ttoby Napisano 17 Maja 2007 Napisano 17 Maja 2007 czesc stanąlem wlasnie przed wyborem szprych do moich kół mam piasty LX-centerlock 2006 i obrecze MAVIC X221 ...... no i chcialbym spytac was jake szpryszki do tego zestawu wybrac ..... oczywiscie wiem ze im droższe tym lepsze :) ale chodzi mi o to zeby wlasnie nie kupic za dobrych ani za slabych do tego zestawu który juz posiadam :) warto wspomniec ze mam oczywiscie hamulce tarczowe :) z góry dziekuje i czekam na wasze propozycje :) acha najlepiej by bylo gdybym sie zmiescil w przedziale 1,5 pln za SZPRYCHE+NYPEL ale jesli sie nie da to oczywiscie moge ciut doplacic :) pozdro TOBY
radomir82 Napisano 17 Maja 2007 Napisano 17 Maja 2007 Dobre i tanie szprychy to np. Mach 1 Chrom, bodajże 1 zł sztuka (z nyplem mosiężnym)
zendel Napisano 18 Maja 2007 Napisano 18 Maja 2007 Witam. Ja polecam Ci DT Champion. Nie pękają, nie rdzewieją, są twarde. Pozdrawiam.
Ogór Napisano 18 Maja 2007 Napisano 18 Maja 2007 polecam dt championy jak kolega wyzej - mialem i sa bardzo ok
Ślawus Napisano 18 Maja 2007 Napisano 18 Maja 2007 a ja polecam Sapimy leader 18/8 (1,20zł/sztuka), lub Sapim Race (ale tutaj już 1,90zł/sztuka), no i tak jak koledzy szprychy DT champion, albo competition. w przypadku Race i competition będzie lżej, ale również drożej. w sumie nie ma znaczenia którą firmę wybierzesz, obie robią porządne szprych, z tym że sapima używa mniej osób.
muzycom Napisano 20 Maja 2007 Napisano 20 Maja 2007 Ja się podepnę do tematu. Czy DT revolution będą dość wytrzymałe w zestawie z tarczami i 85 kilogramowym jeźdźcem. (góry/maratony) ??
hudy Napisano 20 Maja 2007 Napisano 20 Maja 2007 Najlepiej jakieś cieniowane najtańsze - Competitiony albo Sapimy. Macha cieniowanego w chromie Harfa nie ma - a szkoda. Na szprychach 2.0/1.8/2.0 złożysz trwalsze koło niż na cieniowanych, więc chyba opłaca się nieco dołożyć.
Mentos Napisano 20 Maja 2007 Napisano 20 Maja 2007 Na szprychach 2.0/1.8/2.0 złożysz trwalsze koło niż na cieniowanych, więc chyba opłaca się nieco dołożyć. :eek: Przecież 2.0/1.8/2.0 to są cieniowane szprychy :eek: . Może chodziło Ci o przyrównanie ich do Revolution 2.0/1.5/2.0 ? Ale nie ma to znaczenia, bo najsłabszym ogniwem nawet w szprychach Revolution jest wcale nie miejsce cieniowania a główka, więc spokojnie można je stosować z tarczami jak i przy dużej masie a koło wcale nie będzie mniej wytrzymałe. Na pewno będzie lżejsze i droższe. Poprawę wytrzymałości uzyskuje się zwiększając średnicę przy główce do np. 2.3mm. Ale w sumie nie o takie szprychy autorowi tematu chodziło.
hudy Napisano 21 Maja 2007 Napisano 21 Maja 2007 Dobrze wiem co mówię - na cieniowanych szprychach 2.0/1.8/2.0 składa się koła trwalsze (ale nie mówię tutaj o 2.0/1.5/2.0 bo to już poważny ubytek średnicy). Jak już wspomniałeś najsłabszym ogniwem jest główka i fragment przy obręczy. Jest on tak samo wytrzymały jak przy normalnych niecieniowanych szprychach. A cieniowane szprychy są elastyczniejsze, a co za tym idzie odporniejsze na starzenie i zmieniające się obciążenia, jak też przy zaplataniu koła pozwalają się łatwiej ułożyć i lepiej znoszą wyginanie. Jeszcze jako przykład mogę podać jedne z najmocniejszych szprych jakie są na rynku - DT Alpine III 2.3 / 1.8 / 2.0. Jak widać 1.8 w środku szprychy starcza w zupełności jeśli chodzi o wytrzymałość, a z powodów, które opisałem wcześniej cieniowana szprycha jest lepsza (do pewnego stopnia oczywiście). Jeśli ktoś chce to mogę podać jakieś cytaty z książki Jobsta Brandt'a "Bicycle Wheel".
Fistach Napisano 21 Maja 2007 Napisano 21 Maja 2007 Machów do tarczówek nie polecam! Bierz championy będzie dobrze. Srebrne 2 zł sztuka.
pwe Napisano 21 Maja 2007 Napisano 21 Maja 2007 Machów do tarczówek nie polecam! Bierz championy będzie dobrze. Srebrne 2 zł sztuka. będzie dobrze i cięzko ... a skąd ty te ceny bierzesz? ja widze Championy za 0.80gr ..............
tobo Napisano 22 Maja 2007 Napisano 22 Maja 2007 z markowych szprych mialem dt champion a obecnie revolution. na championach jezdzilem od 2002 roku i nie pekla mi ani jedna szprycha, kola byly pod tarcze, moja waga ok 76 kilo, rower ok 18 kilo. szprychy sie nie luzuja, kola są proste - bez wzgledu na uzywane obrecze. obecnie mam czarne revo. szprychy rzeczywiscie są elastyczne. obecne kola lzejsze od poprzednikow po ok 250 gram na kole. nyple mosiezne a nie alu wczesniej mialem chyba mach'y lub richmany - czarne. byly malowane a nie anodowane i do tego z kiepskiej stali. farba zlazlila ze szprych puchnąc, szprychy rdzewialy. nie daly sie tez wyjąc przez odkrecenie nypla bo w cudowy sposob zgrzewaly sie z nyplami. jesli szprychy to dt. jestem z nich w stu procentach zadowolony.
hudy Napisano 22 Maja 2007 Napisano 22 Maja 2007 To musiały być richmany. Machy są anodowane i są świetne
rymo Napisano 22 Maja 2007 Napisano 22 Maja 2007 Czy DT revolution będą dość wytrzymałe w zestawie z tarczami i 85 kilogramowym jeźdźcem. (góry/maratony) ?? Mi odradzano takie pomysly juz w konfiguracji plasko+tarcze (94KG). Zlozyc zawsze mozesz..ba mozesz nawet smigac bezproblemowo. Jednak komfort psychiczny juz nie bedzie ten sam.... Pozdro
pwe Napisano 23 Maja 2007 Napisano 23 Maja 2007 Czy DT revolution będą dość wytrzymałe w zestawie z tarczami i 85 kilogramowym jeźdźcem. (góry/maratony) ?? ja zaryzykowałem ale waze 65kg, ogolnie masa osob śmiaga, revo 2-1,5-2 (1,8 juz sa bardzo do tarcz odradzane)
xhakeem34x Napisano 24 Maja 2007 Napisano 24 Maja 2007 DT Champion. Polecają je również w najlepszym serwisie wrocławskim. Sprawdzone nie raz nie dwa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.