Skocz do zawartości

[naped] Wyciszanie...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie! Mam małe pytanko: Czy da sie w jakis sposob zlikwidowac charakterystyczne "cykanie" napedu w rowerze, pojawiajace sie wtedy gdy nie pedalujemy?! Prosze o odpowiedz i instrukcje co i jak mam zrobic!! :P

Z gory dziekuje za Wasza pomoc!

Napisano

nie nie, tutaj chodzi o cykanie bębenka

masz kasetę czy wolnobieg? jeśli kasetę to trzeba by się dobrać do bębenku w piaście. Jeśli porządnie tam nasmarujesz to być może zniknie problem. Teraz już nie pamiętam jak to było chyba jak nie cykało to smaru było za dużo czy coś w ten deseń

Napisano

Jak rozumiem cykanie zapadek w tylnej piascie :P Bo tylko to "cyka" jak sie nie pedaluje. Coz...zmien piaste na konkretniejsza...pozbawiona cykania...albo z bardzo cichym cykaniem.

Pozdro :)

Napisano

Już wiem o co come on...

Zwracam honor...Nie przeczytałem dokładnie :P

 

P.S

Hudy a taka piasta ile kosztuje ??

Napisano

Hmmm moze tylko lx silent clutch jest bezszelestny. Ja mam novatec'a D 362 SB.... slychac ja...jak zakrecic kolkiem w miejscu...no i wszyscy musza byc cicho . Wtedy faktycznie slychac cichutkie cykanie :). Jak dla mnie to jest juz poziom silent :P

Pozdro

Napisano

Witam. Przecież wystarczy bardziej posmarować miejsce po którym ,,chodzą'' zapadki, i cykanie będzie nie słyszalne. Ale mysle że szkoda zachodu, bo trzeba pewnie bedzie później układać kulki. Pozdrawiam.

Napisano

Jak mi "ch/hrobotało"w bębenku i oddałem piastę do serwisu to dali mi tyle smaru że potem nie cykało.Ale z czasem znowu zaczyna. Jak ci mocno zależy to daj do serwicu i powiedz żeby ci często i gęsto nasmarowali. Koszt ok 10zł

Napisano

wszystko ładnie pięknie ze smarowaniem mechanizmu zapadkowego tylko jest jedno "ale": jesli mechanizm zapadkowy piasty nie ma zbyt mocnej sprezyny otwierającej zapadki to posmarowanie mechanizmu moze spowodowac przyklejanie sie zapadek przez co jedna, dwie lub w najgorszym przypadku trzy nie beda sie otwierac wogole/lub beda sie otwieraly z opoznieniem. skutkami moze byc:

- trzaski dochodzące z koła: zapadki przyklejone bedą sie otwieraly z opoznieniem.

- mechanizm pracujacy na nie wszystkich zapadkach podlega wiekszym obciazeniom (wystarczy policzyc ze na mechanizmie trojzapadkowym obciazenie na zapadke wynosi 33 % wiec jesli jedna z nich lub dwie nie beda pracowaly to jak wzrosnie obciazenie pozostalych?) - skutkiem moze byc zniszczenie zapadek np przy gwaltownym depnieciu na korbe. skutek chyba jasny.

 

pisze o tym poniewaz znam dwa takie przypadki: pierwszy to moja piasta formula na 4 maszynowkach drugi to piasta kolegi sachs quarz w ktorej po wlasnie wyciszającym przesmarowaniu mechanizm nie dzialal wogóle.

 

tak więc radzilbym ostroznośc.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...