Skocz do zawartości

[szprychy] jakie wybrac ?


ttoby

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czesc stanąlem wlasnie przed wyborem szprych do moich kół :) mam piasty LX-centerlock 2006 i obrecze MAVIC X221 ...... no i chcialbym spytac was jake szpryszki do tego zestawu wybrac ..... oczywiscie wiem ze im droższe tym lepsze :):) ale chodzi mi o to zeby wlasnie nie kupic za dobrych ani za slabych do tego zestawu który juz posiadam :):) warto wspomniec ze mam oczywiscie hamulce tarczowe :):) z góry dziekuje i czekam na wasze propozycje :):):)

 

acha :) najlepiej by bylo gdybym sie zmiescil w przedziale 1,5 pln za SZPRYCHE+NYPEL ale jesli sie nie da to oczywiscie moge ciut doplacic :):)

 

pozdro TOBY

Napisano

a ja polecam Sapimy leader 18/8 (1,20zł/sztuka), lub Sapim Race (ale tutaj już 1,90zł/sztuka), no i tak jak koledzy szprychy DT champion, albo competition.

 

w przypadku Race i competition będzie lżej, ale również drożej.

 

w sumie nie ma znaczenia którą firmę wybierzesz, obie robią porządne szprych, z tym że sapima używa mniej osób.

Napisano

Ja się podepnę do tematu.

Czy DT revolution będą dość wytrzymałe w zestawie z tarczami i 85 kilogramowym jeźdźcem. (góry/maratony) ??

Napisano

Najlepiej jakieś cieniowane najtańsze - Competitiony albo Sapimy. Macha cieniowanego w chromie Harfa nie ma - a szkoda. Na szprychach 2.0/1.8/2.0 złożysz trwalsze koło niż na cieniowanych, więc chyba opłaca się nieco dołożyć.

Napisano
Na szprychach 2.0/1.8/2.0 złożysz trwalsze koło niż na cieniowanych, więc chyba opłaca się nieco dołożyć.

 

:eek: Przecież 2.0/1.8/2.0 to są cieniowane szprychy :eek: . Może chodziło Ci o przyrównanie ich do Revolution 2.0/1.5/2.0 ? Ale nie ma to znaczenia, bo najsłabszym ogniwem nawet w szprychach Revolution jest wcale nie miejsce cieniowania a główka, więc spokojnie można je stosować z tarczami jak i przy dużej masie a koło wcale nie będzie mniej wytrzymałe. Na pewno będzie lżejsze i droższe. Poprawę wytrzymałości uzyskuje się zwiększając średnicę przy główce do np. 2.3mm. Ale w sumie nie o takie szprychy autorowi tematu chodziło.

Napisano

Dobrze wiem co mówię - na cieniowanych szprychach 2.0/1.8/2.0 składa się koła trwalsze (ale nie mówię tutaj o 2.0/1.5/2.0 bo to już poważny ubytek średnicy). Jak już wspomniałeś najsłabszym ogniwem jest główka i fragment przy obręczy. Jest on tak samo wytrzymały jak przy normalnych niecieniowanych szprychach. A cieniowane szprychy są elastyczniejsze, a co za tym idzie odporniejsze na starzenie i zmieniające się obciążenia, jak też przy zaplataniu koła pozwalają się łatwiej ułożyć i lepiej znoszą wyginanie.

 

Jeszcze jako przykład mogę podać jedne z najmocniejszych szprych jakie są na rynku - DT Alpine III 2.3 / 1.8 / 2.0. Jak widać 1.8 w środku szprychy starcza w zupełności jeśli chodzi o wytrzymałość, a z powodów, które opisałem wcześniej cieniowana szprycha jest lepsza (do pewnego stopnia oczywiście). Jeśli ktoś chce to mogę podać jakieś cytaty z książki Jobsta Brandt'a "Bicycle Wheel".

Napisano
Machów do tarczówek nie polecam!

 

Bierz championy będzie dobrze. Srebrne 2 zł sztuka.

będzie dobrze i cięzko ... a skąd ty te ceny bierzesz? ja widze Championy za 0.80gr ..............

Napisano

z markowych szprych mialem dt champion a obecnie revolution.

na championach jezdzilem od 2002 roku i nie pekla mi ani jedna szprycha, kola byly pod tarcze, moja waga ok 76 kilo, rower ok 18 kilo. szprychy sie nie luzuja, kola są proste - bez wzgledu na uzywane obrecze.

 

obecnie mam czarne revo. szprychy rzeczywiscie są elastyczne. obecne kola lzejsze od poprzednikow po ok 250 gram na kole. nyple mosiezne a nie alu

 

wczesniej mialem chyba mach'y lub richmany - czarne. byly malowane a nie anodowane i do tego z kiepskiej stali. farba zlazlila ze szprych puchnąc, szprychy rdzewialy. nie daly sie tez wyjąc przez odkrecenie nypla bo w cudowy sposob zgrzewaly sie z nyplami.

 

jesli szprychy to dt. jestem z nich w stu procentach zadowolony.

Napisano
Czy DT revolution będą dość wytrzymałe w zestawie z tarczami i 85 kilogramowym jeźdźcem. (góry/maratony) ??

 

Mi odradzano takie pomysly juz w konfiguracji plasko+tarcze (94KG). Zlozyc zawsze mozesz..ba mozesz nawet smigac bezproblemowo. Jednak komfort psychiczny juz nie bedzie ten sam....

Pozdro

Napisano
Czy DT revolution będą dość wytrzymałe w zestawie z tarczami i 85 kilogramowym jeźdźcem. (góry/maratony) ??

ja zaryzykowałem ale waze 65kg, ogolnie masa osob śmiaga, revo 2-1,5-2 (1,8 juz sa bardzo do tarcz odradzane)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...