Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

probuje nadąrzyc za waszym tokiem myslenia i wybrazic sobie w jaki sposob stwierdzacie ucieczke.

 

jesli powietrze ucieka przy odlaczaniu pompki i rowniez ucieka przy podlaczaniu jej ponownie (bo przeciez manometr - to chyba logiczne dla wszystkich niedowiarkow) skads cisnienie musi wziac zeby sie ruszyc od zera), to jak jestescie w stanie stwierdzic ile powietrza ucieklo przy odkrecaniu a ile przy kolejnym mocowaiu pompki?

 

poza tym system dual air ma dwie komory o roznej wielkosci. komora negatywna jest duzo mniejsza i gdyby rzeczywiscie uciekalo z niej powietrze przy odkrecaniu koncowki pompki to bylaby praktycznie pusta.

po napompowaniu tylnego sid'a i ponownym sprawdzaniu cisnienia wskazania są bardzo rozne - w komorze negatywnej z ok 15 atmosfer zostaje 5. tylny dnm byl pusty przy takim sprawdzeniu.

 

powietrze owszem, moze uciekac, ale w przypadku wady zaworu amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

"Prawie" dobrze ;)

 

-15 ml przez otwór komory negatywnej do lewej goleni 15w

-15 ml przez otwór tłumienia do prawej goleni 15w

 

 

Ten olej wlewasz przez otwory w dolnych goleniach. Zresztą nie jest możliwe wlać tego oleju przez zawór komory negatywnej i otwór, w którym jest włożone pokrętło regulacji tłumienia odbicia. 

 

Mała uwaga - zgodnie z instrukcją podczas wlewania oleju do dolnych goleni dobrze jest trzymać widelec pochylony ok. 45* i rozciągnięty (tj. z wysuniętymi goleniami górnymi) w takim stopniu, że górne golenie "siedzą" jedynie w górnych tulejkach ślizgowych). Dzięki temu ładnie zwilżymy olejem górne ślizgi. Równie dobrze zrobi naszym amorkom spod godła RS ustawienie roweru do góry nogami na jakiś czas, co jakiś czas :)

 

Zamiast 15W spokojnie możesz użyć tego oleju co wlewasz do tłumika. Odwrotna. Jedynie zmiana lepkości oleju, który lejesz do MC miałaby spory wpływ na charakter pracy tłumika. Olej 5W ma za zadanie "tylko" (albo i "aż") smarowanie trących elementów i uszczelnień. 5W spokojnie tym zadaniom sprosta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mi to zajęło dwa dni, tyle że robiłem serwis etapami, tzn. w pierwszy dzień wszystko rozebrałem i wyczyściłem a w drugi zalałem i skręciłem. W sumie wyszły jakieś 2-3 godziny. Jednak zużyłem 2x więcej oleju, albowiem pominąłem w instrukcji iż trzeba wyciągnąć tłok z części Motion Control, przez co nie mogłem wlać pełnych 110 ml oleju. po wyciągnięciu tłoka 100 ml oleju znalazło się na podłodze :(

 

Ogólnie rzecz biorąc, cała operacja zadziwiająco prosta, odkręcić kilka śrubek i ściągnąć 3 pierścienie...i zachować kilka podstawowych zasad :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Post numer 381

 

Wymiary oringów do Reby za pl.rec.rowery:

 

LEWA (dual air): 25x2.5 (korek, uszczelka) 20x3.5 dwie sztuki 10x3

 

PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden) 25x2.5 (korek, uszczelka) 22x2.5 24x2.5 12x3.5

 

W 100% sprawdzone, na mojej własnej Rebie :laugh: Zakładaj w ciemno. Koszt uszczelek w sklepie obok mojego domu ~6zł.

