Skocz do zawartości

[Amortyzator]Rock Shox Reba - Porady serisowo-eksploatacyjne


Orzech89

Rekomendowane odpowiedzi

Erich nie miałem na myśli tego, żeby nie serwisować amora bo to oczywiste. Sam serwisuje swoją Rebę raz w sezonie (wymiana oleju i uszczelek jeśli trzeba). A to, że stosowanie blokady powoduje ubytki oleju to nie mam pojęcia skąd takiego newsa masz... Ja każdy podjazd i asfaltowy odcinek jadę z blokadą (będzie tego z 30% wszystkich km) i nic takiego nie zauważyłem.

 

Znasz może liczbę i dokładne rozmiary o-ringów potrzebnych do pełnego serwisu Reby (lewa i prawa goleń)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiary oringów do Reby za pl.rec.rowery:

 

LEWA (dual air):

25x2.5 (korek, uszczelka)

20x3.5 dwie sztuki

10x3

 

PRAWA - Mt. Control bez manetki (chodź to w tym wypadku chyba pies jeden)

25x2.5 (korek, uszczelka)

22x2.5

24x2.5

12x3.5

 

Szacun - thank you from the mountain :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam przeczytałem temat i troszkę się już dowiedziałem o moim problemie ale chciałbym się upewnić i poprosić o radę.

 

Mam amortyzator Rock Shox Reba SL 2008, pojawił się następujący problem, przestała działać blokada skoku oraz po kilku ugięciach amortyzator zaczyna jakby dobijać do czegoś(jakby do metalu dobijał). Blokada skoku jakby w ogole nie działała.

 

Cóż może być problemem ? Czytałem, że może być problem z tym, że olej spłynął na sam dół z powodu uszczelek czy coś. Dziwne bo amorek był naprawde nie dużo użytkowany. Przejechał z 250 km i z poł roku odpoczywał sobie :)

 

Czy mam się wybrać do serwisu ? i czy mam im coś zasugerować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny jeśli nie ten sam problem - amortyzator jakby dobija do czegoś i słychać głuche uderzenie które spowalnia ugięcie ale go nie blokuje. Jestem pewien, że to z braku oleju, który ciekł spod Gate'a kilka ładnych tygodni, ale nie non-stop tylko jak amortyzator popracował konkretniej na zjazdach.

 

Oddaj do serwisu, pewnie kolejna uszczelka w Rebie poszła do piekła, jak to już bywało u nie jednego użytkownika Reb z 2008 roku.

Jak będziesz coś wiedział to odezwij się na forum, chętnie się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czwartek chyba podrzuce rower do serwisu, bo na razie nie mam czasu

Aha jakby bylo slabe cisnienie to amor nie bylby twardy prawda ?

Do tego dzis probowalem jeszcze go pouginać i zauważyłem, że dziwnie syczy podczas pracy dość głośno jak nigdy wczesniej no i wciaż dobija jakby do czegoś.

Śmiesznie bo wyglada to tak ze uginam go kawalek i po kilku razach nagle zaczyna stukac jakby o cos ale dopiero po kilku ugieciach jakby sie dopompowywał.

 

Aha i nie wiecie czy jak jest na gwarancji to w serwisie rock shoxa moga to zrobic za darmo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zmieniłem sobie skok ze 100mm na 85. Niestety od razu po złożeniu pojawił się problem - tylko kilka cm ugięcia i dobijanie do twardego (od razu zweryfikowałem - przeciek oleju na dół w tłumiku). Tak się zastanawiam - czemu uszczelki puszczają akurat teraz, w końcu wyglądały na niezniszczone i zrobiłem wszystko, jak napisali w manualu (a amor ma rok i z całą pewnością nie był "agresywnie" używany).

Może mogę zrobić coś jeszcze bez dokupywania nowych (bo szczerze mówiąc nie wiem gdzie, czy dostanę i czy te rozmiary parę postów wyżej na 100% będą odpowiednie), żeby amor działał. Jak duże znaczenie ma smarowanie tych uszczelek? Czy golenie (te złote:)) MUSZĄ być przemyte alkoholem przed założeniem o-ringów? No bo przecież i tak się nasmarują tym olejem z komory, w której jest tłumik? Weźcie coś napiszcie, rower mi stoi w miejscu :wallbash:

Aha, jeszcze jedno. Mam problem z kręceniem regulacją zając-żółwik za pomocą imbusa-dzyndzla:). Wydaje mi się, że za płytko wchodzi (dolna jego krawędź tylko o ułamek mm nachodzi na śrubę na imbus 5mm, nie więcej) a regulacja, o ile w ogóle jest , to utrudniona - jakby imbus-dzyndzel nie łapał dziurki od floodgate'a (nie mogę sprawdzić - patrz wyżej:)). Jakieś pomysły?:(

No i zamierzam zmieszać resztki 2-óch olejów catrol 5w i 15w, a przy kolejnym serwisie je wlać do reby. Czy to nie jest zły pomysł :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam rebe sl 2008 przejechałem na niej jakies 1300km,ostatnio pojawił sie problem, mianowicie reba traci skok.

Gdy ustawie cisnienia w komorach pod siebie(cisnienia takie jak zawsze ustawiałem)lagi wystaja ok 105mm po przejechaniu ok 40km lagi wystaja 95-97 mm po nastepnych kilometrach znowu mniej o jakies kilka mm. Gdzy ustawie ja z powrotem na 105mm sytuacja sie powtarza (cisnienie w komorach nie zmienia sie jest takie same jak na poczatku ,czyli takie jak przy lagach wystajacych 105mm). Jaka jest tego przyczyna i co zrobic zeby reba znowu działała jak nowa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do tych co rozbierali MC w Rebie, a chodzi dokładnie o sprężynę blokady skoku, mam z nią problem taki, że co jakiś czas wyskakuje ona z gniazda (swoją drogą patent jak z "chińskiego garażu" a, nie firmy produkującej amortyzatory) co skutkuje tym,że manetka blokady nie wraca na swoje miejsce, a amortyzator zostaje zablokowany.Czy ktoś próbował to usprawnić,albo ma pomysł na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inny problem. Mam rebę race 09 i zapiaszczyłem blokadę. Znaczy niebieskie pokrętło. Zablokować manetką mogę, ale odblokować już muszę ciągnąć ręką za linkę. Pancerz jest czysty. I nie wiem jakim kluczem mam odkręcić pokrętło Floodgate by sie dostać pod pokrętło kompresji i wszystko wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...