Skocz do zawartości

[10596g] Merida Matts Pro by Xsystoff


Xsystoff

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przedstawiam Wam moj projekt o kryptonimie "M" ;) Cel to zejscie z waga do jedynki i zera z przodu czyli do wysokiej 10-tki. W planach wymiana kol, mostka i sztycy. Rower sluzy do normalnych treningow i maratonow.

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) Sram 7.0 + Klocki Author 190g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Sram 7.0 + Klocki Author 190g

Brake Levers: (klamki) - Avid FR-5 151g

Cables : (linki + pancerze) Clark`s Teflon - 150g

Cassette: (Kaseta) Shimano LX - 367g

Chain: (Lancuch) Shimano LX- 305g

Crankset: (Korby) Shimano LX - 920g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT - 174g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram 9.0 SL - 193g

Fork: (Widelec) Rock Shox Psylo XC - 1910g

Frame: (Rama) Merida Matts Pro 20"+ stery + top cap - 1765g

Grips: (Gripy) Merida - 50g

Handlebar: (Kierownica) Race Face Evolve - 150g

Pedals: (Pedaly) Crank Brothers MXR - 273g

Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR XP - 190g

Seatpost: (Sztyca) Ritchey WCS 350mm - 236g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO - 24g

Shifters : (Manetki) Sram X.7 - 253g

Skewers: (Zaciski kol) Imbus - 78g

Stem: (Mostek) Ritchey WCS 110mm - 113g

Tire (Front): (Opona przednia) Continental Explorer Supersonic 2.1" - 465g

Tire (Front): (Opona przednia) IRC Mythos II Kevlar 2.1" - 512g

Tubes: (Detki) Continental Light - 243g

Wheel Front: (Kolo przednie) 817g

-Hub: (Piasta) Shimano LX

-Rim: (Obrecz) Mavic XM 317

-Spokes: (Szprychy) DT Competiton x32

Wheel Rear: (Kolo tylne) 1037g

-Hub: (Piasta) Shimano LX

-Rim: (Obrecz) Mavic XM 317

-Spokes: (Szprychy) DT Competiton x32

Rim Tapes (Opaski) Schwalbe 39g

 

 

Razem : 10,795g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hugh sztyca bije po oczach jak mur chiński z księżyca :) Kaseta dobry pomysł ale to raczej jak napęd się zużyje nie ma wg mnie co na siłe tego wymieniać.

Na pierwszy ogień małym kosztem mozna wymienić chwyty, o ile pianka tobie odpowiada author 12zl ok30g waga, titec ok 20zl lzejsze od authora ale to da mały zysk wagowy ale da :)

Tak jak pisałem sztyca to cegła wymiana przykładow na kcnc dałaby 176g zysku !!

No i niestety ale koła 2,2kg to nie jest wesoło tu trzeba coś ruszyć - najlepiej całość :/ ale wszystko kosztuje ale z drugiej strony efekty będą najbardziej odczuwalne. Przykładowo wymiana na crosmaxy sl dałaby prawie 600g zysku na samych kolach

http://allegro.pl/item190904934_nowe_kola_...l_2199pln_.html niestety cena mała nie jest, ale można zlożyć kola we własnym zakresie taniej i równie lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pamietasz, ale kiedys klocilismy sie o wage Pro i wyszlo na to, ze miales racje. Waga nie byla wytarowana :)

 

Sztyca to bylo wyjscie awaryjne,mam dlugi po wymianie ramy wiec za 30 zł nie ma co narzekac :) Cos w sezonie sie wymysli (jeszcze nie badałem tematu sztyc). Kola musza poczekac, mam w planach skladaki (Mavic, DT Revo, XT?). No i mostek wyleci, bo mi Kross do calosci nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wychodzi że chwyty , {na piankowe} mostek Krossa na - ??? i sztyca Meridy na - ???

Co do kól to najwazniejsza częsc oczywiscie do przyszłej lightowanej wymiany i też bym składał raczej.... Stuknie 11stka i pojawi się wysoka 10 tka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie to jeśli nie chcesz zmieniać amora, to pozostaje tylko wymiana kasety, kół, pedałów, mostka, sztycy i zacisków kół....potem to już kombinowanie bo dla małego zysku wagi musiałbyś sporo zapłacić :)

 

PS co to za przedni XT? baaaaaaardzo lekki, też taki chce mieć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

TO co twierdzisz ze DT tego nie wytrzyma... ?

