Paweł Mol Napisano 27 Maja 2007 Udostępnij Napisano 27 Maja 2007 Po przejechaniu około około 350km postanowiłem napisać kilka słów o tym rowerze. Troche teorii: Rama: Felt Hydroform 6061 Double cieniowany Aluminum, Hydroform górna rura, Projekt Monostay, Półzintegrowana górna rura Oversized, Wymienny hak przerzutki Amortyzator - przód / Widelec: RockShox Dart 2 z TurnKey Lockout, Aluminum Dolne golenie, Aluminum Korona, Rura sterowa stalowa, 28mm 4130 Cr-Mo Górne golenie, Regulacja tłumeinia odbicia , 80mm Skok Stery: Półzintegrowane 1-1/8" stery--stalowe miski Mechanizm korbowy: Truvativ "Blaze", 3-częściowa z wskładem suportowym Howitzer M15 Oś, kute na zimno Aluminum, 42/32/22T stalowe tarcze, z osłoną. Oś suportu: Truvativ Howitzer M15 Cr-Mo Oś z zewnetrznymi łożyskami Pedały: MTB Alu/Alu Łańcuch: Sram PC-951 (9-Speed) Srebrny Kaseta: Sram PG-950 Przerzutka przednia: Sram X-7 Przerzutka tylnia: Sram X-9 Manetki: Sram X-7 Trigger Kierownica: Aluminum, Zero Podniesienia, 6 stopni Gięcie, z Felt Laser Logo. Wspornik kierownicy: KCNC jednocześciowy kuty na zimno 6061 Aluminum, 4-śruby, 1-1/8" Ahead Aluminum 5 Stopni nachylenia, Czarne śruby. Chwyty kierownicy: Felt Extra-Miękkie, 130mm Długości Hamulce: Avid Single Digit 3, V-Brake Klamki hamulcowe: Avid FR-5 Piasta - przód: KK z kutego na zimno Aluminum, 32H, gumowymi uszczelkami & AL. Zaciskiem Piasta - tył: Shimano FH-RM60, 9 Speed Kaseta 32H, z zaciskiem Szprychy: Czarne Nierdzewne DB 14/15G, Mosiężne Nyple Opony: Maxxis Ignitor 26 x 2.1 60TPI Kevlar Zwijane, z dętkami Superlight 115g Obręcze: WTB Dual Duty XC dwuścienne, 26 x 1.5 x 32H, 22mm szerokość, Presta wentyl, 430 g, Czarne Anodowane ze ściankami bocznymi Srebrnymi obrabianymi CNC Maszynowo Siodło: Felt "Facade" , Double-Density, Satynowe Stalowe Pręty Wspornik siodła: HL SP-123, AL. Mikroregulacja, 100% Czarny, 27.2mm x 350mm Obejma podsiodłowa: Felt , kuta na zimno + CNC, 6061 Aluminum, 31.8mm A teraz z perspektywy jeżdżącego : Model, który posiadam ma ramę 21,5"; górna rura jest dosyć długa, rower ma sportową goemetrię, która mi jak najbardziej pasuje lakier wydaje się dosyć trwały (jak na razie tylko kilka małych zadrapań) a sama rama sprawia wrażenie dosyć porządniej (niestety nie mogę nigdzie znaleźć jej wagi). Jeżeli chodzi o amortyzator, to oprócz tego że waży tyle co małe kowadło (~2,5kg), sprawuje się całkiem dobrze. Na początku działał dosyć opornie, ale po kilku wycieczkach po Lasku Wolskim i krakowskich dziurawych ulicach jego praca wyraźnie się poprawiła. Blokada skoku działa super, regulacja trwardości i tłumienie powrotu z resztą też Jak na razie udało mi się go wbić na jakieś 72mm (amortyzator ma 80mm). Korba nie ugina się, również wtedy gdy staję na pedałach i dosyć mocno przyspieszam; w suporcie nic nie strzela Jeżeli chodzi o napęd to myślę, że dużo pisać nie trzeba; jak na razie jestem pod wrażeniem pracy Sramowskich przerzutek(p. x7, t. x9) i manetek(x7). Hamulce działają ok, klamki nie mają większych luzów, ogólnie jestem w pełni zadowolony z całego "układu hamulcowego" Jedynie koła nie wydają mi się specjalnie trwałe i mocne; po spotkaniu z asfaltem (gleba koło rozkopanego ronda mogilskiego na mokrych szynach tramwajowych...), dostały minimalnej centry; a prędkość nie przekraczała 25km/h, o mocnym uderzeniu kołami nie ma więc mowy, biorąc pod uwagę że większość siły "poszła" w uchwyt od kierownicy pedał i siodło. Jeżeli chodzi o wygodę, to zarówno rączki jak i siodło mi pasują, jeżdżąc (na razie) w spodniach bez pampersa nawet po przejechaniu jednorazowo 70km tyłek nie boli, ręce z resztą też Moge jeszcze dodać, że rower wygląda "na żywo" dużo lepiej niż na zdjęciach, a kilka fotek z terenu postaram się wrzucić jak najszybciej. Z czystym sumieniem mogę więc polecić ten rower wszystkim, którzy celują właśnie w ten pułap cenowy Teraz tylko pozostaje uzbroić się w kask (mam nadzieję że jak najszybciej...) i w kolarskie ubranko ;-) Do zobaczenie na trasie krakowscy rowerzyści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 Rama: Felt Hydroform 6061 Double cieniowany Aluminum, Hydroform górna rura, Projekt Monostay, Półzintegrowana górna rura Oversized, Wymienny hak przerzutki, Przystosowana do montażu błotnika i bagażnika, Basta-Lock & Disc Brake Kompatybilny Widelec: RockShox Dart 2 z TurnKey Lockout, Aluminum Dolne golenie, Aluminum Korona, Rura sterowa stalowa, 28mm 4130 Cr-Mo Górne golenie, Regulacja tłumeinia odbicia , 80mm Skok Tłumik: - Stery: Półzintegrowane 1-1/8 Mostek: KCNC jednocześciowy kuty na zimno 6061 Aluminum, 4-śruby, 1-1/8 Kierownica: Aluminum, Zero Podniesienia, 6 stopni Gięcie, z Felt