Qba66 Napisano 6 Maja 2009 Napisano 6 Maja 2009 Worms, nie czytałeś tego przypadkiem na angielskojęzycznym forum? Jeśli tak, to popełniłeś błąd, gdyż jednostką miary wagi w angli np jest funt. 1 kg = ok 2,20 lb. Czyli dajmy na to, Twoja waga jak wspomniałeś to 70kg = 154 lb * 0,6 = 92 PSI. Mnie ten sposób obliczania wręcz idealnie pasuje do tego na jakich ustawieniach jeździłem mając rebę. Przy mojej wadze 85kg * 2,2 *0,6 = 112 PSI, przy czym ja jeździłem na ustawieniach pozytywna - 115 negatywna 120 i było cacy. Cytuj
Housik Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 @ worms - co do pompowania to weź pod uwagę, że dokręcając pompkę musi wyrównać się ciśnienie w układzie pompka - komora powietrzna i to dlatego wydaje się, że ciśnienie spada przy odkręcaniu pompki. @ Housik - tak ja pompowałem azotem, za każdym razem. Dokładniej to mieszanką o zawartości ponad 70% azotu Patrz - powietrze. jak mnie wku...a (sory za te słowo) jak ktoś pisze o 70%... le są inne gazy tez do cholery! zapraszam do lektury typu wiki. Plusy azotu w foxie: NIE grzeje się tłok, bo azot ma właściwości chłodzące! nie zwiększa się ciśnienie aż tak pod wpływem temperatury! nie ucieka tak wszybko tam gdzie nie ma. Miałem foxa nabitego azotem było ok, teraz mam powietrze i widzę same minusy!! ps. mam już wszystkie uszczelki do reby, pisać na pw jak ktoś chce Cytuj
Andrew Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 Housik Azot nie ma właściwości chłodzących. Chyba że piszesz o ciekłym azocie, ale chyba nie naleważ do swojego amorka LN'u strzykawką.. Gęstość azotu : 1,251kg/m^3 Gęstość tlenu : 1,429kg/m^3 Gęstość mieszaniny 4:1 = 1,286kg/m^3 Gęstość azotu jest o 2,73% mniejsza od gęstości powietrza. Ciepło właściwe azotu : 1040J/kg x*C Ciepło właściwe tlenu : 920J/kg x*C Ciepło właściwe mieszaniny 4:1 = 1016J/kg x*C Ciepło właściwe azotu jest o 2,4% większe od cw powietrza. Przewodność cieplna azotu : 0,02598W Przewodność cieplna tlenu : 0,02674W Przewodność cieplna mieszaniny 4:1 0,026132W Przewodność cieplna azotu jest o 0,59% mniejsza od pc powietrza. Zawartość innych gazów(mniej niż 1%) pominąłem ze względów ich znikomej objętości. Bajki o chłodzeniu tłoka azotem proszę zachować dla wnuków. Cytuj
Qba66 Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 Housik, po pierwsze to sobie żartowałem. Skoro pisałem o mieszance o objętości 70% azotu to chyba oczywiste, że są tam inne gazy. Po drugie nie zgodzę się z tym co napisałeś. Właściwości azotu, które opisałeś są ok, z tym, że w stanie innym niż lotny (np w stanie ciekłym azot ma te ok -190stopni i stosowany jest do chłodzenia). Zresztą Andrew wszystko ładnie opisał. To, że fox stosuje azot.. cóż jak dla mnie to polityka cenowa. Nikt raczej nie odpowie na Twoje pytanie o pompowaniu reby azotem Jak dla mnie szkoda kasy i zachodu, ale jak się zdecydujesz to opisz swoje wrażenia (bez efektu placebo poproszę). Orientowałeś się ile kosztuje napełnienie azotem? P.S to, że miałeś foxa i było ok a masz rebe na powietrze i widzisz same minusy, jak by Ci to wytłumaczyć.. może dlatego, że są to dwa różne konstrukcyjnie amortyzatory? Jeśli przetestujesz rebę na tych samych ciśnieniach napełnioną powietrzem i potem czystym azotem i będzie wyraźna różnica to daj znać. Cytuj
