Paweł Mol Napisano 27 Maja 2007 Napisano 27 Maja 2007 Po przejechaniu około około 350km postanowiłem napisać kilka słów o tym rowerze. Troche teorii: Rama: Felt Hydroform 6061 Double cieniowany Aluminum, Hydroform górna rura, Projekt Monostay, Półzintegrowana górna rura Oversized, Wymienny hak przerzutki Amortyzator - przód / Widelec: RockShox Dart 2 z TurnKey Lockout, Aluminum Dolne golenie, Aluminum Korona, Rura sterowa stalowa, 28mm 4130 Cr-Mo Górne golenie, Regulacja tłumeinia odbicia , 80mm Skok Stery: Półzintegrowane 1-1/8" stery--stalowe miski Mechanizm korbowy: Truvativ "Blaze", 3-częściowa z wskładem suportowym Howitzer M15 Oś, kute na zimno Aluminum, 42/32/22T stalowe tarcze, z osłoną. Oś suportu: Truvativ Howitzer M15 Cr-Mo Oś z zewnetrznymi łożyskami Pedały: MTB Alu/Alu Łańcuch: Sram PC-951 (9-Speed) Srebrny Kaseta: Sram PG-950 Przerzutka przednia: Sram X-7 Przerzutka tylnia: Sram X-9 Manetki: Sram X-7 Trigger Kierownica: Aluminum, Zero Podniesienia, 6 stopni Gięcie, z Felt Laser Logo. Wspornik kierownicy: KCNC jednocześciowy kuty na zimno 6061 Aluminum, 4-śruby, 1-1/8" Ahead Aluminum 5 Stopni nachylenia, Czarne śruby. Chwyty kierownicy: Felt Extra-Miękkie, 130mm Długości Hamulce: Avid Single Digit 3, V-Brake Klamki hamulcowe: Avid FR-5 Piasta - przód: KK z kutego na zimno Aluminum, 32H, gumowymi uszczelkami & AL. Zaciskiem Piasta - tył: Shimano FH-RM60, 9 Speed Kaseta 32H, z zaciskiem Szprychy: Czarne Nierdzewne DB 14/15G, Mosiężne Nyple Opony: Maxxis Ignitor 26 x 2.1 60TPI Kevlar Zwijane, z dętkami Superlight 115g Obręcze: WTB Dual Duty XC dwuścienne, 26 x 1.5 x 32H, 22mm szerokość, Presta wentyl, 430 g, Czarne Anodowane ze ściankami bocznymi Srebrnymi obrabianymi CNC Maszynowo Siodło: Felt "Facade" , Double-Density, Satynowe Stalowe Pręty Wspornik siodła: HL SP-123, AL. Mikroregulacja, 100% Czarny, 27.2mm x 350mm Obejma podsiodłowa: Felt , kuta na zimno + CNC, 6061 Aluminum, 31.8mm A teraz z perspektywy jeżdżącego : Model, który posiadam ma ramę 21,5"; górna rura jest dosyć długa, rower ma sportową goemetrię, która mi jak najbardziej pasuje lakier wydaje się dosyć trwały (jak na razie tylko kilka małych zadrapań) a sama rama sprawia wrażenie dosyć porządniej (niestety nie mogę nigdzie znaleźć jej wagi). Jeżeli chodzi o amortyzator, to oprócz tego że waży tyle co małe kowadło (~2,5kg), sprawuje się całkiem dobrze. Na początku działał dosyć opornie, ale po kilku wycieczkach po Lasku Wolskim i krakowskich dziurawych ulicach jego praca wyraźnie się poprawiła. Blokada skoku działa super, regulacja trwardości i tłumienie powrotu z resztą też Jak na razie udało mi się go wbić na jakieś 72mm (amortyzator ma 80mm). Korba nie ugina się, również wtedy gdy staję na pedałach i dosyć mocno przyspieszam; w suporcie nic nie strzela Jeżeli chodzi o napęd to