uchmanek Napisano 7 Lipca 2008 Napisano 7 Lipca 2008 Jason: malo widziales. na forum jest watek na ten temat (dot. jakiegos pike'a). Cytuj
model3100 Napisano 4 Sierpnia 2008 Napisano 4 Sierpnia 2008 witam chciałbym odświeżyć temat gdyż mam jedno nurtujące mnie pytanie: Kupiłem swoją rebe race kilka dni temu i chciałbym zmienić skok z 80 które mam na 100 a nawet po przeczytaniu waszych postów z ustawieniami na 115.. i teraz moje pytanie wiem że trzeba rozkręcić itp i trzeba włożyć jakieś dystanse? Tylko te dystanse są w amorku i je coś przestawiam czy te dystanse mam wziąć skądś tylko nie wiem skąd :| Cytuj
Miecho87 Napisano 5 Sierpnia 2008 Napisano 5 Sierpnia 2008 Z tego co widzę w instrukcji serwisowej Rock Shoxa żeby zwiększyć skok, podkładki należy wyjąć, a nie dokładać. A swoją drogą to może instrukcje na stronie http://www.sram.com/en/service/ trochę Ci to rozjaśnią. Niestety nie ma polskiej wersji. Cytuj
model3100 Napisano 5 Sierpnia 2008 Napisano 5 Sierpnia 2008 czytałem tez na tym forum, że niektóre reby dają się ustawić tylko na 80/100 brak w nich opcji 115mm jak to jest? Cytuj
petreek Napisano 5 Sierpnia 2008 Napisano 5 Sierpnia 2008 na dniach moja Reba przejdzie taką operację (czyt. już jest w serwisie i czekam;)) po wszystkim podzielę się uzyskanymi informacjami. sam też się zastanawiam jaki jest max, 100 czy 115. Czytałem kilka różnych źródeł, jak na razie wydaje mi się że rocznik 2005 miał 115mm jako opcję, natomiast 2006-2007 tylko 80mm/100mm. Cytuj
cyklista Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 Chyba nie do końca tak jest. Mam Rebę z 2007 i mogę ustawić skok na 85, 100 czy 115mm. Myślę, że w modelach z pozostałych roczników jest podobnie. Cytuj
model3100 Napisano 6 Sierpnia 2008 Napisano 6 Sierpnia 2008 Z tego co się zdążyłem zorientować to zależy wszystko od tego jaki masz początkowy skok... Z każdej na każdą raczej się da przejść powiedzmy jak masz początkowo 100 skoku to żeby przejść w dół czyli na 80 musisz mieć podkładkę 20mm jeżeli nie dostałeś w komplecie to masz kłopot bo czeka Cię wydatek... Czyli najlepiej mieć 80 wtedy wyjmujesz podkładkę (20mm) masz 100 skoku a jak wyjmiesz drugą (15mm) masz 115 i to by było na tyle. Jesli posiadasz podkładki możesz zrobić skok jaki chcesz... Cytuj
uchmanek Napisano 7 Sierpnia 2008 Napisano 7 Sierpnia 2008 kiedys przez jakis czas pojawily sie watpliwosci co do mozliwosci zmiany skoku w rebie sl 2007 (a moze to bylo 2006?). wynikaly z bledu na stronie srama. teraz sprawa jest jasna: wszystkie reby mozna ustawic na 115mm. Cytuj
petreek Napisano 8 Sierpnia 2008 Napisano 8 Sierpnia 2008 potwierdzam, każdą rebę z syst. all travel można ustawić na 115/100/80. sprawdzone w praktyce. Cytuj
Millten Napisano 29 Września 2008 Napisano 29 Września 2008 Masakra, 7stron czytania ;\ Ja mam pytanie co do dobijania, skoro ma 100mm skoku, to nalezy go wykorzystywac, prawda? Mam nadzieje, ze Reba jest zabezpieczone przed zniszczeniem, przez dobicie? Moja ma 100mm skoku, jak siade, chowa sie o 25%, ale jestem w stanie ja dojechac do gory. Tzn. nie sprawdzilem, czy to jest 100mm, czy 95mm (moj blad, sprawdze.) Zastanawiam sie co to znaczy dobic... Cytuj
uchmanek Napisano 29 Września 2008 Napisano 29 Września 2008 sprezyny powietrzne sa dosc progresywne i to jest najlepsze zabezpieczenie przed dobiciem. Cytuj
patyk Napisano 10 Listopada 2008 Napisano 10 Listopada 2008 Mam takie pytanie, odpowiedzi na nie nigdzie nie znalazłem. Czy w Rebie 08 istnieje jakieś minimalne ciśnienie. Czy mogę napompować mniej niż 70 PSI. W instrukcji nie ma takiej informacji, jest tylko maksymalne 180. Cytuj
c1ach Napisano 10 Listopada 2008 Napisano 10 Listopada 2008 Pompujesz tak jak Ci pasuje, nie ma czegoś takiego jak minimalne ciśnienie, jak spuścisz całe powietrze to golenie górne schowają się w dolne i tyle Choć nie polecam wtedy jeździć Cytuj
uchmanek Napisano 10 Listopada 2008 Napisano 10 Listopada 2008 producent podaje przedzial sag'u i proponuje tego sie trzymac. BTW: cisnienie 70psi producent podaje w tabeli cisnien, ktora umieszczono w instrukcji, na stronie producenta i na wszelki wypadek , jakbys zgubil pierwsze a nie mial drugiego, na lewej doleni dolnej twojego widelca. w zadnym z tych miejsc nie szukales, bo po co. Cytuj
