Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 adamm84, Przystosowanie reby do obsługi blokady za pomocą manetki, to nie jest kwestia wymiany samego niebieskiego pokrętła. Wersja tłumika MC przystosowanego do pracy z manetką posiada wewnętrzna sprężynę, która ma za zadanie "odbijać" pokrętło zawsze do pozycji otwartej. Wersja MC bez manetki takiej sprężyny nie ma. Także wydaje mi się, że jest konieczna wymiana całego tłumika.  

Napisano

właśnie zgłębiłem temat, faktycznie jednej durnej sprężynki brakuje, dam rade jakoś bez manetki, myślę ze 790zł za nową rebe race to i tak była okazja :)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Od jakiegoś czasu jestem szczęsliwym posiadaczem reby race 2009 z puskloc. Cisnienie mam takie jak w instrukcji i jestem poki co zadowolony. Jedynie to mnie zastanawia do blokada skoku i flootgate. Mianowicie, nawet jak mam flootgate przykrecony na maksa i zablokowany amor to buja. Nie jest źle na podjazdach w terenie, ale ostatnio jak robiłem stromy podjazd na stojąco na drodze aswaltowej to strasznie bujalo. Wydawalo mi sie ze przy zakreconym flootgate i blokacie, reba powinna byc sztywna. Bylbym wdzieczny za wasze spostrzezenia.

pozdrawiam

Napisano
Od jakiegoś czasu jestem szczęsliwym posiadaczem reby race 2009 z puskloc. Cisnienie mam takie jak w instrukcji i jestem poki co zadowolony. Jedynie to mnie zastanawia do blokada skoku i flootgate. Mianowicie, nawet jak mam flootgate przykrecony na maksa i zablokowany amor to buja. Nie jest źle na podjazdach w terenie, ale ostatnio jak robiłem stromy podjazd na stojąco na drodze aswaltowej to strasznie bujalo. Wydawalo mi sie ze przy zakreconym flootgate i blokacie, reba powinna byc sztywna. Bylbym wdzieczny za wasze spostrzezenia.

pozdrawiam

 

Reba nigdy nie zablokuje się na kamień. Zawsze zostaje jakieś 2 cm skoku, jest to zabezpieczenie przed uszkodzeniem blokady w wypadku wjechania na dużą dziurę na zablokowanym widelcu.

Napisano

To i moja kolej na referacik o rebie :D Jakis czas temu stanełem przed dylematem w jaki amor zainwestować kase.Do wyboru znalazłem Rebe SL lub r-7 po przeczytaniu postów wybrałem Rebe,ma przejechane 1000km i nie jestem z niej zadowolony (a miało być tak pieknie ) Próbowałem już chyba wszystkiego cisnienie wysokie i niskie i nic nie wyszło jak dostawałem po łapkach na zjazdach tak dostaje dalej :) Na pewno plusem jest sztywność ale ustawienie cisnień w komorach to porażka (chyba że moja jest jakaś wadliwa ? )Moja waga to 75kg skok 100 Reba sl 2008.Moze ktoś ma jakis pomysł na to ??

Napisano

To i moja kolej na referacik o rebie :D Jakis czas temu stanełem przed dylematem w jaki amor zainwestować kase.Do wyboru znalazłem Rebe SL lub r-7 po przeczytaniu postów wybrałem Rebe,ma przejechane 1000km i nie jestem z niej zadowolony (a miało być tak pieknie ) Próbowałem już chyba wszystkiego cisnienie wysokie i niskie i nic nie wyszło jak dostawałem po łapkach na zjazdach tak dostaje dalej :) Na pewno plusem jest sztywność ale ustawienie cisnień w komorach to porażka (chyba że moja jest jakaś wadliwa ? )Moja waga to 75kg skok 100 Reba sl 2008.Moze ktoś ma jakis pomysł na to ??

 

Ja mam przejechane 200 km i stwierdzam przy moje wadze 98kg ze 160-170 psi AIR+ musze bo inaczej to zabujać sie można AIR- 135PSI. no chyba ze ktoś lubi masełko to według tabeli.

