Blue Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 Zastanawiam sie nad przejsciem na tarcze na przód[w zaleznosci od tego w jakim stanie bedzie uzywana reba team którą jestem zainteresowany ]. Ważę 75 kg i cenie niezawodnosc nad wagę,ale bez przesady ;]. Planuje cos takiego: http://www.allegro.pl/item192956517_nowa_p...cze_krakow.html lub http://www.allegro.pl/item195720337_nowa_d...e_tarczowy.html firme wtb znam ,ale jakos nie mam przekonania. Jezdził ktoś na tym? + Mavic 717 disc + DT comp + alu nyple Co myslicie o takim zestawie? Chętnie zszedłbym z masy nie tracąć na wytrzymałośći/z ceny obręczy nie tracąc duzo na wadze[niestety umknely mi z allegro stare obrecze mavic x317 wazace <400g w cenie 110pln/szt ;(] bo koło wyglada ze bedzie dosc ciezkie: 200-220[piasta]+400[obrecz]+200g[szprychy+nyple]=800g-820 + zacisk. Niezbyt rozowo jak na przednie koło do XC. Sprawa tego iż chce w miare mozliwosci dosc tanie częśći kupic, jest o tyle wazna, ze nie mam jakichs wielkich finansow a jeszcze musi starczyc na przyzwoity hampel na przód.
pwe Napisano 14 Maja 2007 Napisano 14 Maja 2007 blue ile masz max na wydanie na 2 koła? z zestawów np z bikestacji możesz: Xt+717/dt4.1+comp = 680zł AmericanClassic+717/dt/+comp+pre-lock = 999zł +32zł revolution z lekich piat polecany dość są rotazy (pochodna w sumie AC) http://www.allegro.pl/item191883945_piasta...ht_239_gr_.html http://www.allegro.pl/item191883949_piasta...light_146g.html obręcze DT nie maja ograniczeń wagowych, mavic 717 maja chyba ponad 80-85kb (Ciebie nie dotyczy ) dt onych są dość z piast chwalone i dość lekkie, a z taki cen umiarkowanych to woodmany o arnika ;-)
Blue Napisano 15 Maja 2007 Autor Napisano 15 Maja 2007 Rotaza nie chce- niesprawdzone są. Potrzebuje koło przód, na 2 mnie nie stać . DT 4.2 mogłyby jeszcze być. Tarcza bedzie 180mm i wole miec zachwowany umiar w szprychac dlatego nie chce revo... mysle ze compy duzo wiecej przetrzymią.
pwe Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 czemu 180mm? to może w bikestacji koła na AC? 500zł pewnie 1 kółko, moze deko mniej bo to przód. AC, lekkie, sprawdzone, ładne
roge Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 Co myslicie o takim zestawie? Chętnie zszedłbym z masy nie tracąć na wytrzymałośći/z ceny obręczy nie tracąc duzo na wadze[niestety umknely mi z allegro stare obrecze mavic x317 wazace <400g w cenie 110pln/szt ;(] bo koło wyglada ze bedzie dosc ciezkie:200-220[piasta]+400[obrecz]+200g[szprychy+nyple]=800g-820 + zacisk. Niezbyt rozowo jak na przednie koło do XC. Jeżdżę na bardzo podobnym zestawie i nie mam problemów. Trochę wagi możesz zgubić montując szprychy Comp po stronie tarczy i Revo po drugiej, ewentualnie tylko Revo. Jeśli koniecznie chcesz bardziej zmniejszyć masę musisz zmienić piastę, a tanio nie kupisz nic porównywalnego z tym DT.
Blue Napisano 15 Maja 2007 Autor Napisano 15 Maja 2007 czemu 180mm? to może w bikestacji koła na AC? 500zł pewnie 1 kółko, moze deko mniej bo to przód. AC, lekkie, sprawdzone, ładne Chociazby dlatgo ze mam w odleglosci od siebie gory ze zjazdami typu 500m przewyzszenia na dość krótkim bardzo kaministym odcinku,ale do zjechania?A swoje waże i dużo hamuje? Nie chce ani Rotaz ani AC, dla mnie to zbyt mało pewne piasty.
