Skocz do zawartości

[opona] na 65% asfalt, 35% szuter,piach itp


gopher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam Hexahona V4 '06 na oponach chyba takich Rubena V45 Winner 26x1.9 zdjęcia na tej aukcji http://www.allegro.pl/item200380125_hexago...21_tylkotu.html . Problem polega na tym, że po 2 miesiącach jazdy tylna opona jest bardzo starta. Myślę, że wytrzyma jeszcze jakieś 1-1,5 miesiąca, chociaż chętnie bym ją już wymienił, przód jest ok. Zastanawiam się czy:

1. wymienić tylko tył na nową a w przodzie zostawić, tą która jest,;

2. czy na razie zamienić przód na tył i po tym jak się skończą obie, wymienić je.

 

Cokolwiek mi doradzicie, rozwiązanie 1, czy 2 proszę o rade, jaką oponę wybrać. Nie znam się na tym, ale powiem Wam, jakie są moje odczucia, co do obecnej opony. Ogólnie jestem z niej zadowolony, pomijając to, że jest chyba za miękka, bo starła się jak na mój gust za szybko. Jeśli chodzi o grubość to sprawuje się fajnie na asfalcie, mały opór powietrza, gorzej na szutrze, albo kamieniach chyba przez niski protektor, tak mi się wydaje. Jeżdżę tak jak napisałem głownie po asfalcie, ale lubi tez pojeździć po szutrze, piasku itp. Wydają mi się, że opona/y jakie powinienem kupić powinny być podobnej grubości lub niewiele grubsze, może 2.0, chyba na pewno nie grubsze niż 2.1. Przede wszystkim powinna być twardsza i mieć większy protektor.

 

To wszystko są przemyślenia amatora i chętnie wysłucham rad bardziej doświadczonych bajkerów, może piszę jakieś głupoty i potrzebuje kompletnie innej opony, ale mam nadzieje, że w miarę jasno określiłem, o co mi chodzi. Czekam na jakieś rady i propozycje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, ze to nie najmniejszy wydatek, ale goraco polecam ci opony irc mythos slick. uzywam ich od dlugiego czasu i musze powiedziec, ze sa to najlepsze opony do jazdy w podobnych warunkach jak te podane przez ciebie. maja bardzo male opory toczenia na asfalcie i dobre trzymanie boczne.

 

http://www.allegro.pl/item199002838_nowe_o..._1_95_510g.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sintesi kolega gopher to nie zawodowiec żeby od razu taką kasę na opony wydawać, których właściwości tak czy tak nie wykorzysta tak jak trzeba :confused:

Oponę o małych oporach toczenia i dobrym trzymaniu bocznym można kupić już za 20 zł.

 

Moja rada jest taka.

Przednią oponę zostaw (o ile jest w dobrym stanie), a na tył sobie kup takie coś http://www.allegro.pl/item199605553__s_s_o...898_tanio_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sintesi chyba fajna ta oponka, dość ładnie prezentuje się na Twoim rowerku:), ale niestety za droga jak na razie dla mnie. Jak napisał sebekfireman pewnie nie wykorzystam jej możliwości, bo jestem na razie amatorem, może kiedyś..:confused:. Obecnie jeżdżę tak jak napisałem i jest to mój pierwsze sezon na "lepsiejszym" rowerze. Coraz bardziej mnie ciągnie w szutry niż asfalt, ale muszę mieć oponę i na asfalt, bo jeżdżę również rowerem do pracy (przez miasto 6km w jedna stronę). sebekfireman chyba trochę ciężka ta Kenda Colorline, co ?. Na oponę przeznaczyłbym najchętniej nie więcej niż 40zł/sztuka. Jeśli znajdzie się w tej cenie rozsądnego to byłoby super, rzuciła mi się w oczy Kenda Karma http://www.allegro.pl/item197801104_opona_...a_bikeport.html, podobno chwalona, ale bieżnik ma jakiś taki sam nie wiem.

Czekam na kolejne propozycje..:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym polecil cos takiego Kenda Kobra

Mam takie jakies ~1300km zrobione z tego ~500km na szosie, i z tylu nie widac duzego zuzycia, z przodu jak nowka.

Male opory na szosie, super sie jezdzi po ubitych sciezkach i szutrowych drogach, na piachach i w trudniejszym terenie cudow nie ma co oczekiwac bo to semi slick, ale jak je zjade to chyba znowu je wezme, duzo lepiej mi sie na nich smiga niz na fabrycznych oponkach ze Scotta, ktore dawaly duzo wieksze opory, przy troche (ale nie duzo) lepszym trzymaniu w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebekfireman chyba trochę ciężka ta Kenda Colorline, co ?
No ścigać się chyba nie ścigasz o puchary więc 200-300 gram więcej chyba nie uczyni katastrofy :confused: Zresztą na codzień jeżdżę na oponach cięższych o ok 700 gram niż na wyścigach i specjalnych różnic w prędkościach w jeździe na codzień nie zauważam. Tak samo z wagą - te 700 gram więcej w użytkowaniu codziennym roweru kompletnie nie przeszkadza.

