Rafał87 Napisano 17 Marca 2009 Napisano 17 Marca 2009 rozebrałem moją rebe i jednak to te uszczelki chodzą ciężko a właściwie to jedna ta co jest niżej ta co oddziela komory chodzi płynnie okej a ta niżej to w jedną strone chodzi wmiare ok a w drugą (przy powrocie amora) strasznie ciężko pomimo przesmarowania jej olejem, jutro szukam gdzies sklepów z uszczelkami. i jeszcze mam takie pytanko bo miałem strasznie zdeformowane takie dwie podkładki: http://img72.imageshack.us/img72/8064/dsc00718n.jpg http://img168.imageshack.us/img168/7913/dsc00715.jpg jaką one role spełniają? i dlaczego takie zdeformowane są? z tego co mi się wydaje to te podkładki się zatrzymują we wnęce w goleni: http://img242.imageshack.us/img242/7504/dsc00719.jpg ale czemu sązdeformowane? Cytuj
Tomy Napisano 17 Marca 2009 Napisano 17 Marca 2009 Ta ciemniejsza jest podkładką sprężynującą. Ma być "pofalowana". Pozwala ona na wciśnięcie plastikowego "korka" w celu późniejszego usunięcia pierścienia segera z dołu lagi. Ale druga ("złota") powinna być płaska. Może przy demontażu zbyt gwałtownie szarpnąłeś? Miękka jest, bo sam ją pogiąłem. Jak nie - to może pokaż to rozbebeszone w dobrym serwisie. Jak będziesz szukał uszczelki to skorzystaj z solidnej suwmiarki. Dla sprzedawcy w większości sklepów "z uszczelkami" 3,5 a 3,8 nie robi różnicy. Ja porządne dostałem dopiero przypadkiem w USA (ale fakt, że zbytnio nie szukałem w Polsce). Cytuj
Rafał87 Napisano 17 Marca 2009 Napisano 17 Marca 2009 Tomy to chetnie odkupie te uszczelki 3,45, daj znac na gg:8668042 Cytuj
Rafał87 Napisano 18 Marca 2009 Napisano 18 Marca 2009 a jeszcze zapytam może wie ktoś gdzie można dostaćtakie uszczelki? bo poszperałem w necie i znalazłem tylko wymiar 21x3,5mm. wie ktoś jakie mają wymiary wszystkie uszczelki w rebie? Cytuj
worms Napisano 21 Marca 2009 Napisano 21 Marca 2009 Witam serdecznie w sezonie 2009. Dużo czasu ostatnio miałem i z ciekawości porobiłem różne pomiary Reby i mimo, że kiedyś już to wyjaśniałem, to w dalszym ciągu czuję się oszukany. Zakupiłem amorek ustawiony fabrycznie na 100, nie jest on za krótki? http://picasaweb.google.com/worms0708/XTRZ...694332105126562 Górne oznaczenie jest po spuszczeniu powietrza, dalej już mi sie nie udaje docisnąć i 20mm zostaje nie wykorzystane. Dolne oznaczenie to SAG ustawiany na sucho. Całkowity zakres ruchu amorka to około 88mm, to raczej za mało jak na 100mm, chyba że tą martwą strefę mam też w to wliczyć. Ktoś może mi to jeszcze raz wyjaśnić? Cytuj
Rafał87 Napisano 22 Marca 2009 Napisano 22 Marca 2009 mi po spuszczeniu powietrza tez nie wchodzi do końca ale lekko go uginając schowa sie tyle ze golenie wystają jakies 4-6mm. (ustawiony na 100mm) a nieugiety to golenie wystają na 104-105mm. co do uszczelek o ktorych pisałem wyzej to sie okazalo ze ta uszczelka co chodzi ciezko to ona przy pracy amora się nie porusza (jest w tym samym miejscui goleni) uszczelnia tylko komore wiec ona nie ma wpływu. I sama wymiana oleju i pomogła, teraz Reba znowu chodzi jak marzenie i wybiera nawet liście wiec jak ktos ma podobny problem to polecam najpierw dolanie oleju do goleni i komory powietrznej i troche wlac na te gąbki pod uszczelkami kurzowymi. według manuala chyba uzupełniac olej powinno sie co 50godzin ja miałem przejechane ponad 300h. teraz wiem zeby czesciej zaglądać do środka. Cytuj
worms Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 Nie dawał mi spokoju skok i zadzwoniłem do Harfy, tam się dowiedziałem że amortyzator zawsze ma 5mm zapasu, czyli po napompowaniu goleni pozytywnej powinien wystawać na 105mm. Jednak po spuszczeniu powietrza, te 5mm powinno zostać, a nie tak jak u mnie 22mm. Jeden z serwisów warszawskich podpowiedział że muszę zrobić przegląd, pewnie mam za dużo ilość oleju w amorku i nie mogę go bardziej juz dobić, a przy okazji wymienią i wyczyszcza jeżeli będzie tak potrzeba. Jak się okazało gwarancja tego nie obejmuje, koszt około 85zł. Może jest ktoś z Warszawy kto mógłby mi to w domu zrobić, sam bym się nauczył, oczywiście odpłatnie? Cytuj