Housik Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 Tak pytałem 5zł od koła a ze względu na to że wchodzi na "tyle co nic" to chcą 5zł za napompowanie obydwu komór. Aha, żeby nie było mówi sie że niby kompresor może rozszczelnić amortyzator, niby tak ale ja pompowałem już b. powoli i nic sie nie stało. nie przeszedłem z foxa na rebe! chodzi mi o damper foxa, był azot i było ok a teraz po "małym szaleństwie" po dziurach sie zagrzeje - sprawdzone na 100%. Dobra.. właściwości chłodzące może przesadziłem. Może inaczej amortyzator pracuję w niższych temperaturach. Wy tylko sie opieracie na DANYCH, a gdzie praktyka ? Cytuj
Szoppers Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 A powiedzcie mi Panowie i Panie czy komus obilo sie o uszy jak naprawic wyciek "spod" zlotej galki regulujacej Floodgate? Generalnie chodzi o to miejsce: http://img217.imageshack.us/img217/7748/re...aul038kopia.jpg Dzisiaj to zauwazylem.. a wlasciwie uslyszalem ze cos tam syczy.. potem przestawilem skok i zmienilem olej i ubytku wlasciwie nie bylo.. ale sam fakt mnie denerwuje uprzedzam pytania ze "spod niebieskiego czegos" nie cieknie.. minimalnie jak sie zajrzy glebiej widac mokre ale nic nei wychodzi.. a swoja droga to ta cholerna zaslepka do ktorej sa potrzebne te szczypco-obcegi to naglupszy pomysl na jkai RS mogl wpasc myslalem ze pizne tym widelcem o ziemie pomoozcie prosze.. :> Cytuj
fallout Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imagepages/image1.html przejrzyj to Cytuj
Szoppers Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 Przejrzalem - jemu cieknie nie z tego miejsca prewencyjnie zalozylem o-ring w tym samym miejscu co on ale wyciek powyzej sie tym nie przejal.. Cytuj
Housik Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 nie jest to łatwe i zależy czy masz tuleje czarna lub czara z takim ładnym otworem lub bez. Jeśli go nie ma trzeba taki cholerny kołek wyjąć (też trudne do zrobienia). No i wymieniamy oring, wymiary 4x1,8mm (trudno dostępny) ew. 4x2mm tylko nie wiem czy nie będzie za gruby. fallout podał link jak rozebrać mc ale nie do końca tzn tu powodem były wycieki nie syczenie. Cytuj
Jason Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 Rozebrałem wszystko jeszcze raz , sprawdziłem , znalazłem jedna rzecz choć nie wiem czy to miało na coś wpływ : w lewej goleni wewnętrznej na samym dole jest taka podkładka i coś w rodzaju podkładki sprężynującej (sprężynki) a następnie plastikowy korek i pierścień rozporowy więc podkładka z sprężynką zamieniłem niechcący miejscami tak że sprężynka wpadała do środka goleni a nie opierała się na podkładce i dopychała korek do pierścienia - prościej nie potrafię . Oprócz tego zaopatrzyłem się w dużą strzykawkę i dokładnie odmierzyłem olej . Rebcia pracuje teraz pięknie , golenie wystają na 120 mm , bez powietrza gnie się do 114 a z powietrzem do ok 105 , potem kompresja jest bardzo duża i nie da się dobić . Cytuj
Szoppers Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 Nie wiem co to za bardzo "tuleja czarna lub czara" i o jaki otwor chodzi generalnie tlumik i "to co jest pod zlotym pokretlem do Flooda" wyglada tak samo jak tutaj.. http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imagepages/image23.html po sciagnieciu zlotego potrzac od goory widac jakby o-ring.. taki maciupki i dla uscislenia.. wyciek oleju jest - ale maly - szybiej uslyszysz syk niz olej albo jego utrate.. Cytuj
