Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

witam

czy mógł by mi ktoś dokładnie napisać jakie o-ringi mam użyć ( rozmiar i wszelkie info o nim), ile ich potrzebuje? i w ogóle co jeszcze powinienem mieć podczas serwisu oraz zmiany skoku w amorku. reba 2010.

za wszelkie info wielkie dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szypce do pierscieni segera. duzo nie kosztuja a nerwy oszczedza. nie wiem czy jest roznica miedzy 08 a 10 ale kilka postow wyzej zamiescilem zdjecie dystansu ktory trzeba wyciagnac aby zwiekszyc skok. odtluszczacz dobrym pomyslem jest oraz czysta szmata. rozmiar o-ringow byl podawany wczesniej w tym temacie -> szukaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcia jak najbardziej się przydadzą (przeglądałem je już parę razy)

mam takie pytanko jaki jest rozmiar uszczelki do prawej komory co przykręca się kluczem 24

 

czy ktoś uzupełniaj rebe azotem zamiast powietrzem?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIELKIE DZIĘKI właśnie uporałem się z moja REBĄ ,wymiana oleju na REPSOL 5W i zmiana skoku na 100 mm. i takie pytanko małe

pierwsze pompowanie ma być do komory + i od razu wysokie ciśnienie czy lepiej jak jest dawkowane po trochu?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji nie ma nic o dawkowaniu po trochu, sam pompuję od razu do ciśnienia docelowego. Zresztą myślę, że bardzo szybko znudziłoby Ci się kilkukrotne dokręcanie i odkręcanie wężyka ;) że już o uszkodzeniu wentyla nie wspomnę, a wszyscy wiemy, że jak staramy się oszczędzić jedno to psuje się drugie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki mały problem po przejechaniu około 40 km amor dziwnie się zachowuje mianowicie jest dziwnie miękki połowa może skoku i koniec,twardy

czy moze być to skutkiem gdy za dużo da się oleju do MC?

 

aa i to pośrodku tego obrazka służy do zmiany skoku ?? 1265684456_r0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to dobrze a co do "mam taki mały problem po przejechaniu około 40 km amor dziwnie się zachowuje mianowicie jest dziwnie miękki połowa może skoku i koniec,twardy" ??

Jeśli przez "twardy" rozumiesz punkt, w którym amortyzator po prostu staje, jak gdyby dobił, to prawdopodobnie masz ten sam problem co ja w zeszłym roku: olej z prawej goleni górnej (kąpiel tłumika mc) spłynął do goleni dolnej i amor nie ma gdzie się podziać : P trzeba wymienić uszczelkę i powinno być ok.

Najłatwiej sprawdzić to na wstępie serwisu - po wybiciu śrub blokujących golenie górne w dolnych odwrócić amora i sprawdzić czy z z goleni dolnej wyleje się dużo oleju. Jeśli tak, to trzeba rozbierać do końca i wymieniać uszczelki.

Uszczelki można kupić takie spod zlewu, w sklepie hydraulicznym. Niestety nie jestem w stanie znaleźć listy potrzebnych wymiarów, choć przewijało się to na forum już niejednokrotnie. Mój jeździ już na nich zdaje się rok i działa bez zarzutów.

Edytowane przez sp0q
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek o O-ringach już był. A co do tego przypadku to prawie na 100% sp0q ma racje. W mojej Rebie cały olej spłynął i była sztywna jak kij. Wymiana O-ringów wszystko załatwiła na cacy.

Tu masz wymiary:

 

LEWA (dual air):

25x2.5 (korek, uszczelka)

20x3.5 dwie sztuki (sprężyna dual air, moim zdaniem 21x3.5 mierzyłem i dałem takie, działa bez zarzutu)

10x3

 

PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden)

25x2.5 (korek, uszczelka)

22x2.5

24x2.5

12x3.5 ( u siebie dałem 12x4 żeby mieć pewność, że nie spłynie znowu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

czy jest to jedna z tych uszczelek do wymiany?? pozdrawiam i WIELKIE DZIĘKI :D

LINK

Tak na zbiorczym zdjęciu ciężko powiedzieć. Kup pełen zestaw z podanej wyżej listy, a najlepiej kilka - są to groszowe sprawy, będzie zapas na przyszłość. Gdy rozbierzesz amora na pewno stanie się dla Ciebie jasne, która to uszczelka, bez obaw : ) zresztą i tak lepiej wymienić od razu wszystkie.

Edytowane przez sp0q
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszłość, nie kupuj zestawu uszczelek dedykowanego do serwisowania przez Rock Shoxa. Za te pieniądze kupisz zapas uszczelek i oleje. Co do dostępności podanych o-ringów może być różnie. Na pewno powinny się znaleźć w sklepie z uszczelkami albo hydrauliką. Co do uszczelki, która prawdopodobnie u Ciebie zawiniła to jest to 12x3.5 lub 12x4 mm.

Edytowane przez Kawior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...