dobry Napisano 10 Grudnia 2009 Napisano 10 Grudnia 2009 eloo, to co ucieka w przypadku opisanym przez Ciebie, jest niezauważalne na manometrze pompki i można to w ogóle pominąć. Cytuj
tobo Napisano 10 Grudnia 2009 Napisano 10 Grudnia 2009 probuje nadąrzyc za waszym tokiem myslenia i wybrazic sobie w jaki sposob stwierdzacie ucieczke. jesli powietrze ucieka przy odlaczaniu pompki i rowniez ucieka przy podlaczaniu jej ponownie (bo przeciez manometr - to chyba logiczne dla wszystkich niedowiarkow) skads cisnienie musi wziac zeby sie ruszyc od zera), to jak jestescie w stanie stwierdzic ile powietrza ucieklo przy odkrecaniu a ile przy kolejnym mocowaiu pompki? poza tym system dual air ma dwie komory o roznej wielkosci. komora negatywna jest duzo mniejsza i gdyby rzeczywiscie uciekalo z niej powietrze przy odkrecaniu koncowki pompki to bylaby praktycznie pusta. po napompowaniu tylnego sid'a i ponownym sprawdzaniu cisnienia wskazania są bardzo rozne - w komorze negatywnej z ok 15 atmosfer zostaje 5. tylny dnm byl pusty przy takim sprawdzeniu. powietrze owszem, moze uciekac, ale w przypadku wady zaworu amortyzatora. Cytuj
Kubus18 Napisano 10 Grudnia 2009 Napisano 10 Grudnia 2009 Ile Reba ma w końcu skoku? 115 czy 120 mm? Rocznik 2008 Cytuj
Patryke Napisano 10 Grudnia 2009 Napisano 10 Grudnia 2009 Ile Reba ma w końcu skoku? 115 czy 120 mm? Rocznik 2008 Max. możesz ustawić 115, 120 jest od '09. Cytuj
Kubus18 Napisano 27 Grudnia 2009 Napisano 27 Grudnia 2009 Witam. Dobrze zrozumiałem instrukcję? -110 ml do tłumika Motion Control 5w -5 ml do komory pozytywnej 15w -15 ml przez otwór komory negatywnej do lewej goleni 15w -15 ml przez otwór tłumienia do prawej goleni 15w Można zamiast 15w wlać 5w? Pozdrawiam Cytuj
stefanX Napisano 28 Grudnia 2009 Napisano 28 Grudnia 2009 "Prawie" dobrze -15 ml przez otwór komory negatywnej do lewej goleni 15w-15 ml przez otwór tłumienia do prawej goleni 15w Ten olej wlewasz przez otwory w dolnych goleniach. Zresztą nie jest możliwe wlać tego oleju przez zawór komory negatywnej i otwór, w którym jest włożone pokrętło regulacji tłumienia odbicia. Mała uwaga - zgodnie z instrukcją podczas wlewania oleju do dolnych goleni dobrze jest trzymać widelec pochylony ok. 45* i rozciągnięty (tj. z wysuniętymi goleniami górnymi) w takim stopniu, że górne golenie "siedzą" jedynie w górnych tulejkach ślizgowych). Dzięki temu ładnie zwilżymy olejem górne ślizgi. Równie dobrze zrobi naszym amorkom spod godła RS ustawienie roweru do góry nogami na jakiś czas, co jakiś czas Zamiast 15W spokojnie możesz użyć tego oleju co wlewasz do tłumika. Odwrotna. Jedynie zmiana lepkości oleju, który lejesz do MC miałaby spory wpływ na charakter pracy tłumika. Olej 5W ma za zadanie "tylko" (albo i "aż") smarowanie trących elementów i uszczelnień. 5W spokojnie tym zadaniom sprosta Cytuj
mati199 Napisano 28 Grudnia 2009 Napisano 28 Grudnia 2009 Ile czasu należy poświęcić na wykonanie takiego serwisu we własnym zakresie ? Cytuj
goldbloom Napisano 28 Grudnia 2009 Napisano 28 Grudnia 2009 Za pierwszym razem ponad godzinę, a po nabraniu wprawy - mniej niż 30 minut. Cytuj
stefanX Napisano 28 Grudnia 2009 Napisano 28 Grudnia 2009 wszystko zależy od zdolności manualnych serwisanta. 30 minut - to już mocno wprawionym trzeba być Cytuj
