virus3d Napisano 11 Maja 2007 Napisano 11 Maja 2007 Witam Jestem posiadaczem Radona ZR Team Only. Rama 18. Zastanawiam się czy jest sens zwiększać skok do 100mm. Nie mam U-turna tylko musze rozebrać amora i włożyć 15mm 'tulejki' Czy ktoś to robił na własną ręke? I czy bede czuł (bad wzgledem komfortu i geometrii) zmiane skoku. Z gory dzieki za rady pozdro, Adam
tobo Napisano 11 Maja 2007 Napisano 11 Maja 2007 jesli widelec ma w opcji 80 mm wlasciwy sag pod toba czyli zakladajac ze rower jest jezdzony w xc to sag wynosi 15 max 20 procent (ustal jak to jest u ciebie) to zwiekszajac skok nie zwiekszysz jednak odczuwalnej roznicy. musialbys zmienic sprezynę na bardziej miekka. przy 80 mm dobor sprezyny jest taki by jezdziec nie dobijal amortyzatora (jesli masz wersje ze sprezyna stalową) tak wiec przy dodaniu 20 mm bedzie to fragment ugiecia ktory lezy i tak powyzej wartosci ugiecia zapobiegajacej dobiciu. zyskasz na geometrii - rower bedzie stabilniej jechal po prostej, podniesie ci sie tez kierownica jesli pozostawisz ją w ustawieniu takim jak jest. przelozenia mozna dokonac samemu. zapewne jest to dokonywane za pomoca pierscieni dystansowych zalozonych powyzej lub ponizej konca tloczyska tlumika. system jest prawdopodobnie podobny do dawnego systemu all travel rock shoxa. zmiana jest bardzo prosta i dotyczy najprawdopodobniej tylko goleni ze sprezyna.
Senti Napisano 11 Maja 2007 Napisano 11 Maja 2007 Z tego co mi sie wydaje to nie ma Reby ze sprezyna, w tym roku, w zeszlym chyba tez nie bylo.
tobo Napisano 11 Maja 2007 Napisano 11 Maja 2007 rzeczywiscie nie zrozumialem. jesli widelec jest powietrzny to roznica w komforcie bedzie odczuwalna. to tylko i az 20 mm. powietrzny widelec umozliwia dowolne ustawienie twardosci. uwazam ze warto dokonac takiej zmiany. widelec ma blokade wiec i tak mozna go usztywnic gdy tego potrzeba.
Lobster Napisano 11 Maja 2007 Napisano 11 Maja 2007 I czy bede czuł (bad wzgledem komfortu i geometrii) zmiane skoku. Wiesz co... jeździłem na rebie, miałem skok ustawiony na 100mm. Jednak miałem w planach, żeby na pierwszym serwisie zmienić na 80 . Potem sprzedalem go jednemu z forumowiczów ktory zmienił w nim skok na 80 mm, i z tego co pamietam to był zadowolony z tej modyfikacji . Generalnie jeśli jeździsz czyste XC, masz szybki rower, lubisz atakować strome podjazdy, to jednak na Twoim miejscu zostawiłbym go tak jak jest Aha, no i piszę to mając na myśli głownie geometrię roweru. Komfort zasadniczo nie powinien sie zmienić, bo przecież wszystko mozesz sobie ustawić wedle potrzeb tobo, "Nie mam U-turna " M No i co z tego że nie ma u-turna ? Sam miałem powietrzną rebę bez uturna, ale pozatym wszystko jest tak samo jak w wersji u-turn, tyle że jest lżejsza i trudniej skok zmienić
Biera Napisano 11 Maja 2007 Napisano 11 Maja 2007 Lobster, marcinowi chodziło o to że to powietrze a nie sprężyna:) imho jak lubisz się pobujać na zjazdach a nie podjeżdżasz zbyt często i zbyt stromo to 100 mm jak sie ścigasz w xc to 80:P (ale kląłem na cytadeli moje 100 mm:P)
virus3d Napisano 11 Maja 2007 Autor Napisano 11 Maja 2007 Ścigać się raczej nie zamierzam... Ale lubie atakować ostre zjazdy. O tak na przyklad http://youtube.com/watch?v=abyiJ0f-jc8 a czasem i ostrzej :twisted: (Chociaz pewnie dla wyjadaczy to lajcik ) Dzieki za odpowiedzi, chyba zdecyduje sie na zwiększenie skoku. Zastanawiam sie czy samemu sie za to zabrac.. Nie szukalem jeszcze, ale jak ktos ma jakis artukul albo zdjęcia bebechów Reby to bede wdzieczny. pozdro
Lobster Napisano 11 Maja 2007 Napisano 11 Maja 2007 Nie szukalem jeszcze, ale jak ktos ma jakis artukul albo zdjęcia bebechów Reby to bede wdzieczny.pozdro Ściągnij ze strony producenta service manuala, dokładniej niż tam sie nic juz napisać nie da
adamus Napisano 11 Maja 2007 Napisano 11 Maja 2007 ja bym zmienił na 100 miałem na 80 i dla mnie stanowczo pewniejszy jest na 100mm! a tak swoją drogą, żeby zwiekszyc skok to wyjmujesz podkładke a nie dokładasz!
virus3d Napisano 12 Maja 2007 Autor Napisano 12 Maja 2007 a tak swoją drogą, żeby zwiekszyc skok to wyjmujesz podkładke a nie dokładasz! O! To po co mi dali takie dwie tulejki ? Zeby zmniejszyc skok do 70?
