Patryke Napisano 8 Maja 2011 Napisano 8 Maja 2011 Ja posiadam wersję na 100mm i mi wystaje ok. 110mm od goleni (nie od czubka uszczelki), więc w sumie jest coś nie tak. Może po prostu Ci zostawili to 85mm, albo sami wykombinowali podkładkę pod 90mm, wreszcie to tylko kawałek plastiku Jak będziesz chciał sam to zmienić to spokojnie i szybko dasz z tym radę. Cytuj
Furiath Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Zamontowałem dziś moją rebe RL. 50km zrobione, chodzi pięknie. Na razie testuje ciśnienia. W związku z tym mam kilka pytań: 1. Czy modele np 2008 a 2011 pracują na innych ciśnieniach czy jest to samo (czyt. mogę sugerować się opiniami z tego obszernego tematu) 2. Mój amor ustawiony jest na 100mm. Oring na goleni pokazuje mi, że wykorzystuje cały skok(t.j. 100mm ze 110mm). Czy powinienem się obawiać dobicia lub czegoś innego? 3. Jak zamontować manetkę pop-lock? Uchwyt montażowy (obejma) wykonany jest z dość twardego plastiku i mam wrażenie, że nie wygnie się na tyle aby wszedł na kierowice,a nie chciałbym tego połamać. Myślałem o ściągnięciu gripa, klamki itd. lecz problem pojawił się już przy usuwaniu gripa, który jest bardzo dopasowany i siłą dwóch chłopa nie idzie tego ruszyć. Pozdrower Cytuj
Sonix Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Jeśli chcesz ściągnąć gripy to możesz użyć strzykawki z igłą i wstrzyknąć pod gripy trochę wody to ułatwi Ci ich ściągnięcie. Cytuj
ulvgar Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 (edytowane) Pop locka nie zamontujesz bez ściągania gripa i klamki, ten plastik to nie guma a wyginając tylko zniszczysz. Grip najlepiej się ściąga po wstrzyknięciu pod spód (strzykawką, za kilka złotych można kupić w aptece) wody z mydłem, niemalże sam schodzi - testowane wielokrotnie. Najlepiej byłoby abyś tą manetkę porządnie przymierzył, żeby czasem tej samej roboty z drugą stroną nie wykonywać. EDIT Sonix, ubiegłeś mnie A co do Reby to może w ten weekend uda się podziałać, napiszcie tylko jakie będą najlepsze oleje do tego to przy okazji wymienię. Edytowane 11 Maja 2011 przez ulvgar Cytuj
Furiath Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 Super. Wielkie dzięki chłopaki. Jutro będę działał A co do kwestii dobicia? Czy reba ma zabezpieczenie? // Napompowana jak zaleca producent (120psi+ 85kg) nie wykorzysta skoku i chodzi słabo. Jak ustawiłem 90psi+/70- to chodzi pięknie, wykorzystuje cały skok, tylko obawiam się czy nic się nie stanie. Przy 90/70 mam SAG 20mm, przy 120nie. Cytuj
Lexio Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 kwestia jaki styl jazdy preferujesz. jeżeli turystyk to miększy, sport twardszy. ja warze 72 i mam 120+ i 130- dokładnie nikt nie powie ile powinieneś napompować, najlepiej się zasugerować sagiem Cytuj
klop11 Napisano 23 Maja 2011 Napisano 23 Maja 2011 Witam. Nie wiem czy mam dobrze uswawioną moją Rebkę XX. Zdaje mi się ze nie wykorzystuje całego skoku. Od korony do uszczelki jest jakies 3cm. Proszę o porade w tej sprawie Cytuj
Lexio Napisano 24 Maja 2011 Napisano 24 Maja 2011 a kto powiedział ze musisz wykorzystywać w 100% amora? jak se napompujesz tak będziesz miał: twardszy = sport a miększy = turysta ja wykorzystuje w 80% skok. pozdrawiam Cytuj
