Oktanek Napisano 20 Maja 2007 Napisano 20 Maja 2007 co myslicie o wymianie opon na opony o szerokosci 1.75?? jezdze głowinie po utwardzonych drogach w wiekszosc czasu spedzam na szosie....niestety...... interesuja mnie głownie opony CST ze wzgledu na cene...
Adik Napisano 20 Maja 2007 Napisano 20 Maja 2007 Poczytaj sobie tematy o oponach slick/semislick od 1.5" do 1.9" tam jest dużo propozycji. Ja polecam slicka 1.5" bo jest duża róznica wagowa i predkosciowa miedzy takim, a opona 1.75 w taniej wersji....
sebekfireman Napisano 21 Maja 2007 Napisano 21 Maja 2007 co myslicie o wymianie opon na opony o szerokosci 1.75?? jezdze głowinie po utwardzonych drogach w wiekszosc czasu spedzam na szosie....niestety...... Wg mnie zabieg mało przydatny. Rok temu sam zakupiłem oponki na asfalt w rozmiarze 1,75 (Kenda Cosmos) i w sumie kompletnie nic one nie zmieniły (w porównaniu do terenowych 1,95), a wręcz pogorszyły - prędkość się w sumie nic nie zmieniła, natomiast w terenie o wiele gorzej się jeździło no i o wiele częście "laczki" łapałem. Wydaje mi się że dobrym wyborem byłaby opona: - na przód taka : http://allegro.pl/item196928259_opona_26_x..._cst_c_727.html - na tył taka : http://allegro.pl/item195253613__s_s_opona...898_tanio_.html I na asfalcie będzie się to dobrze spisywać i przy okazji w terenie nie będzie sprawiać problemów.
gosforth Napisano 21 Maja 2007 Napisano 21 Maja 2007 Slicki maja bardzo waskie zastosowanie i praktycznie nie nadaja sie by ich uzywac w rowerze (za wyjatkiem szosowego). Wbrew temu co sie sadzi wcale nie maja one mniejszego oporu toczenia niz nowej generacji opony bieznikowane a maja znacznie nizsza odpornosc na przebicia i gorsza trakcje.
MarcinN Napisano 22 Maja 2007 Napisano 22 Maja 2007 Slicki maja bardzo waskie zastosowanie i praktycznie nie nadaja sie by ich uzywac w rowerze (za wyjatkiem szosowego).Wbrew temu co sie sadzi wcale nie maja one mniejszego oporu toczenia niz nowej generacji opony bieznikowane a maja znacznie nizsza odpornosc na przebicia i gorsza trakcje. Coś mi się nie wydaje, to jest po prostu fizycznie nie możliwe, żeby opona bieżnikowa miała mniejszy opory niż slick, bo ma klocki, które oprócz bazy opony(tak jakby samego slicka) powodują właśnie większe opory. Co do przebijalności to mam wątpliwości tak naprawdę z moich obserwacji wcale nie opona, ani nie dętka jest ważna, tylko najzwyklejszy fart, przy oponie terenowej ważącej 900g i downhillowej dętce miałem takie same przebicie jak przy innych lżejszych setach. Już prędzej bym się dopatrywał mniejszej odporności dzięki niskiemu ciśnieniu w oponach, temu czy opona jest zwijana, albo miękkości gumy. Pozdro.
Gromosmok Napisano 22 Maja 2007 Napisano 22 Maja 2007 MAXXIS Hard Drive 26x1,8 kevlar Fajna opona letka i nie droga.
Kathar Napisano 22 Maja 2007 Napisano 22 Maja 2007 Jeżdżę w sumie tak jak Ty Oktanek. Głownie szosa, a jaki rower mam to każdy widzi Słyszałem że dość dobrze sprawuje się Continental Contact Travel 1,75. Cena drutówki (komplet) to ok 90,00 zł. Na takie właśnie na dniach będę wymieniał. Ogólnie można by też polecić inne opony 26" Continentala do trekingu. Dość dobre opinie słyszałem. Niestety ceny mogły by być trochę niższe.
Carbon Napisano 22 Maja 2007 Napisano 22 Maja 2007 ja mam cst 1.5'' z przodu. dalem za nia ponad 20zl. ogolnie opory tocznenia jak larsen tt 1.9 i proponuje dozbierac do larsena niz kupowac cst.
gosforth Napisano 24 Maja 2007 Napisano 24 Maja 2007 Coś mi się nie wydaje, to jest po prostu fizycznie nie możliwe, żeby opona bieżnikowa miała mniejszy opory niż slick, bo ma klocki, które oprócz bazy opony(tak jakby samego slicka) powodują właśnie większe opory. Co do przebijalności to mam wątpliwości tak naprawdę z moich obserwacji wcale nie opona, ani nie dętka jest ważna, tylko najzwyklejszy fart, przy oponie terenowej ważącej 900g i downhillowej dętce miałem takie same przebicie jak przy innych lżejszych setach. Już prędzej bym się dopatrywał mniejszej odporności dzięki niskiemu ciśnieniu w oponach, temu czy opona jest zwijana, albo miękkości gumy.Pozdro. A jednak. Opinie o slick'ach to kolejny mit ktory nie ma wiele wspolnego z prawda. Zobacz np. wlasciwosci opon schwalbe na ich stronie. Oczywiscie ja nie mam na mysli opon za 30 pln :-) ...choc przy takich wlasnie oponach szczegolnie wazne jest by opona byla bieznikowana by miec wieksza odpornosc na przebicie z prostej przyczyny - grubsza guma (wiekszy dystans od podloza), mniejsza szansa na to ze jakis przedmoiot przebije detke. Byc moze slick za 20pln bedzie szybszy od od bieznikowanej za taka sama cene ale w starciu z klasowa opona bieznikowana nie ma szans (nie ustepuje predkoscia, wieksza odpornosc na przebicia, lepsza przyczepnosc). Mowa oczywiscie o mtb.
Rulez Napisano 24 Maja 2007 Napisano 24 Maja 2007 Ta by jednak poprawiła osiągi : http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/goodd...d=478&pos=0 Jest też w wersji zwijanej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.