Skocz do zawartości

[łańcuch] xtr a xt


tobo

Rekomendowane odpowiedzi

łańcuch 9tka xt kosztuje 57 zł

xtr 67 zł.

 

jaka jest róznica materiałowa/wykonania między oboma łancuchami?

ktoś przetestował roznice w trwałości obu łańcuchów?

 

mogę bez problemu dać te 10 zł więcej pod warunkiem ze roznice są znaczące.

czekam na komentarze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka jest róznica materiałowa/wykonania między oboma łancuchami?
Materiał jest ten sam. Jedyna różnica to taka że w XTR wszystkie blaszki są ocynkowane, a w XTeku tylko te "pinowe".

 

ktoś przetestował roznice w trwałości obu łańcuchów?

Nie testowałem, ale z porównań innych grup wnioskuję że trwałość będą miały taką samą. Jak łańcuch ALIVIO ma taką samą trwałość na wyciąganie jak XTR to i XT będzie miało taką samą trwałość jak XTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebekfireman to czym wytłumaczysz różnice w cenie? Przecież cynkowanie paru blaszek nie prowadzi do różnicy 2x w cenie (xtr do alivio),

 

to czemu wszyscy nie jeżdżą na łańcuchach alivio bądź deore???

 

Czy kaseta deore różni sie od XT tylko tym że XT jest na pająku i jest parę gramów lżejszy? XTR ma chociaż tytanowe koronki :)

 

Jeśli w ten sposób rozumujemy to czemu wszyscy nie jeżdżą na tym co najtańsze skoro wg ciebie wytrzymałość jest dokładnie taka sama. A różnice w cenie znaczne - komplet deore 80 pln a komplet XT ponad 180pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego np producenci układów graficznych (do kart graficznych) wypuszczją (wypuszczali) na rynek ten sam układ w kilku wersjach. Najtańsze miały to samo co najdroższe, tylko zablokowane. Koszt wykonania najtańszych był taki sam, a nawet większy, niż tych droższych. Dlaczego nie wypuszczali tylko najlepszych wersji, skoro na nich najwięcej zarabiali? Marketing. Podział towarów na grupy, żeby nabywcy określali swoją przynależność do pewnej grupy a następnie kupowali towar z wyższej półki zanim poprzedni zostanie całkowicie zużyty. W ten sposób sprzedaje się więcej, praktycznie tego samego, towaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebekfireman to czym wytłumaczysz różnice w cenie? Przecież cynkowanie paru blaszek nie prowadzi do różnicy 2x w cenie (xtr do alivio),
Po prostu płacisz za samo posiadanie sprzętu z grupy XTR. A czemu to cynowanie blaszek nie ma podniesc ceny o 2x?

 

to czemu wszyscy nie jeżdżą na łańcuchach alivio bądź deore???

A tego mi się nie pytaj - ja w każdym razie wiem że nie kupię łańcucha wyższego niż Alivio, bo to mija sie celem. A Alivio wybieram bo ma chromowane powierzchnie sworzni co dla łańcucha jest najważniejsze.

 

Czy kaseta deore różni sie od XT tylko tym że XT jest na pająku i jest parę gramów lżejszy? XTR ma chociaż tytanowe koronki

Dokładnie - XT jest trochę lżejsza bo jest na pająku, a XTR ma tytanowe koronki.

 

Jeśli w ten sposób rozumujemy to czemu wszyscy nie jeżdżą na tym co najtańsze skoro wg ciebie wytrzymałość jest dokładnie taka sama. A różnice w cenie znaczne - komplet deore 80 pln a komplet XT ponad 180pln.