Laser Logo. Sztyca: HL SP-123, AL. Mikroregulacja, 100% Czarny, 27.2mm x 350mm Piasty: KK z kutego na zimno Aluminum, 32H, gumowymi uszczelkami & AL. Zaciskiem / Shimano FH-RM60, 9 Speed Kaseta 32H, z zaciskiem Obręcze: WTB Dual Duty XC dwuścienne, 26 x 1.5 x 32H, 22mm szerokość, Presta wentyl, 430 g, Czarne Anodowane ze ściankami bocznymi Srebrnymi obrabianymi CNC Maszynowo Opony: Maxxis Ignitor 26 x 2.1 60TPI Kevlar Zwijane, z dętkami Superlight 115g Manetki: Sram X-7 Trigger Przerzutka przód: Sram X-7 Przerzutka tył: Sram X-9 Dźwignie hamulca: Avid FR-5 Hamulce: Avid Single Digit 3, V-Brake Korby: Truvativ Środek suportu: Truvativ Howitzer M15 Cr-Mo Oś z zewnetrznymi łożyskami Pedały: MTB Alu/Alu Tryb / łańcuch: Sram PC-951 (9-Speed) Srebrny Siodełko: Felt http://www.bikekatalog.pl/2007/ppg_fotki/f...86_15_03_07.jpg co myslicie o tym rowerku, moze ktos go ma/mial czy byly jakies problemy z poszczegolnymi czesciami roweru, co by nalezalo zmienic i czy warto na to cacko wydac 2700zl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 rowerek baardzo fajny, ale w tej konfiguracjii amor troche ciezki i stanowi balast dodatkowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orzech89 Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 Kierownice i mostek bym proponował z mety wymienić w tym rowerze chociażby na jakiegoś Truvativ'a, hamulce to minimum Avid 5 jeśli Cię stać to na 7 i w sumie można jeździć. Ale przede wszystkim powinieneś się określić do czego chcesz używać tego roweru, ile ważysz i parę innych czynników... Bo na rower mogę spojrzeć i powiedzieć że to to to i tamto mi nie odpowiada, a tego Tektro to wymieniłbym na Avida. A ktoś jeszcze inny spojrzy i powie że to to i tamto mi nie odpowiada a tego Tektro to bym wywalił i wstawił Shimano... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koncertownik Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 Warto... się trochę potargować... Ale rower przyzwoity, gdybym nie miał mojego to już bym brał Felt'a ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 co myslicie o tym rowerku, moze ktos go ma/mial czy byly jakies problemy z poszczegolnymi czesciami roweru, co by nalezalo zmienic i czy warto na to cacko wydac 2700zl? keltu Jest taka opcja "szukaj" - a tam znajdujemy test : http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...mp;#entry370864 A jak chcesz coś więcej wiedzieć, to poprostu skontaktuj się na PW z Paweł Mol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keltu Napisano 9 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2007 (edytowane) wiem ze jest taka opcja panie sherlock ;-) czytalem ten temat ale chcialem poznac zdanie wiekszej liczby osob anizeli sugerowac sie 1 tematem. Edytowane 10 Czerwca 2007 przez Schwefel zbędne cytowanie | używaj opcji odpowiedz a nie odpisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strider Napisano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2007 Przy zakupie roweru miałem brać Felt-a Q-800, ale wziąłem Giant-a. Rower moim zdaniem fajny. Pewnie gdybym nie miał Giant-a jeździł bym Felcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2007 wiem ze jest taka opcja panie sherlock ;-) czytalem ten temat ale chcialem poznac zdanie wiekszej liczby osob anizeli sugerowac sie 1 tematem.Gdyby ktoś jeszcze miał ten rower, lub miał z nim osobiste doświadczenia, to pewnie wpisał by się w tym temacie - panie Sherlock :lol: Zresztą rowery Felt były poruszane w innych tematach .... trudno żeby ktoś napisał coś konkretnego skoro go nie posiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Mol Napisano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2007 Przybyło trochę kilometrów i postanowiłem, że napiszę jak się rower sprawuje. Teraz ma przejechane niecałe 1800km, i nadal mnie mam z nim żadnych problemów Wszystko działa jak powinno, nie musiałem iść z nim jak na razie na serwis, ani niczego wymieniać. Jedynie, na przedniej przerzutce pojawił się minimalny luz, ale myślę, że poradzę sobie z nim sam Amortyzator działa dosyć płynnie, blokada nadal chodzi jak powinna, z tym, że przy szybszych zjazdach po leśnych ścieżkach nie do końca daje radę. W sumie, na wiosnę/lato w przyszły roku planuje zmianę na R7 SPV, więc straci prawie kilogram + zmiana rur (tutaj też kilka gramów się urwie), i powinno być już całkiem dobrze Kilka zdjęć: http://img511.imageshack.us/img511/1474/p1000653ath4.jpg http://img209.imageshack.us/img209/2410/p1000654aum4.jpg http://img516.imageshack.us/img516/672/p1000655aux6.jpg http://img516.imageshack.us/img516/2085/p1000656avd7.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi