tobike Napisano 14 Sierpnia 2012 Napisano 14 Sierpnia 2012 Tak to ta instrukcja tylko ja nie wyciągałem całej sprężyny bo podkładka mi sama wypadła Olej do zalania dolnych goleni służy do smarowania zgadza się? Cytuj
Placek Napisano 14 Sierpnia 2012 Napisano 14 Sierpnia 2012 Olej do zalania dolnych goleni służy do smarowania zgadza się Tutaj trochę się zamotałem bo niektórzy jescze smarują same golenie smarem stałym przy okazji zalewania - dlatego pytałem. Cytuj
tobike Napisano 14 Sierpnia 2012 Napisano 14 Sierpnia 2012 Smaruje się delikatnie smarem uszczelki kurzowe a gąbki nasącza olejem tym co do dolnych chyli 15W Cytuj
jkryniu98 Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Dobrze działa reba w fullu? Może cos innego? Cytuj
detonator Napisano 22 Sierpnia 2012 Napisano 22 Sierpnia 2012 Reba, tudzież inny wideł nie ma wpływy na pracę fula, bo chyba o to Ci chodzi Byle skok pasował, a charakterystyka, to już sprawa indywidualna i sam musisz określić czego potrzebujesz. Cytuj
arw Napisano 22 Sierpnia 2012 Napisano 22 Sierpnia 2012 Ważę 91 kg, w pozytywnej komorze mam około 140 psi, przy takim ciśnieniu i pustej negatywnej sag wynosi w granicach 20 procent. Negatywną mam napompowaną do około 120 PSi co zwiększa SAG do prawie 30 procent, powoduje zapadnie się amortyzatora o około 4-5 mm ale skutkuje całkiem fajną pracą, przy średnich wybojach amortyzator wykorzystuje tak z 60% skoku, w przypadku dużej dziury dobija do końca. Nie wiem jak to możliwe żeby napompować więcej negatywnej niż pozytywnej, gdybym tak zrobił to pewnie pozostałoby do wykorzystania tak z 20 mm skoku. Nie wspominam już o osobach, które ważą tyle co ja albo i więcej, a mają ciśnienia w stylu 90/70. W moim przypadku skutkowałoby to sagiem 90%. Wniosek jest taki, że jakkolwiek statystycznie można dawać porady innym to faktycznie każda reba jest inna i dopiero po wpompowaniu ( i wypuszczeniu ) kilku metrów sześciennych powietrza znajdziemy swoje ustawienia, każdy jednak musi "przejść tę drogę" samodzielnie. Coś w tym prawdy jest, że nie ma uniwersalnej recepty ile PSI pompować, ale tu chodzi o uświadomienie użytkownikom, jaki wpływ na pracę mają pewne proporcje ciśnień w obu komorach. Szczegóły to już podejscie indywidualne, każdy musi znaleźć sam i wiedzieć czego oczekiwać od amortyzacji. Cytuj
umbrellavirus Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 Chłopaki... pomóżcie. Dostałem dziś Rebę 2012 RTL i chciałem zmienić skok ze 100mm na 120mm. Wiem jak to się robi, ale problem w tym, że nie wiem jak ściągnąć dolne lagi. W 2012 RS ma już inną budowę. Wentyl (-) , jak i pokrętło tłumienia, są już schowane. Ktoś ma jakiś pomysł? Cytuj
bauerPL Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Konstrukcja jest podobna jak nie ta sama, musisz postępować jak w poprzednich rocznikach.... Po prostu podłóż coś po ten wentyl i śrubkę z tłumienia odbicia, bo one w '12 mają osłonięte przez dolne lagi te części, i klep młotkiem jak w manualu. Cytuj
umbrellavirus Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Jak na razie rozbierałem tylko Recona. Po obu stronach były imbusy, ale w Rebie jest wentyl i plastikowe pokrętło tłumienua Cytuj
tobike Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Dopasuj jakieś drewienko okrągłe do tego otworu w goleni i wal przez nie Cytuj
umbrellavirus Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Z wentylem od negatywnej sobie poradziłem, potrzebny jest dłuuuuugi klucz nasadowy 10mm . Problem jest tylko z pokrętłem tłumienia. Nie mogę go za cholerę wyciągnąć. Wygląda ono jak plastikowa rurka. Dość ciężko się obraca, a wyjąć też nie mogę. Udało mi się. Pokrętło tłumienia w Rebie RLT 2012 ma ok 9cm długości! Cytuj
arw Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Z wentylem od negatywnej sobie poradziłem, potrzebny jest dłuuuuugi klucz nasadowy 10mm . Problem jest tylko z pokrętłem tłumienia. Nie mogę go za cholerę wyciągnąć. Wygląda ono jak plastikowa rurka. Dość ciężko się obraca, a wyjąć też nie mogę. Udało mi się. Pokrętło tłumienia w Rebie RLT 2012 ma ok 9cm długości! Pochwal się jak wrażenia z nowym Rock Shox'em Cytuj
umbrellavirus Napisano 5 Września 2012 Napisano 5 Września 2012 Na raze przejechałem tylko ok 120km. Wrażenia... mieszane. Recona sprzedałem za 160Euro a za Rebę dałem 330Euro. Wydawało mi się, że Reba zaoferuje mi znacznie więcej. Oba amortyzatory miały po 120mm skoku. Po wyjęciu z pudełka - zaskoczenie. To naprawdę lekkie ! Aż zacząłem powątpiewać w jego wytrzymałość. Dremel w rękę i... ciap sterówkę. Od razu go rozebrałem i wyjąłem tulejkę do zmiany skoku na 120mm. Skręciłem, zalałem, zamontowałem. Pompka w rękę i dmucham. 80psi w + i 70 w - . Pierwsza jazda... uśmiech nie schodzi mi z ust. Potwierdzam, że Reba jest potrafi wybierać bardzo małe nierówności. W tym przypadku jest o wiele lepiej niż w Reconie. Recon też potrafił być miękki, ale skok zmniejszał się o połowę. "Kapeć". Geometria zwalona. O nurkowaniu nie wspomnę. Reba w tym świetle wypada o niebo lepiej. Potrafi być czuła prawie przy pełnym skoku. Skok Recona kończył się 20-25mm przed koroną. W Rebie tylko 10mm. Pozostaje mi tylko teraz znaleźć odpowiednią charakterystykę pracy. A to pewnie potrwa Mam tylko pytanie. Czy w Dual-Air z 2012 pod tłoczkiem między komorami + i – nie powinien znajdować się piankowy pierścień nasączany olejem jak na zdjęciu na dole? Czy tak to powinno wyglądać u mnie??? Cytuj
Gość Napisano 6 Września 2012 Napisano 6 Września 2012 Powinien, ale widze, ze zmienili kolor z kremowego na czerwony i jeszcze jet rozciety...Patrzac z lewej strony, zaraz za oringiem w tym szerokim wycieciu. Cytuj
umbrellavirus Napisano 6 Września 2012 Napisano 6 Września 2012 Problem w tym, że u mnie tego piankowego pierścienia nie ma. Nie ma nawet miejsca na niego. Czy producent leci sobie w kulki czy kupiłem jakiegoś OEM'a ? Shotgun - jaki smar najlepiej nadaje się do smarowania komory pozytywnej. Cytuj
Gość Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Myslalem , ze to Twoje zdjecie. Juz w pierwszej Rebie ze wzmocnieniami Powerbulge byla ta gabeczka, moge fotke poslac, czy to OEM? Nie wiem, byc moze, bo w Torach z krossa, rowniez gabek nie ma, ALE jesli nie masz nawet miejsca na nia, to widocznie taka opcja producenta. Ja daje smar Orapi i nie kupisz go normalnie, mozesz dac "Judy Budyn", albo cokolwiek, w kazdym razie nie musi byc bezlitowy jak twierdza. Cytuj