A do jazdy codziennej i treningów po wszelkiego rodzaju nawierzchniach używam opony z bieżnikiem podobnym jak w tej oponie co Tobie polecałem i jak zużyję oponę to na 100% zakupię Kendę Colorline.

 

Jeśli znajdzie się w tej cenie rozsądnego to byłoby super, rzuciła mi się w oczy Kenda Karma http://www.allegro.pl/item197801104_opona_...a_bikeport.html, podobno chwalona, ale bieżnik ma jakiś taki sam nie wiem.

Ten bieżnik na asfalt kompletnie się nie nadaje - jeżdżąc po asfalcie nastąpi szybkie zużycie opony.

 

ja bym polecil cos takiego Kenda Kobra

Opona w miarę ciekawa, tylko strasznie problemowa. Na niektóre obręcze diabelnie ciężko wchodzi, nie mówiąc już o ściągnięciu (ja np. nie dałem rady jej ściągnąć z obręczy mimo wielu pró:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja od pewnego czasu śmigam na Kendzie Kwick. Kupione za śmieszną cenę a jeździ się na nich całkiem dobrze (poza tym że rotacje to ktoś chyba koślawy zaznaczył, bo bieżnik jest nie w tą stronę co powinien. Ale odwrócenie załatwia sprawę). Bieżnik na grzbiecie się wytarł dość szybko, dzięki czemu opony mają niskie opory toczenia na szosie, a kostki po bokach pozwalają na jazdę w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś coś jeszcze doradzi, jakieś inne propozycje. Jeśli ich nie będzie to którą Kende lepiej kupić: Colorline czy Kobre. Wydaje mi się, że te oponki podobne są do mojej rubeny http://www.allegro.pl/item184571540_trekki...0_559_nowa.html i że podobnie szybko się będą ścierać....

Może jak podniosę cenę do 50zł/sztuka to znajdzie się więcej interesujących propozycji. Opona odporna na ścieranie i w miarę odporna na przebicia.....

 

A może coś takiego, od razu jest przód i tył: http://www.allegro.pl/item197305350_opona_...na_od_s_s_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś coś jeszcze doradzi, jakieś inne propozycje. Jeśli ich nie będzie to którą Kende lepiej kupić: Colorline czy Kobre. Wydaje mi się, że te oponki podobne są do mojej rubeny http://www.allegro.pl/item184571540_trekki...0_559_nowa.html i że podobnie szybko się będą ścierać....

Może jak podniosę cenę do 50zł/sztuka to znajdzie się więcej interesujących propozycji. Opona odporna na ścieranie i w miarę odporna na przebicia.....

 

A może coś takiego, od razu jest przód i tył: http://www.allegro.pl/item197305350_opona_...na_od_s_s_.html

 

Do 50 pln to poleciłbym rozważyć Ci Maxxis ADVantage - kosztuje niecałe 50 pln

http://www.maxxis.com/products/bicycle/pro...ail.asp?id=2343

przejechałem juz ponad 1000km, również sporo po mieście, i nie widzę wielu śladów zużycia. A i w terenie radzi sobie przyzwoicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też słyszałem o wormdrivie, że "dobrze się prowadzi" (czyt. ładnie sobie radzi na asfalcie i w lesie), ale że ma kiepską odporność na przebijalność. Też wymieniam opony i te maxxisy brałem pod uwagę, ale ostatecznie zwyciężyły dobre opinie nt. Conti Travel Contact 26 x 1,75. Jak trochę pojeżdżę, to postaram się umieścić jakiś mini-teścik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ich nie będzie to którą Kende lepiej kupić: Colorline czy Kobre.
Najlepiej jak kupisz tą i tą. Kobra idzie na przód a Colorline na tył i będzie się na takim zestawieniu świetnie na asfalcie jeździć no i w terenie też będzie całkiem dobrze.

 

A może coś takiego, od razu jest przód i tył: http://www.allegro.pl/item197305350_opona_...na_od_s_s_.html

Wszystko fajnie tylko te opony to są typowo w teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę tak jak napisałem głownie po asfalcie, ale lubi tez pojeździć po szutrze, piasku itp. Wydają mi się, że opona/y jakie powinienem kupić powinny być podobnej grubości lub niewiele grubsze, może 2.0, chyba na pewno nie grubsze niż 2.1. Przede wszystkim powinna być twardsza i mieć większy protektor.

 

To wszystko są przemyślenia amatora i chętnie wysłucham rad bardziej doświadczonych bajkerów, może piszę jakieś głupoty i potrzebuje kompletnie innej opony, ale mam nadzieje, że w miarę jasno określiłem, o co mi chodzi. Czekam na jakieś rady i propozycje...