 

Jeśli cieknie ci pokrętło blokady, możesz dać dodatkowo 2 malutkie uszczelki - jedną wewnątrz, drugą na zewnątrz, pod niebieskim kółkiem z aluminium. Szczegółowa instrukcja ze zdjęciami i wymiarami uszczelek (w tej chwili nie pamiętam) jest gdzieś w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

W moim przypadku ucieczka powietrza po napompowaniu komory negatywnej i odłączeniu pompki wynosi 20 psi. W świetle wcześniejszych wypowiedzi trochę mnie tak duża ilość niepokoi.

Czy w przypadku nieszczelności komory negatywnej będzie też pociągało spadek ciśnienia w komorze pozytywnej? Ewentualnie gdzie szukać przyczyny spadku ciśnienia w komorze negatywnej? Oring, czy zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, o to chodziło :(

 

A jak o to jest z olejem ? Trzeba pakować 15W i 5W ? Amortyzator zalany w całości 5W będzie chodził jak masło - w złym tego słowa znaczeniu ?

 

I jeszcze pytanko odnośnie Judy Butter'a, jakiś zamiennik ?!

 

 

Ja lałem 15W oraz 5W ale faktem jest, że wystarczy tylko ten 5W, spokojnie poradzi on sobie ze smarowaniem górnych lag.

Dobrze jest też wyciągnąć gąbkę z pod uszczelki kurzowej, wyczyścić ją w ciepłej wodzie z płynem i po wyschnięciu nasączyć olejem

( Nie wiem czy ta gąbka jest w rebie ale w revelationie jest )

 

Co do smaru to ja ten w/w zastąpiłem motorexem i nic się nie dzieje :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To 20psi ucieka przy podłączaniu pompki. Jak odkręcasz końcówkę z zaworu, najpierw zamyka się zawór, czyli ciśnienie w komorze ma tyle co na zegarku.

U mnie też spada o 20.

 

To naprawde tak jest? :thumbsup:

Ja ZAWSZE byłem przekonany że trzeba zapakować te 15-20 PSI więcej, bo myślałem że przy odkręcaniu zaworu tyle właśnie ucieka ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie znawców Reby za nic w świecie nie mogę ustawić swojej Reby tak aby skok był 2cm i w obydwu komorach było takie same ciśnienie.

Wreszcie kolejna sprawa nie wiem czy u Was jest podobnie:

Niepokoi mnie jedna rzecz mianowicie jak ustawie amora sztywnego dźwignia PushLoc w dół to jak trochę pojeżdżę to się blokuje PushLoc i trzeba pomóc sobie ręką ewentualnie docisnąć kierownicę. Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? i cze te typy tak mają ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam następujący problem z Rebą 08 SL(wersja bez manetki, choć w tym przypadku to mało ważne)- z tłumika ucieka mi olej do dolnych goleni. Był rozbierany, oringi wyglądały na dobre. Założyłem je z powrotem- nie mogłem u siebie w mieście dostać takowych. Niestety po miesiącu problem jest ten sam, blokada jeszcze nie przestała działać, ale po spuszczeniu powietrza amortyzator nie wchodzi do końca- zostaje ponad 3cm i nie da rady dalej wcisnąć. W związku z tym pytanie- czy ktoś może dostał do swojej reby pasujące oringi i byłby w stanie mi takie kupić i wysłać? Oczywiście bym zapłacił. Byłbym wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepokoi mnie jedna rzecz mianowicie jak ustawie amora sztywnego dźwignia PushLoc w dół to jak trochę pojeżdżę to się blokuje PushLoc i trzeba pomóc sobie ręką ewentualnie docisnąć kierownicę. Może ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? i cze te typy tak mają ?

u mnie jest ten sam problem, jak sie bardziej usyfił to wogole nie odbijala blokada, trzebabylo recznie za linke ciagnac. Jak go wyczyścilem, skróciłem pancerz i linke, wszystko potraktowałem brunoxem i rower stał troche odwrócony kołami do góry zeby olej sciekł problem na troche ustapił. Jak olej scieknie i amor sie usyfi problem znowu sie pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...