Skocz do zawartości

[linki i pancerze] problem, jak założyć


marcin92

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Słuchajcie kupiłem linki z Accenta teflonowe i również z tej samej firmy pancerze, z pancerzami sobie poradziłem wszystko ładnie przyciąłem ale linka ma dwa kwadratowe zakończenia i nie wiem jak ją włozyć do pancerza, tak naprawde to pierwszy raz zmieniam pancerze i nie mam pojęcia jak to zrobić. Bardzo proszę o pomoc

 

Linka z jednej strony wygląda tak a z drugiej ma również takie zakończenie lecz kwadratowe

http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&am...=%&id=1344#

Napisano

Linkę z jednej strony się przycina. Gdy już ją założysz pamietaj abyś załozył metalowe zakończenia linek i je zacisnał. W innym wypadku te linki będą się "rozcapierzać"

Napisano

Może masz tępe kombinerki. Użyj porządnego przycinaka do linek lub kup nowe kombinerki (na kilka przycięć powinny starczyć, zanim się stępią). Mocno naciskaj przy przycinaniu, możesz nawet spróbować rąbnąć czymś twardym.

Pozdrówko zdecydowane :)

Napisano

Bardzo dziękuję tak sobie pomyślałem że pojde do sklepu kupie linke powiem gosciowi w sklepie zeby mi przeciął i bedzie spoko jeszcze raz dzieks :)

Napisano

ja ostatnio też kupiłem linki i miały zakończenia z zdóch stron - jedno było do pzrerzutek MTB a drugie do szosy.

 

Kombinerkami raczej nie utniesz linek. Ja w domu używam diaksa =- spisuje się rewelacyjnie.

 

Pamiętaj że jak pójdziesz do sklepu żeby docięli Ci na odpowiednią długość

Napisano

Najlepiej by było, gdybyś założył sobie te linki niedocięte do roweru i poszedł do serwisu z całym rowerem. Dotną ci wtedy (lub sam sobie dotniesz) na optymalną długość. Unikniesz ryzyka zbytniego skrócenia - i zdecydowanie łatwiej montować długie linki niż krótkie, łatwiej się naciąga.

Pozdrówko z zaleceniem :P

Napisano

Pod warunkiem, że nie kupi linki obustronnie zakończonej baryłką, bo wtedy to chyba nawet pan Pudzianowski nie przepchnie tego przez pancerz :P

A wracając do cięcia - można to zrobić szlifierką. Osobiście kiedyś robiłem tak: Wkładałem linkę między dwa kawałki drewna, zaciskałem to w imadle tak, żeby linka "wcisnęła" się w drewno i sruuu szlifierką na równo z klockami drewna :P Efektownie (iskry) i efektywnie (równe cięcie). Chociaż dobre obcinaczki są, jakby tu napisać, bardziej cywilizowanym sposobem na linkę :P

Napisano

zgadzam się. Obcinaki do linek sa lepszym sposobem. Tak jak słabsze pancerze da radę jeszcze przeciąć zwykłymi dobrymi szczypcami tak linek nie da rady. A obcinaki do linek kosztuję od 60 zeta w górę. a ja szlifierke kupiłem kiedyś tam za 30 pln ;)

 

Zrób tak jak mówiła kobieta (Ecia znaczy się) Dziewczę dobrze gada. Piwa jej dać. Załóż do roweru linki, wyreguluj wszystko na tip top i pojedź do najbliższego serwisu rowerowego. Pożycz obcinaki. Jak będą chcieli kasę to daj na browara i już. Będziesz miał miło ucięte linki i po kłopocie.

 

Nie zapomnij o końcówkach na linki żeby się nie strzępiły

  • 2 tygodnie później...
Napisano

No słuchajcie. Kupiłem sobie używanego Amstaffa 2005 i tam jest taki numer, że 2 z 3 przelotek na linki to są 'kontry', czyli standardowe np. na v-brakei. trzecia to typ 'na hydraulika', więc nie podlega rozważaniom.

 

chodzi mi o to, że mój kolega i ja uważamy, że lepiej pancerzy nie dzielić w rowerach terenowych (co znalazło odzwierciedlenie w nowym Amstaffie, który teraz ma tylko haczki do przyczepienia całych pancerzy). no jednak przelotki do przerzutek tego nie umożliwiają. co z tym zrobić? jak przyczepić? pomysły? sugestie?

 

ja np. wpadłem sobie na taki pomysł, żeby po prostu rozwiercić te przelotki tak, żeby się dało cały pancerz przełożyć i już. z drugiej strony zamyka to drogę powrotu i może np. nie wyjść. poza tym średnica samego pancerza jest mniejsza niż średnica końcówki i w takim rozwiązaniu pancerze by się nie trzymały idealnie, chyba że by je czymś okleić czy coś... ale to jest z kolei rozwiązanie 'na pałę', a ja takich nie lubię.

Napisano

Witam. Myślę że najlpeszym rozwiązaniem będzie kupić pancerze XTR. Jeśli sie tak upierasz żeby pancerz był jeden to możesz przymocować za pomocą opasek zaciskowych. Pozdrawiam.

Napisano

Na tym dlugim prostym odcinku linka tez idzie w osłonce, tyle tylko, że cieńszej <_<, tak ze przechodzi to ladnie przez przelotki. Ja jednak polecam zipy ;)

Napisano
dokładnie tak!

zipy to stary sprawdzony patent w zimówkach (wiadomo...kupa blota, syfu, soli itd)

A co mają zipy do błota, syfu i soli ? :)

 

 

A wracając do tematu - są jeszcze takie hmm, uchwyty, które z jednej strony zaczepia się o uchwyt na pancerz w ramie, a z drugiej strony przechodzi przez nie pancerz - pomyślane to to zostało w celu zamontowania przewodu hamulcowego do ramy ktora ma uchwyty na zwykle hamulce linkowe v-brake. Ale w Twoim przypadku też by mogło dawać radę...

Napisano

w każdym porządnym sklepie rowerowym.

 

Ja w moim poprzednim rowerze po prostu miałem rozwiercone uchwyty tak żeby wszedł pancerz. Nie narzekałem.

 

Mankamentem takiego rozwiązania jest to że luźno latające pancerze strasznie ryzują ramę. Ale to tez można przez górną rurę spiąć zipem ale wsiowo wygląda.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...