Kubus18 Napisano 28 Grudnia 2009 Napisano 28 Grudnia 2009 Witam. Mi to zajęło dwa dni, tyle że robiłem serwis etapami, tzn. w pierwszy dzień wszystko rozebrałem i wyczyściłem a w drugi zalałem i skręciłem. W sumie wyszły jakieś 2-3 godziny. Jednak zużyłem 2x więcej oleju, albowiem pominąłem w instrukcji iż trzeba wyciągnąć tłok z części Motion Control, przez co nie mogłem wlać pełnych 110 ml oleju. po wyciągnięciu tłoka 100 ml oleju znalazło się na podłodze Ogólnie rzecz biorąc, cała operacja zadziwiająco prosta, odkręcić kilka śrubek i ściągnąć 3 pierścienie...i zachować kilka podstawowych zasad Cytuj
teryuu Napisano 29 Grudnia 2009 Napisano 29 Grudnia 2009 Dysponuje ktoś polską instrukcją od Reby? Albo wie gdzie znaleźć jakiś pdf? Cytuj
stefanX Napisano 29 Grudnia 2009 Napisano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Jeśli chodzi Ci o instrukcję użytkownika, to tutaj Natomiast instrukcja serwisowania tylko w engliszu tutaj a tu film instruktażowy: Edytowane 29 Grudnia 2009 przez stefanX Cytuj
Wax Napisano 11 Stycznia 2010 Napisano 11 Stycznia 2010 Witam. Potrzebuję rozmiary wszystkich oringów do Reby SL 08 od osoby która samodzielnie robiła serwis i te rozmiary się sprawdziły. Cytuj
goldbloom Napisano 11 Stycznia 2010 Napisano 11 Stycznia 2010 Post numer 381 Wymiary oringów do Reby za pl.rec.rowery: LEWA (dual air): 25x2.5 (korek, uszczelka) 20x3.5 dwie sztuki 10x3 PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden) 25x2.5 (korek, uszczelka) 22x2.5 24x2.5 12x3.5 W 100% sprawdzone, na mojej własnej Rebie Zakładaj w ciemno. Koszt uszczelek w sklepie obok mojego domu ~6zł. Jeśli cieknie ci pokrętło blokady, możesz dać dodatkowo 2 malutkie uszczelki - jedną wewnątrz, drugą na zewnątrz, pod niebieskim kółkiem z aluminium. Szczegółowa instrukcja ze zdjęciami i wymiarami uszczelek (w tej chwili nie pamiętam) jest gdzieś w tym temacie. Cytuj
Wax Napisano 12 Stycznia 2010 Napisano 12 Stycznia 2010 Ok, o to chodziło A jak o to jest z olejem ? Trzeba pakować 15W i 5W ? Amortyzator zalany w całości 5W będzie chodził jak masło - w złym tego słowa znaczeniu ? I jeszcze pytanko odnośnie Judy Butter'a, jakiś zamiennik ?! Cytuj
rafalek940 Napisano 4 Lutego 2010 Napisano 4 Lutego 2010 Czesc możecie moze pomoc jakie cisnienie dac dla 67 kg jezdca z reba 2010 sl biala ? pozdrawiam Cytuj
sforzare Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 W moim przypadku ucieczka powietrza po napompowaniu komory negatywnej i odłączeniu pompki wynosi 20 psi. W świetle wcześniejszych wypowiedzi trochę mnie tak duża ilość niepokoi. Czy w przypadku nieszczelności komory negatywnej będzie też pociągało spadek ciśnienia w komorze pozytywnej? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny spadku ciśnienia w komorze negatywnej? Oring, czy zawór? Cytuj
Amarek Napisano 28 Lutego 2010 Napisano 28 Lutego 2010 To 20psi ucieka przy podłączaniu pompki. Jak odkręcasz końcówkę z zaworu, najpierw zamyka się zawór, czyli ciśnienie w komorze ma tyle co na zegarku. U mnie też spada o 20. Cytuj
