enduroriderPL Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 Ja proponuje zabierać poszczególne komponenty do sklepu i tam miły pan sam sobie pomierzy. Niby zrobi to samo co my w domu tylko, że ma profesjonalną suwmiarkę a mając do dyspozycji CZYSTE części zweryfikuje pomiar na elementach montażowych. Cytuj
Koen Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) Chciałbym zmienić u siebie skok o 10mm. Czego mogę użyć jako podkładki? W instrukcji rock-shoxa są podkładki 10mm ale wszędzie dostępne są tylko 20mm (dostałem takie dwie w komplecie). Mam troche poliwęglanu o grubości 10mm ale czy to nie jest zbyt kruchy materiał na taką podkładke? Czy jakiś opiłek z takiej podkładki może załatwić komorę powietrzną? Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez Koen Cytuj
kosa23 Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 Może przerób te 20mm na 10mm w takim razie Cytuj
Koen Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) Myślałem już o tym tylko że tulejki dystansowe są wąskie na środku, a szerokie na końcach (coś jak szpulka na nitke) więc są dwie opcje: ściąć jedną połowę, albo wyciąć środek tak żeby zostały same szerokie końce. Tylko że przy takim rzeźbieniu w domowych warunkach ciężko będzie uzyskać idealną równoległość płaszczyzn (nie wiem czy to w tym wypadku ważne). Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez Koen Cytuj
kosa23 Napisano 1 Sierpnia 2011 Napisano 1 Sierpnia 2011 No gdzie... ? Aha, w nowych inaczej jest.... ROCK SHOX ALL TRAVEL SPACER KIT (ALL FORKS 2010), 15 ojro Cytuj
Adrianox360 Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 Początki z rebą... Jeżeli ustawiam ciśnienie to w negatywnej może być mniejsze niż w pozytywnej? Spotkałem się z opiniami, że lepiej ładować po równo, a potem tylko zwiększać w (+) Jak to jest? Na razie mam przy 70kg mam 100(+) i 90(-) 2. Flodgate aby zakręcić całkowicie i potem go ustawić pod siebie to trzeba kręcić w przeciwną stronę do wskazówek zegara czy w tą dobrą? Cytuj
zbrozin Napisano 8 Września 2011 Napisano 8 Września 2011 Wg. zaleceń producenta, pompuj najpierw komorę pozytywną odpowiednio do swojej wagi, a później negatywną. Czyli tak jak napisałeś najpierw wbijasz 100(+), a później 90(-). W negatywnej może być mniej, równo lub o max.10-15PSI więcej niż w pozytywnej - od Ciebie i od roweru zależy przy jakim ustawieniu będzie najlepiej pracował. Flodgate zakręca się zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli kręcać na max. tak jak wskazówki widelec będzie maksymalnie twardy na nierównościach. Cytuj
Adrianox360 Napisano 9 Września 2011 Napisano 9 Września 2011 Już wiem, że negatywna może być o 15psi więcej max ale mi to nie odpowiada i tak. Wolę bardziej miękko. Teraz mam 100(+) i 90(-) 1. Jaka może być maxymalna różnica między negatywna i pozytywną np. czy może być 120(+) 80(-) ? 2. Dziś na takich ciśnieniach jeździłem po lesie i amortyzator albo za mocno dopompowany albo źle mam ustawione tłumienie powrotu. Próbowałem już w stronę zająca i żółwia. Obecnie mam chyba bliżej zająca ale amor jest po prostu twardy na licznych mniejszych korzeniach... Cytuj
Koen Napisano 9 Września 2011 Napisano 9 Września 2011 (edytowane) Jak chcesz poprawić czułość na mniejszych nierównościach to musisz zwiększyć a nie zmniejszyć ciśnienie w komorze negatywnej. Ta komora wspomaga ugięcie się amortyzatora. Edytowane 9 Września 2011 przez Koen Cytuj