gerus Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 http://www.sram.com/_media/techdocs/95-410...ice%20Guide.pdf Do odwaznych swiat nalezy;] Wszystko ladnie z duuza iloscia obrazkow Sam jutro sie zabieram za moja Rebe i jade na tym manualu Cytuj
worms Napisano 23 Marca 2009 Napisano 23 Marca 2009 Daj znać jak ci poszło. Ja nie zaryzykuję, nie mam tak specjalistycznych narzędzi, brak uszczelek i oleju. Jakby ktoś wiedział jak to zrobić oraz miał wszystko co jest potrzebne do wykonania serwisu Reby to zapraszam. Instrukcja kiedyś może sie przydać. Spróbuje nakłonić zaprzyjaźnionego serwisanta namówić by mi to zrobił, w Marzocchi się specjalizuję więc nie wiem czy sie zgodzi. Cytuj
gerus Napisano 25 Marca 2009 Napisano 25 Marca 2009 Jestem po walce;] Co do twojego objawu ze masz 22m skoku to to na 90% olej jak dla mnie;] za pierwszym razem zalalem za duzo oleju i mialem wlasnie ten objaw;). Reba w srodku jest bardzo prosta. Rozlozenie jej z myciem zajelo mi niecale 20 min. Zlozenie juz wiecej ale byly problemy z iloscia oleju... troszke oleju sie ze strzykawki wylalo i z bledu mojego zalalem za duzo go. Tu masz foto jak wyglada w czesciach (nie do konca bo reszty nie rozbieralem bo uszczelki mam ok) te 2 tloki jak wypchniesz to wychodza z goleni bez problemu. Cytuj
worms Napisano 25 Marca 2009 Napisano 25 Marca 2009 Mistrzu, jestem pełen podziwu, respekt. Możesz pokazać jakimi narzędziami sie posługiwałeś, potrzebne są specjalistyczne czy można coś wykombinować samemu? Bez instrukcji jakbyś zapamiętał co i jak jest po kolei da radę złożyć, można się gdzieś pomylić? Ewentualnie gdzie sie zaopatrywałeś, jakimi olejami zalewałeś ile wyszedł cie koszt? Dzięki za PW Cytuj
gerus Napisano 25 Marca 2009 Napisano 25 Marca 2009 Klucz 24mm ,10mm, imbus 5, imbus 2mm do odkrecenia linki od blokady;], i srubokret do wyjecia uszczelek aby zamoczyc gabki zolte w oleju(przy ich wyciaganiu wyciagnij sprezynki aby ich nie pogiac) Wszystko da rade zrobic samemum znadnych specialistycznych sie nie potrzebuje. Pomylic nie ma sie jak bo to jest baaardzo proste;] Oleje kupilem w sklepie intercars http://sklep.intercars.com.pl/ bo u mnie na wsi inie dostalem. 110ml 5W do komory z tlumikiem MC. 15ml 15W na dl goleni z tlumikiem MC. 3ml 15W do komory z - AIR i 5 do +AIR. Oleje mnie wyniosly 60zl z wysylka ale starczylo na dwa amory i zostalo jeszcze 200ml 5W mi i ponad 450 15W;] Jakbys mial jakies problemy to p[isz tu/ badz na gg:) Jeszcze dwa takie ciekawe filmiki od SRAMtech AIR - MC - Cie MC interesuje bo tam masz za duzo oleju. Cytuj
Wax Napisano 25 Marca 2009 Napisano 25 Marca 2009 Albo mi się wydaje, albo wkleiłeś dwa te same filmiki Cytuj
browar Napisano 26 Marca 2009 Napisano 26 Marca 2009 Gerus,mam pare uwag.Po co wyjmowac uszczelki żeby nasączyć gąbki-spokojnie mozna to zrobić strzykawką z nałożonym kawałkiem rurki.Co do ilosci oleju to w żadnym manualu nie widziałem zalecenia,żeby wlewać olej do komory negatywnej- bo i jak?Wystarczy 3-5 ml przez górny korek do komory pozytywnej.Z narzędzie przydałyby sie jeszcze szczypce do pierścieni Seggera,żeby w razie czego wyjąć tłoczek komór powietrznych z lewej goleni.Ja tam zaglądam przy każdym serwisie i traktuje uszczelki małą ilością Judy Buttera. Cytuj