Iron Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 piaste na przód poszukaj DT http://allegro.pl/item192956517_nowa_piast...cze_krakow.html szprychy comp to dobry wybór przy 180tce co do obręczy, to ja bym wybrał mavica
pwe Napisano 15 Maja 2007 Napisano 15 Maja 2007 Chociazby dlatgo ze mam w odleglosci od siebie gory ze zjazdami typu 500m przewyzszenia na dość krótkim bardzo kaministym odcinku,ale do zjechania?A swoje waże i dużo hamuje? Nie chce ani Rotaz ani AC, dla mnie to zbyt mało pewne piasty. skoro piszesz ze mało pewne to pewnie taak wyczytałeś, no chyba że dlatego że malo malo osób ich używa, ale w takim wypadku to ja i na Orange jakiegoś bym nie wsiadł, Orbea też jakas taka niepewna
Blue Napisano 15 Maja 2007 Autor Napisano 15 Maja 2007 Czytałem niepochlebne opinie o piatach AC swego czasu. Nie zamierzam ryzykowac koniecznosci bawienia sie z problematyczymi piastami kosztem kilkudziesięciu gramów. Jakbym mial tyle wydac kupilbym DT 240 poprostu.
verul Napisano 30 Sierpnia 2007 Napisano 30 Sierpnia 2007 Przod: Competition 2.0 - 1.8 - 2.0, 32 szprychy, tarcza 180mm - wytrzyma 85kg? A gdybym schudl do 75 To zamontowanie pol na pol Comp i Revo stanowi jakies ryzyko wieksze? Ps: I troche poza tematem. Znajomy mi nadaje od dlugiego czasu ze rower z jedna tarcza (tylko z przodu) wiesniacko wyglada. Co o tym myslicie? Szczerze mowiac tarcza na tyl to juz sporo wiecej wagi (cena nie ma az takiego znaczenia) a czy az tak potrzebna? Bo majac dobre klocki chyba i tak zablokuje tylne kolo nawet w mokrych warunkach?
lucek Napisano 31 Sierpnia 2007 Napisano 31 Sierpnia 2007 zablokowanie koła kij ci da. w tarczówkach nie masz tak wiele większej siły, ale znacznie lepszą modulacje. a chyba lepiej, żeby rower miał wieśniacko wyglądać, niż żebyś sie wpieprzył w drzewo.
Krzysztoff Napisano 31 Sierpnia 2007 Napisano 31 Sierpnia 2007 wieśniacko może wygląda wtedy kierownica bo będziesz miał 2 różne klamki hamulcowe, jedną z v-brake'a a drugą z tarczy... ale szczerze to ja bym się tym nie przejmował co inni myślą bo ważne jest jak Ty sie z tym czujesz i ważne żebyś faktycznie zatrzymał się wtedy kiedy chcesz :P
jo_jacek Napisano 31 Sierpnia 2007 Napisano 31 Sierpnia 2007 Ja mam tylko jedna tarcze z przodu i jest to rewelacyjne rozwiazanie.. do czasu.. bo potem marzy sie druga tarczowka a juz hajcu brak W kazdym razie recyma i nogyma jestem za przynajmniej jedną tarczówką.. do tyłu pewnie ze nie jest potrzebna ale zobaczysz jak tak pojeździsz to innego hamulca sie juz nie chce mieć Wcale wieśniacko to nie wygląda
verul Napisano 31 Sierpnia 2007 Napisano 31 Sierpnia 2007 Lucek, chodzilo mi z tym blokowaniem o to ze nadal tylne kolo moze hamowac, choc modulacja owszem gorsza. Wlasnie co do 2giej tarczy to ja nawet moge ten 1000zl zaplacic, ale jak patrze ile rower bedzie ciezszy... Znowu bym musial brac competition czyli +60 gram, piasta ciezsza, sam hamulec ile ciezszy (na tyl jest ciezszy niz na przod). Tylko na obreczy zyskam az 15 gram. Wiec bym pewnie byl ze 150 gram w plecy wzgledem Vbrakea. A ja chce rower ponizej 10kg, na innych czesciach che schodzic wydajac sporo kasy a tu go tak dopase tarcza na tyl... Nie, nie ma opcji Klamki faktycznie... Z jednej strony FR5 z 2 klamka od Marty SL... No ale nic nie poradze na to ze waga jest dla mnie taka wazna. A do tarczy na przod sie przekonalem zjezdzajac z kilku technicznych stromych zjazdow. Ciezko mi sobie to wyobrazic ze slizgajacym sie klockiem na przedniej obreczy... Poza tym, a na to malo kto zwraca uwage, hamulec tarczowy tylko na przod, dociaza go na podjazdach. Teraz tylko zastanawiam sie czy isc w kompletna wioche i montowac 2 rozne obrecze Na przod XR 4.2 a na tyl XR 4.1 Bo alternatywa jest na przod XR 4.1d ale jest ciezsze i w sumie brzydsze...
jo_jacek Napisano 31 Sierpnia 2007 Napisano 31 Sierpnia 2007 Czemu wiocha ? To juz sa wzgledy czysto estetyczne. Ja bym na przod dal jakas obrecz tylko disc. Moim zdaniem wyglada to lepiej niz srebrne boki. Kwestia uznania i nie ten temat
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.