Żbik Napisano 12 Maja 2007 Napisano 12 Maja 2007 A może poprostu masz ustawione 100mm, a podkładki są po to, aby zmniejszyć do 70mm...
radomir82 Napisano 12 Maja 2007 Napisano 12 Maja 2007 Zeby zwiększyć skok podkładki wyjmujesz. A która to Reba dokładnie, z tego co pamiętam to w ZR Team Only montowali Rebę Race (Dual Air 85/100/115)
uchmanek Napisano 13 Maja 2007 Napisano 13 Maja 2007 tylko co za pelny serwis, czyli ok 100pln. zeby przestawic skok samemu potrzebujesz imbus 5mm, mlotek i kombinerki. spuszczasz powietrze, odkecasz do polowy imnusy na dole, walisz mlotkiem, wyciagasz gorne golenie, sciagsza pierscien rozporowy, wyciagasz sprecyne, z niej podkladki, smarujesz uszczelki olejem, wkladasz caly interes na miejsce, smarujesz gabki, wkladzasz golenie na miejsce, zalewasz sprezyne olejem, wlewasz tez troche od dolu, skrecasz i po sprawie.
virus3d Napisano 13 Maja 2007 Autor Napisano 13 Maja 2007 wyciagasz sprezyne Moj amor to Reba SL '06 Dual Air/Motion ControlAll Travel/Floodgate itd Myslalem ze nie mam sprężyny w środku, teraz to już zgłupiałem. Żbik: sorry...ale to że moj amor ma 85mm to jestem pewien :]
uchmanek Napisano 13 Maja 2007 Napisano 13 Maja 2007 kazdy amor ma sprezyne, albo jak ktos woli bardziej naukowo to medium sciskane. mowa oczywiscie o sprezynie powietrznej trzeba ja wyciagnac zeby wyjac podkladki.
proxx Napisano 13 Maja 2007 Napisano 13 Maja 2007 tak tylko dla ścisłości: to, czy widelec ma U-Turn czy go nie ma to wcale nie świadczy o tym, czy jest powietrzny, czy nie. Są coil uturny, są też air. A są i bez uturna. Więc fakt posiadania uturna wcale nic nie sugeruje.
Sintesi Napisano 13 Maja 2007 Napisano 13 Maja 2007 uchmanek dobrze pisze! zeby zamontowac lub wymontowac ten magiczny kawalek plastiku, ktory reguluje nam skok trzeba niestety wykonac prawie cala procedure serwisowa...moze za wyjatkiem wymiany oleju! http://www.sram.com/_media/techdocs/95-431...ice%20Guide.pdf
KONAbiker Napisano 25 Maja 2008 Napisano 25 Maja 2008 Jestem zainteresowany zmianą skoku w rebie race z 100mm na 85mm. Mógłby mi ktoś powiedzieć, jak to zrobić? Co prawda pisałem już w innym temacie, ale mi się pomyliła all travel z inną nazwą i dopiero teraz znalazłem temat bardziej pasujący do mojego problemu;) tylko co za pelny serwis, czyli ok 100pln. zeby przestawic skok samemu potrzebujesz imbus 5mm, mlotek i kombinerki. spuszczasz powietrze, odkecasz do polowy imnusy na dole, walisz mlotkiem, wyciagasz gorne golenie, sciagsza pierscien rozporowy, wyciagasz sprecyne, z niej podkladki, smarujesz uszczelki olejem, wkladasz caly interes na miejsce, smarujesz gabki, wkladzasz golenie na miejsce, zalewasz sprezyne olejem, wlewasz tez troche od dolu, skrecasz i po sprawie. Pierwsze pytanie - jak mam odkręcić imbusy na dole, skoro tam jest na dole lewej goleni wentyl, a na dole prawej regulacja tłumienia powrotu? A druga sprawa - czy jest mi potrzebny w takim razie też jakiś olej, czy coś w tym rodzaju, do tej operacji?
uchmanek Napisano 25 Maja 2008 Napisano 25 Maja 2008 przeczytaj instrukcje serwisowa umieszczona na stronie srama, bedziesz wysztsko wiedzial. zeby zminic skok trzeba dostac sie do sprezyny. co do twoich pytan: - pokretlo regulacji tlumienia powrotu po prostu wyciagasz, podnim jest imbus. - na wentylu jest nakretka pod klucz plaskim (9/10mm?) - troche oleju potrzeba: po ok. 5cc na dol obu goleni i do komory pozytywnej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.