ulvgar Napisano 20 Czerwca 2010 Napisano 20 Czerwca 2010 U mnie było dokładnie to samo. Chyba trzeba będzie w niedługim czasie Rebę wybebeszyć i zobaczyć co jest grane by nie dopłacać do serwisu Cytuj
bartas1993 Napisano 20 Czerwca 2010 Napisano 20 Czerwca 2010 tak jak mowisz 80ziko za wymiane oleji to troche jest lcizac ze cos takeigo 2 razy w serwisie + dojazd do serwisu to wychodzi 200zł rocznie oolem lepiej kupic narzedzia i smary ;d Cytuj
bartas1993 Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 to nic ale ja byłem przygotowany na zaplacenie wiecej wiec i tak sie cieszylem ktos z tutaj psizacych bedzie na maratonie w Sopocie ? ;d ja tak Cytuj
ulvgar Napisano 22 Czerwca 2010 Napisano 22 Czerwca 2010 Cały czas się zastanawiam czy tam jechać. Cytuj
skydancer Napisano 23 Czerwca 2010 Napisano 23 Czerwca 2010 Mam litr oleju Motorex 5W, tyle to nawet nie zużyję przez 5 lat więc odsprzedam część. Powiedzmy 10 PLN/100 ml. Mieszkam w Warszawie, w sumie można też pocztą wysłać jak ktoś jest chętny Cytuj
enduroriderPL Napisano 24 Czerwca 2010 Napisano 24 Czerwca 2010 Mam litr oleju Motorex 5W, tyle to nawet nie zużyję przez 5 lat więc odsprzedam część. Powiedzmy 10 PLN/100 ml. Mieszkam w Warszawie, w sumie można też pocztą wysłać jak ktoś jest chętny Bez sensu. Kupowanie oleju "na sztuki" mija się z celem. W czasie serwisu wystarczy coś niechcący rozlać i już mamy niedolany tłumik a widelec nie dzialaa tak jak powinien. Litr oleju kosztuje pomiędzy 50 a 60 PLN i warto go mieć w zapasie chociażby dlatego, że nie jest to nie wiadomo jaka inwestycja. Cytuj
dobry Napisano 24 Czerwca 2010 Napisano 24 Czerwca 2010 Przestawiali mi ją w zaprzyjaźnionym sklepie, sam nie miałem do tego ani czasu ani narzędzi a potrzebowałem mieć "na wczoraj" Może w weekend jakoś czasu wygospodaruję to zobaczę co jest grane, a co do komór to w + jest więcej niż w -. 110 w + i 80 w -. tak tylko w ramach ostrzeżenia. RS zaleca, by różnica ciśnień w komorach wynosiła maksymalnie 15 psi. i jest to napisane w instrukcji Cytuj
bartas1993 Napisano 24 Czerwca 2010 Napisano 24 Czerwca 2010 ja rowniez nie widze roznicy jesli dam wiecej o 15Psi ^^ Cytuj
enduroriderPL Napisano 25 Czerwca 2010 Napisano 25 Czerwca 2010 Jak miałem 100/100 to było tak samo. Różnica CIŚNIEN W KOMORACH a u Ciebie było tak samo Cytuj
xkarpi Napisano 26 Czerwca 2010 Napisano 26 Czerwca 2010 Koledzy mam ogromny problem. Moja reba jeździ ze mną już od roku. Jakiś miesiąc temu wybrałem się na przejażdżkę i spotkała mnie nie miła niespodzianka - skok w rebie z 100mm zmniejszył się do ~20mm i dobijał. Wiem, że ten problem był już opisywany w tym temacie. Z tego co wyczytałem to gdzieś przelewa się olej i trzeba zmienić oring. Oddawałem amor do serwisu już dwa razy. Za pierwszym razem Pan z serwisu go "naprawił" (po 200m jazdy zrobiło się to samo co przed naprawą), a za drugim razem Pan z serwisu go "poprawił", twierdzi, że wymienił wszystko co możliwe (uszczelki, oringi, olej i nie wiem co jeszcze), przejechałem 0,5km i wszycho ok. Spakowałem rower do bagażnika ........ dojechałem wypakowałem rower wszystko wydawało się w porządku, ale jak napompowałem sobie 120/120 (na takim ciśnieniu zawsze jeździłem) przejechałem 10m i kamlot po 20mm ugięcia. Co z tym zrobić? Czy to już koniec mojej reby?? Cytuj
