tobike Napisano 16 Września 2011 Napisano 16 Września 2011 jeśli koledze popękają uszczelki kurzowe "w głąb" czyli do goleni, bo podejrzewam że na razie popękały koło sprężynki na zewnątrz to zacznie się dostawać brud pod nie potem w gąbki a potem pewnie w tuleje, więc pozostaje ci to obserwować lub wymienić, na allegro jest zestaw uszczelek kurzowych z gąbkami za 122zł, wczoraj zrobiłem serwis Reby RL która ma przejechane 800km, zmieniałem też przy okazji skok na 120, co się okazało z dolnych goleni wyleciało parę kropel oleju a powinno być kilka ml, gąbki pod uszczelkami były lekko podsuszone a użyłem brunoxa raz może dwa, w tłumiku olej był bardzo mętny. Cytuj
kenjisan Napisano 16 Września 2011 Napisano 16 Września 2011 (edytowane) Podepnę się, planuję odwrotnie do kolegi powyżej, mam 120 chcę 80. Nie posiadam jednak podkładek all travel. Na internecie mnogo od ich zdjęć ale potrzebuje jeszcze ich wymiarów. Wysokość raczej oczywista, zależna od tego jaki skok chcemy uzyskać. Interesuje mnie średnica wewnętrzna i zewnętrzna. Jeżeli mógłby ktoś zmierzyć, tobike może masz pod ręką swoje? Pomęczę znajomego może mi coś takiego wykombinuje. Z góry dzięki. edit: Znalazłem gdzieś wymiary wewn 15mm, zewn 21mm. Czy to prawda? Edytowane 16 Września 2011 przez kenjisan Cytuj
stefan2810 Napisano 19 Września 2011 Napisano 19 Września 2011 (edytowane) Mam jedno pytanie. Mam Rebe na ciśnieniu +110/-100, coś takiego, dokładnie nie wiem, ale mniejsza z tym. Latam po kamienistych szutrach, lasach, lekkich pagórkach i rzeczywiście Reba wybiera prawie wszystko, ładnie pracuje i jest czuła, prawie wcale jej też nie dobijam, no chyba że zawieszony na kierownicy wjadę w dziurę. Wszystko ładnie ale jest mały szkopuł. W takim ustawianiu mój SAG wynosi ok. 2,5cm, przy skoku amortyzatora - 85mm. więc sporo. Teraz pytanie - jak pokombinować z ciśnieniem aby był odpowiedni SAG (20% przy skoku 85mm to ok.-1,6cm) i wideł wybierał nadal jak wybiera czyli by był czuły. Po prostu gdy ustawie by był czuły i ładnie wybierał to jest wysoki SAG, gdy staram sie ustawić odpowiedni SAG to wideł jest sztywny i jego praca nie różni się niczym od mojej poprzedniej Tory. Kombinowałem już na wiele sposobów. Piszecie że wybiera liście i macie odpowiedni SAG, jak to zrobić? ;] Edytowane 19 Września 2011 przez stefan2810 Cytuj
michalbike Napisano 19 Września 2011 Napisano 19 Września 2011 Osobiście bym pokombinował dodając lub odejmując odpowiednią ilość powietrza z obu komór, przy zachowaniu aktualnego stosunku ciśnień. Aktualnie masz 110/100 czyli 1,1. Wiadomo, że pompka tak dokładna nie jest ani manometr, ale wkładając 121+ oraz 110- mamy ten sam stosunek ciśnień, a więc charakterystyka widelca powinna być taka sama, jednak ciśnienie odpowiada cięższemu rowerzyście. Analogicznie w stronę drugą, można wpompować 100+ oraz prawie 90-. Takie moje podejście do sprawy, choć jeśli ktoś uważa, że jestem w błędzie, proszę o poprawę. Cytuj
tobike Napisano 20 Września 2011 Napisano 20 Września 2011 (edytowane) kenjisan jak wrócę z pracy to pomierzę ci te podkładki. stefan2810 jeśli chcesz zachować odpowiedni sag to musisz dodać do komory (+) a żeby zmiękczyć amora to musisz dodawać powietrza do komory (-), proponuję na początek ustaw ciśnienie 120+ 130- , nie wiem ile warzysz ale ja przy wadze 86kg mam ciśnienie 110+ 120- , drugie wyjście to zwiększyć skok i dobrać ciśnienia tak żeby sag był większy a pozostała wartość skoku i praca ci odpowiadał. Edytowane 20 Września 2011 przez tobike Cytuj
michalbike Napisano 20 Września 2011 Napisano 20 Września 2011 Wkładając do "-" więcej niż do "+" na pewno będzie dobijanie widelca. Aczkolwiek popróbować można. Cytuj
stefan2810 Napisano 20 Września 2011 Napisano 20 Września 2011 Dzięki. Dziś prawdopodobnie będzie wycieczka z pompką wiec bez prób się nie obejdzie. Cytuj