cubus88 Napisano 24 Maja 2011 Napisano 24 Maja 2011 Z tego co mi wiadomo to mało kto dobił Rebe. U mnie z maksymalnym SAGiem jaki mogłem ustawić, gumka recepturka na ladze wskazała 1,5cm do korony po śmiganiu. Wolę mieć jednak twardziej zestrojony z mniejszym SAGiem. Nie radzę sugerować się ciśnieniami podawanymi przez inne osoby ponieważ co rower to obyczaj. Zresztą było już o tym w tym temacie. Zapraszam do grzebania Cytuj
Sonix Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 @Lexio, ja warze 72 i mam 120+ i 130- Przy takim ustawieniu nie zapada Ci się troszeczkę amortyzator? Cytuj
Lexio Napisano 25 Maja 2011 Napisano 25 Maja 2011 przepraszam mam około 130+ 140- mały błąd się wkradł Cytuj
skydancer Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 Podczas serwisu Motion Control zauważyłem na tłoku lekkie wytarcia, wygląda to jakby tłok regularnie o coś ocierał Uploaded with ImageShack.us Skąd to się mogło wziąć? Czy ktoś z Was też to zaobserwował? Reba ma 2,5 roku, użytkowana dość intensywnie ale zadbana. Cytuj
enduroriderPL Napisano 9 Czerwca 2011 Napisano 9 Czerwca 2011 MI to wygląda na uszkodzenie w czasie zdejmowania o-ringa. Gdyby tłok tarł to o-ring byłby w strzępach. Cytuj
skydancer Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 Hmmm, pierwszy serwis robiłem jeszcze w serwisie rowerowym w Warszawie i wtedy nie widziałem, jak wyglądają bebechy. Kolejny raz sam już rozbierałem Rebę i pamiętam, że to uszkodzenie było już widoczne. Może faktycznie partacze zdejmowali oringi łomem... Cytuj
enduroriderPL Napisano 10 Czerwca 2011 Napisano 10 Czerwca 2011 @skydancer, wystarczy mieć prosty śrubokręt oraz przekonanie, że to nie mój widelec więc mnie to wali aby doprowadzić plastikowy element do takiego stanu. Cytuj
Buksu Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 (edytowane) Witam. Mam pytanko. Co to za model http://rowerowysklep.pl/czesci-amortyzatory-amortyzator-rockshox-reba-rl-dual-air-wht-poplock-o_l_183_7537.html ?? Z tego co wiem modele z oznaczeniem rl to 2011. Dzwoniłem do sklepu powiedziano mi, że jest to model z ubiegłego roku. Chyba nie zależy mi na regulacji wolnej kompresji. Jednak słyszałem, że cytuję : "Od strony technicznej po raz pierwszy w modelu Rock Shox Reba wprowadzono tłumienie wolnej kompresji rozróżniające bujanie amortyzatora pod wpływem pedałowania od najazdu na przeszkody. Będzie ono dostępne w każdej z wersji". Posiadam Torę Solo Air i rower Trance 3 2008r. Ważę 80 kg. Zastosowanie XC/AM. W następnym tygodniu chcę kupić w/w amortyzator. Jednak nie wiem czy nie lepszym wyjściem będzie zakup przez sklep internetowy modelu 2011 np. http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_amortyzator-reba-rl-2011-ROCK-SHOX.html?PT=53180345&PZTA=8&HNT=T&PD=53010584&WSZDZ=T . Mam tlylko pewne obawy w związku z docięciem nowej sterówki. Nigdy nie zmieniałem amortyzatora. Proszę o radę na temat opłacalności w/w zakupów i sugestię czy tłumienie powolnej kompresji to coś co przydaje się w praktyce. PS Mieszkam w Warszawie i AIRBIKE jest chyba jednym z najbardziej profesjonalnych sklepów w okolicy. Jaka szkoda, że nie osiedliłem się na południu Polski a tu pozostaje mi nudne i płaskie Mazowsze. Edytowane 16 Lipca 2011 przez Buksu Cytuj