myślę, że dużo pisać nie trzeba; jak na razie jestem pod wrażeniem pracy Sramowskich przerzutek(p. x7, t. x9) i manetek(x7). Hamulce działają ok, klamki nie mają większych luzów, ogólnie jestem w pełni zadowolony z całego "układu hamulcowego" Jedynie koła nie wydają mi się specjalnie trwałe i mocne; po spotkaniu z asfaltem (gleba koło rozkopanego ronda mogilskiego na mokrych szynach tramwajowych...), dostały minimalnej centry; a prędkość nie przekraczała 25km/h, o mocnym uderzeniu kołami nie ma więc mowy, biorąc pod uwagę że większość siły "poszła" w uchwyt od kierownicy pedał i siodło. Jeżeli chodzi o wygodę, to zarówno rączki jak i siodło mi pasują, jeżdżąc (na razie) w spodniach bez pampersa nawet po przejechaniu jednorazowo 70km tyłek nie boli, ręce z resztą też Moge jeszcze dodać, że rower wygląda "na żywo" dużo lepiej niż na zdjęciach, a kilka fotek z terenu postaram się wrzucić jak najszybciej. Z czystym sumieniem mogę więc polecić ten rower wszystkim, którzy celują właśnie w ten pułap cenowy Teraz tylko pozostaje uzbroić się w kask (mam nadzieję że jak najszybciej...) i w kolarskie ubranko ;-) Do zobaczenie na trasie krakowscy rowerzyści
keltu Napisano 9 Czerwca 2007 Napisano 9 Czerwca 2007 Rama: Felt Hydroform 6061 Double cieniowany Aluminum, Hydroform górna rura, Projekt Monostay, Półzintegrowana górna rura Oversized, Wymienny hak przerzutki, Przystosowana do montażu błotnika i bagażnika, Basta-Lock & Disc Brake Kompatybilny Widelec: RockShox Dart 2 z TurnKey Lockout, Aluminum Dolne golenie, Aluminum Korona, Rura sterowa stalowa, 28mm 4130 Cr-Mo Górne golenie, Regulacja tłumeinia odbicia , 80mm Skok Tłumik: - Stery: Półzintegrowane 1-1/8 Mostek: KCNC jednocześciowy kuty na zimno 6061 Aluminum, 4-śruby, 1-1/8 Kierownica: Aluminum, Zero Podniesienia, 6 stopni Gięcie, z Felt Laser Logo. Sztyca: HL SP-123, AL. Mikroregulacja, 100% Czarny, 27.2mm x 350mm Piasty: KK z kutego na zimno Aluminum, 32H, gumowymi uszczelkami & AL. Zaciskiem / Shimano FH-RM60, 9 Speed Kaseta 32H, z zaciskiem Obręcze: WTB Dual Duty XC dwuścienne, 26 x 1.5 x 32H, 22mm szerokość, Presta wentyl, 430 g, Czarne Anodowane ze ściankami bocznymi Srebrnymi obrabianymi CNC Maszynowo Opony: Maxxis Ignitor 26 x 2.1 60TPI Kevlar Zwijane, z dętkami Superlight 115g Manetki: Sram X-7 Trigger Przerzutka przód: Sram X-7 Przerzutka tył: Sram X-9 Dźwignie hamulca: Avid FR-5 Hamulce: Avid Single Digit 3, V-Brake Korby: Truvativ Środek suportu: Truvativ Howitzer M15 Cr-Mo Oś z zewnetrznymi łożyskami Pedały: MTB Alu/Alu Tryb / łańcuch: Sram PC-951 (9-Speed) Srebrny Siodełko: Felt http://www.bikekatalog.pl/2007/ppg_fotki/f...86_15_03_07.jpg co myslicie o tym rowerku, moze ktos go ma/mial czy byly jakies problemy z poszczegolnymi czesciami roweru, co by nalezalo zmienic i czy warto na to cacko wydac 2700zl?