Adrianox360 Napisano 10 Września 2011 Napisano 10 Września 2011 Ok popróbuje zwiększyć i zobaczę. Czy tłumienie powrotu ustawić max an królika czy raczej tak z 3 obroty przed? Czytałem, że ze jak za mocno to będzie odbijał, a nie wyłapywał przeszokdy. Możesz mi jeszcze odpowiedzieć na to pierwsze pytanie: 1. Jaka może być maxymalna różnica między negatywna i pozytywną np. czy może być 120(+) 80(-) ? 2. Niebieskie pokrętło na górze od kompresji - jak dam je mniej więcej na środek to piszczy. Dam na zablokowane ok, otwarta ok, średnio po środku(bliżej blokady) ciężej się ugina i wydaję dziwne odgłosy. Tak ma być? Cytuj
zbrozin Napisano 10 Września 2011 Napisano 10 Września 2011 czytałem, że ciśnienie w negatywnej nie powinno być wyższe od tego w pozytywnej niż 10-15 psi. Osobiście jeżdzę z ciśnienie około 10psi większym w - niż + i jest ok. Cytuj
Adrianox360 Napisano 11 Września 2011 Napisano 11 Września 2011 dobra to polecę dalej. Na odpowiedź na 2 czekam dalej. 3. Pękają mi oringi w rebie chyba dlatego bo jest za dużo na słońcu(balkon) I tak: serwisant w sklepie rowerowym powiedział abym sobie smarował na dzień i na jazdę przy goleniach wazeliną i niczym innym; Chyba, że czymś na bazie teflonu. Jak sądzicie warto? Czy w czasie jazdy pewnie zbierze syfu trochę ale czy ochroni te oringi? Cytuj
zbrozin Napisano 11 Września 2011 Napisano 11 Września 2011 Niebieskie pokretlo dajesz max otwarte lub zamkniete (zadnych ustawien posrednich). Reszte regulujesz pokretlem gate. Pekaja za pewne nie oringi (bo sa wewnatrz) tylko uszczelki kurzowo olejowe. Pojecia nie mam czy smarowanie wazelina tu cos pomoze, sugerowalbym raczej je czyms oslaniac jezeli rower stoi na sloncu, a jak sie juz bardzo zniszczyly to wymienic i o nowe nalezycie zadbac. Cytuj
Adrianox360 Napisano 11 Września 2011 Napisano 11 Września 2011 rzeczywiście chodziło mi o te na zewnątrz - uszcelki kurzowe-olejowe. Dużo jeżdżę na słońcu ale też rower w czasie gdy nie jeżdżę, jest na słońcu. Będę przykrywał go jakąś szmatką czy czymś. Co do wazeliny - facet powiedział, że ona ma chronić te uszczelki. No dobra może będzie chronić na tym słońcu ale co mi z tego jak ona mocno zbiera syf i będzie więcej kłopotów z nią niż pożytku - chyba, że na noc lub gdy nie jeżdżę... Tak więc mógłbyś doradzić jakiś preparat, który nałożę lub psiknę po jeździe i taki, który nałożę(psiknę) przed jazdą lub do tych dwóch. Obecnie po psikam brunoxem żeby teochę syfu z wewnątrz wyszło na zewnątrz. Tyle, że on i tak zbiera trochę tego. Co polecisz? Cytuj
zbrozin Napisano 11 Września 2011 Napisano 11 Września 2011 Generalnie to stosuje tylko brunoxa, jednak ja nie psikam po goleniach, tylko najpierw wycieram kurz z goleni czysta szmatka, nastepnie psikam brunoxa na szmatke i przecieram dokladnie golenie. Pozniej uginam amortyzator kilka razy i wycieram taka "obraczke" kurzu ktora powstaje na goleni. Niektorzy pisza zeby nawet unosic uszczelki zeby tam wplynal ten brunox, ja tak jednak nie robie bo wydaje mi sie ze brunox dosyc mocno wyplukuje smar staly na uszczelkach, poza tym nie widze potrzeby zeby mieszal sie z olejem. Kiedys po otwarciu starej Tory, ktora miala smarowanie smarem stalym okazalo sie ze po psikaniu brunoxem caly ten smar "zjechal" na dol goleni, po prostu sie rozpuscil i wyplynal. Dlatego brunoxa daje z umiarem. Polecam Ci zapoznac sie z instrukcjami (sa w internecie) jak serwisowac Rebe, nie jest to trudne a warto przynajmniej raz w sezonie wymienic olej w komorach powietrznych, a przede wszystkim wyczyscic