tym sam zadecydowa?em. Po wymianie kasety i ?a?cucha zgrzyta?o jak pisa?em i po skróceniu dodatkowo - by?o tak samo. Dlatego wymieni?em te? korb?. Teraz jest OK. Wszystko chodzi ?adnie i pi?knie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...