Ja od dawna zadaję to pytanie, więc mi się o to nie pytaj bo sam jestem ciekaw odpowiedzi. Ja w każdym razie widziałem na co stać XTR i na co stać ALIVIO i podjąłem decyzję że lepiej ALIVIO wiząć bo dla mnie parę gram nie gra różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje doswiadczenie jest takie ze roznica w trwalosci to sprawa bardzo sporna. zauwazalna roznica byla natomiast w wytrzymalosci lancucha na trudne warunki atmosferyczne. lancuch alivio ig31 nadawal sie tylko do smietnika,ig90 xt mimo zlapania rdzy nadal nadawal sie jescze do eksploatacji.

wizualnie lancuch wygladal tez lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę bez problemu dać te 10 zł więcej pod warunkiem ze roznice są znaczące.

czekam na komentarze :P

 

Za 10 zł to chyba znaczącej różnicy nie powinieneś się spodziewać.

 

Panowie, a to nie jest przypadkiem tak, że łańcuchy i kasety z różnych grup mają inną twardość? Mam wrażenie, że na forum było mówione wielokrotnie, żeby nie stosować rozbieżnych grup(znacznie) bo się kasetę szybciej zajedzie. Z tego wniosek jest taki, że wyższe grupy starczą na więcej k km.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do łancuchow to roznia sie głownie rodzajem obrobki powierzchni ogniw - w przypadu shimano. sram miewa jeszcze wiercone piny i powierzchnie boczne ogniw. shimano nie.

 

co do kaset to rzeczywiscie jest roznica w jakosci wykonania i trwałosci - czytalem kiedys test kaset shimano. rozniły się roznicą uzytej stali i uzytej powłoki zębatek. oprocz tego oczywiscie sama technika wykonania zebatek, sposob mocowania (pająk) no i tytan w kasecie xtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a to nie jest przypadkiem tak, że łańcuchy i kasety z różnych grup mają inną twardość? Mam wrażenie, że na forum było mówione wielokrotnie, żeby nie stosować rozbieżnych grup(znacznie) bo się kasetę szybciej zajedzie. Z tego wniosek jest taki, że wyższe grupy starczą na więcej k km.
No ciekawe w tym jest to że ludzie sobie na ten temat tak mówią, a producent kompletnie nic o twardości nie pisze i żadnych zaleceń jeżdżenia na osprzęcie z jednej grupy też nie daje.

A o twardości temat jest tu http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...E6+%B3a%F1cucha - szkoda tylko że po awarii forum wcięło sporo postów z tego tematu.

 

co do kaset to rzeczywiscie jest roznica w jakosci wykonania i trwałosci - czytalem kiedys test kaset shimano. rozniły się roznicą uzytej stali i uzytej powłoki zębatek. oprocz tego oczywiscie sama technika wykonania zebatek, sposob mocowania (pająk) no i tytan w kasecie xtr.

Ehhh - szkoda tylko że u mnie tych różnic w trwałości nie widać - obojętnie jaką grupę bym nie założył to wytrzymuje tyle samo - czyli ok. 10 tys. km. A można wiedzieć gdzie to czytałeś bo bardzo mnie ten temat interesuje.

Ja tam obstawiam że materiał w rozpiętości ALTUS - XT jest ten sam (na preclu 2 osoby sprawdzały twardościomierzem poszczególne grupy kaset i różnic w sumie nie było) i technika wykonania zębatek także ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test byl w niemieckim mountain bike. sporo czasu temu. testowane byly kasety shimano deore stx rc, lx, xt, xtr oraz kasety suntoura i chyba jeszcze jakas. najlepszej jakosci wykonanie miala wtedy kaseta xtr, a najlepszy wspolczynnik jakosci do ceny chyba lx. nie mam pewnosci ale chyba byly to poczatki napedow 9tek.