Kajot Napisano 7 Maja 2009 Napisano 7 Maja 2009 Dzisiaj to zauwazylem.. a wlasciwie uslyszalem ze cos tam syczy.. ,uprzedzam pytania ze "spod niebieskiego czegos" nie cieknie.. minimalnie jak sie zajrzy glebiej widac mokre ale nic nei wychodzi.. a swoja droga to ta cholerna zaslepka do ktorej sa potrzebne te szczypco-obcegi to naglupszy pomysl na jkai RS mogl wpasc myslalem ze pizne tym widelcem o ziemie pomoozcie prosze.. :> No to ja mam podobnie. Jak się zajrzy w głąb tego otworu od regulacji floodgata to na dole widać olej . Co do syczenia - to syczy mi jak odblokowuję tłumienie kompresji ( krótki syk przy przekręcaniu pokrętła). Póki co postanowiłem sie tym nie przejmować Cytuj
Martinii Napisano 9 Maja 2009 Napisano 9 Maja 2009 Tak pytałem 5zł od koła a ze względu na to że wchodzi na "tyle co nic" to chcą 5zł za napompowanie obydwu komór. Aha, żeby nie było mówi sie że niby kompresor może rozszczelnić amortyzator, niby tak ale ja pompowałem już b. powoli i nic sie nie stało. nie przeszedłem z foxa na rebe! chodzi mi o damper foxa, był azot i było ok a teraz po "małym szaleństwie" po dziurach sie zagrzeje - sprawdzone na 100%. Dobra.. właściwości chłodzące może przesadziłem. Może inaczej amortyzator pracuję w niższych temperaturach. Wy tylko sie opieracie na DANYCH, a gdzie praktyka ? Z tego wiem to azot w amortyzatorach powoduje, ze olej sie nie pieni. I tylko to jest jego zadaniem. Cytuj
Housik Napisano 9 Maja 2009 Napisano 9 Maja 2009 dobra. Ja swoje, Wy swoje. Ja zostaje przy swoim bo wszystko doświadczyłem na własnej skórze. Wracajmy do Reby, dziś jadę nabić azotem zobaczymy czy będzie różnica. Cytuj
Rufi74 Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 Witam.Niedawno kupiłem RS Reba Race,jestem w trakcie testowanie różnych ustawień,przejechałem na niej dopiero 100km,wczoraj pompując komore negatywną pojawiło się na wentylu od niej troche oleju,moje pytanie,czy mam powody do niepokoju,czy może sie takie cos zdarzać w rebach.Jeszcze jedna sprawa co do pokrętła GATE czy żeby je ustawić trzeba poluzować tą małą śrubkę co wychodzi z boku tego pokrętła? Pozdrawiam. Cytuj
Fifi Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 To jest olej od smarowania komory, nie ma się czym martwić. Cytuj
worms Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 U mnie cieknie to pokrętło od początku cały czas i niczym się nie przejmuję, a ta śrubka zapewne jest od odkręcania pokrętła i nie należy jej luzować. Daj znać jaką masz wagę i jak co ustawiłeś. Też mam Rebe Race, aktualnie skok 115mm Cytuj
maciek3na Napisano 13 Maja 2009 Napisano 13 Maja 2009 Jeśli go nie ma trzeba taki cholerny kołek wyjąć (też trudne do zrobienia). Housik, możesz napisać jaki masz patent na wyciągnięcie tego "kołka". Bo trzeba go wyciągnąć i z powrotem wsadzić i boje się żeby go nie uszkodzić. Jak zrobic to w miare delikatnie? Cytuj
worms Napisano 14 Maja 2009 Napisano 14 Maja 2009 Housik jak tam testy, nic się nie chwalisz? Chyba sprzedam Rebe i kupie Sida bądź Foxa, tylko czekam na jakąś dobrą okazję, może ktoś ściąga amortyzatory? Cytuj
