detonator Napisano 5 Marca 2010 Napisano 5 Marca 2010 Wiadomo, czysty pancerz w manetce jest bardzo ważny. Jeśli przy czystym pancerzu problem dalej występuje, można rozebrać tłumik i sprężynkę, która jest zawinięta na iglicy, mocniej naciągnąć np. o jeden obrót. Sprężynka jest w korpusie tłumika a korpus jest otwierany od dołu ( są tam zatrzaski które trzeba podważyć) Cytuj
Patryke Napisano 5 Marca 2010 Napisano 5 Marca 2010 Wiadomo, czysty pancerz w manetce jest bardzo ważny. Jeśli przy czystym pancerzu problem dalej występuje, można rozebrać tłumik i sprężynkę, która jest zawinięta na iglicy, mocniej naciągnąć np. o jeden obrót. Sprężynka jest w korpusie tłumika a korpus jest otwierany od dołu ( są tam zatrzaski które trzeba podważyć) Rozumiem, że chodzi Ci o wersje z pushlock'iem. Właśnie dziś rozbierałem Rebcie '08 SL i nie trzeba nic podważać Jak wykręcimy tłumik kluczem nasadowym, to wystarczy tą samą śrubę za której pomocą odkręcaliśmy wspomniany tłumik wykręcić ją w prawo (gwint jest tam lewoskrętny) trzymając oczywiście mocno damper. Powodzenia Cytuj
01LukasZ Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 witam! Wkrótce zabieram się za serwis reby (2008) i mam pewien mały problem. Przy najeżdżaniu na przeszkodę (np: krawężnik) która powoduje szybkie ugięcie się widelca słychać stukanie. Reba nie musi uginać się mocno... ważne żeby było to szybkie ugięcie. Stuk nie jest głośny i nie wpływa na pracę widelca ale trochę denerwuje i chciałbym usunąć problem podczas serwisu. Czytałem ze rozwiązaniem może być podmiana jakiegoś o-ringa na trochę mniejszy... ale nie wiem który dokładnie. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić? dzieki Cytuj
stefanX Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 Niepokoi mnie jedna rzecz mianowicie jak ustawie amora sztywnego dźwignia PushLoc w dół to jak trochę pojeżdżę to się blokuje PushLoc i trzeba pomóc sobie ręką ewentualnie docisnąć kierownicę. Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? i cze te typy tak mają ? tak jak pisał detonator problem (oprócz zasyfionego pancerza od manetki) może tkwić w sprężynie odpowiedzialnej za odbicie manetki, znajdującej się wewnątrz tłumika. W mojej starej Torze z manetką końcówka sprężyny podczas obrotu obcierała o korpus tłumika, co było powodem identycznych objawów jak u Ciebie. Wystarczyło trochę pilnikiem potraktować tu i uwdzie i problem jak ręką odjął. Pomysł z naciągnięciem sprężyny o dodatkowy obrót też będzie właściwy. witam! Wkrótce zabieram się za serwis reby (2008) i mam pewien mały problem. Przy najeżdżaniu na przeszkodę (np: krawężnik) która powoduje szybkie ugięcie się widelca słychać stukanie. Reba nie musi uginać się mocno... ważne żeby było to szybkie ugięcie. Stuk nie jest głośny i nie wpływa na pracę widelca ale trochę denerwuje i chciałbym usunąć problem podczas serwisu. Czytałem ze rozwiązaniem może być podmiana jakiegoś o-ringa na trochę mniejszy... ale nie wiem który dokładnie. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić? dzieki bez rozbiórki amora wiele nie zdiagnozujesz. Da się chociaż określić z której goleni (prawej czy lewej) dochodzą te stuki? I w ogóle, czy jesteś pewien, że stuki dochodzą z amora, a nie np. ze sterów? Czasami problemem okazuje się banał (np. uderzający o korpus przewód od hamulca hydraulicznego). Cytuj
01LukasZ Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 (edytowane) Stuka reba na 100%... nie ma opcji żeby to było coś innego. Stuk jest taki głuchy... niemetaliczny... ciężko opisać. Musze obejrzeć ją od środka, jeżeli nic nie znajdę to może sam serwis rozwiąże sprawę? niestety nie jestem w stanie określić w której goleni stuka... Edytowane 18 Marca 2010 przez 01LukasZ Cytuj
edoos Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 Witam tez musze sie zabrac za mojego armorka :, tylko nie wime jaki olej wlac. Moze ktos jest z Bialegostoku i moze mi powiedziec w jakim sklepie kupic olej ?? Bo szukalem jzu po motoryzacyjnych ale lipa. Podpiwiem ze na Wysockiego w Bialymstoku jest sklep gdzie maja rozne oringi, cala sciana w pudeleczkach wiec mozna dopasowac . Cytuj
