Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej zrobić pełny serwis który należy robić co 200 godzin pracy amora lub rok i będziesz miał spokój. Kup odpowiedni zestaw części które należy wymienić i do dzieła. W internecie jest sporo na ten temat i nie jest to trudne ani nie potrzeba dziwnych narzędzi, wystarczą podstawowe imbusy, klucz do kaset i nasadka 24mm. Sciągnij sobie apkę na smartfona TrailHead i tam po wpisaniu numera widelca (który jest z tyły na koronie) znajdziesz wszystko co potrzeba: zestawy serwisowe i instrukcje krok po kruku co należy wykonać. Są one po angielsku, niemiecku i francusku ale jest dużo rysunków i zdjęć także nie ma z tym problemu. Jak ma się trochę wiedzy technicznej i umiejętności. Ja tak zawsze robię i w moim przypadku po takim serwisie amor lepiej działa niż jak był zaraz po zakupie. Tak miałem w przypadku Reby i teraz SIDa.

Link do strony ze wszystkimi informacjami poniżej:

TrailHead

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rebie jak jest za mało oleju to blokady praktycznie brak. Blokada ma szansę zadziałać jeśli pomiędzy tłumikiem kompresji a poziomem oleju w górnej goleni nie ma żadnego powietrza. Dodatkowo objętość oleju zalecana w manualach serwisowych w przypadku RS ma się często nijak do rzeczywistości. Jedyna sensowna metodą to lać do poziomu dolnego oringu tłumika kompresji.

Jeśli działał a teraz nie i nic nie było w międzyczasie grzebane to są 2 możliwości - puszcza uszczelniacz w sealheadzie na dole prawej goleni górnej (ale one wytrzymują nawet 10 lat) albo pękł korpus tłumika.kompresji.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuściłem powietrze całkowicie, odblokowałem, pompowałem, zablokowałem, pompowałem, napełniłem powietrze i działa blokada tak jak inne Reby - czyli około 1cm się wciśnie i jest kamień. Rower dzisiaj odebrałem z poczty, może podczas transportu się przelało i musiałem trochę pompować aby wróciło tam gdzie trzeba ? Czy jednak może być problem i mogę się spodziewać powtórki sytuacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywista oczywistość - tłumik MC pracuje tylko w pionie. Jak rower leży, wisi albo stoi tak, że dół widelca jest powyżej góry to.tłumik się zapowietrza. Szczęśliwie sam się.odpowietrzy jak chwilę popracuje (nie trzeba spuszczać powietrza). W tym tłumiku nawet jazda w cięższym terenie powoduje zapowietrzanie ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stał w normalnej pozycji chyba dwie godziny po wyjęciu z kartonu i blokada nie działała. Dopiero to kilkunastokrotne pompowanie i wróciła do żywych. To ugięcie na blokadzie 10-12mm jest dopuszczalne, czy trochę za mało oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet nie jest jałowy skok, bo muszę bardzo mocno przycisnąć aby się schował o ten centymetr. Sprawdziłem  w dwóch Foxach i Judy i tam mi się ugina max 5mm. Będę pamiętał o tym oleju, najchętniej już bym to zrobił, ale chyba trzeba lagi ściągać do tego, samo wykręcenie tłumika nie wystarczy ?

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sztorm napisał:

Nie wiem po co ta cała głupia dyskusja. Blokowanie amortyzatora służy jedynie tamu aby zapobiec utracie energii przy podjazdach pedałując na stojąco i te 10mm jest naprawdę bez znaczenia.

Jakieś tam małe znaczenie zawsze jest. Wołałbym jak w pozostałych rowerach, minimalne ugięcie 3-5mm. Poszukam manuala i spróbuję ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być pełny serwis to trochę mało. Przy pełnym serwisie co 200h lub rok nie dolewam a wymieniam olej i wymieniam wszystkie uszczelnienia wg instrukcji producenta i dzięki temu nie płaczę tutaj, że coś mi nie działa. Jeśli chodzi o oleje to RS zaleca do Reby 2017-2020 15wt i 5wt.

Wejdź tu:

https://trailhead.rockshox.com/en

wpisz numer seryjny swojego widelca (z tyłu na koronie) i znajdziesz tam wszystko co producent zaleca do danego egzemplarza amora a także wszelkie i instrukcje, co prawda nie po polsku  ale napisane tak, że bardziej inteligentna małpa to zrozumie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu zmieniać uszczelek wewnętrznych co 200h. Zanim nowe się dotrą.mija 100h a one starczają nawet na 1000h (sam kieruję się zasadą, że jak pojawia się jakieś oznaki niedomagania albo co 4 lata).

Uszczelki kurzowe warto mieć nowe pod ręką - po zdjęciu goleni dolnych można ocenić stan obecnych czy już kwalifikują się do wymiany (wargi powinny być miękkie, bez żadnych uszkodzeń).

Do serwisu 200h trzeba mieć też olej do dolnych goleni (15WT), smar na oringi i pod uszczelki kurzowe (SRAM Butter), poza.kluczem do kaset również klucz.nasadowy sześciokątny 24mm że ściętym dołem (bez zaobleń - gniazdo ma się zaczynać na ostro). A jeśli trzeba zmieniać uszczelki kurzowe to również nabijak do nich. Sam zmieniam też każdorazowo uszczelki dolnych śrub (crash washers) - groszowa sprawa i pewność, że nie będzie ciekło.

Od lat nie używam smaru PM600 - widelce pracują zauważalnie lepiej jeśli w sprężynie powietrznej jest SRAM Butter albo mix smaru DynamicSeal i oleju 15WT.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, bo ten do kaset, który mam jest z pinem w środku. Co do 24mm to nie znalazłem niestety dedykowanego a te co posiadam w domu mają zaokrąglenia na początku, więc ryzyko objechania krawędzi. Mam kilku znajomych mechaników, może któryś będzie miał taki kanciaty od początku.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Yacko napisał:

Tak, bo ten do kaset, który mam jest z pinem w środku. Co do 24mm to nie znalazłem niestety dedykowanego a te co posiadam w domu mają zaokrąglenia na początku, więc ryzyko objechania krawędzi. Mam kilku znajomych mechaników, może któryś będzie miał taki kanciaty od początku.

Dedykowanego klucza 24mm nie znajdziesz bo to jest typowy klucz można go zeszlifować na szlifierce  a najlepiej udaj się do jakiegoś tokarza aby Ci go zplanował. Na początku używałem normalnego klucza nasadowego i jak będziesz go dobrze dociskał osiowo i założysz go na nakrętkę przez cienką szmatkę nie powinno się nic stać. Chodzi o to że ta nakrętka 24mm jest dość niska i ma ograniczony kontakt z kluczem a zfazowany klucz jeszcze bardziej go ogranicza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...