bartekgib Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 Witam ! Trafia się pewna okazja, że zakupię ramę od pewnego Kross'a z 2005 roku. Rama jest z alu i waży około 2 kg ( 21" ). Większość części będe przekładał ze starego roweru. Jedynie częsci jakie zmienię to ( oprócz ramy, bo wiadomo, że ramę wymieniam ) : -stery ( ok 130 g ) -widelec sztywny ( albo alu albo hi-ten - 800 g albo 1100 g ) -mostek kierownicy ( ok 210 g ) -sztyca ( ok 300 g ) -suport ( ok 290 g ) -łańcuch ( ok 340 g ) -linki i pancerze Stare części jakie zostawiam to : -Mechanizm korbowy - 3 blaty, stal, na kwadrat, -Przerzutka przód – Shimano FD-TY80, dolny ciąg, -Przerzutka tył – Shimano RD-TY22 SIS -Klamkomanetki – Shimano ST-EF28 -Wolnobieg nakręcany – Shimano SIS G27, 7 zębatek -V'ki - Alhonga alu -Piasty – stalowe, nieuszczelniane -Szprychy – stalowe, 36 w każdym kole -Obręcze - alu, zwykły profil kwadratowy -Opony - Kenda Khan 1.95 -Dętki - CST 1.9-2.4 -Chwyty - na imbusy -Kierownica - Zoom - 590 mm szerokości, gięta, 25.4 mm -Siodło - GtiX -Pedały - stalowe, profilowane, ośki stalowe na kulkach Ja wiem, że te nazwy mało Wam mówią, bo są to zazwyczaj części taniej klasy a nawet już dawno nieprodukowane, ale jednak jakąś wagę z tego da się wyciągnąć. Aktualnie rower waży 18.5 kg. Po wymianie części sądze, że mogę zejść do 13 kg. Czy sądzicie, że dobrze trafiam z wagą ? ? ? ? Czy może będzie to więcej lub mniej od 13 kg ? Dla przykładu podam Kelly'sa Viper'a kosztującego ok. 1000 zł, który ma też ramę alu i sztywny widelec i waży 13.4 kg ( podobno ). Z góry DZIĘKI za informacje i Pozdrawiam ! P.S. Proszę podejść do tematu poważnie, gdyż zaczynam wymieniać ramę, itd. a to chyba jest początek dalszych poważnych modyfikacji. Dlatego proszę o poważne odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileq Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 P.S. Proszę podejść do tematu poważnie, gdyż zaczynam wymieniać ramę, itd. a to chyba jest początek dalszych poważnych modyfikacji. Dlatego proszę o poważne odpowiedz. Jak miałem takiej niskiej klasy części w rowerze to nie zajmowałem się waga, nigdy nawet o tym nie myślałem wtedy. A jeśli zmieniasz ramę, to radze już od razu na coś porządnego i lżejszego - 21" i 2 kg to strasznie dużo. Pomyśl nad tym, bo dobra rama to dobra baza. Najważniejsze w rowerze są: rama, widelec i koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 1 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 Tyle, że tą ramę będe miał za bardzo, bardzo, bardzo, bardzo, bardzo atrakcyjną cenę ..... Dlatego chcę ją wykorzystać. A pozatym 2 kg to nie jest pewna waga, bo jest to rama z Kross'a Level'a A4 z 2005 roku, czt\yli waży mniej niż 2 kg. Pozdrawiam ! P.S. Po prostu bardzo mi się opłaca zakup, ale cenę powiem dopiero po zakupie. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec91 Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 Po pierwsze to te części które tu wymieniłeś specjalnie lekkie nie są. Po drugie to rama 2 kg, koła no-name'y więc tez najlżejsze nei są, spokojnie bedzie 5-6kg z oponami. W tym momencie masz juz 8 kg. Dolicz do tego sztywny widelec, masz juz 9kg. Osprzet tej klasy raczej lżejszy niż 4 kg nie będzie (same tanie korby +suport to kowadełka o wadze około 1,5 kg , więc o rowerze o wadze 13 kg mozesz imo zapomnieć. Podsumowując, moim zdaniem powinieneś pomyśleć nad lzejszą ramą, to zawsze będze baza roweru, a następnie jakies lekkie koła, bo tu najbardziej odczujesz zmianę. A zmiana takich koponentow jak sztyca, mostek, stery itp. to juz typowa kosmetyka i zbyt wiele na tym nie zyskasz (zwłaszcza przy wadze 18,5 kg) PS: Rama 2kg i sztywny widelec 1kg? To do czego ten rower bedzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 2 kg przy rozmiarze 21" to nie jest znowu taka przerażająca waga - zwłaszcza, jeśli chodzi o ramę niskobudżetową i cena faktycznie będzie atrakcyjna. Więc moim zdaniem ten akurat