Skocz do zawartości

[kaseta] CS-HG50 + łańcuch CN-HG93


edir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Do tej pory miałem taki napęd:

kaseta CS-HG50

korba m470

łańcuch HG-53

 

Planuję wymianę korby oraz łańcucha na XT.

Ciekawi mnie, czy nie będę musiał wymienić kasety (która jest przeznaczona do łańcuchów HG53 lub HG73).

 

Z tego co wiem, to korba jest dość twarda, podobnie jak łańcuch, czy 'zwykła' kaseta deore nie będzie problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie napęd na przejechane około 900 kilometrów, w serwisie powiedzieli mi, że na obecnym łańcuchu spokojnie jakieś 300 kilometrów mogę jeszcze zrobić. Kaseta póki co nie wygląda na zużytą, więc łańcuch nie powinien przeskakiwać.

To że łańcuch zniszczy miękką kasetę to sam się domyśliłem, bardziej zależy mi na tym, żeby przy okazji łańcuch się nie zużył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to korba jest dość twarda, podobnie jak łańcuch, czy 'zwykła' kaseta deore nie będzie problemem?
A skąd wiesz że korba i łańcuch jest twardy? HG i cyferka to wyznacznik grupy (ilości bajerów) a nie twardości.

 

a po drugie wiadomą rzeczą jest że twradszy łancuhc szybciej zniszczy miększa kasete

No ja bym nie był taki pewien czy to aż taka wiadoma rzecz. Łańcuch z wyższej grupy wcale nie zniszczy szybciej miękkiej kasety (bo czy w ogóle istnieje takie coś jak miękka kaseta?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po drugie wiadomą rzeczą jest że twradszy łancuhc szybciej zniszczy miększa kasete

No ja bym nie był taki pewien czy to aż taka wiadoma rzecz. Łańcuch z wyższej grupy wcale nie zniszczy szybciej miękkiej kasety.

 

Wydawało mi sie żę tak, ale skoro mówisz inaczej to byłem w błędzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś już na tym forum była dość długa dyskusja na temat miękkości/twardości kaset i łańcuchów. Ale szczerze powiem że nie pamiętam jaka była konkluzja.

 

Moim zdaniem raczej nie ma szans żeby kaseta przyjęła po 900 km nowy łańcuch. Swoją droga to zmień serwis, bo skoro mechanik mówi ci ze łańcuch siądzie ci przy 120km. Generalnie są dwie szkoły - albo jeździsz na dwóch, trzech łańcuchach i wymieniasz je co 400-500 km albo zajeżdżasz napęd. W przypadku grupy deore myślę zę spokojnie możesz liczyć do 5000 km (oczywiście jeśli nie zarzynasz napędu dbasz i smarujesz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli da się zrobić 7k km na jednej kasecie i łańcuchu. Tak jak napisałem wcześniej albo dorżnij to co masz (a masz jeszcze spokojnie 4k km) albo kupuj wszystko nowe.

 

Jeśli kupujesz korbę XT i łańcuch XT to już raczej powinno Cie być stać na nową kasetę XT za 140 pln. Kasetę tak czy owak powinieneś wymienić. Jeśli nie masz kasy dop dozbieraj do kasety, albo kup Korbę XT i kasetę z łańcuchem LX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to korba jest dość twarda, podobnie jak łańcuch, czy 'zwykła' kaseta deore nie będzie problemem?

Masz na myśli korbę XT? W niej są zębatki aluminiowe więc raczej twarde to one nie będą (u mnie w LXie aluminiowe zębatki mogłem sobie formować prawie jak plastelinę zwykłem pilnikiem), a tym bardziej trwałe (aluminiowe zębatki padają o wiele szybciej niż stalowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o aluminiowe zębatki w korbie to dla mnie jakieś nieporozumienie. W korbie LX blat po jednym sezonie nie przyjął już nowego łańcucha. Koszt nowego aluminiowego blatu to prawi 80pln. Udało mi sie kupic blat stalowy z korby deore. Mam nadzieję że dłuzej wytrzyma. A waga - no cóż te parę gramó odcierpię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jesli ktos kupuje korbe za kilkaset zlotych to powinien liczyc sie z kosztami jakie to za soba niesie.

newralgiczna jest najczesciej tarcza srodkowa - chyba ze ktos namiętnie ujezdza blat. zawsze problem mozna rozwiazac w ten sposob ze co miesiac odlozyc 10 zł. to budzetu domowego nie uszczupli a problem wydania nawet 100 zł rozwiaze skutecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku blat jest newralgiczny. Jakieś 80% jeżdże na blacie, nawet w terenie. Aczkolwiek długi weekend spędziłem o okolicach Kościerzyny i Bytowa - oj tam to mają górki - i sporo jeździłem na środku. No i oczywiście okazło się że tam środek też odmówił posłuszeństwa :)

 

Oj z rozżaleniem wspominam moją starką korbę STX - 14 lat i każdy łańcuch jeszcze przyjmuje bez jęknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...