Loko Napisano 4 Maja 2007 Napisano 4 Maja 2007 Poszukuje najlżejszych slicków na 26 '' o szerokości 1,7 od 2,0 ,bede odchudzać rower i od tego chcę zacząć .Obecnie mam jakieś cst które ważą chyba z 1 kg sztuka i maja szerokosc 1,9 i bardzo dobrze mi sie w nich smiga bo jezdze turystycznie .Pozdrawiam i czekam na jakieś propozycje ,przedział cenowy to tak ok 100 -200 zł komplet ,coś takiego
Lobster Napisano 5 Maja 2007 Napisano 5 Maja 2007 Chodzi Ci o slicki czy semi-slicki ? Jak te pierwsze, to tylko rozmiar 1.0, 1.25, ewentualnie może 1.5 Jak o te drugie, to np Maxxis FlyWeight, chociaż podobno nie da sie na tym jezdzić w terenie (tak niektorzy twierdzą, ja nigdy na nich nie jeździłem ). edit: I zaglądnij tutaj http://weightweenies.starbike.com/listings...p?type=mtbtyres
evo Napisano 5 Maja 2007 Napisano 5 Maja 2007 bez jaj jest kilka slicków do wyboru np: http://allegro.pl/item190689067__s_s_opona..._tpi_tanio.html wbrew pozorą ma to też swoje zalety, niższe ciśnienie, można "skakać" z krawężników, niżesz opory toczenia niż inna 2 calówki, ale też większa waga niż 1,25. ba, nawet 28*2 są dostepne, gdzie problemem sa terenowe opony na 2 cale (w sumie 29*2) http://allegro.pl/item188377549__s_s_opona...ick_tanio_.html a z lekkiech: http://allegro.pl/item189587245_nowe_opony..._1_95_510g.html 510 g - minimalne wyższe klocki z boku, a z tańszych choćby Kenda Kobra, choć to w sumie semi-slick 580 g.
Lobster Napisano 5 Maja 2007 Napisano 5 Maja 2007 Ale tym slickiem 1,95 ważącym prawie kilogram to roweru raczej nie odchudzi A Irc Mythos to nie slick tylko semi-slick... Nie wiem czy zauważyłeś, ale Loko pytał o NAJLżEJSZE opony
evo Napisano 5 Maja 2007 Napisano 5 Maja 2007 Jedne podałem dla przykładu (i ma ponoć 730 g a nie 1 kg), a te lżejsze mają 510 i 580, czy są lżejsze w tym rozmiarze? Pewno jakieś w okolicy 1,7, bo w 2,0 będzie cięzko Są też typowe gładkie slicki 1,7-2 , ale nie znam wag
Adik Napisano 5 Maja 2007 Napisano 5 Maja 2007 Zejdz z rozmiarem do 1"5 to mozemy o lekkich oponach pogadać {np Michelin XCR Road}
Lobster Napisano 5 Maja 2007 Napisano 5 Maja 2007 a te lżejsze mają 510 i 580, czy są lżejsze w tym rozmiarze? Np. Maxxis Flyweight o których pisałem 2 posty wyżej ? Wg producenta ważą 330g, albo Maxxis MaxLite ważące podobno 310g :].
Loko Napisano 5 Maja 2007 Autor Napisano 5 Maja 2007 Chcę slicka ale własnie widze ze ta szerokość która mi pasuje ciezko podchodzi pod dostępną oferte , zwrócę sie chyba do semislicka ,bo rozmiar 1,5 to dla mnie za wąsko . Ej a ta Maxxis FlyWeight to ten bieżnik dobry na szose ,szuter ,bo ze zdjecia ciężko to wywnioskować
szczupak Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Jeżeli koniecznie chcesz grubego slicka, to proponuje IRC Metro 2. Są wersje 1.75" i 2.0" (na takich właśnie jeżdżę). Masa nie jest najlepsza, ale przy tej gurbości nie można oczekiwać niewiadomo czego. http://www.irctire.com/tires/metro_ii.html
PiK Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Witam. Podłączę się do pytania o semi-slicki. Znalazłem na Allegro coś takiego: http://allegro.pl/item189802519_nowe_opony...ct_26x1_75.html Możecie coś o nich powiedzieć? Opony głównie na asfalt, ale chcę, żeby w terenie też "dawały radę".
Lobster Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Ej a ta Maxxis FlyWeight to ten bieżnik dobry na szose ,szuter ,bo ze zdjecia ciężko to wywnioskować Nie jeździłem nigdy na niej. Ale czytając opinie innych użytkowników można wywnioskować: -jest bardzo lekke, rower bardzo dobrze przyspiesza, opona ma bardzo małe opory toczenia -bieżnik zużywa się podobno dosyć szybko, i opona staje się podatna na przebicia Czyli coś za coś, do jazdy na codzień nadaje się raczej średnio, na wyścigi jak najbardziej...