gerus Napisano 26 Marca 2009 Napisano 26 Marca 2009 klucza do pierscieni nie potzreba bylo uzywac. Oby dwa tloki wychodza bez problemu, tylko trzeba je mocniej wypchnac. W tebelce w manualu bylo to wlalem. Uszczelek wyciagac nie trzeba bylo ale rurki zadnej cienkiej nie mialem aby to zrobic to sie wyjelo;] Cytuj
Jason Napisano 26 Marca 2009 Napisano 26 Marca 2009 W manualu nie ma nic o oleju w negatywnej komorze , a może masz jakąś rozszerzoną wersje , jeśli mógłbyś dać linka Cytuj
gerus Napisano 26 Marca 2009 Napisano 26 Marca 2009 nie to ze do negatywnej komory, musialem sie zle wyrazic. Chodzi o puste miejsce nie komore. http://www.sram.com/_media/techdocs/95-410...ice%20Guide.pdf tabelka str 10, strona wczesniej punkt 33 Cytuj
Martinii Napisano 31 Marca 2009 Napisano 31 Marca 2009 Hej, Moja Reba tez dziwnie sie zachowuje. Wlasciwie to nie wiem czy cos jest z nia nie tak czy ze mna - czy nie za duzo oczekuje o tego amora. Mam ustawiony skok na 115 mm. Czytam tu i tam, ze Reba potrafi byc tak czula, ze wybiera liscie. Ok, wzialem pompke i pojechalem w teren testowac. Wymagany sag osiagam juz przy 100 PSI w komorze pozytywnej (waze 80 kg), a negatywna pompuje tak samo - 100 PSI. Wydawalo mi sie twardo wiec dodalem 5 PSI do negatywnej, ale niewiele to dalo. Dodalem jeszcze 5 PSI tak, ze bylo +100/-110 i efekt byl taki, ze skok amora zmniejszyl sie do okolo 80 mm (ze 115 mm !) i czulosc nadal byla niezadowalajaca... Jest jeszcze takie zjawisko, ze naciskajac kierownice w miejscu moge ugiac amor do okolo 60-70% skoku (wydaje mi sie bardzo miekki...), a gdy jade to jakby nie bylo tlumienia - najazd na nierownosc powoduje, ze wszystko czuje w rekach... O co chodzi? Moze tez olej trzeba wymienic/uzupelnic? Rebe kupilem nowa okolo roku temu i dopiero teraz (od 2-3 tygodni) na niej jezdze. Czy zle ja reguluje czy co?? Cytuj
maciek3na Napisano 31 Marca 2009 Napisano 31 Marca 2009 sprobój do pozytywnej i negatywnej dać 100PSI i póżniej w negatywnej obniżać ciśnienie co 5PSI Cytuj
Qba66 Napisano 31 Marca 2009 Napisano 31 Marca 2009 Akurat pomysł, ze zmniejszaniem ciśnienia w negatywnej bym ominął, bo w ten sposób nie zwiększysz czułości. Martinii, pisałeś, że ważysz 80kg.. spróbuj napompować pozytywną komorę do ok 110psi i negatywną ok 115psi. Powinno to pozwolić zwiększyć czułość i jednocześnie zminimalizować skracanie się skoku. Ja z moich obserwacji przy użytkowaniu tego amortyzatora zauważyłem, że w tym amortyzatorze podobny sag można uzyskać przy np ciśnieniach 100/100 pozyt/ neg jak i przy 120/120 poz/neg. Trzeba teraz wybrać odpowiedni kompromis czułości, twardości i ilości wykorzystywanego skoku. Moja reba nie wykorzystywała tak płynnie całego skoku, jednak b.dobrze wyłapywała drobne i średnie nierówności. (Też ustawiona na 115mm) Choć przyznam, że takie spore skrócenie się skoku przy raptem 5 psi.. coś dziwne. Postaraj się dobrze wyregulować tłumienie bo to też znacząco wpływa na pracę. Cytuj
Martinii Napisano 31 Marca 2009 Napisano 31 Marca 2009 [...]Postaraj się dobrze wyregulować tłumienie bo to też znacząco wpływa na pracę. Tzn co konkretnie masz na mysli? Cytuj
Qba66 Napisano 31 Marca 2009 Napisano 31 Marca 2009 Mam na myśli tłumienie powrotu u dołu lewej goleni z żółwikiem i zającem Ale pewnie to już dawno ustawiłeś Cytuj
Martinii Napisano 31 Marca 2009 Napisano 31 Marca 2009 Ustawilem to tylko raz - mniej wiecej na polowie zakresu obrotow... Cytuj
Qba66 Napisano 31 Marca 2009 Napisano 31 Marca 2009 w moim przypadku w połowie zakresu tłumienie było zdecydowanie za mocne, ale ja preferuje szybką jazdę więc lubię kiedy amortyzator szybko powraca po ugięciu. Ale to jest sprawa indywidualna, jedni lubią tak inni inaczej, ale przy zbyt dużym tłumieniu amortyzator traci na czułości. Radzę przekręcić trochę w stronę zająca Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.