Skocz do zawartości

[naped] korba deore czy LX ?


marass

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniam caly naped i sa 2 opcje :

 

pierwsza z nich to:

 

-kaseta LX

-lancuch LX

-korba deore fc-440

 

druga opcja:

 

-kaseta LX

-lancuch LX

-blat 44t LX

-blat 32t LX

 

co lepiej wymienic 1 opcja kosztuje ok 230zł, 2 opcja ok 250zł , roznica w cenie jest nieduza, ??

 

wymienic korbe stalowa (deore) czy aluminiowe blaty LX ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup cala grupe deore, nie ma sensu kombinowac z blatami - nie odczujesz za duzej roznicy pomimo ze ponoc kazdy gram sie liczy jezeli chodzi o czesci rotacyjne :)

 

a najlepiej to jezeli mozesz to jezdzij na tym co masz, doskladaj kase i kup komplet lx - co prawda roznica w cenie jest duza ale technologicznie i jakosciowo jest przepasc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale 300zł za korbe LX to jest troche( a gdzie reszta ), za takie pieniadze to ja mam caly naped kasete LX , lancuch LX, no i 2 blaty LX,

 

wydaje mi sie ze ta opcja z wymiana blatow bedize lepsza, jezeli jest roznica pomiedzy blatami LX a blatami DEORE to chyba lepiej dorzucic i kupic blaty LX jezeli to ma sprocentowac.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja wybrałbym nową korbę. Różnica w wadze będzie niewielka, a przecież tylko o to chodzi w alu blatach żeby zyskać na wadze. Kasetę bierzesz ciężką więc po co w korbie na siłę oszczędzać masę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. no czy ja wiem czy ona jest az tak ciezka ..

Kaseta Deore LX CS-M580 11/32 + łańcuch CN-HG73 pozadna kaseta..

 

Waga 395g - no malo to nie jest dla porowniania waga xt 264g ,,

 

zdecydowalem sie jednak na 2 opcje czyli blaty , caly naped bedize na LX i bedize sii;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały napęd kupilem na stronce www.centrumrowerowe.pl

 

http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=...did=80&l=pl

 

tu jest naprawde najtaniej..

udanych zakupów.. caly naped wszystko na LX (kaseta 9rz, lancuch i blaty) wyszlo mnie 250zł

 

ale z tego co sie orientuje to LX 34t ciezko bedize ci dostac niewiem czy wogole sa takie , chyba ze 32t.. ale powodzenia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabial : Czesci rotacyjne w sesie- opony, obrecze,opony, detki itd ;) Korba machasz ale nie ma wiekszego znaczenia ile wazy bo ta rotacja nie jest brana pod uwage. Sory za OT :P

 

uwierz ze duzo daje:) tylko trudno to zmienic, co prawda wazniejsze w tym zestawieniu sa: sztywnosc i opory krecenia ;) ktore ostro dziela deore z lx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabiał mylisz się zmiany wagi korby są nieodczuwalne. Aby opory na korbie dochodziły do takich wartości, że każdy jej gram by się liczył kadencja musiałaby wynosić dużo, dużo powyżej "dawki śmiertelnej" czyli tego co człowiek może wytrzymać.

 

Sztywność-tak w lx jest większa, ale opory "kręcenia" (jak ty to nazywasz) to sprawa która jest niewarta dyskusji.

W korbie deore (dokładnie fc-m510+suport un25) opory toczne są po prostu niższe lecz kosztem sztywności

(wiem bo mam obie te korby;)

 

 

jednak przy kołach(opony,dętki,obręcz) działa większa dźwignia i tam opory wynikające z działania masy rotującej są największe.

 

A ja zrobiłbym tak

I wariant:

kup kasetę i łańcuch jaki ci się podoba, ale nie kupuj blatów. Pozbieraj te 300zł i kup korbę lx ht II

 

II wariant

to samo tylko na odwrót

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...