detonator Napisano 1 Marca 2010 Napisano 1 Marca 2010 Ok, o to chodziło A jak o to jest z olejem ? Trzeba pakować 15W i 5W ? Amortyzator zalany w całości 5W będzie chodził jak masło - w złym tego słowa znaczeniu ? I jeszcze pytanko odnośnie Judy Butter'a, jakiś zamiennik ?! Ja lałem 15W oraz 5W ale faktem jest, że wystarczy tylko ten 5W, spokojnie poradzi on sobie ze smarowaniem górnych lag. Dobrze jest też wyciągnąć gąbkę z pod uszczelki kurzowej, wyczyścić ją w ciepłej wodzie z płynem i po wyschnięciu nasączyć olejem ( Nie wiem czy ta gąbka jest w rebie ale w revelationie jest ) Co do smaru to ja ten w/w zastąpiłem motorexem i nic się nie dzieje Cytuj
AleXander Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 To 20psi ucieka przy podłączaniu pompki. Jak odkręcasz końcówkę z zaworu, najpierw zamyka się zawór, czyli ciśnienie w komorze ma tyle co na zegarku. U mnie też spada o 20. To naprawde tak jest? Ja ZAWSZE byłem przekonany że trzeba zapakować te 15-20 PSI więcej, bo myślałem że przy odkręcaniu zaworu tyle właśnie ucieka ;> Cytuj
twmax Napisano 2 Marca 2010 Napisano 2 Marca 2010 Mam pytanie odnośnie znawców Reby za nic w świecie nie mogę ustawić swojej Reby tak aby skok był 2cm i w obydwu komorach było takie same ciśnienie. Wreszcie kolejna sprawa nie wiem czy u Was jest podobnie: Niepokoi mnie jedna rzecz mianowicie jak ustawie amora sztywnego dźwignia PushLoc w dół to jak trochę pojeżdżę to się blokuje PushLoc i trzeba pomóc sobie ręką ewentualnie docisnąć kierownicę. Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? i cze te typy tak mają ? Pozdrawiam Cytuj
mico102 Napisano 4 Marca 2010 Napisano 4 Marca 2010 Mam następujący problem z Rebą 08 SL(wersja bez manetki, choć w tym przypadku to mało ważne)- z tłumika ucieka mi olej do dolnych goleni. Był rozbierany, oringi wyglądały na dobre. Założyłem je z powrotem- nie mogłem u siebie w mieście dostać takowych. Niestety po miesiącu problem jest ten sam, blokada jeszcze nie przestała działać, ale po spuszczeniu powietrza amortyzator nie wchodzi do końca- zostaje ponad 3cm i nie da rady dalej wcisnąć. W związku z tym pytanie- czy ktoś może dostał do swojej reby pasujące oringi i byłby w stanie mi takie kupić i wysłać? Oczywiście bym zapłacił. Byłbym wdzięczny! Cytuj
detonator Napisano 5 Marca 2010 Napisano 5 Marca 2010 mico102 poszukaj dobrze. Praktycznie w każdym sklepie z armaturą dostaniesz tego typu o-ring, jest on bardzo typowy. Są to groszowe sprawy. Sam o-ring ( założony już na tłumik) lekko nasmaruj gęstym smarem ( ja smaruje motorexem). Cytuj
eloo Napisano 5 Marca 2010 Napisano 5 Marca 2010 Niepokoi mnie jedna rzecz mianowicie jak ustawie amora sztywnego dźwignia PushLoc w dół to jak trochę pojeżdżę to się blokuje PushLoc i trzeba pomóc sobie ręką ewentualnie docisnąć kierownicę. Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? i cze te typy tak mają ? u mnie jest ten sam problem, jak sie bardziej usyfił to wogole nie odbijala blokada, trzebabylo recznie za linke ciagnac. Jak go wyczyścilem, skróciłem pancerz i linke, wszystko potraktowałem brunoxem i rower stał troche odwrócony kołami do góry zeby olej sciekł problem na troche ustapił. Jak olej scieknie i amor sie usyfi problem znowu sie pojawia. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.