Housik Napisano 16 Maja 2009 Napisano 16 Maja 2009 Są w cztery opcję raczej... 1. wyciąć brzeszczotem i wysunąć, następnie "zakleić lutownicą" 2. dać do serwisu może oni maja jakieś sposoby 3. męczyć się i jeszcze raz męczyć ze szczypcami 4. jak umiesz załątwić sobie taki kołek to zeszlifować lub uciąć, ewentualnie wkręcić śrubę - taki bolec na imbus sory chłopaki brakło mi czasu jak znajde rękawiczki to dziś go napompuje azotem. Cytuj
Krzychoo Napisano 16 Maja 2009 Napisano 16 Maja 2009 Dorobiłem się pompki .Dostroiłem korzystając z porad tu zawartych .Amor wszystko wystające wybiera bajecznie ,gorzej jest z dziurami .Nawet mała dziura w asfalcie wali po łapach. Amor ustawiony na 100 mm ,cisnienie 140/130 sag 20 mm. Coś zrobiłem nie tak ? Cytuj
Kaczor Dodgers Napisano 16 Maja 2009 Napisano 16 Maja 2009 Spróbuj odkręcić trochę tłumienie w stronę zajączka, bo może amor nie nadąża zwolnić SAGu po wjechaniu w dziurę. Cytuj
fastpinio Napisano 18 Maja 2009 Napisano 18 Maja 2009 Witam. Jakis czas temu zaczalem eksperymentowac z cisnieniami mojej reby sl 08 - 85mm. Ogolnie po przeczytaniu tego watku mialem totalny metlik w glowie. Waze 91kg przy 191cm wzrostu. Dotychczas jezdzilem na ustawieniach 120(+)/130(-) i czulem komfort (amorek dobrze wybieral male nierownosci) lecz byl za twardy przy wiekszych przeszkodach i ogolnie ciezko go bylo ugiac mocniej (zawsze zostawalo ok 3cm zapasu). Wczoraj po przyczytaniu watku z http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=183213) zaczalem eksperymentowac z mniejszymi cisnieniami i po wielu probach doszedlem do kombinacji 75(+)/50(-) ktora wydaje sie byc dla mnie idealna. Sag ustawilem na ok 17mm (20% z 85mm). Teraz reba pracuje plynnie w calym swoim zakresie 85mm, wybiera liscie jak i rowniez duze przeszkody. Pewnie wielu z Was powie ze przy 91kg to bardzo niskie cisnienia, nie wiem z czego to wynika, moze z geometrii ramy (cube ltd cc 21''), moze z mojej budowy ciala (chudsze rece i tulow, masywniejsze nogi). Kierowalem sie instrukcja forumowicza ZigZag : 1. Set Positive Spring Air Pressure - Set sag at 25% of full travel (25mm) - mine was around 75 psi as measured on the Rock Shox pump - I weigh 185 lbs... - test ride and lower/raise so that full travel is reached but doesn't bottom out except on decent size drops/hits. 2. Set Negative Spring Air Pressure - add negative spring air pressure till the sag just starts to decrease (as measured while on bike) - test ride and raise/lower until small bump compliance is ideal without being too soft - shouldn't have negative air pressure higher than positive air pressure - I set mine at 70 psi 3. Set Rebound Dampening - set rebound to the fastest (least amount of dampening) without kicking back - test over fast rocky, stutters and big hits - I set mine 2-3 clicks off full rabbit (open) Cytuj
maciek3na Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 fastpinio, nie dobija przy większych przeszkodach? Cytuj
Pulse Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 Dotychczas jezdzilem na ustawieniach 120(+)/130(-) i czulem komfort (amorek dobrze... Na mtbr jest jeszcze duzo o "10 psi rule" czyli to ze pozytywna zawsze o 10psi wiecej niz negatywna, a Ty miales na wspak. Wiecej w negatywnej niz w pozytywnej skraca skok amorka. Obecnie masz wg tej reguly lub nawet wiecej, ale czy jestes pewien ze masz taki sag jak mowisz przy 70psi? Amor nie pływa ani nie buja przy podjazdach? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.