Adik Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Sorry za nie napisanie tego wczesniej Kiedyś szukałem opony..... bardzo mi sie podobała Maraton Racer 1.5" ale nie miałem tylu pieniędzy.... Schwalbe ma bardzo duźą oferte opon i występują one w wielu rozmiarach http://www.schwalbe.de/gbl/en/bicycle/on_t...ubPoint=On+Tour ja mam taką 1.35 i druciana - dla maniaków prędkosci http://www.schwalbe.de/gbl/en/bicycle/on_t...p;ID_Produkt=59 ta mi się podobała http://www.schwalbe.de/gbl/en/bicycle/on_t...ubPoint=On+Tour najbardziej dopasione http://www.schwalbe.de/gbl/en/bicycle/on_t...ubPoint=On+Tour tu masz duży wybór... Opony Schwalbe - te rzadziej spotykane można dostać w CYklotur'ze Pozdrawiam
Lobster Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 A jeszcze ze Schwalbe moge polecić RacingRalph. Jest to semi slick, na którym jednak bez problemów pojeździsz także w terenie. W większym błocie wymiękają oczywiście, ale nie do tego zostały stworzone. Są dosyć lekkie, 470g dla rozmiaru 2.1. A ich główną zaletą jest to że są mega uniwersalne. Są też chyba dostępne w węższych rozmiarach, musisz sobie sprawdzić
Misiek^^ Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 yyy RR to raczej nie semi slick... a opona na suche, twarde nawierzchnie. Prawda w błocie cienizna ale na jakieś szuterki, las, asfalt, drogi bite itp. idealna. Bardzo niskie opory toczenia. Semi slick wygląda tak jak to: http://allegro.pl/item189802519_nowe_opony...ct_26x1_75.html lub to: http://allegro.pl/item189587245_nowe_opony..._1_95_510g.html typowy slick prawie wcale nie ma bieżnika, jedynie takie yyy "wcięcia'"
Kathar Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Też jestem na etapie wymiany opon. Też myślę o tych http://allegro.pl/item189802519_nowe_opony...ct_26x1_75.html Czy ktoś je ma ? Jak jest z ich wytrzymałością? Z tego co widzę powinny się dość dobrze trzymać na zakrętach przy dość dużych prędkościach. Nigdy nie jeździłem na oponach z takim bieżnikiem. Jak zachowują się na wilgotnym terenie i czy nadają się na oba koła?
Adik Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Te opony wydają się przecież być bardzo dobre, co to za problem kupić je i sprobowac.... ? Jezdziłem kiedyś na oponach z grubszym bieżnikiem kostkowym z boku opony i na szosie to przyjemnośc sprawia tylko szarża na wprost, zakrety lepiej biorą opony tego typu i w takim rozmiarze http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T Poznajdywałem jeszcze opony i znalazłem ciekawe... : slicki - http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53044594-...01__PZTA_0.html rozmiar dla tych którszy nie chcą 1.5 ale waga tylko o 100-200gr mniejsza od kend za 20 zł http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53028988-...01__PZTA_0.html niepowiem, bardzo ciekawa opona z super wagą i ciekawym bieżnikiem http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53038485-...01__PZTA_0.html - gumowa petarda ciekawe jak na takiej oponie sie przyszpiesza ze świateł semislicki - http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T jak dla mnie bardzo ciekawa...... w terenie się powinna spisać, a bieżnik na szose też ma dobry, http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T wersja zwijana opony powyżej http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53019177-...01__PZTA_0.html kolejna ciekawa propozycja http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53039452-...01__PZTA_0.html - dla oszczędnych
Lobster Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 yyy RR to raczej nie semi slick... W Krakowie jakoś się przyjęło że opony do xc tego typu to semi slicki . Jakie by one nie były, to do mieszanej jazdy po roznych nawierzchniach są całkiem przyjemne
bartekgib Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Ja dam swoją opinię na pewien temat - a tym tematem jest Kenda Khan 1.95 Typowy sem-slick - środek łysy, boki bieżnik. I powiem tak - na szose się nadają, ale najlepsze są na szuter ! ! ! Jeżeli ktoś jeżdzi na twardszym piachu, albo na ubitym piachu - no to nie znam lepszej opony od tej. Dzisiaj miałe okazje jechać przez pole ( taki mój kaprys ) i opona trzymała sie bardzo dobrze. Na szosie ma jednak w miarę duży opór. Dlatego na miasto-ulice radzę coś poniżej 1.8. Inaczej opony mają średnie opory, a na szosę przydają sie naprawdę niskie opory toczenia i przyczepność podczas hamowania. A niestety moje opony, zwłaszcza tył, lubią porządnie zapiszczeć zamiast porządnie zahamować. Dlatego jeżeli już myślimy nad semi-slick'iem - pomyślmy dobrze nad rozmiarem. Ja teraz żałuję, że wziełem 1.95. Jeżeli tylko nasuną się pieniądze wezme zapewne 1.25-1.5. Pozdrawiam !