stefanX Napisano 26 Czerwca 2010 Napisano 26 Czerwca 2010 odkręć śrubę z dołu prawej goleni (tam, gdzie jest czerwone pokrętło. Jeśli z otworu wyleci więcej niz 15 ml oleju, to problemu należy szukać tylko i wyłącznie w miejscu uszczelnienia na dole górnej goleni w której znajduje się tłumik. Być może jakieś zanieczyszczenie podeszło pod oring i tam cieknie. Przyczyna takiej utraty skoku to zazwyczaj spłynięcie oleju z tłumika do dolnej prawej goleni. Cytuj
xkarpi Napisano 26 Czerwca 2010 Napisano 26 Czerwca 2010 odkręć śrubę z dołu prawej goleni (tam, gdzie jest czerwone pokrętło. Jeśli z otworu wyleci więcej niz 15 ml oleju, to problemu należy szukać tylko i wyłącznie w miejscu uszczelnienia na dole górnej goleni w której znajduje się tłumik. Być może jakieś zanieczyszczenie podeszło pod oring i tam cieknie. Przyczyna takiej utraty skoku to zazwyczaj spłynięcie oleju z tłumika do dolnej prawej goleni. Wyciągnąłem czerwone pokrętło, pod nim była "śrubka" z dziurą na imbus 5mm, którą odkręciłem, a pod nią coś na imbus 2,5mm czego nie odkręciłem bo kręciło się tylko na kila obrotów w prawo i kilka w lewo. Jak dotąd nic nie poleciało ;] Czy tą 2,5mm mam odkręcać na siłę ? Cytuj
enduroriderPL Napisano 26 Czerwca 2010 Napisano 26 Czerwca 2010 xkarpi NIC NA SIŁĘ!!!! www.sram.com/en/rockshox -> service i tam pobierz manuala do Reby. Instrukcje sramoskie są bardzo dobre. Jezeli chcesz film to na you tube szukaj użytkownika SRAM TECH Cytuj
stefanX Napisano 26 Czerwca 2010 Napisano 26 Czerwca 2010 xkarpi, ściągasz czerwone pokrętło, bierzesz 5mm imbusa i odkręcasz śrubę jakieś 3-4 obroty. Wewnętrzna śruba pod imbus 2,5 mm Cię nie interesuje. Bierzesz gumowy młotek (albo klasyczny stalowy, ale pomiędzy śrubę, a młotek daj kawał deski, albo coś co ochroni główkę śruby przed zniszczeniem) i zdrowo uderzasz w odkręconą o te kilka obrotów śrubę. Odwracasz widelec do normalnej pozycji (tzn. takiej w jakiej widelec znajduje się w rowerze podczas jazdy). I w tym momencie z otworu na dole prawej dolnej goleni powinno wyciec max 15 ml oleju. jeśli jest więcej (skoro blokuje Ci amora po 20 mm skoku - to oleju będzie sporo więcej), to przyczyna jest taka, jak opisałem w poprzednim poście Cytuj
xkarpi Napisano 27 Czerwca 2010 Napisano 27 Czerwca 2010 xkarpi, ściągasz czerwone pokrętło, bierzesz 5mm imbusa i odkręcasz śrubę jakieś 3-4 obroty. Wewnętrzna śruba pod imbus 2,5 mm Cię nie interesuje. Bierzesz gumowy młotek (albo klasyczny stalowy, ale pomiędzy śrubę, a młotek daj kawał deski, albo coś co ochroni główkę śruby przed zniszczeniem) i zdrowo uderzasz w odkręconą o te kilka obrotów śrubę. Odwracasz widelec do normalnej pozycji (tzn. takiej w jakiej widelec znajduje się w rowerze podczas jazdy). I w tym momencie z otworu na dole prawej dolnej goleni powinno wyciec max 15 ml oleju. jeśli jest więcej (skoro blokuje Ci amora po 20 mm skoku - to oleju będzie sporo więcej), to przyczyna jest taka, jak opisałem w poprzednim poście Dołem wyleciało ok. 75ml. Po tym zabiegu amortyzator się rusza normalnie, tyle, że jego praca przypomina mi mojego starego bombera mx comp Domyślam się, że powinienem teraz wymienić jakieś uszczelki w środku? Może wlać gęściejszy olej (teraz mam 7,5)? Czy można wlać taki olej? Cytuj