Adrianox360 Napisano 29 Września 2012 Napisano 29 Września 2012 Jak robiłem serwis reby, to na wszystkie oringi dałem po troszkę samru stałego. Zamierzam zrobić kolejny serwis i pytanie: Czy na wszystkie oringi dawać olej czy smar? Jest jakaś różnica? Cytuj
Naprawiacz Napisano 2 Października 2012 Napisano 2 Października 2012 Na oringi najlepiej stosować stały smar, ale nie byle jaki "Military grease" albo "Judybutter". Do gąbeczek stosujemy tzw. "Red rum", nasączamy gąbeczki tym gęstym olejem i zakładamy na uszczelki kurzowe. Na koniec od spodu można wstrzyknąć trochę oleju którego używasz do zalewania komory z tłumieniem, tak ze 2cm. Cytuj
Adrianox360 Napisano 22 Października 2012 Napisano 22 Października 2012 Naprawiacz, moja ówczesna reba jest z 2010r. Czy wymiary oringów od nowego modelu reby czyli od 2009r się zmieniły? Jeśli tak to proszę o aktualne wymiary. Na razie sugeruję się starymi, które pasowały do mojej z 2008r LEWA (dual air): 25x2.5 (korek, uszczelka) 20x3.5 dwie sztuki (sprężyna dual air, moim zdaniem 21x3.5) mierzyłem i dałem takie, działa bez zarzutu) 10x3 PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden) 25x2.5 (korek, uszczelka) 22x2.5 24x2.5 12x3.5 Cytuj
hipolais Napisano 7 Listopada 2012 Napisano 7 Listopada 2012 witam mam Rebę z 2011 Sram podaje w swoim manualu że do smarowania lag tego rocznika nie stosuje się już oleju tylko wszystko załatwia smar a olej wlewamy tylko do tłumika, co o tym myślicie, czy stosujecie się do zaleceń czy też wzorem pozostałych roczników po 5ml do każdej.... Cytuj
detonator Napisano 8 Listopada 2012 Napisano 8 Listopada 2012 Na pewno lejemy tylko do tłumika ?? Coś mi się wydaje, że w każdym roczniku lejemy olej do smarowania. Cytuj
Adrianox360 Napisano 10 Listopada 2012 Napisano 10 Listopada 2012 (edytowane) detonataro - simeringi( te uszczelki zewnętrzne szare), gdzieś na stronie fox'a wyczytałem że trzeba je wymieniać raz na sezon bo jak się nie wymieni, to zdzierają teflon z goleni. Sprawdzam u siebie palcami i są giętkie. Kiedy powinienem je wymienić bo już sam nie wiem? (chodzi o rebe) Edytowane 10 Listopada 2012 przez Adrianox360 Cytuj
detonator Napisano 10 Listopada 2012 Napisano 10 Listopada 2012 Hmm, u mnie wygląda to tak, że uszczelki kurzowe wymieniałem u siebie po trzech latach użytkowania ( około 14kkm ) bo teflon zaczynał się wycierać i schodziła podziałka U-TURN'a. Założyłem nowe uszczelki i przez pewien czas cieszyłem się płynniejszą pracą, jednak po jakimś czasie znowu wideł chodzi lekko tępawo. Generalnie, większość ludzi twierdzi, że jeśli pojawi się olej na goleniach, to znak, że czas na wymianę. Śmiem twierdzić, że co roku, to stanowczo za często Cytuj
Zyziu Napisano 19 Listopada 2012 Napisano 19 Listopada 2012 (edytowane) <p>Panowie i panie taki news! Od 2013 roku Reba będzie jedno komorowa. Wniosek RS: "nikt tego nie potrafi ustawiać" Ja już takową posiadam i działa rewelacyjnie o to zdjęcie: Edytowane 19 Listopada 2012 przez Zyziu Cytuj
ammisiek Napisano 19 Listopada 2012 Napisano 19 Listopada 2012 Toż to żaden news bo już chyba wszyscy zainteresowani to wiedzą Nie chciałeś Duala? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.