detonator Napisano 20 Marca 2010 Napisano 20 Marca 2010 W tym temacie znajdziesz jaki olej wlać oraz ile go wlać. Jeśli nie chce ci się szukać tu, to na stronie SRAM'a są manuale i tam jest wyszczególnione co i jak. Osobiście leje motorexa i jest ok Cytuj
edoos Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 W tym temacie znajdziesz jaki olej wlać oraz ile go wlać. Jeśli nie chce ci się szukać tu, to na stronie SRAM'a są manuale i tam jest wyszczególnione co i jak. Osobiście leje motorexa i jest ok Szukalme i wiem ile i gdzie. Ja sie pytalem gdzie w bialymstoku mozna kupic olej do Amortyzatorow..Kapiszi ?>?? I Znalazlem w koncu w bialymstoku na alei 3 maja w sklepie motorowym;P a na Wysockiego w sklepie z lozyskami oringi roznej masci za grosze:D Cytuj
01LukasZ Napisano 22 Marca 2010 Napisano 22 Marca 2010 zabrałem się w końcu za serwis reby ale mam pewien problem i to już na początku. Nie mogę wyjąć górnych goleni z dolnych... wszystko odkręcone... śruba wybita młotkiem ale jak ciągnę za golenie to wysuwają się do pewnego momentu i stop... poradzi ktoś?? Cytuj
Woytaky Napisano 23 Marca 2010 Napisano 23 Marca 2010 A odkręciłeś ze śruby którą wybijałeś nakrętkę a z drugiej goleni chyba całą śrubę się wykręca? Może one ci to trzymają? Cytuj
01LukasZ Napisano 23 Marca 2010 Napisano 23 Marca 2010 wszystko wykręcone... wentyl do komory negatywnej chowa się do środka... ogólnie golenie trochę wychodzą ale po kilku centymetrach jest tak jakby uderzyć metalem o metal... Cytuj
Patryke Napisano 23 Marca 2010 Napisano 23 Marca 2010 A spuściłeś powietrze? Ogólnie po wykręceniu tej śruby imbusem spod regulacji tłumienia powrotu i tą nakrętkę od negatywnego wentyla to powinny dość lekko wyjść. Tu masz jak coś link do manuala: [LINK MANUAL] Cytuj
01LukasZ Napisano 23 Marca 2010 Napisano 23 Marca 2010 albo ja jakiś niekumaty albo ten serwis reby nie taki łatwy jak wszyscy mówią po paru problemach prawie udało mi się skończyć ale przed samą metą pojawił się problem... nie dam rady napełnić olejem lewej goleni (z MC) od dołu... w tym wentylku jest taka mała dziurka ze zamiast do środka wszystko wypływa na zewnątrz... co poradzicie? Cytuj
detonator Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 Olej do tłumika wlewasz od góry Odkręcasz korek ( razem z tłumikiem) kluczem 24mm ( najlepiej oczkowym ) Sorki za dwa posty ale zanikła mi możliwość edycji 01LukasZ chyba źle Cie zrozumiałem i chodzi Ci o olej, który wlewa się w golenie dolne, czyli te 15 ml. Tak więc nasuwasz dolne golenie na górne, ale nie do końca, tak powiedzmy z 5 cm. Obracasz widelec "do góry nogami" tzn pod lekkim kątem i strzykawką aplikujesz 15 ml oleju ( ja wlewam 20 ml ) Cytuj
01LukasZ Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 (edytowane) Aha... czyli tak... góra wiem jak się wlewa... ale dół nie jest mi do końca jasny. Z prawej strony (AIR) wlewamy 15ml do tej gwintowanej rurki z której uprzednio trzeba było wykręcić wentyl (czyli do komory negatywnej) zaś z lewej strony (MC) od dołu wlewamy olej do goleni dolnej (a nie do tej gwintowanej rurki jak to ma miejsce przy goleni prawej)? mam jeszcze pytanie odnoście goleni dolnych... czyścicie je? w manualu 2006 nic nie ma na ten temat (chyba). Ja chciałem wyjąć uszczelki kurzowe bo jedna siedzi trochę krzywo ale strasznie "twardo" tam siedzą a ja nie chce ich uszkodzić bo nie mam zamienników. Jest jakiś dobry sposób na ich usunięcie? dzieki... kurcze... tak patrze na te zdjęcia w manualu i dochodzę do wniosku że trzeba z lewej i prawe strony od dołu wlać te 15ml oleju przez te dziury w goleniach dolnych... a ja próbowałem lać do tych srebrnych rurek które wystają z goleni dolnych mam rację? Edytowane 24 Marca 2010 przez 01LukasZ Cytuj
stefanX Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 kurcze... tak patrze na te zdjęcia w manualu i dochodzę do wniosku że trzeba z lewej i prawe strony od dołu wlać te 15ml oleju przez te dziury w goleniach dolnych... a ja próbowałem lać do tych srebrnych rurek które wystają z goleni dolnych mam rację? Masz rację. Nie wlewasz do środka tej (jak to określiłeś) srebrnej rurki (zresztą to niemożliwe), tylko do wnętrza goleni. I wlewaj jak masz golenie górne prawie wyciągnięte - tak, że "siedzą" tylko w górnych tulejach ślizgowych.Dopiero po wlaniu wsuń golenie głębiej Cytuj