 

wazne jest to ze jakosc komponentow znacznie spadla.

moj dobry kolega kupil w 99 roku fulla wheelera z napedem lx (kaseta) do chwili obecnej ma w nim tą samą kasetę co na poczatku. obecnie jezdzi mniej ale przebieg calkowity napedu to przez ten czas ok 20 tys km. zmienial lancuchy, dopiero ostatni juz nie chcial wspolpracowac. zmienial je nawet powyzej 2000 km przebiegu i kaseta przyjmowala je bez zadnych problemow (bez ukladania sie) lancuchy byly srama i shimano. ostatnio wydlubal gdzies z nafty w piwnicy swoj pierwszy lancuch ktory mial w nowym rowerze i.... po zalozeniu smiga jak trzeba :P

 

mysle ze przy dzisiejszej cenie kaseta/ lancuch xt rzedu 200 zł mozna spokojnie przebolec ze przebieg max to 10 tys km. mysle ze wole dwa nowe napedy 200 zł i maksymalny dopuszczalny przebieg 10 tys km niz jeden ktory popracuje 15 tys km i kosztuje 400 zł (cena xt kasety gdy kupowalem swoją przez allegro wynosila w sklepie 266 zł a łancucha 100 zł - ja kupilem wtedy zestaw za 215 zł - i to od dystrybutora shimano w czasie gdy toczyl wojne z handlarzami na allegro :)

obecnie gdy kaseta i lancuch kosztuja 187 zł całosc (bikestacja) bolesc jest jeszcze mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam obstawiam że materiał w rozpiętości ALTUS - XT jest ten sam (na preclu 2 osoby sprawdzały twardościomierzem poszczególne grupy kaset i różnic w sumie nie było) i technika wykonania zębatek także ta sama.

 

No to jak wytłumaczysz różnicę wag między tymi kasetami? Wyższe modele muszą mieć lepszy/lżejszy materiał.

 

mysle ze przy dzisiejszej cenie kaseta/ lancuch xt rzedu 200 zł mozna spokojnie przebolec ze przebieg max to 10 tys km. mysle ze wole dwa nowe napedy 200 zł i maksymalny dopuszczalny przebieg 10 tys km niz jeden ktory popracuje 15 tys km i kosztuje 400 zł (cena xt kasety gdy kupowalem swoją przez allegro wynosila w sklepie 266 zł a łancucha 100 zł - ja kupilem wtedy zestaw za 215 zł - i to od dystrybutora shimano w czasie gdy toczyl wojne z handlarzami na allegro :)

obecnie gdy kaseta i lancuch kosztuja 187 zł całosc (bikestacja) bolesc jest jeszcze mniejsza.

 

To może nie ma co tak narzekać, że już stare dobre shimano odeszło jak i tak wychodzi na to samo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak wytłumaczysz różnicę wag między tymi kasetami? Wyższe modele muszą mieć lepszy/lżejszy materiał.

Nawiercanie i przede wszystkim aluminiowe pająki - sprawdź różnicę między Deoere a LX oraz między LX a XT i odpowiedz na pytanie w którym miejscu zastosowano aluminiowy pająk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrzcie na te kasety, Deore i LX:

http://www.allegro.pl/item191768493_kaseta...umrowerowe.html

http://www.allegro.pl/item191760701_mocna_...umrowerowe.html

 

Naprawdę trudno byłoby mi uwierzyć, że 110g różnicy bierze się z samego wybrania materiału, procentowo to nie jest 1/3 kasety, jak dla mnie różnica materiałów jest na pewno.

 

Poza tym co do LX i XT to nawet hipotetycznie zakładając, że materiał zębatek jest ten sam to i tak ze względu na pająk i znaczną różnicę wagi opłaca się ją kupić(jeśli komuś na wadze oczywiście zależy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to żeś znalazł źródło informacji :lol:

 

http://weightweenies.starbike.com/listings...?type=cassettes

 

Podana waga jest prawdopodobnie dla kasety 11-34 Deore i 11-32 LX. Popatrz w linku, który podałem:

 

Deore CS-HG50-9 2003 11-34 9-speed 406 g

 

Deore LX CS-HG70-9 2003 11-32 9-speed 336 g

 

(Specjalnie wybrałem, żeby rocznik był ten sam)

 