Misiek^^ Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Nie zgodzę się z tobą. Opory toczenia nie zależą w 100% od rozmiaru. RR 2.1 ma bardzo niziutki opór i jedzie się bardzo przyjemnie po szosie natomiast Tioga Factory XC 1.95 ma dużo większy opór. Dlaczego? Bo różnią się bieżnikiem i od tego zależy jak opona się toczy. Spróbuj kupić typowego slicka 'łysola' i semi slicka w identycznym rozmiarze. Później podziel się z nami wrażeniami. A to że ci opona piszczy podczas hamowania to pewnie dlatego, że blokujesz koło xD Tutaj akurat nie ma znaczenia jak opona jest przyczepna, no chyba, że byś jakiś ABS zamontował to wtedy można cisnąć klamkę na maxa. Hamuje się tak, żeby koła nie blokować i w 80% wykorzystuje się hamulec przedni. Nie żałuj że "wziełeś" 1,95 bo nie mógłbyś napisać, że oponka jest idealna na szuter przy rozmiarze 1.25 Pozdrawiam
Adik Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Też miałem Kendy Khan - 1.75" Ogólnie opony słabe. Dobre w nich to tylko cena, trwałośc {powoli się zdzierają} i wrażenie po przesiadce z terenowych. Opony nawet w zakrętach się trzymały ale ich waga powodowała znaczne opory toczenia, wytracanie prędkosci na nich tez nie nalezało do łatwych... Schwalbe Kojak - 1.35" opona bardzo mocno hardkorowa, przyczepnosc na suchym wzorowa, masa wzorowa {400g}, predkosc wzorowa, opory toczenia wzorowe, hamowanie - mocno słabe {mały rozmiar} przyczepnosc na deszczu - dobra, do pewnego stopnia . Komfort - jego nieliczne pozostałości Auhtor Slick - 1.5" najlepszy slick za swoją cene, przyczepnosc w każdych warunkach, komfort, predkośc {chociaż troszkę wolniejsza od Kojaka ale wiadomo } wagowo gdzies w okolicach 550g hamowanie - bardzo dobre, mieszanka gumy nadaje przyczepnosć a rowki po bokach wywołują tarcie np na zakretach {przyczepnosc} Rozumiem dlaczego ktoś poszukuje opon 1.75" lub 2.0" ... ma znacznie lepszy komfort, przyczepnośc i bardzo szybkie wytracanie prędkosci. Opony poniżej 1.5" oznaczaja typowe opony na szose - predkośc, przyczepnośc i jeszcze raz predkośc. Opony w okolicach 1.9 do szybkich nie należą... Jak ktoś śmiga w terenie to nawet gładkie 2.0 się sprawdzi, tak samo 1.75 chociaż będzie już niewygodnie.... Poniżej 1.5" nie powinno się wjezdzać w las... przyczepnosc na wilogtnym, droga hamowania {ślizgania} nie jest jużtak dobra jak w większych rozmiarach.... Ale jak ktoś jezdzi tylko szosą to wybór 1.75" jest gorszy od dobrej opony o rozmiarze 1.5" Jasne, ze są opony 1.0" i podobne {kenda kontender, conti grand prix} ale w MTBku nie mają racji bytu ze względu na wciąż małe koła i niski komfort.
evo Napisano 6 Maja 2007 Napisano 6 Maja 2007 Lobster, ale te Maxxis Flyweight to taki slick jak z ciągnika cabrio a ja rozumie temat tak, że mu chodziło o coś na szosę. No i poza tym, wątpie by ktoś kto teraz jeździ na oponach 1 kg, chciał kupić oponki za 270 zł komplet Te moje przykłady 510 i 580 g które podałem, sa już bliższe slickom, bowiem cały środek (a tylko ten się styka na asfalcie) jest bliski slicom, a Maxxis ma mimo wszystko bieżnik, który na asfalcie ponoć ginie w oczach A co do wagi opon w 100% gładkich przy rozmiarach 1,7-2,0 to ich nie kojarzę, bo nigdy takich nie kupowałem, pierwsze lepsze jakie wyszukałem miałe te 730 g czyli już 0,5 kg by zszedł.
bartekgib Napisano 7 Maja 2007 Napisano 7 Maja 2007 No i sprawdza się : wymienię opony na jakieś węższe. Głównie dzięki Adik'owi. Dzięki Ale kupię jakieś tańsze opony. Na maratony nie jeżdzę, itd. a moje Khan'y za 16 zł sztuka mi stykają, ale mają jednak za duże opory toczenia Pozdrawiam !
Loko Napisano 8 Maja 2007 Autor Napisano 8 Maja 2007 A ja chyba zdecyduje się na irc mythos xc http://allegro.pl/item192308400_irc_mythos...umrowerowe.html ,poczytałem sobie i ludzie piszą że są dość wytrzymała ,semi slick i takie o zdjecie http://www.light-bike.com/forum/album_page...b477841a3403681 . Całkiem zachęcające .Około 1 kg na masie powinno być odczuwalne ,jak sądzicie?
Lobster Napisano 8 Maja 2007 Napisano 8 Maja 2007 Około 1 kg na masie powinno być odczuwalne ,jak sądzicie? 1 kg różnicy na oponach/obręczach/dętkach to przepaść Lobster, ale te Maxxis Flyweight to taki slick jak z ciągnika cabrio A gdzie według Ciebie pisałem że to slick ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.