Napisano

Moja waga to 75kg skok 100 Reba sl 2008.Moze ktoś ma jakis pomysł na to ??

 

Jakie ustawiasz ciśnienie? Ja przy wadze 80kg w komorach mam 105+ i 95- :)

Napisano
I nie czujesz przy szybkim zjezdzie w terenie bicia po łapkach ? Wczoraj testowałem 85+ 75- i dalej lipa :D

 

Ustaw jeszcze odpowiednio Rebound.

 

Teraz moje pytanie. Dlaczego RS w oryginalnej tabeli podaje, żeby pompować + i - takimi samymi wartościami ? Dalej>. Załóżmy, że amor mam napompowany po 120 psi w + i -. Co się stanie jeżeli zmienię tylko jedną wartość ( na więcej lub na mniej ) w + lub - ?

Napisano

Mati RS nie podaje nigdzie, że ciśnienie w + i - mają być takie same, a jedynie że przy określonej wadze mają się mieścić w przedziale. W instrukcji od amora napisali też, że ciśnienie w - nie powinno być większe niż w +. To jak masz komorę + na 120 PSI (zakres 115 - 130 PSI), to RS sugeruje Ci, że - pompujesz w tym samym zakresie jednocześnie trzymając się zalecenia żeby nie było więcej jak w komorze +. Czyli dla 120 PSI w + pompujesz między 120 a 130 PSI do -.

 

Im masz więcej powietrza w komorze + to amor staje się twardszy i bardziej mulasty przy końcu skoku. Jak dasz więcej do - niż do + to golenie górne zostaną "wciągnięte" do środka co równa się utracie skoku.

 

Dla jasności

komora "+" >= komora "-"

Napisano

Szukam kogoś z okolic Sosnowca kto zna sie na serwisowaniu reby (oczywiscie nie za darmoche :no: )

 

na youtube masz filmy.wpisz rock shox service. to jest proste.obejrzy kilka razy i stopniowo serwisik zaczni sobie robić raz jedną rzecz potem drugą

PS. ktoś zna wymiary gumowych oringów bo na allego mozna kupic ale rozmiar trzeba znać ;)

Napisano

Już w jednym temacie spytałem, ale nie uzyskałem odpowiedzi. Czy produkowana była Reba <08 (Stary Model) z mocowaniem PM. Wszystkie co przeglądam i wszystkie, na których jeździłem miały IS :)

Napisano

na youtube masz filmy.wpisz rock shox service. to jest proste.obejrzy kilka razy i stopniowo serwisik zaczni sobie robić raz jedną rzecz potem drugą

PS. ktoś zna wymiary gumowych oringów bo na allego mozna kupic ale rozmiar trzeba znać :)

 

Poszukaj w tym temacie kilka stron wcześniej.

Napisano

Mam problem z Reba 2009 SL.

Mianowicie - blokada skoku nie działa. Zainstalowany jest poplock i różnica z zamknietym i otwartym jest bardzo niewielka - linka od poplock dobrze naciągnięta (mam także recona - jak tam zamknę to amor się usztywnia z minimalnym skokiem). Próbowałem ustawiać gate za pomocą klucza imbus2,5 ale kręci się on w obie strony bez końca. Żadnych wycieków nie zauważyłem. Nie ma też żadnego uderzania amortyzatora jak było w poprzednich odpowiedziach w tym wątku.

Do proponujecie w tym przypadku?

 

Waga moja to około 92kg - i dopompwałem wg tabelki na - wydaje mi się że jest za miękka - szczególnie w porównaniu do recona - choć jego praca jest wg mnie lepsza, płynniejsza i pewniejsza. nie wiem czy to ciśnienie wraz z ustawieniem gate nie jest powiązane.

 

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i sugestie co z fantem zrobić.

Napisano

Rozkręć całą blokadę i wyjmij wnętrze, wtedy będzie wiadomo co się stało. Ja stawiam na sprężynkę wewnątrz blokady :rolleyes:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...