stefanX Napisano 27 Czerwca 2010 Napisano 27 Czerwca 2010 Czyli jest tak jak napisałem. Problemu nie rozwiąże dolanie oleju o innej lepkości. trzeba znaleźć przyczynę nieszczelności na dole prawej górnej goleni. Cytuj
skydancer Napisano 27 Czerwca 2010 Napisano 27 Czerwca 2010 (edytowane) Ja dzisiaj zrobiłem serwis swojej Reby z pomocą filmów z youtube. Poszło gładko, ale było trochę trudnych momentów. Człowiek zawsze się boi mocniej uderzyć, pociągnąć żeby czegoś nie zniszczyć. Zwłaszcza za pierwszym razem. O-ringi kupiłem według rozmiarów podanych w tym temacie. Jakby ktoś miał pytania to służę pomocą. Edytowane 27 Czerwca 2010 przez skydancer Cytuj
supergdynia Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 Mam pytanie : po ostatnim maratonie moja reba sie troszke "zżygała" , nigdy przedtem oleju w ogole nie puszczala , to chyba przez temp+kłęby piachu na trasie?Ile kosztowalo by mnie mniejwiecej zmiana tych uszczelek odpowiedzialnych za trzymanie oleju?olej ucieka pod blokada/floodagtem Cytuj
goldbloom Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 W sumie ~8 zł. http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imagepages/image1.html Cytuj
supergdynia Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) W sumie ~8 zł. http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imagepages/image1.html A czy do zdjecia tego niebieskiego kolka od blokady skoku nie sa czasem potrzebne jakies szczypce?Tak cos slyszalem Edytowane 28 Czerwca 2010 przez supergdynia Cytuj
goldbloom Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 No, niestety. Tak z 10 zł. Jak chcesz kupić "najprostszą" wersję, odsprzedam za 5 zł Mam dwie. Cytuj
supergdynia Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) No ale jest jeszcze problem polegajacy na tym , ze nigdy nie rozbierałem amora i troche balbym sie sam to zrobic , ale jak pomysle o wydaniu 150 zł na serwis w sklepie ( ktory sam nie wiem czy jest konieczny ) to mnie korci zeby se pomajsterkowac przy moim amorku:).Co prawda twoj link ktory zarzuciles pomaga chyba w 100%.Przy okazji moglbym poprawic moja blokade bo czasami normalnie działa a czasami remote nie ciagnie z powrotem linki po odblokowaniu blokady , przypuszczam ze to przez jakis syf w srodku. Edytowane 28 Czerwca 2010 przez supergdynia Cytuj
xkarpi Napisano 28 Czerwca 2010 Napisano 28 Czerwca 2010 No ale jest jeszcze problem polegajacy na tym , ze nigdy nie rozbierałem amora i troche balbym sie sam to zrobic , ale jak pomysle o wydaniu 150 zł na serwis w sklepie ( ktory sam nie wiem czy jest konieczny ) to mnie korci zeby se pomajsterkowac przy moim amorku:).Co prawda twoj link ktory zarzuciles pomaga chyba w 100%.Przy okazji moglbym poprawic moja blokade bo czasami normalnie działa a czasami remote nie ciagnie z powrotem linki po odblokowaniu blokady , przypuszczam ze to przez jakis syf w srodku. Jeśli mówiąc servwis masz na myśli cyklo w gdyni to stanowczo odradzam. Byłem tam z moją rebą dwa razy i Pan serwisant kompletnie nie ma pojęcia o naprawie tego amortyzatora. Jak chcesz mieć sprawny amor to lepiej "zrób to sam" Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.