2x dt 4.1 2x415g 830g do tego 2x32 dt comp 380g do tego z 20g na alu nyple

piasty tyl Woodman bill carbon 274g/475zl http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3061

piasta przod http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=2526

 

i mamy koła postawione na 64 mocnych szprychach lekkich obręczach z waga 1670g za 1000zl to takie wyliczenie na szybko ;) ewentualnie mozna pokombinowac z piastami, a jak masz więcej kasy władować to 240 i już w ogóle będzie bomba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO co twierdzisz ze DT tego nie wytrzyma... ?

Gdzies widzialem obrecze 420g z dopiskiem tylko ponizej 75 kg :)

 

i mamy koła postawione na 64 mocnych szprychach lekkich obręczach z waga 1670g za 1000zl to takie wyliczenie na szybko :)

O wlasnie cos takiego. Tylko na razie kola to pewnie okolice wrzesnia.

 

 

Odnosnie pytania o dostepnosc ramy:

Niestety juz nigdziej nie ma jej (tzn zostala jedna sztuka 22").

 

 

Jeszcze jedna fotka:

 

merr3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zestawienia kól Lookasa zostawiłbym tylko obręcze DT 4.1 :) Do tego dołożył tylną piastę Rotaz (290zl - 210g) http://www.allegro.pl/item191884943_piasta...ht_210_gr_.html i przednią Novatec (110zl - 82g) http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=3527 i komplet szprych DT Revo http://arnik.freshsite.pl/product_info.php...roducts_id=2523. Cena wyszłaby niższa, a i masa o ponad 100 gram mniejsza (ok 1450g :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja bym sie mimo wszystko nie imał i nie smiał polecać czegoś co nie jest sprawdzone. Szczególnie gdy waga nie jest ogromnym priorytetem. Ja sobie np. cenie niezawodnosc mysle ze Xsystoff tez sadzac po tym co ma w rowerze i o czym pisze - ja bym wolal miec kola wazace 1600 a nie 1500g, ale pewniejsze[zreszta wolalbym miec noxa wazacego 50g wiecej a zeby ten tylny trójkąt był sztywniejszy ;)].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Kłótnia zamierzchłe czasy .

Ja mam sztyce xlt pro 400 mm ,kupiłem jakos za 80 zł i miała być lekka :) ,ale nie wiem czy jest bo nie mam na czym zważyć .

Nie jest lekka. 295g, po ucięciu do 350mm 270g ;) I ogólnie jest do d... ale to juz dyskusja do innego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dlatego co do kół nie polecałem też np novatec'a na przód pomimo iż jak twierdzą użytkownicy piasta daje rade :rolleyes: Tak samo wybrałem szprychy comp zamiast revo z powodu wytrzymałości są po prostu mocniejsze i tańsze. Tym bardziej że kolega waży swoje 86kg jak do tego dodamy inny osprzęt waga się robi już nie mała, a na maratony to wytrzymałość się jednak przyda :rolleyes:

 

Ps co do piast rotaz'a to kupiłem komplet do przyszłej szosy także zobaczymy jak to się sprawuje, waga realna to 65g oraz 211g. Ale jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim rower będzie gotowy do jazdy :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja używam przedniej piasty szosowej Novatec (82g) pod moim 80-kilowym tyłkiem i piasta bez problemu daje radę :wub:

 

Tylna lekka piasta odstrasza mnie tylko i wyłącznie aluminiowym bębenkiem i możliwością uszkodzenia go przez stalową kasetę (cholernie ciężko dorwać lekką i tanią kasetę 8-rzędową z aluminiowym pająkiem...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żbik ale z tego co kiedys rozmawialiśmy troche przcichłeś z jazdą nie masz tyle czasu co kiedys itp. itd.... cos sie zmienilo? :) Bo widzisz jezeli on sie sciga na maratonach itp. to troche sprawa inaczej wyglada niz normalnie :wub:. Wiem wiem- novatecki radza sobie nawet na maratonach itp.[ale nie zawsze , czasem bywaja problemy... chociaz co sie dziwic jak sie zaplata na sloneczko to mozna sie liczyc z zerwanymi kolniezami, a piasta szosowa w MTB tez moze czsem jakies luzy zlapac od ostrego katowania], jednak ja nie mam obecnie przekonania do tego typu piast[rok temu jeszcze bym kupil bez wahania... liczyla sie dla mnie głównie waga]... poprostu inwestujac w taki sprzet jednak trzeba sie liczyc z tym ze bedzie sie trzeba przy tym troche bawic/moze cos nawalic i bedzie trzeba miec troche kasy na nowy sprzet.

 

Swoja droga z tylnej piasty GT hadley zrezygnowalem wlasnie dlatego ze za drogie sa kasety z pająkami :/. W koncu i tak nie kupilem kół i tocze sie na starych klocach :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...