element roweru jest OK, zwłaszcza, że budowany rower nie ma być wyczynówką. Choć na pewno więcej i konkretniej dałoby radę powiedzieć, znając cenę . Czy ta rama będzie nowa? Jeśli tak - tym bardziej wolałabym kupić cięższą alu nówkę niż w podobnej cenie lekką alu używkę... Co do wagi całego roweru: nawet jeśli wyjdzie 15 kg, i tak różnica będzie odczuwalna - a przecież sam piszesz, że to dopiero początek modyfikacji ... Pozdrówko alternatywne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 Z tego co bartekgib pisał w innych tematach to chyba do jazdy asfaltami i lekkimi bezdrożami Skoro jest okazja to bierz ta ramkę alu i widelec stalowy sztywny - ponieważ stal lepiej tłumi drgania, widelce są tanie i pewnie nie bedzie go szkoda przy nastepnej wymianie, a aluminiowa ramka da ci się trochę we znaki jezeli chodzi o wstrząsy Skoro stare czesci przekładasz np koła, hamulce {tu nie ma problemu} pomyśl też o napedzie. Klamkomanetki mogą zostac, jeżeli zmieniasz łańcuch to też wolnobieg przydałoby się kupić z dobrymi przełożeniami np 11-28 czy 13-28 bo 14-28 lub megarange to przeżytek {chociaż jeżeli przełożenia ci wystarczają to może zostać } Fajna korba też nie jest zła Idzie zrzucic na niej troche wagi i dobrac odpowiednie dla siebie przełożenia np korba 42/32/22 może zostac zastąpiona lekką 44/32/22 czy też 48/38/28 albo lekką deore 48/36/26 {np ja mam deore z blatem i średnią tarczą}. Jak troszkę pokatujesz koła to zbieraj na porządne kółka = piasty na maszynówkach + lekkie obręcze + dobre szprychy z odpowiednią iloscią pod siebie + lekkie dętki + opony. Masz teraz koło na wolnobieg wiec wymiana całego napedu na 8mke nastąpiła by przy zmianie kół. Jak na poczatek - czyli przełożenie starych czesci z roweru klocu z niewielkimi zmianami to się będzie finansowo opłacało. Ale fakt faktem zapomnij o wadze 13kg. Waga bedzie bliżej 14kg ale dużo ciąży naped i koła {z 2kg nadwagi} Pozdrawiam i powodzenia... Przednia przerzutka też pójdzie do wymiany - inna średnica ram alu i stalowych i możliwe że inne prowadzenie linki ... Trochę tych kosztów będzie ale zmiana ramki jest tego warta Krawiec91 - on te częsci musi nabyć żeby skompletować rower, a nie żeby stracic na wadze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 1 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 Tzn. powiem tak - Miałem nie mówić ceny, bo nie chciałem zapeszać, ale już powiem : za ramę 21" od Kross'a Level'a A4 z 2005 roku zapłacę .... tyle ile za koszt przesyłki ! Czyli za rame zapłacę jakieś 15-20 zł. No to sądze, że się opłaca ! ! ! Jeżdzić jeżdzę w trasie dużo, teren nieczęsto, a jak już teren to szuter. na razie kupuję to co muszę i dlatego troszkę będzie ważył, ale róznica nawet 4.5 kg i na sztywności roweru na drodze będzie nieporównywalna ! ! ! ! ! ! Teraz mam z tyłu damper który cały czas bierze moją energię, i z przodu strasznie miękki amor bez LO. Jeżdziłem już na sztywniakach, i nie przeraża mnie ten fakt. Trzeba umieć dobrze jeżdzić na trasie. Pózniej planuję zakup jakiegoś amork'a ALE - na razie wolę pojeżdzić na sztywniaku niż za 150 zł kupować 2.5 kg XCM'a. Uzbieram jakieś kilkaset zł i kupię dobry amorek z porządnym LO. Napęd i koła - oczywiście rozumiem, że moje części są archaiczne, ale na razie sprzęt się KOMPLETNIE NIE SYPIE i jeszcze pojeżdzi. Wolę dozbierać i kupić coś porządnego. Koła się toczą, żadnych bić, żadnych pisków, napęd przerzuca, działa w miarę dobrze. Ja się po prostu do tych pewnych wad przyzwyczaiłem i na razie wiem jak dobrze przerzucać. na razie rama - ważne że będzie i to za 15-20 zł. Mam 186 cm wzrostu, to i na 21" pojeżdze. Ale sądze, że 13-14 kg jest w zasięgu ręki na sztywniaku. Gorzej by było na tanim amorze. Sądze, że na razie dobrze myślę. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 No, to temat ramy mamy zamknięty - ktoś zaproponuje coś tańszego porównywalnej klasy i wagi ? Pozdrówko bez dwóch zdań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 To że 13kg jest w zasiegu reki to oczywiste Ja mam stalową ramkę i widelec i wagę roweru ok. 11.7 kg {waga elektroniczna dla ludzi, a wiec niedokładna} W sumie uważam że temat może zostac - bedzie dla Bartka bramką gdzie polecane bedą modyfikacje Dobrze że z kołami nic się nie dzieje - można odwlec ich wymianę na troche {w końcu bedzie to drogi zakup ale bardzo opłacalny - jeżeli chodzi o zysk wagowy i masy rotacyjnej} Ramkę bardzo tanio dorwałes.. Gratulacje Sprawdz jednak czy nie ma ukrytych pekniec np. pod osłoną łańcucha na tylnich widełkach czy w innych miejscach, bo jeżeli jej stan jest bdb to nie mogłeś lepiej trafić Pewnie nie mozesz sie doczekać wymiany... Znam to uczucie I pamietaj że jak na początek to widelec stalowy bierz, troszkę więcej wagi a naprawde się opłaca {komfort/cena} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 1 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 Sprzedający jest osobą pewną, bo jest użytkownikiem owego forum, na dodatek jest z team'u modów Podobno do paczki ma dorzucić przednią przerzutkę pasującą do ramy i piaste na kasete 8. Także jakby co mogę napęd wymienić, bo musiałbym jedynie tylną piastę wymienić z zestawu kół. Pozdrawiam ! P.S. Proszę o zostawienie tematu - po zakupie ramy nie będe zakładał 20 tematów z pytaniami, a jedynie będe pisał w tym temacie. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_l_83 Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Jak miałem takiej niskiej klasy części w rowerze to nie zajmowałem się waga, nigdy nawet o tym nie myślałem wtedy. A jeśli zmieniasz ramę, to radze już od razu na coś porządnego i lżejszego - 21" i 2 kg to strasznie dużo. Pomyśl nad tym, bo dobra rama to dobra baza. Najważniejsze w rowerze są: rama, widelec i koła. A co powiesz na wagę ramki 2140gr z miskami do sterów i gumą na trójkącie chroniącą przed udezrzeniami łańcucha?? A ramka ma 22'' firmy Merida Matss Special Edition HFS a więc to dużo na taki rozmiar??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 -mostek kierownicy ( ok 210 g ) Za 30 zł kupilem mostek amoeba wazacy 155g. -sztyca ( ok 300 g ) Musisz dobrze poszukac, bo wiekszosc tanszych szyc wazy zdecydowanie wiecej. -suport ( ok 290 g ) Moj stary suport na kwadrat (tani) wazy 257g -Siodło - GtiX Wazylem, moze uda mi sie znalezc fotke, okolice 350g Aktualnie rower waży 18.5 kg. Po wymianie części sądze, że mogę zejść do 13 kg. Na sztywnym widelcu pewnie bedzie wysoka 13`tka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 2 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Podstawa - rama musi przyjść i musi mi przypasować ( chociaż o to się nie boje ). Ale ważne jest, aby zrzucić troszkę tej wagi. Zaraz po przyjściu ramy mam się zgłosić do Grześka ( kumpel z rowerowego ), pójdziemy na zaplecze i coś zacznie się kombinować. Muszę mu powiedzieć, że na razie liczy się dla mnie sprawność części, ich cena no i waga. Jestem niezmiernie ciekaw, ile będzie to ważyć, ale najpierw - rama musi przyjść. Myślę, że rama będzie ważyła jak Morph. W końcu jest to już ramka z Level'a A4. Ale planuję też troszkę zrzucić na oponkach - kupiłem 1.9 Khan'y, ale jednak mogę spokojnie założyć 1.25 ( także gdzieś z 0.5 kg ) poleci. Ale oponki gdzieś za miesiąc może. Kolega sprzedającego wyśle mi rame ok. 8-10 maja. Co do sztycy - to jest 21" a ja mam 186 cm wzrostu więc jak kupię jakąś sztycę to zawse na dole można ją troszkę podciąć ..... W końcu nie będe jej na 30 cm wyciągał Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adik Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Co do opon to po przesiadce z 1.9 na 1.25 straciłbys więcej niż 1kg ale sam bym się na takie nie przesiadał... Lepsze są porzadne 1,5" np Author Slick Wiem co mówie.. Sztyca.. ja za 29zł na allegro kupiłem sztyce pasująca do mojej starej ramy {26,6} która ważyła 220 g a po przycieciu o 10cm ma teraz około 170 g Wiadomo