Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja proponuje zabierać poszczególne komponenty do sklepu i tam miły pan sam sobie pomierzy. Niby zrobi to samo co my w domu tylko, że ma profesjonalną suwmiarkę a mając do dyspozycji CZYSTE części zweryfikuje pomiar na elementach montażowych.

Napisano (edytowane)

Chciałbym zmienić u siebie skok o 10mm. Czego mogę użyć jako podkładki? W instrukcji rock-shoxa są podkładki 10mm ale wszędzie dostępne są tylko 20mm (dostałem takie dwie w komplecie). Mam troche poliwęglanu o grubości 10mm ale czy to nie jest zbyt kruchy materiał na taką podkładke? Czy jakiś opiłek z takiej podkładki może załatwić komorę powietrzną?

Edytowane przez Koen
Napisano (edytowane)

Myślałem już o tym tylko że tulejki dystansowe są wąskie na środku, a szerokie na końcach (coś jak szpulka na nitke) więc są dwie opcje: ściąć jedną połowę, albo wyciąć środek tak żeby zostały same szerokie końce. Tylko że przy takim rzeźbieniu w domowych warunkach ciężko będzie uzyskać idealną równoległość płaszczyzn (nie wiem czy to w tym wypadku ważne).

Edytowane przez Koen
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Początki z rebą... Jeżeli ustawiam ciśnienie to w negatywnej może być mniejsze niż w pozytywnej? Spotkałem się z opiniami, że lepiej ładować po równo, a potem tylko zwiększać w (+) Jak to jest?

Na razie mam przy 70kg mam 100(+) i 90(-)

 

2. Flodgate aby zakręcić całkowicie i potem go ustawić pod siebie to trzeba kręcić w przeciwną stronę do wskazówek zegara czy w tą dobrą?

Napisano

Wg. zaleceń producenta, pompuj najpierw komorę pozytywną odpowiednio do swojej wagi, a później negatywną. Czyli tak jak napisałeś najpierw wbijasz 100(+), a później 90(-). W negatywnej może być mniej, równo lub o max.10-15PSI więcej niż w pozytywnej - od Ciebie i od roweru zależy przy jakim ustawieniu będzie najlepiej pracował.

 

Flodgate zakręca się zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli kręcać na max. tak jak wskazówki widelec będzie maksymalnie twardy na nierównościach.

Napisano

Już wiem, że negatywna może być o 15psi więcej max ale mi to nie odpowiada i tak. Wolę bardziej miękko. Teraz mam 100(+) i 90(-)

 

1. Jaka może być maxymalna różnica między negatywna i pozytywną np. czy może być 120(+) 80(-) ?

2. Dziś na takich ciśnieniach jeździłem po lesie i amortyzator albo za mocno dopompowany albo źle mam ustawione tłumienie powrotu. Próbowałem już w stronę zająca i żółwia. Obecnie mam chyba bliżej zająca ale amor jest po prostu twardy na licznych mniejszych korzeniach...

Napisano (edytowane)

Jak chcesz poprawić czułość na mniejszych nierównościach to musisz zwiększyć a nie zmniejszyć ciśnienie w komorze negatywnej. Ta komora wspomaga ugięcie się amortyzatora.

Edytowane przez Koen
Napisano

Ok popróbuje zwiększyć i zobaczę.

Czy tłumienie powrotu ustawić max an królika czy raczej tak z 3 obroty przed? Czytałem, że ze jak za mocno to będzie odbijał, a nie wyłapywał przeszokdy.

Możesz mi jeszcze odpowiedzieć na to pierwsze pytanie:

1. Jaka może być maxymalna różnica między negatywna i pozytywną np. czy może być 120(+) 80(-) ?

 

2. Niebieskie pokrętło na górze od kompresji - jak dam je mniej więcej na środek to piszczy. Dam na zablokowane ok, otwarta ok, średnio po środku(bliżej blokady) ciężej się ugina i wydaję dziwne odgłosy. Tak ma być?

Napisano

czytałem, że ciśnienie w negatywnej nie powinno być wyższe od tego w pozytywnej niż 10-15 psi. Osobiście jeżdzę z ciśnienie około 10psi większym w - niż + i jest ok.

Napisano

dobra to polecę dalej. Na odpowiedź na 2 czekam dalej.

 

3. Pękają mi oringi w rebie chyba dlatego bo jest za dużo na słońcu(balkon) I tak: serwisant w sklepie rowerowym powiedział abym sobie smarował na dzień i na jazdę przy goleniach wazeliną i niczym innym; Chyba, że czymś na bazie teflonu. Jak sądzicie warto? Czy w czasie jazdy pewnie zbierze syfu trochę ale czy ochroni te oringi?

Napisano

Niebieskie pokretlo dajesz max otwarte lub zamkniete (zadnych ustawien posrednich). Reszte regulujesz pokretlem gate.