tobike Napisano 20 Września 2011 Napisano 20 Września 2011 michalbike po części masz rację dlatego proponuje najpierw zwiększenie ciśnienia w (+) potem w (-), najpierw poszukaj interesującej cię pracy czyli stosunek ciśnienia (+) do (-) potem ustawisz sag, ustawiając najpierw sag komorą (+) i dodając do komory (-) zmienisz sag (zwiększy się początkowe ugięcie), jak to mi kolega z serwisu powiedział komorą (-) reguluje się początkowe reagowania na małe przeszkody Cytuj
tobike Napisano 21 Września 2011 Napisano 21 Września 2011 średnica wewnętrzna podkładek w Rebie to 10,5mm wewnętrzna, 24mm zewnętrzna i oczywiście wysokość 20 lub 10mm Cytuj
stefanX Napisano 24 Września 2011 Napisano 24 Września 2011 (edytowane) Dla mnie najbardziej optymalna metoda dobrania balansu ciśnień w "+" i "-" to taka: Najpierw pompuję "+" do do ciśnienia, przy którym mam optymalny sag (dla mojej wagi 75-80kg jest to ~115 "+"). Potem pompuję "-" do momentu, aż górne golenie zaczynają się chować w dolne. Ciężko to zauważyć, więc najlepiej posłużyć się oringiem (który jest w niektórych wersjach reby), albo zaznaczyć cienkopisem. W momencie, jak "stracę" ok 1mm skoku podczas pompowania komory neg. "akcja" jest zakończona. Dla mojego przypadku wychodzi 115 "+" i 110-115 "-" Edytowane 24 Września 2011 przez stefanX Cytuj
Adrianox360 Napisano 27 Września 2011 Napisano 27 Września 2011 Ok problem mam ten co kolega stefan. Doszedłem do sag'u 1.6cm przy 85mm więc tak jak chciałem. W plus jest 90, w minus 85. Tyle, że nie wybiera zbyt dobrze. Te większe przeszkody ok ale już te mniejsze katastrofa. Zmniejszenie cisnienia w + powoduję duży sag 2.5 cm ale za to dobrą pracę. Jaka może być maksymalna różnica między poz., a neg. komorą. Może być np 90(+) 75(-)? Cytuj
mixchris Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Spróbuj przekręcić pokrętło odbicia "Rebound" w stronę króliczka najlepiej na maxa może coś zmieni? Ja przy wadzę 74kg pompuję +90 a -70 Amortyzator chodzi bardzo ładnie. Jak napompuję więcej do pozytywnej to skok się wydłuża ale tym samym amortyzator twardnieje jeżeli natomiast napompuję więcej do negatywnej to skok się zmniejsza i to diametralnie już przy dodaniu 5psi. Więc ciężko jest wypośrodkować odpowiednie ciśnienie. Górne golenie wychodzą mi na równe 100mm jak bym chciał trochę więcej to od razu twardnieje. Mi to wystarczy a sag mam dokładnie 20% czyli 20mm. Amortyzator Rock Shox SID Team Cytuj
tobike Napisano 28 Września 2011 Napisano 28 Września 2011 Adrianox360 spróbuj ciśnienie 95+ 100- lub 100+ 120- i napisz jakie masz odczucia Cytuj
stefanX Napisano 29 Września 2011 Napisano 29 Września 2011 (edytowane) próbował ktoś mojej metody? Ciekaw jestem, czy ktoś podziela mój pogląd. tobike - pompując więcej w "-" niż w "+" powodujesz drastyczne skrócenie skoku. Edytowane 29 Września 2011 przez stefanX Cytuj
tobike Napisano 29 Września 2011 Napisano 29 Września 2011 (edytowane) dlatego zaproponowałem podwyższone ciśnienie w +, twoja metoda jest prosta ale takie same ciśnienia w + i - to żadna zabawa, amor jest wtedy neutralny jak Recon, zresztą nie chcę namawiać was do jeżdżenia na takich proporcjach jak ja, moim zdaniem zachowanie takiego lub podobnego stosunku ciśnień i dobranie wartości pod siebie (zachowujemy stosunki ciśnień i zwiększamy ciśnienie tak żeby uzyskać odpowiedni sag), druga opcja zwiększamy skok w Rebie i rezygnując z części skoku dobieramy interesującą nas charakterystykę pracy. Ja zmieniłem skok na 120 i mogę zrezygnować z części skoku na rzecz miękkiej pracy Edytowane 29 Września 2011 przez tobike Cytuj
Buksu Napisano 30 Września 2011 Napisano 30 Września 2011 Ha. Ktoś myśli, że mając 80mm skoku i Sag 1,5 cm to amor będzie pluszakiem. To są ustawienia na wyścigi. U mnie amor obudził się przy sag 25% czyli tak jak jeżdżą w US. Metoda ustawień: walimy równo na obie komory uzyskując obrany sag. Później w teren z pompką i się bawimy. Geometria, teren, preferencje wszystko ma wpływ. Nikt nie powinien podpowiadać z wartościami ciśnień. Ja dopiero po 2-cach poznałem amor. Aha wartości ciśnień na goleni są zawyżone. Szkoda marnować skoku kosztem "miękkości", więc powinno się pompować "-" do momentu zmniejszania się skoku. Pozdrawiam. Cytuj
