Xsystoff Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Witam! Przedstawiam Wam moj projekt o kryptonimie "M" Cel to zejscie z waga do jedynki i zera z przodu czyli do wysokiej 10-tki. W planach wymiana kol, mostka i sztycy. Rower sluzy do normalnych treningow i maratonow. Brake (Front): (Hamulec przedni) Sram 7.0 + Klocki Author 190g Brake (Rear): (Hamulec tylny) Sram 7.0 + Klocki Author 190g Brake Levers: (klamki) - Avid FR-5 151g Cables : (linki + pancerze) Clark`s Teflon - 150g Cassette: (Kaseta) Shimano LX - 367g Chain: (Lancuch) Shimano LX- 305g Crankset: (Korby) Shimano LX - 920g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT - 174g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram 9.0 SL - 193g Fork: (Widelec) Rock Shox Psylo XC - 1910g Frame: (Rama) Merida Matts Pro 20"+ stery + top cap - 1765g Grips: (Gripy) Merida - 50g Handlebar: (Kierownica) Race Face Evolve - 150g Pedals: (Pedaly) Crank Brothers MXR - 273g Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR XP - 190g Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 350mm - 236g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO - 24g Shifters : (Manetki) Sram X.7 - 253g Skewers: (Zaciski kol) Imbus - 78g Stem: (Mostek) Ritchey WCS 110mm - 113g Tire (Front): (Opona przednia) Continental Explorer Supersonic 2.1" - 465g Tire (Front): (Opona przednia) IRC Mythos II Kevlar 2.1" - 512g Tubes: (Detki) Continental Light - 243g Wheel Front: (Kolo przednie) 817g -Hub: (Piasta) Shimano LX -Rim: (Obrecz) Mavic XM 317 -Spokes: (Szprychy) DT Competiton x32 Wheel Rear: (Kolo tylne) 1037g -Hub: (Piasta) Shimano LX -Rim: (Obrecz) Mavic XM 317 -Spokes: (Szprychy) DT Competiton x32 Rim Tapes (Opaski) Schwalbe 39g Razem : 10,795g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biera Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 myślałeś nad jakimś innym amorem? r7? reba? sid? duke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 (edytowane) Kto pojezdzil raz na porzadnym oleju ten juz nie chce powietrza. Ja jestem strasznie wygodny, wiec powietrzne anorektyki nie wchodza w gre. btw Sid i 86 kg to nie jest dobre polaczenie Edytowane 4 Maja 2007 przez Biera zbędne cytowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 1. Na Twoim miejscu wymieniłbym kasetę na XT i ewentualnie łańcuch na XT/XTR(oczywiście oprócz części na czerwono). 2. Z tego co słyszałem "dobre powietrze" czyli komora pozytywna i negatywna też daje dobre odczucia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 4 Maja 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Hugh sztyca bije po oczach jak mur chiński z księżyca Kaseta dobry pomysł ale to raczej jak napęd się zużyje nie ma wg mnie co na siłe tego wymieniać. Na pierwszy ogień małym kosztem mozna wymienić chwyty, o ile pianka tobie odpowiada author 12zl ok30g waga, titec ok 20zl lzejsze od authora ale to da mały zysk wagowy ale da Tak jak pisałem sztyca to cegła wymiana przykładow na kcnc dałaby 176g zysku !! No i niestety ale koła 2,2kg to nie jest wesoło tu trzeba coś ruszyć - najlepiej całość :/ ale wszystko kosztuje ale z drugiej strony efekty będą najbardziej odczuwalne. Przykładowo wymiana na crosmaxy sl dałaby prawie 600g zysku na samych kolach http://allegro.pl/item190904934_nowe_kola_...l_2199pln_.html niestety cena mała nie jest, ale można zlożyć kola we własnym zakresie taniej i równie lekko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loko Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Ogólnie chyba w konstrukcji amortyzatorów to powietrze jest przestarzałym i słabym rozwiązaniem ,a rower fajny przyda sie taka rozpiska bo bede wiedziec od czego zaczac u siebie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Nie wiem czy pamietasz, ale kiedys klocilismy sie o wage Pro i wyszlo na to, ze miales racje. Waga nie byla wytarowana Sztyca to bylo wyjscie awaryjne,mam dlugi po wymianie ramy wiec za 30 zł nie ma co narzekac Cos w sezonie sie wymysli (jeszcze nie badałem tematu sztyc). Kola musza poczekac, mam w planach skladaki (Mavic, DT Revo, XT?). No i mostek wyleci, bo mi Kross do calosci nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loko Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Kłótnia zamierzchłe czasy . Ja mam sztyce xlt pro 400 mm ,kupiłem jakos za 80 zł i miała być lekka ,ale nie wiem czy jest bo nie mam na czym zważyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 No to wychodzi że chwyty , {na piankowe} mostek Krossa na - ??? i sztyca Meridy na - ??? Co do kól to najwazniejsza częsc oczywiscie do przyszłej lightowanej wymiany i też bym składał raczej.... Stuknie 11stka i pojawi się wysoka 10 tka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 4 Maja 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Mostek to jeśli już wymieniać to najbardziej opłacalne jest smica/boplight . Tylko mavici bym podmienił w przyszłych kołach na DT like this http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=4137 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Tylko, że On ma v'ki a tu mamy only disc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas_t1 Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 w zasadzie to jeśli nie chcesz zmieniać amora, to pozostaje tylko wymiana kasety, kół, pedałów, mostka, sztycy i zacisków kół....potem to już kombinowanie bo dla małego zysku wagi musiałbyś sporo zapłacić PS co to za przedni XT? baaaaaaardzo lekki, też taki chce mieć :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 4 Maja 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Schwefel Dt maja tez pod vki http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3236 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 5 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 PS co to za przedni XT? baaaaaaardzo lekki, też taki chce mieć :wink: Uuups nie wiem skad wyciagnalem taka wage. FD-M760A i niestety 174g :/ Co tam moze byc takiego ciezkiego jak Acerka wazy 171 g Btw Te kola maja wytrzymac 86kg i maratony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pwe Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 śliczna rama!!! mozna jeszcze gdzies takie dostać ?? :-) małe rozmiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 5 Maja 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 TO co twierdzisz ze DT tego nie wytrzyma... ? 