Skocz do zawartości

[śrubka] ciągle się odkręca...


tomekr89

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

 

mam korby truvativ firex -prawa korba z zębatkami jest zespolona z ośką (rurka) lewa natomiast jest przykręcana (ok. 45Nm trzeba);

 

problem w tym, że ta śrubka ciągle się odkręca!!! korba często łapie przez to luz, boje się, że się wyrobi i się skopie...

 

co zrobić, żeby to się nie odkręcało? pomóżcie, korba łapie luz po ok. 20-25km agresywnej jazdy;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to odkręcić, tyle że trzeba mieć dobre klucze. Ale lepiej zastosować wersję która zabezpiecza przed odkręcaniem a nie klei na stałe. Na forum był już podobny tema t i użytkownicy stosowali też kropelkę "Kropelki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem do tego czerwony klej do gwintów:) i mam świety spokój.....powiedzieli mi, że czerwony jest najmocniejszy i naprawde pomógł :blink:

LOCTITE

typ wytrzymalosc kolor

290 srednio-wysoka zielony

222 niska purpurowy

243 srednia niebieski

248 srednia niebieski

268 wysoka czerwony

2701 stale zablokowanie/wysoka zielony

A firm jest duzo min.,Monolith czy Berner.

 

WSZYSTKO JEST DO ZABEZPIECZANIA GWINTOW./NIE MYLIC Z USZCZELNIENIEM GWINTOW/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od tego ile masz sily w recach i jak dobrymi narzedziami dysponujesz?!

jesli uzyjesz preparat niezrywalny to czasami moze cie uratowac tylko znajomy blacharz i palnik acetylenowo-tlenowy celem wypalenia spoiwa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest z pozniejszym odkrecaniem?

Moze obrazowo-nyple DT ,z "firmowym" zabezpieczeniem przeciw odkrecaniu,to wlasnie to.Odkrecasz normalnie-kluczyk i raz.Energicznie i tyle ,potem kreci sie mulowato.Odtluszczenie moze byc dowolnym preparatem -ekstracyjna,rozpuszczalnik,czy Locite Cleaner.

 

wszystko zalezy od tego ile masz sily w recach i jak dobrymi narzedziami dysponujesz?!

jesli uzyjesz preparat niezrywalny to czasami moze cie uratowac tylko znajomy blacharz i palnik acetylenowo-tlenowy celem wypalenia spoiwa ;)

Jeszcze dodam,ze przy czerwonym nawet na srubie M8 nigdy nie bylo problemu z odkreceniem kluczem imbusowym.O ile gniazdo klucze nie jest objechane.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerwony jest jeszcze preparatem zrywalnym! ;) sa tez takie z ktorymi tak latwo by ci nie poszlo.

Kiedys przyszly bloki zaworowe z wkreconymi srubunkami pod kluczyk 32 na kleju czego nie wiedzialem.Dali mnie je odkrecic i z 24 odkrecilem 13 ,reszte zerwalem.Teraz juz wiesz czemu mi je dali....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z moim truvativem było to samo i dokręciłem raz bardzo mocno to się odkręciło, drugi raz z przedłużką 40 cm lekko to odkręciło się ale po długim czasie i wkońcu zrobiłem mocno z przedłużką i trzyma 600 km. wczoraj profilaktycznie postanowiłem dociągnąć ściagacze i zostałem miło zaskoczony, śruba dokręcona a wykręcić tez się da ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem już o tym temacie choć sam go założyłem;

 

dodam, że mam niebieski klej i zawsze dokręcam na chama z całej siły kluczem o długości ok. 18 cm, tak mocno, że ów klucz się wygina :/

 

śrubka wciąż się odkręca...

choć teraz trzyma dość długo, bo już ok. 80km

 

próbowałem kleić na różne sposoby -od jednej kropli na gwint, poprzez kilka, aż po całe oblanie gwintu klejem... ojciec jak to zobaczył to powiedział, że to już będzie na stałe... i lipa. po klejeniu rower odczekiwał ok 14-18h klej na pewno już wysechł, szkoda słow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny probelm...ech...przymierzam sie do kupna kleju loctite tylko zastanwiam sie czy wystraczy mi 262(trudnodemontowalne, , po podgrzaniu), albo słabszy 243(sredniodemontowalny)...prawde mówiac, chce aby to wytrzymało,ale zeby nie było potem z wymiana suportu, korby etc;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kurde mam to samo. W serwisie dali mi nową śrubkę i dokręcali przedłużką którą pieszczotliwie nazywają "rurą" i niestety wystarczyło 20km i się odkręca...

Trzeba kupić klej najmocniejszy ale demontowalny, podczas jazdy i tak się obluzuje więc się będzie dało odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...