Adrianox360 Napisano 4 Października 2011 Napisano 4 Października 2011 próbowałem metodą stefanX i jak dla mnie średnio... bez względu jak ustawie pokrętło odbicia to czerwone na dole amor nie wyłapuje dziur tych średnich. Wyrzuca mnie. Na razie 90+ i 85- przy 70kg. Jutro próba na 90+ sag 1.6cm i 75- a tak w ogóle to nie mam sianka póki co i jaki lepiej wybrać olej> 5w czy 15w abym mógł zalać do obu komór? Cytuj
michalbike Napisano 4 Października 2011 Napisano 4 Października 2011 Osobiście korzystam z Motorexa 5W, wlewałem go przy każdej z trzech wymian oleju i przy kolejne zrobię to samo. Zarówno do komory tłumienia, jak i do pozostałych przestrzeni wlewam ten jeden olej. Drugi sezon nie mam zarzutów do działania. Cytuj
Adrianox360 Napisano 5 Października 2011 Napisano 5 Października 2011 ciśnieniami się bawię z później napiszę co do nich, a na razie: Czy trudno jest wymienić olej, nie chcę sam robić tego ''całego'' serwisu tylko co te 300km sprawdzać stan oleju, ewentualnie dodać i nasączyć te gąbki. Pełen serwis co ile KM? Cytuj
tobike Napisano 5 Października 2011 Napisano 5 Października 2011 co do ciśnień to proszę sprawdź moje propozycję, po prostu chcę poznać twoją opinię jak ci się na nich jeździ serwis amora można pełny można robić co 5-10 tyś km (zależnie od warunków w jakich jeździmy) tam praktycznie jeśli uszczelki są sprawne to nie trzeba częściej, natomiast uzupełnianie oleju w dolnych goleniach powinno się raz na 2-2,5 tyś km zrobić. niedawno zrobiłem serwis u siebie, nie jest trudny, potrzebujesz klucza nasadowego 10 i 24, imbusów i szczypiec do pierścieni osadczych, też użyłem oleju Motorexa 15W i 5W (kupiłem w serwisie 400ml 5W i 200ml 15W), w tłumiku był czysty olej tylko mętny (pewnie połączył się ze smarem), za to z dolnych goleni wyleciało parę kropel oleju a powinno być parę ml więc ten olej trzeba kontrolować, u mnie mimo małego przebiegu dostał się brud pod uszczelkę kurzową Cytuj
detonator Napisano 5 Października 2011 Napisano 5 Października 2011 ciśnieniami się bawię z później napiszę co do nich, a na razie: Czy trudno jest wymienić olej, nie chcę sam robić tego ''całego'' serwisu tylko co te 300km sprawdzać stan oleju, ewentualnie dodać i nasączyć te gąbki. Pełen serwis co ile KM? TUTAJ, proszę bardzo, jest wymiana oleju w dolnych lagach ( mało kłopotliwa sprawa ), a TUTAJ jest pełen serwis. Ten drugi jest troszkę trudniejszy ale nie ma co się zrażać Cytuj
Adrianox360 Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 Zamiast tego smaru stałego motorex na uszczelki kurzowe może być ŁT albo coś innego tańszego? Cytuj
detonator Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 ŁT z tego co wiem nie zawiera litu, więc ja bym go dał an te uszczelki Ogólnie przyjęło się, żeby na gumowe uszczelnienia ( bardziej chodzi o o-ringi ) nie dawać smarów zawierających lit i grafit. Cytuj
Adrianox360 Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 dobra wróciłem z rowerku. Ustawienia pierwsze 90+/100-. I tak średni. Praca niby nieco lepsza, miększą, dokładniejsza a zarazem większy sag. Trochę więcej w negatywnej i staję się duży sag, praca średnia. Lecz lepiej niż 90+ i 85-. Następne ciśnienie 85+ i 75-. O wiele lepiej, dokładny, bardziej czuły na mniejsze nierówności. Lecz przy większej prędkości podskakuje pupa. Może jeszcze zmniejszyć neg? Mimo to praca jest lepsza, tyle że sagu nie sprawdzałem. Jutro zobaczę. Jeżeli sag mam taki jaki chcę w poz to zostaje zabawa z neg. ) Cytuj
tobike Napisano 6 Października 2011 Napisano 6 Października 2011 (edytowane) nie stosuj ŁT na uszczelki załatwiłem tak uszczelki w RS J1 zaczęły przepuszczać, on agresywnie reaguje na uszczelki gumowe, powoduje ich puchnięcie Edytowane 6 Października 2011 przez tobike Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.