i nasaczyc olejem gabki te ktore sa pod uszczelkami kurzowo-olejowymi. Jak te gabki sa dobrze serwisowane to brunox wystarczy tylko do czyszczenia goleni, a nie jak niektorzy stosuja do jej smarowania i poprawienia pracy amortyzatora. Jezeli chodzi o niszczenie sie uszczelek to raczej nie ma tu zadnego zlotego srodka, to jest guma i jak kazda guma parcieje pod wplywem roznych czynnikow atmosferycznych. Jezeli bedzie zle to wymien cale uszczelki, ale przede wszystkim jezeli rower stoi na balkonie to polecam jakis pokrowiec kupic (nawet taki jak na skuter) i przykrywac, bo na razie to tylko uszczelki ale nie wiesz czy zaraz cos innego nie nawali po deszczu itp. Pozdrawiam Cytuj
Adrianox360 Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 (edytowane) Mam przejechane 700km od nowości. Czy trzeba już coś z nią robić? Coś wymienić? Oddać do serwisu (ok 120zł ?? Nic jeszcze z nią nie robiłem. W manualu nie ma chyba nic co ile i ile wlewać oleju to poszczególnych komór, do tego dochodzi wymiana lub czyszczenie uszczelek-gąbek i tp. Ps. MC odpowiada za tłumnie powrotu czy kompresji?? Tak więc aby na pewno nie można tego niebieskiego pokrętła ustawić po środku? Wcześniej mi odpowiedziałeś, że nie. Chcę się upewnić. Edytowane 12 Września 2011 przez Adrianox360 Cytuj
sp0q Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 (edytowane) Technical manual tu znajdziesz instrukcję serwisu Reby. Do serwisu nie oddawaj, jeśli masz minimum zdolności manualnych to dasz sobie z tym radę sam. Oleje kup Motula, a uszczelki w sklepie hydraulicznym za 5zł (rozmiary kompletu gum przewijały się po forum, zapewne nawet w tym wątku). Je wymieniaj koniecznie przy każdym serwisie, sam przy okazji pierwszego stwierdziłem, że są ok i niedługo potem miałem drugą rozbiórkę bo kąpiel tłumika spłynęła do goleni dolnej. 700km to wg mnie grubo za mało, niektórzy przecież robią tyle w tydzień. Ja robię to przeważnie raz na rok, niezależnie ile zrobię km. Edytowane 12 Września 2011 przez sp0q Cytuj
zbrozin Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 700km to malo jak na serwis (oczywiscie zalezy tez od warunkow w jakich jezdziles) ale zakladam ze to malo. Serwis najlepiej rob sam po sezonie albo i w trakcie, na dole masz linki z ktorych nauczysz sie wszystkiego krok po kroku. Poradnik w drugim linku idealnie opisuje zasade dzialania MotionControl - poznasz zasade dzialania to zrozumiesz ze nie ma potrzeby ustawiania pokretla po srodku. Motion Control odpowiada za kompresje, w Rebie ciezko to nazwac regulacja bo w sumie mozesz tylko widelec zablokowac/odblokowac, za reszte odpowiada ustawienie floodgate ktore zwalnia blokade przy wiekszych nierownosciach. KW tym przypadku kompresja to praktycznie tylko tyle ze nie ugniesz widelca do konca. Pokretlo na dole to tlumienie powrotu, regulujesz to jak szybko widelec bedzie sie rozprostowywal po ugieciu na przeszkodzie. http://picasaweb.google.com/101977155750520821072/WymianaOlejuWDolnychGoleniach?gsessionid=MZlCJqGt1T6GiTqtdDJA8w#5469179966357876962 http://all-mountain.vot.pl/zdjecia/g25/imagepages/image1.html http://forums.mtbr.com/yeti/rs-reba-rev-pike-oil-change-some-yeti-content-431885.html Przejrzyj filmik RockShoxa, przykladowy ponizej: To tyle ode mnie koniec marudzenia i do roboty, Reba to swietny widelec i wymaga odrobiny uwagi zeby pracowal jak nalezy. Cytuj