Millten Napisano 1 Stycznia 2009 Napisano 1 Stycznia 2009 Moja najwieksza bolaczka jest brak pompki i na razie funduszy na zakup tez, takze jedyne co mi sie udalo to pozyczyc na 5min w serwisie Ustawilem sobie sag pod siebie, rowne cisnienie w komorach: Reba Race 100mm Tak sie zastanawiam... Chowanie sie goleni przy pompowaniu komory negatywnej jest czyms normalnym, ale czy ten skok sie traci bezpowrotnie? Czy po prostu lagi przy rozprezaniu sie amortyzatora, wyskakuja jeszcze kawalek dalej dzieki sile jaka dziala przy rozprezaniu, a pozniej sie chowaja? Tak chyba bylo kiedys a amortyzatorach, ze mialy sprezyne negatywna, przy wpadaniu w dziure, lagi sie rozprezaly duzo bardziej niz 'w spoczynku', tak mi sie wydaje... Bardzo podoba mi sie praca Reby, bo faktycznie wybiera wszystko, strasznie tylko mi dojezdza do gory, w sumie miło, bo lapie i male i duze nierownosci, tylko czy nie za bardzo obrywa przez to, patrzac na zdjecie, skoku jeszcze cos tam zostalo. Mam nadzieje, ze tak jak juz ktos wyzej pisal, jest duza progresja pod koniec i zostaje pare mm, ktore trudno wykorzystac, chroniace przed zmiazdzeniem tak czegos w srodku. Jak na razie nie mialem kontaktu fizycznego z duza iloscia amortyzatorow roznych firm, ale sporo sie naczytalem i w osobiscie wybieram RockShoxy, pracuja bez zastrzezen, latwo je dostac, sporo serwisow w kraju, ceny przystepne i łatwo je ustawic, jak sie ma pompke jeszcze latwiej Pozdrawiam! Cytuj
NewYork Napisano 2 Stycznia 2009 Napisano 2 Stycznia 2009 ja jeszcze chciałem wrócić do tematu uzupełniania oleju w tym amorku którędy wy go wlewacie ?? przez wentyle ?? i jak sprawdzić jego poziom, wylać to co ewentualnie jest w środu i wlać na nowo te 5 ml ?? pozdrawiam i czekam na odp. a co do foty to te 115 mm to jest po spuszczeniu powietrza z amorka czy jak ? Cytuj
got3n Napisano 2 Stycznia 2009 Napisano 2 Stycznia 2009 ja tam widze 105mm Wszystko jest ok u mnie jest podobnie przy skoku 100mm i zawsze zostaje ok 1-1,5cm zapasu przed dobiciem. Cytuj
NewYork Napisano 2 Stycznia 2009 Napisano 2 Stycznia 2009 faktycznie jest 105 mm słabo widzę po sylwestrze ale pytanie odnośnie smarowania pozostaje aktualne Cytuj
NewYork Napisano 7 Stycznia 2009 Napisano 7 Stycznia 2009 Panowie i Panie co z tym olejem ?? gdzie i ile go wlewać ?? Cytuj
Artro Napisano 7 Stycznia 2009 Napisano 7 Stycznia 2009 http://www.sram.com/_media/techdocs/95-410...ice%20Guide.pdf Patrz punkt 26 Cytuj
jedrekxc Napisano 8 Stycznia 2009 Napisano 8 Stycznia 2009 a ja mam pytanie odnośnie blokady. Mam Rebe i nie da się jej całkowicie zablokować. to normalne? po skręceniu maksymalnie floodgate i dźwigni od blokady, kiedy naciskam na przód amor się ugina ( większe tłumienie i czuć opór, ale sie ugina). Cytuj
Qba66 Napisano 8 Stycznia 2009 Napisano 8 Stycznia 2009 Było już o tym wiele razy. Amortyzatorów RSa z motion controlem nie zablokujesz na kamień. Zawsze pozostaje od kilku do kilkunastu (w zależności od ustawień) mm skoku. Floodgate w tym momencie nie ma na to wpływu ponieważ jego zadaniem jest zwolnienie blokady przy najechaniu na większą przeszkodę. Na ilość skoku po zablokowaniu wpływa tłumienie i ciśnienie powietrza w amorku. Cytuj
Jason Napisano 8 Stycznia 2009 Napisano 8 Stycznia 2009 Podobno można sprawić żeby amor blokował się całkowicie przez zwiększenie ilości oleju w tłumiku , a wartość skoku po zablokowaniu jest stała( u mnie 10 mm) nie zależnie od tłumienia i ciśnienia czy punktu zwolnienia blokady- floodgate Cytuj
Rafał87 Napisano 8 Stycznia 2009 Napisano 8 Stycznia 2009 ooo... to się dowiedziałem czegoś nowego przeglądając szczegolowo tą instrukcje podaną przez Artro, do prawej goleni od góry wlewamy olej 5W 110ml (dla reby) do tłumienia, na dół do prawej i na dół do lewej 15W 15ml do smarowania goleni ale u góry lewej goleni 15W 3-5ml po co to? do czego jest ten olej w lewej górnej goleni? bo czeka mnie serwis reby po zimie, oczywiscie skoro jest podany w manualu ze musi byc to oczywiscie wleje tylko z ciekawosci pytam po co on tam jest? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.