kosa23 Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 (edytowane) Wydaje mi się, że RL, RLT i RLT Ti na 2010 były tylko OEM, ale różnic w stosunku do 2011 nie ma (oprócz "przedłużanych goleni, ale to bywało już wcześniej). Poprzeglądałem trochę manuale i nie mogę zrozumieć na czym polega zmiana w "low speed compression" w nowych Rebach. Czy ktoś mógłby to wyjaśnić? BTW, na stronie SRAMa jest sporo nieścisłości, szczególnie jeśli chodzi o Rebę RLT Ti. Chyba dobrze by było rozpocząć nowy temat o Rebach, sporo się zmieniły od 2005... Edytowane 16 Lipca 2011 przez kosa23 Cytuj
tobike Napisano 17 Lipca 2011 Napisano 17 Lipca 2011 (edytowane) Mam Rebę RL 2011 od dwóch tygodni, zrobiła dopiero 150km i bawię się ciśnieniami. Mam natomiast pytanie do użytkowników RLa czy po spuszczeniu powietrza z obu komór zostaje u Was około 30mm skoku które można wcisnąć aż golenie dolne zbliżą się do korony na parę milimetrów? Edytowane 17 Lipca 2011 przez tobike Cytuj
zbrozin Napisano 22 Lipca 2011 Napisano 22 Lipca 2011 Czy poniższe wymiary oringów stosuje się również w modelach od 2009 w górę ? Ktoś to sprawdzał ? LEWA (dual air): 25x2.5 (korek, uszczelka) 20x3.5 dwie sztuki (sprężyna dual air, moim zdaniem 21x3.5 mierzyłem i dałem takie, działa bez zarzutu) 10x3 PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden) 25x2.5 (korek, uszczelka) 22x2.5 24x2.5 12x3.5 ( u siebie dałem 12x4 żeby mieć pewność, że nie spłynie znowu) Cytuj
stefan2810 Napisano 22 Lipca 2011 Napisano 22 Lipca 2011 (edytowane) A to są wymiary oringów dla modeli 2009 i niżej? Edytowane 22 Lipca 2011 przez stefan2810 Cytuj
zbrozin Napisano 22 Lipca 2011 Napisano 22 Lipca 2011 Pierwszy post z tymi oringami wskazuje na wersję chyba 2008 i wcześniej. Druga sprawa: Mam Rebę bez manetki z blokadą na koronie, na pokrętle blokady jest mniejsze o nazwie GATE. Do czego ono służy ? Czy powinno się ruszać lub obracać ? U mnie jest nie do przekręcenia i nie mam pojęcie czy tak powinno być ? Cytuj
stefan2810 Napisano 23 Lipca 2011 Napisano 23 Lipca 2011 Jeżeli chodzi o Gate to włączasz blokade, i tak ustawiasz gejta, aby amortyzator był sztywny, ale pod większym naciskiem puścił i się ugiął, tak by przy sprincie na szosie Cię nie bujało ale jednak przy mocnym naciśnięciu na kierownice się ugiął, ustawienie tak na skraju. Wszystko wg. własnych preferencji, metodą prób i błędów. Nie jest to trudne i zajmuje chwilę. Musisz ustawić tak by nie bujało ale po większym naciśnięciu wybierał jakieś tam dziury. Popróbuj i zobacz, pobaw się. Floodgate działa tylko gdy jest włączona blokada. Cytuj
enduroriderPL Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 @zbrozin, może warto zacząć szukać u źródła czyli www.sram.com/rockshox Instrukcja (dobra z resztą) odpowie na Twoje podstawowe pytania. Cytuj
zbrozin Napisano 27 Lipca 2011 Napisano 27 Lipca 2011 (edytowane) Dziękuję serdecznie za niezwykle pomocną radę ! (Masz ode mnie kolejnego plusa!!!) Na marginesie: rozmiary uszczelek podane wyżej od Reby 2008 pasują również do modelu z 2009 roku. Edytowane 27 Lipca 2011 przez zbrozin Cytuj
skydancer Napisano 28 Lipca 2011 Napisano 28 Lipca 2011 Zawsze można oryginalne o-ringi przed wymianą dokładnie zmierzyć suwmiarką. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.