kosa23 Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 Motion Control odpowiada za kompresje, w Rebie ciezko to nazwac regulacja bo w sumie mozesz tylko widelec zablokowac/odblokowac, za reszte odpowiada ustawienie floodgate ktore zwalnia blokade przy wiekszych nierownosci. Tak jest, ale w przypadku "zwykłego" Poplocka. Jest jeszcze Poplock z regulacją kompresji. Zresztą, jak pamiętam, jest o tym w instrukcji, którą dają z amorem. Przy okazji można tam znaleźć większość odpowiedzi na pytania z kilku ostatnich postów Adrianox360. Albo w tym temacie, kilka stron wcześniej http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/converting-rock-shox-poploc-pushloc-regular-knob-563800.html Brunox jak najbardziej jako środek głównie czyszczący, a stricte na uszczelki bardzo dobry jest smar silikonowy (mam w sprayu). Wazeliny nie przyszłoby mi do głowy stosować i odradzam... Cytuj
zbrozin Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 OK to moze ja nie ogarniam dzialania kompresji w Rebie, bo nie potrafie sobie wyobrazic po co ustawiac ja np. w polowie ? Jesli dalbym ja do polowy to przeciez amortyzator nie bedzie ani pracowal plynnie ani nie bedzie zablokowany. Jednym slowem mowiac bedzie jakis "poltwardy" i z pewnoscia nie wybierze mniejszych nierownosci. Tu z kolei jesli bysmy chcieli aby wybieral tylko wieksze to mamy tlumienie powrotu. Niech ktos i mnie oswieci jak to jest z ta kompresja w manetce... Cytuj
detonator Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 Pędzisz w dół, w górach, po sporej wielkości kamieniach i nie chcesz, żeby każdy zjazd z takiego kamienia kończył się dobiciem widelca. To jeden z powodów regulacji tłumienia kompresji, albo przy technicznej, stromej i wolnej ścieżce-analogicznie. Ogólnie patent przydatny w górach jak dla mnie Można i bez manetki. Rozbiera się tłumik i wyciąga z niego sprężynkę, która odpowiada za zwolnienie blokady. W takiej sytuacji, ręcznie sterujemy tłumieniem Cytuj
zbrozin Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 Dzieki za wyjasnieni, w takim razie wracajac do pytania kolegi wyglada na to ze kompresje mozna ustawiac w roznych polozeniach niekoniecznie on/off. Cytuj
detonator Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 Dokładnie zbrozin, można ustalać wartość pośrednią i jak pisałem wcześniej-jest to czasem przydatne Cytuj
Adrianox360 Napisano 14 Września 2011 Napisano 14 Września 2011 Pewien mądry na forum napisał '' Brunox to środek czyszczący, usuwa brud a przy okazji olej, w efekcie wysusza golenie i kiedy zniknie ta mikra warstwa wody którą osadził Brunox tarcie dramatycznie rośnie Tak więc brunox na szmatkę i przetarcie tylko goleni? Przy uszczelkach psiknąć sylikonem w sprayu? Co rok serwis lub według potrzeb i wymiana olejów, uszczelek, gąbek... Cytuj
kosa23 Napisano 15 Września 2011 Napisano 15 Września 2011 Cytat Brunox to środek czyszczący, usuwa brud a przy okazji olej, w efekcie wysusza golenie i kiedy zniknie ta mikra warstwa wody którą osadził Brunox tarcie dramatycznie rośnie Tak więc brunox na szmatkę i przetarcie tylko goleni? Trochę przejaskrawił z tym dramatycznym wzrostem tarcia, poza tym Brunox też zostawia jakąś tam warstwę smaru, ale generalnie zgadzam się, że nie należy go traktować jako środek smarujący. Zresztą nie ma potrzeby takowego używać, wystarczy czyścić golenie i uszczelki z wierzchu z brudu (np tym Brunoxem ze szmatką i pędzelkiem ) i serwis co jakieś 3 tyś km w średnich warunkach. Nie musisz też robić amorowi "maseczek" z wazeliny na noc Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.