Carbon Napisano 9 Czerwca 2007 Napisano 9 Czerwca 2007 rowerek baardzo fajny, ale w tej konfiguracjii amor troche ciezki i stanowi balast dodatkowy
Orzech89 Napisano 9 Czerwca 2007 Napisano 9 Czerwca 2007 Kierownice i mostek bym proponował z mety wymienić w tym rowerze chociażby na jakiegoś Truvativ'a, hamulce to minimum Avid 5 jeśli Cię stać to na 7 i w sumie można jeździć. Ale przede wszystkim powinieneś się określić do czego chcesz używać tego roweru, ile ważysz i parę innych czynników... Bo na rower mogę spojrzeć i powiedzieć że to to to i tamto mi nie odpowiada, a tego Tektro to wymieniłbym na Avida. A ktoś jeszcze inny spojrzy i powie że to to i tamto mi nie odpowiada a tego Tektro to bym wywalił i wstawił Shimano...
koncertownik Napisano 9 Czerwca 2007 Napisano 9 Czerwca 2007 Warto... się trochę potargować... Ale rower przyzwoity, gdybym nie miał mojego to już bym brał Felt'a !
Rulez Napisano 9 Czerwca 2007 Napisano 9 Czerwca 2007 co myslicie o tym rowerku, moze ktos go ma/mial czy byly jakies problemy z poszczegolnymi czesciami roweru, co by nalezalo zmienic i czy warto na to cacko wydac 2700zl? keltu Jest taka opcja "szukaj" - a tam znajdujemy test : http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...mp;#entry370864 A jak chcesz coś więcej wiedzieć, to poprostu skontaktuj się na PW z Paweł Mol
keltu Napisano 9 Czerwca 2007 Napisano 9 Czerwca 2007 (edytowane) wiem ze jest taka opcja panie sherlock ;-) czytalem ten temat ale chcialem poznac zdanie wiekszej liczby osob anizeli sugerowac sie 1 tematem. Edytowane 10 Czerwca 2007 przez Schwefel zbędne cytowanie | używaj opcji odpowiedz a nie odpisz
strider Napisano 10 Czerwca 2007 Napisano 10 Czerwca 2007 Przy zakupie roweru miałem brać Felt-a Q-800, ale wziąłem Giant-a. Rower moim zdaniem fajny. Pewnie gdybym nie miał Giant-a jeździł bym Felcie.
Rulez Napisano 10 Czerwca 2007 Napisano 10 Czerwca 2007 wiem ze jest taka opcja panie sherlock ;-) czytalem ten temat ale chcialem poznac zdanie wiekszej liczby osob anizeli sugerowac sie 1 tematem.Gdyby ktoś jeszcze miał ten rower, lub miał z nim osobiste doświadczenia, to pewnie wpisał by się w tym temacie - panie Sherlock :lol: Zresztą rowery Felt były poruszane w innych tematach .... trudno żeby ktoś napisał coś konkretnego skoro go nie posiada
Paweł Mol Napisano 28 Sierpnia 2007 Autor Napisano 28 Sierpnia 2007 Przybyło trochę kilometrów i postanowiłem, że napiszę jak się rower sprawuje. Teraz ma przejechane niecałe 1800km, i nadal mnie mam z nim żadnych problemów Wszystko działa jak powinno, nie musiałem iść z nim jak na razie na serwis, ani niczego wymieniać. Jedynie, na przedniej przerzutce pojawił się minimalny luz, ale myślę, że poradzę sobie z nim sam Amortyzator działa dosyć płynnie, blokada nadal chodzi jak powinna, z tym, że przy szybszych zjazdach po leśnych ścieżkach nie do końca daje radę. W sumie, na wiosnę/lato w przyszły roku planuje zmianę na R7 SPV, więc straci prawie kilogram + zmiana rur (tutaj też kilka gramów się urwie), i powinno być już całkiem dobrze Kilka zdjęć: http://img511.imageshack.us/img511/1474/p1000653ath4.jpg http://img209.imageshack.us/img209/2410/p1000654aum4.jpg http://img516.imageshack.us/img516/672/p1000655aux6.jpg http://img516.imageshack.us/img516/2085/p1000656avd7.jpg
Rekomendowane odpowiedzi