2x dt 4.1 2x415g 830g do tego 2x32 dt comp 380g do tego z 20g na alu nyple piasty tyl Woodman bill carbon 274g/475zl http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3061 piasta przod http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=2526 i mamy koła postawione na 64 mocnych szprychach lekkich obręczach z waga 1670g za 1000zl to takie wyliczenie na szybko ewentualnie mozna pokombinowac z piastami, a jak masz więcej kasy władować to 240 i już w ogóle będzie bomba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 5 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 TO co twierdzisz ze DT tego nie wytrzyma... ? Gdzies widzialem obrecze 420g z dopiskiem tylko ponizej 75 kg i mamy koła postawione na 64 mocnych szprychach lekkich obręczach z waga 1670g za 1000zl to takie wyliczenie na szybko O wlasnie cos takiego. Tylko na razie kola to pewnie okolice wrzesnia. Odnosnie pytania o dostepnosc ramy: Niestety juz nigdziej nie ma jej (tzn zostala jedna sztuka 22"). Jeszcze jedna fotka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Z zestawienia kól Lookasa zostawiłbym tylko obręcze DT 4.1 Do tego dołożył tylną piastę Rotaz (290zl - 210g) http://www.allegro.pl/item191884943_piasta...ht_210_gr_.html i przednią Novatec (110zl - 82g) http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3527 i komplet szprych DT Revo http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=2523. Cena wyszłaby niższa, a i masa o ponad 100 gram mniejsza (ok 1450g ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Żbik ten Rotaz to jakas nieznana mi firma. Masz jakis link z opiniami userow tych piast? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Za dużo opinii nie znalazłem... --> http://www.light-bike.com/forum/viewtopic....highlight=rotaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Hmm ja bym sie mimo wszystko nie imał i nie smiał polecać czegoś co nie jest sprawdzone. Szczególnie gdy waga nie jest ogromnym priorytetem. Ja sobie np. cenie niezawodnosc mysle ze Xsystoff tez sadzac po tym co ma w rowerze i o czym pisze - ja bym wolal miec kola wazace 1600 a nie 1500g, ale pewniejsze[zreszta wolalbym miec noxa wazacego 50g wiecej a zeby ten tylny trójkąt był sztywniejszy ]. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 5 Maja 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Kłótnia zamierzchłe czasy .Ja mam sztyce xlt pro 400 mm ,kupiłem jakos za 80 zł i miała być lekka ,ale nie wiem czy jest bo nie mam na czym zważyć . Nie jest lekka. 295g, po ucięciu do 350mm 270g I ogólnie jest do d... ale to juz dyskusja do innego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 5 Maja 2007 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Dlatego co do kół nie polecałem też np novatec'a na przód pomimo iż jak twierdzą użytkownicy piasta daje rade Tak samo wybrałem szprychy comp zamiast revo z powodu wytrzymałości są po prostu mocniejsze i tańsze. Tym bardziej że kolega waży swoje 86kg jak do tego dodamy inny osprzęt waga się robi już nie mała, a na maratony to wytrzymałość się jednak przyda Ps co do piast rotaz'a to kupiłem komplet do przyszłej szosy także zobaczymy jak to się sprawuje, waga realna to 65g oraz 211g. Ale jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim rower będzie gotowy do jazdy :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 A ja używam przedniej piasty szosowej Novatec (82g) pod moim 80-kilowym tyłkiem i piasta bez problemu daje radę Tylna lekka piasta odstrasza mnie tylko i wyłącznie aluminiowym bębenkiem i możliwością uszkodzenia go przez stalową kasetę (cholernie ciężko dorwać lekką i tanią kasetę 8-rzędową z aluminiowym pająkiem...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 Żbik ale z tego co kiedys rozmawialiśmy troche przcichłeś z jazdą nie masz tyle czasu co kiedys itp. itd.... cos sie zmienilo? Bo widzisz jezeli on sie sciga na maratonach itp. to troche sprawa inaczej wyglada niz normalnie . Wiem wiem- novatecki radza sobie nawet na maratonach itp.[ale nie zawsze , czasem bywaja problemy... chociaz co sie dziwic jak sie zaplata na sloneczko to mozna sie liczyc z zerwanymi kolniezami, a piasta szosowa w MTB tez moze czsem jakies luzy zlapac od ostrego katowania], jednak ja nie mam obecnie przekonania do tego typu piast[rok temu jeszcze bym kupil bez wahania... liczyla sie dla mnie głównie waga]... poprostu inwestujac w taki sprzet jednak trzeba sie liczyc z tym ze bedzie sie trzeba przy tym troche bawic/moze cos nawalic i bedzie trzeba miec troche kasy na nowy sprzet. Swoja droga z tylnej piasty GT hadley zrezygnowalem wlasnie dlatego ze za drogie sa kasety z pająkami :/. W koncu i tak nie kupilem kół i tocze sie na starych klocach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.