 

Pekaja za pewne nie oringi (bo sa wewnatrz) tylko uszczelki kurzowo olejowe. Pojecia nie mam czy smarowanie wazelina tu cos pomoze, sugerowalbym raczej je czyms oslaniac jezeli rower stoi na sloncu, a jak sie juz bardzo zniszczyly to wymienic i o nowe nalezycie zadbac.

Napisano

rzeczywiście chodziło mi o te na zewnątrz - uszcelki kurzowe-olejowe. Dużo jeżdżę na słońcu ale też rower w czasie gdy nie jeżdżę, jest na słońcu. Będę przykrywał go jakąś szmatką czy czymś.

 

Co do wazeliny - facet powiedział, że ona ma chronić te uszczelki. No dobra może będzie chronić na tym słońcu ale co mi z tego jak ona mocno zbiera syf i będzie więcej kłopotów z nią niż pożytku - chyba, że na noc lub gdy nie jeżdżę...

 

Tak więc mógłbyś doradzić jakiś preparat, który nałożę lub psiknę po jeździe i taki, który nałożę(psiknę) przed jazdą lub do tych dwóch.

Obecnie po psikam brunoxem żeby teochę syfu z wewnątrz wyszło na zewnątrz. Tyle, że on i tak zbiera trochę tego. Co polecisz?

Napisano

Generalnie to stosuje tylko brunoxa, jednak ja nie psikam po goleniach, tylko najpierw wycieram kurz z goleni czysta szmatka, nastepnie psikam brunoxa na szmatke i przecieram dokladnie golenie. Pozniej uginam amortyzator kilka razy i wycieram taka "obraczke" kurzu ktora powstaje na goleni. Niektorzy pisza zeby nawet unosic uszczelki zeby tam wplynal ten brunox, ja tak jednak nie robie bo wydaje mi sie ze brunox dosyc mocno wyplukuje smar staly na uszczelkach, poza tym nie widze potrzeby zeby mieszal sie z olejem. Kiedys po otwarciu starej Tory, ktora miala smarowanie smarem stalym okazalo sie ze po psikaniu brunoxem caly ten smar "zjechal" na dol goleni, po prostu sie rozpuscil i wyplynal. Dlatego brunoxa daje z umiarem.

 

Polecam Ci zapoznac sie z instrukcjami (sa w internecie) jak serwisowac Rebe, nie jest to trudne a warto przynajmniej raz w sezonie wymienic olej w komorach powietrznych, a przede wszystkim wyczyscic i nasaczyc olejem gabki te ktore sa pod uszczelkami kurzowo-olejowymi. Jak te gabki sa dobrze serwisowane to brunox wystarczy tylko do czyszczenia goleni, a nie jak niektorzy stosuja do jej smarowania i poprawienia pracy amortyzatora.

 

Jezeli chodzi o niszczenie sie uszczelek to raczej nie ma tu zadnego zlotego srodka, to jest guma i jak kazda guma parcieje pod wplywem roznych czynnikow atmosferycznych. Jezeli bedzie zle to wymien cale uszczelki, ale przede wszystkim jezeli rower stoi na balkonie to polecam jakis pokrowiec kupic (nawet taki jak na skuter) i przykrywac, bo na razie to tylko uszczelki ale nie wiesz czy zaraz cos innego nie nawali po deszczu itp. Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Mam przejechane 700km od nowości. Czy trzeba już coś z nią robić? Coś wymienić? Oddać do serwisu (ok 120zł :( ?? Nic jeszcze z nią nie robiłem.

 

W manualu nie ma chyba nic co ile i ile wlewać oleju to poszczególnych komór, do tego dochodzi wymiana lub czyszczenie uszczelek-gąbek i tp.

 

Ps. MC odpowiada za tłumnie powrotu czy kompresji?? Tak więc aby na pewno nie można tego niebieskiego pokrętła ustawić po środku? Wcześniej mi odpowiedziałeś, że nie. Chcę się upewnić.

Edytowane przez Adrianox360
Napisano (edytowane)

Technical manual tu znajdziesz instrukcję serwisu Reby.

 

Do serwisu nie oddawaj, jeśli masz minimum zdolności manualnych to dasz sobie z tym radę sam. Oleje kup Motula, a uszczelki w sklepie hydraulicznym za 5zł (rozmiary kompletu gum przewijały się po forum, zapewne nawet w tym wątku). Je wymieniaj koniecznie przy każdym serwisie, sam przy okazji pierwszego stwierdziłem, że są ok i niedługo potem miałem drugą rozbiórkę bo kąpiel tłumika spłynęła do goleni dolnej.

 

700km to wg mnie grubo za mało, niektórzy przecież robią tyle w tydzień. Ja robię to przeważnie raz na rok, niezależnie ile zrobię km.

Edytowane przez sp0q
Napisano

700km to malo jak na serwis (oczywiscie zalezy tez od warunkow w jakich jezdziles) ale zakladam ze to malo.

Serwis najlepiej rob sam po sezonie albo i w trakcie, na dole masz linki z ktorych nauczysz sie wszystkiego krok po kroku.