 

zgadza się, są gumy które ścierają się w błyskawicznym tempie

... i nie ma opon uniwersalnych.

miałem zamiar trochę tu napisać, ale podam tylko linka:

http://groups.google.pl/group/pl.rec.rower...d99b83f4e92e6a8?

znowu popełnię herezję ("wycinaki" preclowe mają trochę inny punkt widzenia) :> i polecę irc serak, jeżeli dostępny jest w 4bike za 39zl :

http://www.4bike.pl/view.php?idp=599

 

ps.

jeżeli jednak semi to wormdrajwy są ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię chyba tak:

za jakiś czas zamienię opony przód na tył i jak się wykończą obie wtedy będę szukał jakichś oponek. Ciągnie mnie w stronę opon, które wyglądają jak do Cross-Country, ale niestety wygląd tutaj nie jest istotny i nie mogę się sugerować nim przy zakupie opony. Maxxis Wormdrive wydają mi się coś ciakwe, ale jak na razie mało opinii o nich. Na samym początku napisałem, że dość szybko mi się starły te rubeny, które obecnie mam, ale to nie jest chyba aż tak szybko, bo zrobiłem na nich ok. 800km, a myśle, że jeszcze zrobię ze 400km, więc wyjdzie ponad 1000km. Na tych oponach w większości jeździłem po asfalcie i dlatego szybciej się starły. Mieszkam od niedawne w Krakowie i nie znam tutaj miejsc gdzie można pojeździć po jakichś lasach itp. Nie wyczynowo jakoś tylko raczej dla rekreacji. Jak już się obeznam z tego typu trasami w okolicy Krakowa, to myślę, że opona typu semi-slick nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Docelowo zamierzam właśnie jeździć w takim terenie, las, ubite ścieżki, trochę kamyczków no i co dziennie do pracy po asfalcie, 6km w jedna stronę. Przepraszam, że mój język nie jest może zbytnio "profesjonalny". Może na takie jazdy jak planuje w przyszłości dobra byłaby Kenda Karma lub Kenda Cross-Koyote. Co radzicie teraz....

 

Dodam, że kuszą ceną Coroline i Kobra ale jakoś nie podoba mi się ich wygląd, co nie znaczy, że wygląda je dyskwalifikuje. Jak pisałem coś mnie ciągnie w stronę opon, które wyglądają jak np. cross-koyote, wormdrive też ciekawie wygląda i wolałbym aby były całe czarne, ale to są sprawy drugorzędne i nie przedkładam ich na możliwości i cenę opon, które kupię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa, na forum sami fani Kendy. Ja pojeździłem na Cobrze, jeździło się super ale szybko boki pod wpływem obciążenia i temp. się rozpadły (dosłownie). zamieniłem ją na Michelin Country Gravel 1,95- rewelacja, nabiłem już prawie 3 tys. km i nie ma prawie oznak zużycia (głównie asfalt i w wysokich temp.). Zero przebić a jeździłem po niezłych dziurach - kumpel jechał dosłownie po moich śladach na maxisach i złapał 3 razy flaka. Cena też miła 35 zł. Poszukuję jednak na wyprawę czegoś jeszcze lepszego raczej. Zastanawiam się czy z dużym ciężarem pakować się w 1,75. na oku mam Conti Travel Contact, Michelin TransWorlg lub Conti Traffic - szczególnie ta mnie zastanawia, śmigałktoś na niej?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zamieniłem ją na Michelin Country Gravel 1,95- rewelacja, nabiłem już prawie 3 tys. km i nie ma prawie oznak zużycia (głównie asfalt i w wysokich temp.). Zero przebić a jeździłem po niezłych dziurach - kumpel jechał dosłownie po moich śladach na maxisach i złapał 3 razy flaka. Cena też miła 35 zł....

 

Ciekawa oponka, podoba mi się, ale czy nadaje się również do jazdy po lasach, polnych drogach, lekkim żwirze, głównie ubity teren, nie tylko asfalt, to o czym pisałem wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Która z tych opon będzie najlepsza do takiej jazdy jak w temacie, z tym, że może trochę mnie jednak po asfalcie.

 

1. Schwalbe Hurricane 26x2.0 -> http://www.otbike.pl/pokaz_produkt.php?idprod=2555 49zł

 

2. Michelin Country Gravel 26x1,95 -> http://www.koral.bielsko.pl/pl/opony_i_d%C...tki/id_375.html 38zł

 

3. Maxxis Wormdrive 26x1,9 -> http://allegro.pl/item200620612__opona_max...ck_26x1_9_.html 45zł

 

4. IRC Serac XC 26x2,1 -> http://www.4bike.pl/view.php?idp=599 39zł

 

5. Tioga Factory XC Slick 26x1,9 -> http://www.rower.com.pl/index.php?main_pag...roducts_id=8824 55zł

 

Wszystkie oponki na drucie, na kevlarek mnie jak na razie nie stać :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...