Ciekawostka ?:

Deore LX CS-HG70-9 2004 11-34 9-speed 441.5 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby czemu taka różnica? A spojrz sobie na ten aluminiowy "pałąk" pająl czy jak go zwał :) W Deorce masz szerokie ścianki i brak tego nawiercania... "No dobrze, ale skąd aż 100gr różnicy" - W końcu to aż 9 rzędów zębatek na kasecie, oczywiscie nie na każdej zostało zrobione takie wiercenie, ale sama szerokosc pająka pewnie dała dużo gram in minus dla Lx. Dobrze że nie mam takich problemów - naped 8mka i ważąca gdzies 250gr kaseta 11-28 Sram 5.0 :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawanie wag kaset z 2003 jest kompletnie nierzetelne, aż do teraz ta waga mogła się zmieniać kilka razy, albo shimano mogło postanowić, że deore jest za lekkie w stosunku do lx i nie będzie popytu na lx.

Tak więc to co napisałeś mnie nie przekonuje.

Adik, pamiętaj że zębatka 32 nie jest równa 16'tce i trzeba brać pod uwagę że widzisz największą, przez co może się wydawać, że nie wiadomo ile tam tego materiału było wybranego.

Zresztą słuchajcie, tak czy inaczej im wyższa grupa tym jest lżejsza, więc za to się płaci przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zachowuj się, jakbyś się właśnie dowiedział, że nie ma św Mikołaja :)

 

Porównałem dwie kasety z TEGO SAMEGO rocznika, ponieważ takie były. I jest to rzetelne w przeciwieństwie do podawania danych, które są podane nierzetelnie (prawdopodobnie dla różnych rozmiarów). To że waga zmieniła się od 2003 jest oczywiste.

 

Ze strony Arnika (ponoć waży sam)

LX (11-32): 339g

Deore (11-32): 361g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i możliwe że ta rozbieżnośc wagowa wzieła się też z rozmiaru deore - 11/34 przy lx 11-32. Trochę dużo wiecej przypada wagi na ostatnią zebatke większa o 2 zęby... Moim zdaniem deore to kaseta altus {taka na7spd} na 9 biegów :), lx bardziej jest 9spd alivio a reszta ma wage podobną do średniej klasy kaset Srama. :) Co do łańcuchów to wziałem Pc58 zamiast tańszego o 10zł Pc48 bo na forum wyczytałem żę radzi sobie lepiej z cięższymi warunkami i faktycznie daje sobie rade {chociaż porównania nie mam} W sumie niby tylko 10 zł więcej a przy metodzie 2 czy nawet 3 łańcuchowej robi rożnice {dlatego ja mam jeden dobry łańcuch i jadę do zarznięcia kasety :)}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tu czytam, można by wywnioskować że: kupuję sobie kasetę alivio, biorę dobre wiertła i wiercę w niej otwory podobne to tych w LX i mam kasetę o 2grupy wyższą. Chyba to jest zbyt piękne żeby mogło być prawdziwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja i tak kupię XT bo jest lżejsza :).

To jest nas dwóch :) , bo przy obecnych (oficjalnych) cenach kaseta XT + łańcuch XT (lub XTR) to całkiem przyzwoite rozwiązanie

 

No i możliwe że ta rozbieżnośc wagowa wzieła się też z rozmiaru deore - 11/34 przy lx 11-32.

Cały czas się produkuję na ten temat :)

 

saucio : może zostaniesz oficjalnym tunerem Shimano :)

 

Jeszcze jedno (bo właśnie sobie przypomniałem, że temat jest o łańcuchach a nie o kasetach :) ): Jak sądzicie, czy lepsze wykończenie łańcucha (powierzchnia) dotyczy również miejsc stykających się z rolkami, których zużycie powoduje to, że rolki latają jak "Żyd po pustym sklepie" ? I czy owo wykończenie wpływa na spowolnienie zużycia tych elementów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...