Skocz do zawartości

[hamulce] Deore LX hydrauliczne


ttoby

Rekomendowane odpowiedzi

czesc mam pytanko odnosnie sensu montowania tarczy 180mm na przód ..... mam hamulce LX z tarczami 160mm i amorka SUNTOUR XC PRO D-TR .... zastanawiam sie czy warto wymieniac tarcze na wieksza :confused::) hamulce hamuja mi bardzo dobrze ::):) jestem zadowolony ale chcialbym miec tarcze 180mm bo ponoc jest jeszcze lepiej ....... chcialbym uzyskac wasze opnie na temat MOCY i MODULACJI po takiej przeróbce :):) bo nie wiem czy warto doplacac do interesu :):):) ogólnie to 180mm bardziej mi sie podoba .... ale jesli poza wygladem nie dostane jeszcze czegos EXTRA to wole pieniazki zaiwestowac w cos innego do roweru :):)

 

pozdro TOBY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocniej hamuje, ale jesli ci dobrze hamuja 160 to lepsze jest wrogiem dobrego.

 

ja mam 180mm ale waże ponad 100 kilo więc poczułem różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale nawet przy moich 53kg przy lepszej górce, gdzie nie można sobie hamować pulsacyjnie już po niedługim czasie 160mm robią się bardzo gorące (raz coś zaśmierdziało :confused: ) i trochę spada siła hamowania. Nawet dla siebie wziąłbym 180, maniak wagi ze mnie żaden :) Chyba że nie jeździsz tak, że tak obciążysz hamulec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hamulców z serii deore, lx, xt uważam że tarcze 160 mm spokojnie wystarczaja. Ja sam waze 76kg i smigalem na hayesach 160 na DOT i sie grzały w sumie mocno, przesiadłem się na XT na mineralnym, mało nie waże, jeżdże dużo w terenie, i hamulec mi się jeszcze ani razu nie zagrzał. Różnica w 160 a 180 będzie chyba tylko taka że przy 180 nie bedzie fadingu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze 180 mm podziala psychologicznie - wieksza tarcza - mniejszy wplyw hamowania na spadek parametrow pracy hamulca no i hamulec stanie sie mocniejszy.

 

kiedys w magazynie rowerowym byl test tarczowek w tym pierwszych rocznikow avida juicy. wg testu hamulec padl przy tarczy przedniej 160 i 185 mm a dzialal bezproblemowo (wytrzymalosc na przeciazenia) z tarczą 205 mm.

 

twoj hamulec pracowal do tej pory bezproblemowo i daje ci poczucie kontroli w czasie jazdy to pozostaw 160 mm. wymiana tarczy to rowniez wymiana adaptera co podnosi koszt calosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...