ze tam jest inny rozmiar {chyba 27,2} można by kupić nawet używaną sztycę.. Długosc 400 czy 350 i obicąc do 250 czy około 300 {tylko nie przesadz z tym cięciem } Mostek można by używany kupić albo po prostu to co bedzie tanie {ciężko by było dorwać takie coś jak Xsystoff - jeżeli to była jedna taka okazja} Jak juz trochę grosza nazbierasz i troche pojezdzisz to pomyśl nad kierownicą.. jak dla mnie w asfaltówce z pozycją wymuszoną lekko pochyloną kierownica gięte jest "fe" no i można na tym zoomie zrzucic z 100gr {ps. sam mam tego zooma tylko z poprzeczką i w innym rowerze} koła - temat na pózniej napęd - gdybys dysponował jakąs kwotą pieniedzy, mozna by założyc tą tylnią piastę i dokupic za 40 parę złotych kasetę 8mkę np acera czy alivio 11-30 lub tańsze i lżejsze rozwiązanie kaseta 7 mka chyba altus 11-28 {sama kaseta to nie jest nawiercana ale ma 1 koronkę mniej i stopniowanie wygodne} pokombinowałbyś trochę to i na obecnym napędzie byś pojezdził {tyle że na 7 biegach} reszta wymian na pożniejszy czas chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 2 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 na razie z oponami się wstrzymam. Muszę zobaczyć, czy będzie jakikolwiek komfort na sztywniaku Co do kiery - no właśnie moja była z poprzeczką, ale zaraz ją wywaliłem. Kiedyś wymienię na jakąś tanią Zoom'a, bo łatwo, szybko i tanio można wyrwać taką ważącą 200 g. Sztyce podetne. A z napędem na razie się wstrzymam - na razie jedno, póżniej drugie .... Pozdrawiam ! P.S. na razie czekam na rame Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Co do kiery - no właśnie moja była z poprzeczką, ale zaraz ją wywaliłem. Kiedyś wymienię na jakąś tanią Zoom'a, bo łatwo, szybko i tanio można wyrwać taką ważącą 200 g. Contest za 35 zl pokazal na wadze (kuchennej, bo elektronicznej jeszcze wtedy nie mialem) ~165g, co przy RF-ie wazacym 150g za 130 zl nie bylo przyjemnne. Tak wiec szukaj kiery "Contest". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aspirant Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Ja chyba czegos nie rozumiem. Czesci ktore chcesz wymienic wazą razem 2kg i chocbys nie wiem jak je stunowal, to wiecej niz 2 kg nie zejdziesz.... 18,5-2= 16,5kg Pozostaje jeszcze pytanie ile zejdziesz na ramie..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekgib Napisano 2 Maja 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Przedni amorek waży jakieś 2.5 kg. A sama rama waży ok 4.5 kg. I tej wagi jestem pewien ..... Wszystko z taniej stali Hi-Ten, a pozatym tam jest damper - dobre 500 g waży a rury ramy są potwornie masywne .... Swoje ona niestety, ale waży. Zejdzie dużo kg - możesz mi uwierzyć Aspirant. Jak sie puknie w ramę, to można palce połamać. Ciężkie, grube. Zwykła stal konstrukcyjna. A pozatym co do kółek - przednie niedawno zdejmowałem i bez opony i dętki na ręke ważyło koło 1 kg. A to nie jest zły wynik sądze ..... A pozatym - na razie bdb się trzymają i nie maja nawet mm bicia - w końcu dbam o nie Tylna piasta z kasetą już da kilkaset g. Sam wolnobieg waży z dobre ponad 520 g. Kaseta 8 Alivio waży jakieś 370 g. W smym kręceniu tylnym kołem to już wielka różnica - mniej męczenia się. Powoli, powoli, powoli będe zrzucał kg. Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gryzon Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Trochę masz dziwne podejście do sprawy, zabierasz się do odchudzania roweru i wagę poszczególnych elementów określasz "na rękę". Najpierw zakup wagę jeśli chcesz poznać ile w tym momencie waży rower i wymień to co najcięższe i najważniejsze tj. ramę na alu, amortyzator lub widelec sztywny, potem koła itd. Moja wypowiedź może dużo nie wnosi, ale starałem się pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 temat zamykam, dalsze wróżenie nie ma sensu, jeśli będzie ktoś chciał napisać coś sensownego proszę powiadomić mnie przez pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.