Skocz do zawartości

[tarczówki] docieranie Formula Oro K18


Color

Rekomendowane odpowiedzi

To moje pierwsze hamulce tarczowe. Były już zainstalowane w nowym rowerze. Działają niesamowicie - siła, modulacja, wszystko cacy. Jest jedno ale - przednia tarcza (180mm) wciąż ociera o klocki (równomiernie na całym obwodzie).

To na razie sztuki-nówki, przejechane kilkadziesiąt km. Nie mam absolutnie żadnego doświadczenia z takimi hamulcami więc nie mam pojęcia jak długo i czy w ogóle kiedyś przestaną ocierać :)

Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów używa tych hamulców? W całym ustrojstwie nie widzę żadnych możliwości regulacji, w instrukcji jest przedstawiony tylko sposób montażu i wymiana klocków.

Tak to wygląda:

http://www.gambacicli.com/images/categorie...formula_K18.jpg

Możecie coś poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to hamulec dwutłoczkowy.

Spróbuję poprawić linka:

http://skocz.pl/dwig

Albo tu:

http://skocz.pl/dwih

 

 

spróbuj tak: poluzuj zacisk(zapewne masz na adapterze więc nie luzuj adaptera tylko zacisk), naciśnij na klamkę, z zaciśniętą klamką dokręć zacisk!

 

A sprawdz czy na pewno tarcza jest prosta i dokręcona!

 

JAk nie pomoże to ustaw manualnie tak, zacisk żeby tarcza miała min. luz z 1 i 2 strony!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze jest min zapowietrzony i tloczki sie wysunely stad ocierania , jesli to tylko delikatne to bym olal i jezdzil , mozliwe ze sa tka grube okladziny i jeszcze ocieraja ,badz tez ociera przy zakretach ostrych ( wiotkosc kola bo pewnie masz na zwykla os ) , tak czy owak nie ma co panikowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego. Tak jak już wcześniej napisano-poluzuj zacisk od adaptera, naciśnij na hamulec i dokręć. Jak ociera powtórz operację, delikatnie przesuwając zacisk przed dokręceniem. Staraj sie utrzymać mniej więcej równe odległości klocków od tarczy i koniecznie równolegle do niej. U mnie pomogło naciśnięcie na klamkę i dokręcenie do adaptera. Efekt-zero dzwonienia i ocierania nawet podczas ostrych i szybkich zakrętów. Niestety z tyłu przy większych prędkościach tarcza dzwoni. Ustawiałem wielokrotnie ale nic nie pomaga. Na całe szczęście są to tylko prędkości powyżej 40km/h. Zatem w terenie nie słyszę:(

 

A jak u Ciebie z piszczeniem klocków? U mnie w zanim tarcza się nie rozgrzeje piszczy głośno-jak tylko złapie temp. wszystko cichnie (pojawiło się to po około 60 km-na początku cisza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za porady! Widzę, że większość jest zgodna co do poluzowania zacisku. I tak właśnie niniejszym uczynię ;)

Dzwonienie tarczy pojawia się bardzo sporadycznie, jakoś nawet nie wychwyciłem kiedy, rower jest za świeży, nie było jeszcze czasu na nim konkretnie pojeździć.

Piszczenia klocków też na razie nie zaobserwowałem, ale rower przejechał dopiero właśnie coś około 60 km, więc wszystko przede mną :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ORO k-18 ,tarcza 180 i też lekko dzwoni. Tarcza nie jest idealnie prosta +-0,5mm .Moim zdaniem tarcza wpada w rezonans .Dzwonienie pojawia się podczas jazdy po asfalcie przy prędkości 15-20 km . Przy innych prędkościach i w terenie nie dzwoni.Próbowałem coś z tym zrobić ale bez efektu.Pozostaje oddać do serwisu niech się martwia albo pogodzic sie z dzwonieniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ORO K24 i tak: Nie da się ORO ustawić z zaciśniętą klamką bo będzie obcierać o tarcze lub piszczeć. A to dlatego że ORO mają za miękkie tarcze i przy dokręcaniu tarcza chwycona przez zacisk lekko sie wygina, a co z tym idzie po dokręceniu i puszczeniu klamki hampel piszczy lub obciera. Ustaw Hampla ręcznie czyli chwyć za zacisk i trzymając go równolegle do tarczy powoli przykręcaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje hamulce maja juz ponad 700 km "na liczniku" .Fakt że ORO mają "wiotkie" tarcze i ustawianie poprzez zaciskanie klamki nie zdaje tu egzaminu,ustawiłem ręcznie kilka razy ale i tak czasami dzwonią na asfalcie.Poprostu ten typ tak ma .

Ale za to nawet przy mojej wadze ponad 110 kg moge zatrzymać rower 1 palcem prawie w miejscu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Też mam oro k18. Poza brakiem możliwości ustawienia zacisku przez zaciśnięcie klamki zauważyłem, że dzwonienie związane jest z biciem na tarczy.

U mnie też koło 0,5 mm. Interesuje mnie jakie mniej więcej macie odległości klocków od tarczy? U mnie jest tam strasznie ciasno.

Kolejny problem to to, że tarcza czasem przy hamowaniu wpada w rezonans.

Hampelki mam 3 dzień, więc nie wszystko jeszcze wyczaiłem, ale zdam relacje z bojów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Przyszła pora abym i ja się tu dopisał. Również zakupiłem te hamulce. Na początku wiadomo troszkę ocierały. Po kilku jazdach tył przestał ocierać. A przód..

 

No właśnie tutaj jest problem. Przód ociera a dodatkowo strasznie dzwoni. To raczej nie jest normalne aby hamulec dzwonił cały czas jak dzwony na mszę niedzielną. Coś można z tym zrobić ? Jeśli tak to co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli możnan mam jeszcze jedno pytanie; mianowicie jaką śruba można ustawić tłoczek względem tarczy. am też taki dylemat ponieważ już skrzywiłem tarcze czy warto by było wymienić tarcze jak tak to jalie polecacie żeby się tak nie wyginały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy koś mógłby mi powiedzieć (pokazać) o który zacisk chodzi? Mój przedni hamulec trochę za bardzo trzyma i chciałbym go jakoś minimalnie poluzować, (poza tym piszczy podczas jazdy) a nie chciałbym go uszkodzić. Z tego co tu czytam taka regulacja powinna pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...