Skocz do zawartości

[korba] SR Suntour XCM314

Pulse

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio chodzi mi po glowie wymiana korby bo nie jestem do konca zadowolony z mojej SR SUNTOUR XCM314.

Jestem sprzetowym laikiem i mam pare pytan.

1. Ile wazy taka korba z suportem?

2. Ile wytrzymuje taka korba (mniej wiecej przy normalnym uzytkowaniu)

3. Czasem na drugiej zebatce lacuch sie slizgnie przez jakies pol obrotu zanim wejdzie na zabki, co to moze byc?

4. Ewentualna wymiana byla by na Deore LX, czy warto doplacac do XT? Rozumiem ze kazda zmiana wiaze sie z wymiana suportu?

5. Czy jezeli deore LX to normalne czy octalink?

6. Czy na deore LX odczuje duza roznice w stosunku do mojego XCM314?

Dzieki,

1. Ile wazy taka korba z suportem?

898g sama korba plus do tego jeszcze suport, czyli w zaleznosci od tego drugiego caly komplet mniej wiecej 1160 - 1170 g

2. Ile wytrzymuje taka korba (mniej wiecej przy normalnym uzytkowaniu)

Zalezy z jakim lancuchem, jaka kaseta i jak o to wszystko dbasz. Jezeli naped jest klasy alivio to ~6k - ~8k km w zaleznosci od dbania i warunkow w jakich sie poruszasz.

3. Czasem na drugiej zebatce lacuch sie slizgnie przez jakies pol obrotu zanim wejdzie na zabki, co to moze byc?

Zalezy co masz na mysli pod pojeciem sliznie, moze to byc zjechany lancuch, kiepsko wyregulowana przerzutka przednia lub zjechana korba, albo po prostu wszystko po trochu.

4. Ewentualna wymiana byla by na Deore LX, czy warto doplacac do XT? Rozumiem ze kazda zmiana wiaze sie z wymiana suportu?

Zalezy jak jezdzisz i za jakie pieniadze mozesz kupic wyzej wymieniony sprzet. Jezeli masz na mysli starego LX-a (3XX zł z suportem) to zdecydowanie najbardziej oplacalny zakup. Wymiana suportu wiaze sie ze zmiana systemu mocowania korby do suportu, obecnie masz mocowanie na kwadrat, wiec wymiany nie unikniesz.

5. Czy jezeli deore LX to normalne czy octalink?

Co to znaczy normalne ?

6. Czy na deore LX odczuje duza roznice w stosunku do mojego XCM314?