Poradnik w drugim linku idealnie opisuje zasade dzialania MotionControl - poznasz zasade dzialania to zrozumiesz ze nie ma potrzeby ustawiania pokretla po srodku.

Motion Control odpowiada za kompresje, w Rebie ciezko to nazwac regulacja bo w sumie mozesz tylko widelec zablokowac/odblokowac,

za reszte odpowiada ustawienie floodgate ktore zwalnia blokade przy wiekszych nierownosciach. KW tym przypadku kompresja to praktycznie tylko tyle ze nie ugniesz widelca do konca.

Pokretlo na dole to tlumienie powrotu, regulujesz to jak szybko widelec bedzie sie rozprostowywal po ugieciu na przeszkodzie.

 

http://picasaweb.google.com/101977155750520821072/WymianaOlejuWDolnychGoleniach?gsessionid=MZlCJqGt1T6GiTqtdDJA8w#5469179966357876962

http://all-mountain.vot.pl/zdjecia/g25/imagepages/image1.html

http://forums.mtbr.com/yeti/rs-reba-rev-pike-oil-change-some-yeti-content-431885.html

 

Przejrzyj filmik RockShoxa, przykladowy ponizej:

 

To tyle ode mnie koniec marudzenia i do roboty, Reba to swietny widelec i wymaga odrobiny uwagi zeby pracowal jak nalezy.

Napisano

Motion Control odpowiada za kompresje, w Rebie ciezko to nazwac regulacja bo w sumie mozesz tylko widelec zablokowac/odblokowac,

za reszte odpowiada ustawienie floodgate ktore zwalnia blokade przy wiekszych nierownosci.

Tak jest, ale w przypadku "zwykłego" Poplocka. Jest jeszcze Poplock z regulacją kompresji. Zresztą, jak pamiętam, jest o tym w instrukcji, którą dają z amorem. Przy okazji można tam znaleźć większość odpowiedzi na pytania z kilku ostatnich postów Adrianox360. Albo w tym temacie, kilka stron wcześniej :rolleyes:

commande-rock-shox-poploc-ajustable-droite-114309208000.jpg

http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/converting-rock-shox-poploc-pushloc-regular-knob-563800.html

 

Brunox jak najbardziej jako środek głównie czyszczący, a stricte na uszczelki bardzo dobry jest smar silikonowy (mam w sprayu). Wazeliny nie przyszłoby mi do głowy stosować i odradzam...

Napisano

OK to moze ja nie ogarniam dzialania kompresji w Rebie, bo nie potrafie sobie wyobrazic po co ustawiac ja np. w polowie ?

Jesli dalbym ja do polowy to przeciez amortyzator nie bedzie ani pracowal plynnie ani nie bedzie zablokowany.

Jednym slowem mowiac bedzie jakis "poltwardy" i z pewnoscia nie wybierze mniejszych nierownosci.

Tu z kolei jesli bysmy chcieli aby wybieral tylko wieksze to mamy tlumienie powrotu.

Niech ktos i mnie oswieci jak to jest z ta kompresja w manetce...

Napisano

Pędzisz w dół, w górach, po sporej wielkości kamieniach i nie chcesz, żeby każdy zjazd z takiego kamienia kończył się dobiciem widelca. To jeden z powodów regulacji tłumienia kompresji, albo przy technicznej, stromej i wolnej ścieżce-analogicznie. Ogólnie patent przydatny w górach jak dla mnie :thumbsup:

 

Można i bez manetki. Rozbiera się tłumik i wyciąga z niego sprężynkę, która odpowiada za zwolnienie blokady. W takiej sytuacji, ręcznie sterujemy tłumieniem :thumbsup:

Napisano

Pewien mądry na forum napisał ''

Brunox to środek czyszczący, usuwa brud a przy okazji olej, w efekcie wysusza golenie i kiedy zniknie ta mikra warstwa wody którą osadził Brunox tarcie dramatycznie rośnie

 

Tak więc brunox na szmatkę i przetarcie tylko goleni? Przy uszczelkach psiknąć sylikonem w sprayu?

Co rok serwis lub według potrzeb i wymiana olejów, uszczelek, gąbek...

Napisano

Cytat

Brunox to środek czyszczący, usuwa brud a przy okazji olej, w efekcie wysusza golenie i kiedy zniknie ta mikra warstwa wody którą osadził Brunox tarcie dramatycznie rośnie

 

 

Tak więc brunox na szmatkę i przetarcie tylko goleni?

Trochę przejaskrawił z tym dramatycznym wzrostem tarcia, poza tym Brunox też zostawia jakąś tam warstwę smaru, ale generalnie zgadzam się, że nie należy go traktować jako środek smarujący. Zresztą nie ma potrzeby takowego używać, wystarczy czyścić golenie i uszczelki z wierzchu z brudu (np tym Brunoxem ze szmatką i pędzelkiem :) ) i serwis co jakieś 3 tyś km w średnich warunkach. Nie musisz też robić amorowi "maseczek" z wazeliny na noc :icon_wink:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...