01LukasZ Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 spoko... dzięki bardzo tylko jakby ktoś jeszcze mi powiedział co tu zrobić z tymi dolnymi goleniami... czyścić w środku czy nie? I jak wyciągnąć najłatwiej uszczelki kurzowe... Cytuj
stefanX Napisano 24 Marca 2010 Napisano 24 Marca 2010 no oczywiście, ze czyścić. Benzynką czystą, albo alkoholem. Uszczelki możesz wyciągnąć np. za pomocą klucza płaskiego tworząc dźwignię. Na you tube jest sporo filmów instruktażowych tego typu np. W tym filmie akurat uszczelek nie wyciągali, ale w którymś z podobnych filmów jest ta operacja. Poszukaj. Cytuj
sp0q Napisano 26 Marca 2010 Napisano 26 Marca 2010 Otworzyłem sobie dziś sezon (wiem wiem, późno jak diabli, ale zajęty człowiek jestem : P). Po kilku kilometrach wjeżdżając w teren poczułem, że coś wyjątkowo uderzyło mnie w ręce - okazało się, że po dobrych paru miesiącach stania w miejscu, Reba ugina się jedynie około 4cm a następnie blokuje się całkowicie. Za nic nie wbiję goleni głębiej. Podarowałem sobie dalszą jazdę, postawiłem rower do góry kołami co by olej w amorze mógł dla odmiany pospływać w przeciwnym kierunku i pytam - czy ktoś miał kiedyś podobny problem? A jeśli tak, to jakie działania odniosły skutek? Nie powiem, nie chce mi się jakoś szczególnie go serwisować po raz kolejny. Do tego, uprzedzając pierwsze teorie, wszystko było złożone jak należy i działało bez zarzutu jeszcze przed zimą. Toteż pierwsze co przyszło mi na szybko do głowy, to że olej sączył się sączył powolutku, aż w końcu cały spłynął pod korek do komory negatywnej i w jakiś sposób przeszkadza. Choć po prawdzie to blokowanie jest tak nagłe (nie pojawia się żaden dźwięk stukania) jakby załączała się blokada : P Cytuj
Bartolomju Napisano 26 Marca 2010 Napisano 26 Marca 2010 słyszałem, że to niezbyt zdrowe trzymać amor do góry nogami, Pozdrawiam. Cytuj
Patryke Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 Toteż pierwsze co przyszło mi na szybko do głowy, to że olej sączył się sączył powolutku, aż w końcu cały spłynął pod korek do komory negatywnej i w jakiś sposób przeszkadza. Choć po prawdzie to blokowanie jest tak nagłe (nie pojawia się żaden dźwięk stukania) jakby załączała się blokada : P Hmmm... To miałoby sens, ale ogólnie oleju jest tam mało, aby aż o tyle ograniczać skok. Wymieniałeś w ogóle o-ringi? Może spróbuj spuścić z niej powietrze, ale pewnie rezultat będzie taki sam... Cytuj
stefanX Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 podejrzewam, ze część oleju z MC mogło wyciec z komory tegoż tłumika przez zużyty/uszkodzony oring (ten, który wyjmowany jest na zdjęciu 20c lub 20b tutaj ) do dolnej goleni. Daje to właśnie taki efekt, jakiego zaznałeś Cytuj
sp0q Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 Czyli tak czy inaczej nie obędzie się bez zaglądania do środka. Równie dobrze mogę zrobić pełen serwis : P A skoro już przy tym jesteśmy - zna ktoś symbole o-ringów z rury pod zlewem, które pasowałyby zamiast oryginałów? Nie ma mowy żebym dam się zrobić RockShox'owi na zestaw serwisowy : P Cytuj
stefanX Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 tylko w tym wątku przewinęło się to kilkukrotnie. LEWA (dual air):25x2.5 (korek, uszczelka) 20x3.5 dwie sztuki 10x3 PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden) 25x2.5 (korek, uszczelka) 22x2.5 24x2.5 12x3.5 sam tego nie weryfikowałem, bo jeszcze nie miałem potrzeby. Nie wiem też, czy oringi roczników <2008 różnią się od 2009 i 2010 Cytuj
goldbloom Napisano 27 Marca 2010 Napisano 27 Marca 2010 Nie wiem też, czy oringi roczników <2008 różnią się od 2009 i 2010 I to jest bardzo dobre pytanie. A skoro już przy tym jesteśmy - zna ktoś symbole o-ringów z rury pod zlewem, które pasowałyby zamiast oryginałów? Naprawdę, weźcie się ludzie wysilcie... Ja przekopywałem się przez ten temat z godzinę - czemu was miałoby to ominąć? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.